Další vypnutí motoru Airbusu A220 za letu. Letadlo airBaltic muselo nouzově přistát
Piloti společnosti airBaltic při letu z Rigy do Malagy museli dnes neplánovaně přistát ve francouzském Bordeaux. Důvodem byla závada na
Piloti společnosti airBaltic při letu z Rigy do Malagy museli dnes neplánovaně přistát ve francouzském Bordeaux. Důvodem byla závada na levém motoru. Jde o několikátý problém s motory Pratt & Whitney u Airbusu A220. Kvůli těmto potížím loni například Swiss na několik dní všechna letadla tohoto typu odstavil.
Na nouzové přistání upozornil na twitteru Flightradar24.com, airBaltic rychle reagovaly prohlášením, v kterém vysvětlily důvody nouzového přistání. „Je standardní procedurou v takové chvíli přistát na nejbližším vhodném letišti,“ uvedla firma na twitteru. Pro cestující poslal dopravce náhradní stroj.
Hello! Our statement regarding the flight: pic.twitter.com/c8s5q5Cxo3
— airBaltic (@airBaltic) February 12, 2020
Jde o téměř nové letadlo, registrace YL-AAU, které airBaltic převzaly loni na konci roku jako stý vyrobený stroj této řady.
Událost řeší i francouzský úřad pro bezpečnost v letectví (BEA). Ten loni hledal úlomky z motoru A220 společnosti Swiss, které ztratil během letu. Swiss poté odstavil na několik dní letadla kvůli inspekci.
⚠️ Incident grave @Airbus #A220 immatriculé YL-AAU exploité par @airBaltic survenu ce matin / @BEA_Aero sur place / l’enquête de sécurité est déléguée par @BEA_Aero à @NTSB_Newsroom (déjà en charge des enquêtes sur les événements similaires de 2019.)
— BEA ✈️ ⚙️🔬🇫🇷 (@BEA_Aero) February 12, 2020
V případě Swiss se problém týkal motorů Pratt & Whitney PW1524G, airBaltic létá s mírně odlišnou verzí PW1500G. Lotyšský dopravce ale loni přiznal, že v prvních letech provozu měl s těmito motory velké problémy a firma během dvou let musela vyměnit padesát motorů.