Museli jsme během dvou let vyměnit 50 motorů pro A220, přiznal airBaltic

Airbus A220-300 v barvách litevské vlajky. Foto: airBalticAirbus A220-300 v barvách litevské vlajky. Foto: airBaltic

Aerolinkami pozitivně hodnocené letadlo Airbus A220 má jednu slabinu, o které se dosud příliš nemluvilo. Motory od společnosti Pratt &

Aerolinkami pozitivně hodnocené letadlo Airbus A220 má jednu slabinu, o které se dosud příliš nemluvilo. Motory od společnosti Pratt & Whitney PW řady 1500G.

Kvůli nim v týdnu po třech výpadcích motoru Swiss krátkodobě uzemnil všech 29 strojů kvůli mimořádným kontrolám motoru. Při této události ale vyšlo najevo, že potíže se stejnou řadou, jen jinou verzí, měl i jejich další velký provozovatel, lotyšský airBaltic. Během prvních dvou let provozu musela firma vyměnit celkem padesát motorů, v průměru tedy na každém letadle oba motory nejméně dvakrát. V době, o které firma mluví, měla firma v provozu jen třináct letadel tohoto typu.

Na problém upozornil letecký publicista Alex Macheras na twitteru. Serveru Simple Flying potíže potvrdil provozní ředitel aerolinky Martin Sedlacký.

Můžeme potvrdit, že během prvních dvou let provozu jsme vyměnili celkem 50 motorů z různých důvodů,“ uvedl Sedlacký. AirBaltic má aktuálně ve flotile 20 těchto letadel, používá ale mírně jinou verzi motorů než Swiss.

Tagy A220 airBaltic Airbus A220 Pratt & Whitney PW 1500G Swiss
20 komentářů