Stý Airbus A220. Převzal ho airBaltic, představil na něm upravený barevný design

Stý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: AirbusStý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: Airbus

Společnost Airbus předala tento týden už stý Airbus A220. Provozovatelem nového letadla se stal symbolicky airBaltic, který byl i prvním

Společnost Airbus předala tento týden už stý Airbus A220. Provozovatelem nového letadla se stal symbolicky airBaltic, který byl i prvním zákazníkem u verze A220-300. Lotyšský dopravce u jubilejního letounu představil mírnou úpravu barevného designu.

Airbus A220 se vyrábí v kanadském Mirabelu, od letošního roku i v Mobile v USA. Jde o letadlo původně nazvané CSeries, k přejmenování došlo poté, co Airbus celý výrobní program koupil od Bombardieru. Prvním zákazníkem kratší verze byly Swiss.

Airbus má na letadlo už 530 závazných objednávek, mezi nimi i 4 pro České aerolinie.

Pro airBaltic jde už o 21. A220 v jejich flotile, firma na tomto modelu postavila svůj byznys a díky tomu výrazně roste. Provozní ředitel airBaltic Martin Sedlacký letos v rozhovoru pro Zdopravy.cz uvedl, že provozní náklady na sedačku jsou až o třetinu nižší než u jiných letadel. Firma ale v úvodu bojovala s problémy s častým opotřebením motorů.

Nový design spočítá v tom, že světle zelenou barvou je natřena kromě směrovky i zadní část trupu. AirBaltic má mít do konce příštího roku už 26 těchto strojů. Celkem jich má mít ve flotile postupně až 80.  „Jsme opravdu hrdí, že jsme byli prvními provozovateli tohoto typu. Stalo se základem naší flotily díky velmi dobré výkonnosti,“ uvedl Martin Gauss, šéf airBaltic. Kromě svého tradičního bílo-zeleného provozuje airBaltic tři A220 v barvách národních vlajek Lotyšska, Estonska a Litvy.

Ceremoniál předání stého A220. Foto: AirbusCeremoniál předání stého A220. Foto: AirbusStý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: AirbusInteriér A220-300 pro airBaltic. Foto: AirbusLetadlo pohání dva motory Pratt & Whitney PW1500G. Foto: Jan SůraairBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště PrahaLetadlo pohání dva motory Pratt & Whitney PW1500G. Foto: Jan SůraKokpit A220-300. Foto: Jan SůraKokpit A220-300. Foto: Jan SůraKokpit A220-300. Foto: Jan SůraOsvětlení kabiny se může během dne měnit, interiér celkově je velmi světlý. Foto: Jan SůraŠířka kabiny je 3,28 metru a výrobce do ní instaloval jen pět sedaček do jedné řady, zatímco v Boeingu 737-800 je v kabině široké 3,54 metru 6 míst na jednu řadu. Foto: Jan SůraOproti jiný úzkotrupým letadlům má A220 i větší okna. Foto: Jan SůraAirbus A220-300 společnosti airBaltic na letišti v Rize. Foto: Jan SůraJeden z "nejstarších" strojů A220-300 ve flotile airBaltic. Firma ho převzala v březnu 2017. Foto: Jan SůraAirbus A220-300 nasazuje aerolinka nově i na lety mezi Rigou a Prahou, z jedenácti letů týdně pokrývají tyto stroje většinu. Foto: Jan Sůra
Tagy A220 airBaltic Airbus Airbus A220-300 Top
7 komentářů