egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Stý Airbus A220. Převzal ho airBaltic, představil na něm upravený barevný design

Stý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: Airbus
Stý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: Airbus

Společnost Airbus předala tento týden už stý Airbus A220. Provozovatelem nového letadla se stal symbolicky airBaltic, který byl i prvním zákazníkem u verze A220-300. Lotyšský dopravce u jubilejního letounu představil mírnou úpravu barevného designu.

Airbus A220 se vyrábí v kanadském Mirabelu, od letošního roku i v Mobile v USA. Jde o letadlo původně nazvané CSeries, k přejmenování došlo poté, co Airbus celý výrobní program koupil od Bombardieru. Prvním zákazníkem kratší verze byly Swiss.

Airbus má na letadlo už 530 závazných objednávek, mezi nimi i 4 pro České aerolinie.

Pro airBaltic jde už o 21. A220 v jejich flotile, firma na tomto modelu postavila svůj byznys a díky tomu výrazně roste. Provozní ředitel airBaltic Martin Sedlacký letos v rozhovoru pro Zdopravy.cz uvedl, že provozní náklady na sedačku jsou až o třetinu nižší než u jiných letadel. Firma ale v úvodu bojovala s problémy s častým opotřebením motorů.

Nový design spočítá v tom, že světle zelenou barvou je natřena kromě směrovky i zadní část trupu. AirBaltic má mít do konce příštího roku už 26 těchto strojů. Celkem jich má mít ve flotile postupně až 80.  „Jsme opravdu hrdí, že jsme byli prvními provozovateli tohoto typu. Stalo se základem naší flotily díky velmi dobré výkonnosti,“ uvedl Martin Gauss, šéf airBaltic. Kromě svého tradičního bílo-zeleného provozuje airBaltic tři A220 v barvách národních vlajek Lotyšska, Estonska a Litvy.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Laik

Velmi elegantní letoun.

Nekdo

skvele letadlo. jenom letos jsem mel tu cest dvakrat letet livery estonske vlajky (bilo-zelene si nepamatuji, bylo to docela dost letu) a porad si toto letadlo velmi uzivam…

Petr

Co se týká barevného provedení, starší se mi líbilo víc

Honza D.

Našli dobrovolníci ve Francii zbytky motoru A220 jak se o tom před nedávnem psalo? Nějak to utichlo a nezaregistroval jsem pokračování kauzy.

Martin V.

Tři kousky lopatek prý dobrovolníci začátkem listopadu v lese opravdu našli: http://avherald.com/h?article=4cac778d
Tak snad z toho zjistí, proč se takto nový rotor kompresoru rozpadl. Jinde zase psali, že se kontroluje nějaký nedávný upgrade řídicího software, který možná nevhodným nastavením motoru umožnil mechanickou rezonanci a z toho plynoucí destruktivní vibrace.

Honza D.

OK, díky. Jsem zase o něco chytřejší. 🙂

MildaIV

Tak hlavně doladit motory a múžou jich vyrábět mnohem víc.