Další útok na vlak na Moldavské dráze. U Hrobu někdo nastražil hromadu kamení

Motorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz 811 společnosti Railway Capital pro linku Most - Moldava v Krušných horách. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Událost se obešla bez zranění a vykolejení.

166 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ldx

Možná by mohli najmout soukromého detektiva, který by to řešil jinak než policie, která má spoustu jiné práce…

Martin

Myslim, ze to lze resit jako terorismus, jednani s cilem ohrozit na zivote skupinu lidi lze tak kvalifikovat…
Drzim palce vsem at se nic nestane a at ho chyti a zavrou…

Středohor

Zajímavé to tady číst, ale opravdu většina zde fanaticky věří že zatím je nějaký ex zaměstnanec ČD či jiný režíjkář? Jak víte že to nebyl někdo od jiného konkurenčního dopravce se stejným zaměřením jako MBM Rail, KPT, KŽC? Přecej jen RC je spíše lokálkový muzejní spolek a divili by jste se jaká je mezi těmito spolky někdy rivalita. Dále to mohl být zhrzený exzaměstnanec kterého vyhodili za alkohol, nebo kterého už vyhodili od 5ti dopravců a naposledy byl právě u RC.

Vtvt

KPT je K.O.

krystof.bohm1

Za jak dlouho vyhlásí Railway Capital všeobecnou mobilizaci?

Kolecko

Dnes opět !!!! Sutry nebo olej. První vlak nejel a druhý jede jen sólo 810.

Martin

Uz to hranici s terorismem, muze to pro cestujici byt tragicke…

Fliczek

Tak minule se někteří jedinci zmiňovali, že kolejnice byly namazané a dle jejich (špatných) informací tento vůz nemá pískovače, tak co na této trati dělá. Mě by zajímalo, jak zdůvodní tyto kameny? 🤔😉

Martin

A vyzaduji piskovace normy? V nemecku ano, ale v CR?

PvvS

A minule o kousek níž vyjádření, že vůz je vybaven pískovači..

Anonym

Taky to vidím na okruh podezřelých držitelů režijních výhod + Boris Čajánek.

Martin V.

Já si to nemyslím; spíše bych tipoval nějakého mladého místního ˝dementa˝, kterému se nelíbí provozování řady 810 /811 na této trati a dobře se baví, zatím. Předpokládám, že obdobných ˝dementů˝ se najde v naší zemi daleko více než potencionálních útočníků, kteří jsou držiteli jízdních výhod. Stačí si přečíst některé negativní příspěvky či kritiku k těmto provozovaným řadám zde v mnoha v diskusích … Doufejme, že se policistům povede tento lump co nejdříve lapit – jeho jednání je velmi nebezpečné a závažné.

Martin

😂 to je hustý, tak nakonec chce někdo ublížit šukafónu👍😂

Martin V.

Pokud vemete v úvahu, jak máme v naší zemi dementní velkou část mladé populace., předpokládám, že provozování řady 810/811 na trati může být jeden z pravděpodobných vyšetřovích směrů našich policistů … tato řada jak známo ve své výbavě nemá například wi-fi, klima, přípojku na 230V – klíčový nedostatek, který třeba tomu postiženému dementovi může silně vadit. Přece nepojede z Mostu na Moldavu bez wi-fi …

Lukáš F.

Já myslím, že člověk, který tohle dělá, takové sofistikované myšlenkové pochody nemá. Ten se prostě nudí, tak dostane nápad dát na koleje kamení, aby viděl, co to udělá. S vozidlem, dopravcem ani čímkoliv jiným to nesouvisí.

Martin V.

Je to možné, že ten zatím neznámý člověk jednal i na na základě momentálního nápadu a nastražil kamínky – to se vyloučit nedá a opravdu nezávidím našim policistům práci spojenou s dopadením tohoto nebezpečnáho lumpa. Je jen divné, že ho tyto nápady neměl před změnou JŘ a nově nasazené řady 810/811. Nicméně v případě takového náhlého nápadu nastražit kamení do kolejí, ˝abych viděl, co to udělá˝ bych předpokládal, že si vybere lokalitu, kde do nastražené pastičky najede nějaký ˝pořádný˝ vlak – nákladní či osobní, s více vozy. Bez ohledu na dopravce či provozovanou řadu. Ale jsou to jen a jen… Číst vice »

pink Rider

Momentální nápad jsme meli jako děcka s hřebíkama v létě. Že bysme se flákali podél tratě s vyhlídkou na šukafon v mrazu nás nenapadlo.

Martin

Nezlobte se na mě, ale WiFi ve vlaku mělo přijít cca před deseti lety. To už se promeškalo a byly by s tím asi jen zbytečné problémy.. Dnes kdy už má každý v mobilu data je to víceméně k ničemu….navíc, pokud v nějakém úseku trati nefunguji mobilní data, nefungovala by ani ta WiFi ve vlaku, když je to také přes mobilní operátory. Něco jiného je WiFi na nadražích – a to považuji za obrovskou ostudu SŽ, že v době, kdy je to dávno v každém supermarketu to není zdarma k dispozici na nadražích. Při čekání na nádraží většinou potřebujete např.… Číst vice »

pink Rider

wifi ve vlaku má lepší anténu než je v mém hendy.

Martin V.

Dostáváme se k úplně jinému tématu než byl původní můj záměr; motiv WiFi s mladými dementy jsem použil jako protipól z důvodu obviňování zaměstnanců železnic či dopravce ČD ( titulované zde jako modré gumy), kdy dle mnohých názorů publikovaných zde v diskusi je neznámý nebezpečný dement držitel jízdních výhod a nastražil kamení do kolejí. Pokud si prohlédnete práci našich mladých dementů v Praze a ve Stč. kraji, kteří neustále ničí stupidními grafitti a škrábanci interiéry a exteriéry vlakových souprav ( konkrétně řada 471 ) , snadno zjistíte okruh lidí, ze které podle mého názoru může být potencionální nebezpečný dement nastaržující… Číst vice »

Martin

Vám ten váš jak říkáte „Čejan“ musí ale ležet v krku. To je docela silné obvinění uvádět přímo něčí konkrétní jméno pane Anonymní. Na internetu ale nikdo anonymní není, víte? 🙂….. Mimochodem stejně by mě zajímalo jestli by JHMD v současné situaci přežily i kdyby byl ředitelem stále pan Šatava a jestli by pan Šatava v jeho nové firmě uměl jezdit za tolik, kolik platil kraj JHMD a podstatná věc – ještě si za to i sám udržovat koleje po kterých jezdí….😂

Martin

Ano mě teda Čejen leží hodně v žaludku protože Šatava by rozhodně nenasekal 300 mil dluh

Šejdr

Když vidím, kolik laických vyšetřovatelů by tady rovnou hledalo pachatele mezi režisty nebo zaměstnanci ČD, tak mi to nedá a zeptám se: Jak dobře znáte obyvatelstvo tohoto kraje? Žije tam spousta fajn lidí, ale taky je tam (dle mého názoru) extrémně velký počet exotů, kteří nenávidí všechny a všechno, protože za jejich mizerný život může Havel, Kalousek, Klaus, Babiš, Fiala, Zeman… A největším zlem jsou v jejich očích podnikatelé, protože podle jejich představ je každý podnikatel multimilionář, jezdí v autě za 4 mega a 6x ročně má dovolenou. A hlavně úplně všechno od vily přes auta až po kartáček na… Číst vice »

Martin

Nic proti, ale takový primitiv, kterého jste tady vykreslil a který za svůj zpackaný život viní politiky neví co je nějaká Railway capital a nechápe rozdíl mezi dopravci. Je to prostě pro něj jenom vlak. Stejně jako neví jaký je rozdíl mezi Novou a ČT, neví kdo je jeho poskytovatel internetu ani od koho má doma satelitní TV. Prostě někdo mu ji nabídl s tím, že tam bude mít 100 programů, on to podepsal, šel osobně do banky, kde mu zřídili trvalý příkaz a platí. On nerozlišuje jestli nějaký vlak patří ČD nebo soukromníkovi. Ani nesleduje nějaká výběrová řízení…natož aby… Číst vice »

Šejdr

Před 10 lety byste měl pravdu, jenže dneska už jsou i tihle lidé na internetu. A tam se o novém soukromém dopravci dozví snadno a rychle, stačí mu nějaká místní skupina na Xichtoknize.

hank

Trochu mi popsaná mentalita připomíná poměry na ruském venkově. Když se mezi opilci, hledajícími doslova uprostřed bahna a sraček kde co ukrást a marně čekajícími na to, až je z jejich posraných životů vytáhne nějaký car nebo politbyro, čas od času objeví někdo schopný úspěšně podnikat, tak nejpozději za pár měsíců jeho živnost lehne popelem; že pachatel nikdy není vypátrán, to snad ani není potřeba zdůrazňovat.

Daniel Jablonecký

No jo, v letech 1945-46 jsme si převážnou většinu, zpravidla slušných a pracovitých lidí, kteří tam za dlouhá staletí něco vybudovali, vyhnali sprostě z republiky a natahali si tam lůzu z celé tehdejší ČSR, později ČSSR a tohle jsou důsledky, které zmiňujete („…extrémně velký počet exotů, kteří nenávidí všechny a všechno, protože za jejich mizerný život může…“).

Leinad

Já bych neříkal, že to bylo „sprostě.“
Ano, byli vyhnáni. Nějaké % asi nezaslouženě. Nicméně byla to válečná situace a nevím jak bych se zachoval na Benešově místě, chápu jeho důvody.
Další zásadní mylník byl reálný socialismus, zašlapávání jakéhokoliv vyčnívání, lešení a padající omítky i v centru Prahy.

xyz

Tak starý snad ten pachatel není, aby to byl jeden z poválečných dosídlenců.

Mimochodem pokud by odsun Němců potenciálně nenastal, docela by bylo zajímavé, jak by se zachovali po únoru 1948. Logicky bych očekával, že by se většina z nich toužila přesunout do SRN.

Martin

Pan rada Vacátko by to vyřešil hned. Poslal by pana Bouše do jedový chýše, aby se poptal místní galérky, pan Bouše by si zatím přečetl šotoušské diskuse na internetu a mezitím by pan Mrázek obešel okolní nádraží a zjistil, kterým vlakem modré barvy tam ten pachatel jezdí.

Martin

Pan Brůžek :⁠-⁠D

Názor

Souhlasím s tím, že „dementovi“ činy jsou nehorázné a odsouzeníhodné. Nesouhlasím ale s tím, že by je bylo nutné takto oslovovat v článku, @Jan Sůra. To do novinařiny prostě nepatří. A žel to není poprvé, co takové výrazy ve svých zprávách používáte. To není novinářská objektivita a korektnost.
Přitom by stačilo použít třeba slovo pachatel…

T. Holub

Dělat si, co se mi zamane, je vhodné třeba do osobního života, ale když jako autor publikujete veřejný článek, už by se to mělo řídit určitými pravidly, např. novinářského kodexu. Nebo alespoň slušného chování.
Za názor se nestydím a jméno klidně uvedu…

Jaroslav Cempirek

Tak třeba pan Sůra pravdu nemá, pachatel demencí netrpí a pokud ho chytnou , budou ho moci potrestat.

T. Holub

Dělat si, co se mi zamane, je vhodné třeba do osobního života, ale když jako autor publikujete veřejný článek, už by se to mělo řídit určitými pravidly, např. novinářského kodexu. Nebo alespoň slušného chování.
Za názor se nestydím a jméno klidně uvedu…

Swariner

Chcete radit v psaní a neumíte ani i/y. Bravo!

T. Holub

Za dramatickou chybu se omlouvám.
Autorovi jsem ale radil v obsahu a ne v gramatice…

Swariner

To nebylo na vás, ale ta dramatická chyba je hezká!

Jackub

Té vaší korektnosti má čím dál tím víc lidí už plné zuby (jak je ostatně vidět i v této diskusi) a je to právě ona, která nás dovedla k tomu, že vše, co řeknete, může být využito k tomu, že někdo z toho omdlí a vás z toho obviní…

Ondra L.

Tak on mozna onen „dement“ z tohoto clanku taky zpocatku bojoval proti te strasne korektnosti, kdy ho nutili mluvit slusne, az se z toho dvakrat pokusil vykolejit vlak. Kam to chcete dotahnout vy?

hank

Bojovat proti korektnosti vykolejováním vlaků nevypadá zrovna jako nejúčinnější taktika…

Ondra L.

Tak ono celkove bojovat proti korektnosti v diskusi o pouziti slova „dement“ v novinovem clanku je ponekud hloupy.

Leinad

Korektnost mi může být uprdele, proč říkat hovnu stolice, místo prduch někomu říkat prase?
Nicméně „demence“ je lékařská diagnoza, dement je člověk s prokazatelnou neurogenerativní chorobou.
A já považuji za pravděpodobnější, že šutry na trať dává blb, než aby je tam dával útěkář z alzhaimercentra.

Jussi

A to je přesně ono – v seriózní novinařině je třeba klidnit slovník. Opravdu tam „dement nepatří“ i když to je dement. To už toho „pachatele s kamenem“ můžete označit za č**áka, kterým on nepochybně je, ale patří to někam k pivu. Ne do (doufám, že takto Zdopravy.cz berete) seriózního dopravního zpravodajství.

Jussi

Tohle je ale celé špatně – Vám se povedlo udělat a delší dobu vést úspěšný server zaměřený na dopravní zpravodajství. Samozřejmě bych spoustu věcí dělal jinak 😀 , v lecčems se neshodneme, ale děláte to dobře a za mě v tom pokračujte. Byla by ale škoda opustit seriózní zpravodajství a udělat z toho Váš osobní názorový blog, kde se nedá ani nedá vyjádřit nesouhlas nebo nějaká míra kritiky. Věřte mi, že by to velice rychle vyhnilo, navíc bez diskuse nelze sledovat dopad svojí práce – napíšete článek a žádná zpětná vazba. Nic. Nebyla by to škoda? Přeci jenom v těch… Číst vice »

Jussi

Nevidím, ale dovedu si to představit. Mám v rodině člověka, který cca 5 let dělal šéfredaktora jednoho zájmového (neželezničního) serveru a řízení diskusí bylo na několik hodin denně, včetně víkendu. Jinak čistě technicky, označit někoho za dementa je, až do lékařské diagnózy, pouze velmi subjektivní názor. 😉

Pája

Diskuze prosím nerušit. Dá se tady pokecat s lidmi, kteří dosud v dopravě pracují a získat od nich cenné informace, pohled na současné i budoucí problémy atd. Klidně si nechám vynadat za Vás, za možnost udržet si tento zdroj info mi to stojí 😃

Původní Aleš

Nechci panu Sůrovi radit, ale osobně se domnívám, že by zrušení diskuzí mohlo znamenat snížení čtenosti. IMHO sem spousta lidí chodí jako na diskuzní server, ne jen číst články.

xyz

Ta přesná data umí i rozlišit, kdo četl text celý dopodrobna a kdo třebas jen na pár sekund otevřel konkrétní článek, aniž by z něj přečetl více než jen prvních pár slov?

Swariner

Děláte to velmi dobře. Navštěvuji každý den opakovaně. A jedno (za mě trochu nešťastně) zvolené slovo na tom nic nemění. Věřím, že moderování diskuse je čistá Toi-Toi story – příběh sraček a věřte, že vím přesně o čem mluvíte (vedl jsem diskusi o autismu a vydržel jsem to týden. 6 nocí jsem nespal, protože jsem se vždycky bál vzbudit a začít mazat všechny ty plynové komory, shazování ze skály, vyhazování na mráz, nekrmení…). Možná i proto jsem trochu předpojatý vůči slovu dement. Nicméně vytrvejte a držím palce.

Pája

Já se pana Sůry musím zastat. S autisty mám zkušenosti přímo osobní, tudíž jsem na jejich straně, Vám rozumím a určitě nejen já. Na druhou stranu vím, že v určitých chvílích člověk prostě napíše text a vůbec ho nenapadne, že JEDNO slovíčko způsobí rozruch. Pana Sůru určitě nepodezírám z toho, že by měl potřebu jakkoliv shodit lidi s postižením. A text už kvůli remcalům raději upravil. Každopádně tohle remcání kvůli slovíčku dopravu bezpečnější neudělá. V roce 2022 aby se v ČR báli lidé teroristických útoků na železnici je prostě nepřípustné. Pokud se musí prohrabávat tunami „hnoje “ v diskusi, tak… Číst vice »

Swariner

Já s vámi 100% souhlasím.

Swariner

Brzděte, stolice nemá s korektností nic společného. Je to běžný (nejen) lékařský termín. Co elementární slušnost?

Milan

Jsou momenty, kdy i korektnost musí jít stranou, tohle může udělat opravdu jen dement.

Jan

Neřvi nic o novinařině, pokud sám nezvládáš pravopis, dementovY činY jsou nehorázné. Názorovy anonymy jsou ubohé…

Granja

To už vypadá, že od slovního vypínání lokálek se postoupilo k vypínání násilnému. A tímto už končí veškerá legrace. Očekávám, že orgány činné v trestním stíhání ve věci, nebudou zahálet a výsledky jejich činnosti se brzy dostaví.

Vtvt

Nezaznamenal jsem, že by někdo slovy vypínal lokálky.

Diskuze je o vypnutí státních dotací, které jsou vesměs na dluh, do vedlejších tratí viz https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753/

Tak jako existuje spousty tisíc kilometrů vleček, které myslím nejsou dotovány, tak proč by nemohlo existovat třebas 6 tisíce km nebo 7 tisíc km vedlejších železničních tratí, které by nebyly dotovány?

Black

To Vtvt: Mohl byste, prosím, prozradit, ale pravdivě, kde bydlíte? Existuje totiž z pohledu dopravní obslužnosti řada lokalit, kde je lokálka existenční záležitostí. Nepřepočítávejte vše na peníze. Mohl bych vyjmenovat řadu příkladů, kdy něco nic nepřináší, ale přesto to slouží občanům. Tím se naše doba liší od doby primitivního kapitalismu 19. století. Sobecké uvažování, které tu předvádíte, bývá vlastní zpravidla obyvatelům větších měst, kde je všech forem dopravy dostatek, až nadbytek.

Vtvt

Myslím, že v Hrubém Jeseníku vedlejší tratě zůstanou. Ale nechápu smysl tratí jako např. do Bechyně.

A nejde nebrat v úvahu peníze, když náš národ nemá dost peněz, takže si na železnice vesměs půjčuje.

Člověk může být pouze tak ušlechtilý, jak moc/málo je bohatý. Zdaleka ne každý je takový, aby doslova následoval osud svatého Františka

xyz

Tratě do Malé Morávky a Vrbna pod Pradědem zůstanou** vs. nesmyslnost tratě do Bechyně.

** Vymezení Hrubého Jeseníku viz https://mapy.cz/zakladni?q=Hrub%C3%BD%20Jesen%C3%ADk&source=area&id=31&ds=2&x=17.2097866&y=50.0950904&z=11

Zajímavé měřítko. Zejména mj. s ohledem, že bechyňská trať navazuje v Táboře na rychlý koridor znamenající, že z bechyňské trati do krajských cílů se dá rychle (resp. po dokončení NeŠe ještě rychleji) dostat mj. do krajských cílů.

Vtvt

V Olomouckém a MSK kraji je mnohem příznivější počet daňových poplatníků vůči délce tamních vedlejších tratí = na jeden km vedlejští tratě v OLK či v MSK připadá zhruba 2,5 tisíce daňových poplatníků

Zatímco v Jihočeském kraji je méně přiznivá. Na jeden km vedlejších tratí v JIČ připadá něco přes tisíc daňových poplatníků.

xyz

– A proto to leckde dopadlo tak, že vlastník vlečky ji zrušil, protože „za své“ se mu nevyplatila.

– Vlečka obvykle nepotřebuje pracovníky řízení provozu.

– Taktéž povětšinou nepotřebuje zabezpečovací zařízení (traťové, přejezdová).

Takže (nejen) proto by nemohlo existovat tolik vedlejších nedotovaných železničních tratí.

Vtvt

Drážní úřad letos uvedl seznam provozovaných vleček o délce 3,9 tis km

Letošní seznam DÚ o zrušených vlečkách uvádí 0,6 tis. km zrušených vleček (u 1/7 zrušených vleček chybí údaj o délce vlečky, tož celkem to zhruba odhadnu na 0,7 tis. km)

Čili zrušených zhruba 15% celkové délky vleček je ten údaj, na který jste poukazoval

Ludvík

Předesílám, že můj komentář není vyjádřením žádného názoru, ale zvídavým dotazem. Moldava je mi vzdálená a nikdy jsem tam nebyl; v Mostě taky ne. Zajímal by mně názor těch, kteří k tomu mají co říct. Čas to se mluví o užitečnosti, či neužitečnosti lokálek. Rovněž se mluví o perspektivě vlakotramvají. Myslím, že vlakotramvaj může jezdit v okolí měst s tramvajovým provozem. Provoz se jistým způsobem rozšíří do okolí. Most takovým tramvajovým městem je. Co si tedy myslíte o možnosti převedení této tratě, nebo její části (např. Most – Osek, Most – Dubí…), na vlakotramvajový provoz? Je to dobrá myšlenka, nebo… Číst vice »

Vtvt

A koho by to vozilo z Oseka? Viz počty vlaků ve špičkové dny letošního prvního kvartálu = 12 vlaků denně
https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/pocty_vse_22.pdf

xyz

Zrovna Most by se (spolu s Olomoucí a Libercem) podle mě na vlakotramvajový provoz hodil hodně dobře (tato města splňují většinu obecných kritérií pro jeho vhodnost jako např. „akorátní“ velikost na to, aby i na okolní tratě postačila vozidla tramvajové velikosti; také relativní odlehlost hlavního vlakového nádraží vůči centru města apod.), ale chápu technické i ekonomické důvody, proč k tomu nedojde.

Perličkou je, že zrovna okolo Mostu už ty „vlakotramvaje“ (Regiosprintery) i jezdí. Ale na mosteckou tramvajovou síť by vjet nemohly.

král j

Jestli to bylo dílo někoho od ČD, doufám, že tento dopravce z toho vyvodí závěry. Jako příznivce ČD mne to mrezí.

Paddy

Třeba to byl někdo z ODS nebo SPD nedejbože že Svazu žen .

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Těch režistů, co přišli o práci a navíc už nemůžou jezdit vláčkem zadarmo tam zase nemůže být tolik, ne?

Ondra L.

No tech, co prisli o praci, predpokladam, ze byla 0, kdyz drahy i ted shani zamestnance, tudiz tech par zamestnaneckych hodin z moldavy jen vyuzily k zaplacnuti der jinde. Tak to by nasvedcovalo na jiny motiv, nez na takovou pomstu. Co se tyce hardcore modrych sotousu, ze by to nekdo dotahl az tak daleko, to se mi snad nechce verit.

Jackub

A to já si u toho zhrzeného šotouše představit umím. Holt drsnější verze pomazaných interiérů Arrivy při přebírání R14… Bohužel…

Ondra L.

Pomazanych interieru? Cim?

Granja

Ten motiv „šerloku“ nemusí být nutně jen jeden, i když režijkáři se nabízí jako první…..

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Occamova břitva…

JirkaJJ

Hele přišel někdo o práci v souvislosti s koncem provozu ČD a její náhradou Railway Capital? Protože tohle vypadá na jasný motiv a policie tak má jasný okruh podezřelých.

Bobek

Copak o práci, ale o mozek…

Pavel

Ne

noerf

Okruh držitelů režijních jízdenek. Lidé, kterým trať nějakým způsobem překáží (hluk, rozvoj území). Nebo prostě nějaký pomatený člověk potřebuje vybít frustraci.

Kolecko

To snad nemůžeš myslet vážně.

Vtvt

Sice si myslím, že trať na Moldavu si nezaslouží peníze daňových poplatníků, ale takové neřádnosti jsou opravdu špatné.

MilanSima

Naštěstí na to, co si vy myslíte, nikdo nebere zřetel.

Jobik

Zcela mimořádně bych s Vtvt souhlasil
Ale jen s poslední částí souvětí

Vtvt

Hm… proč myslíte, že železničním skanzenům v ČR vydrží financování od daňových poplatníků na dluh jejich důchodů a jejich dětí?

Co spojuje tyto tratě:
Rohožník ‐ Plavecký Mikuláš, 
Jablonica ‐ Brezová pod Bradlom, 
Nemšová ‐ Lednické Rovne, 
Komárno ‐ Kolárovo, 
Kozárovce ‐ Lužianky, 
Zbehy ‐ Radošina, 
Zvolen ‐ Šahy, 
Lučenec ‐ Kalonda, 
Katarínska Huta ‐ Breznička, 
Plešivec ‐ Slavošovce, 
Dobšiná ‐ Rožňava, 
Moldava nad Bodvou ‐ Medzev, 
Rimavská Sobota ‐ Poltár, 
Spišská Nová Ves ‐ Levoča, 
Vranou nad Topľou ‐ Trebišov. 
Zohor ‐ Rohožník, 
Zohor ‐ Záhorská Ves, 
Žilina ‐ Rajec, 
Šala ‐ Neded, 
Trenčín ‐ Chynorany, 
Prievidza ‐ Nitrianské Pravno, 
Zlaté Moravce ‐ Úľany nad Žitavou, 
Štúrovo ‐ Levice, 
Šahy ‐ Čata, 
Hrosnká Dúbrava ‐ Banská Štiavnica, 
Plešivec ‐ Muráň, 
Bánovce nad Ondavou ‐ Veľké Kapušany
Komárno ‐ Komárom
Skalica na Slovensku ‐ Sudoměřice na Moravě
Slovenské Nové Mesto ‐ Sátoraljaújhely
Lenártovce ‐ Bánréve
Čaňa ‐ Hidasnémeti
Leopoldov ‐ Sereď,
Plešivec ‐ Muráň, 
Fiľakovo ‐ Somosköújfalui,
Bratislava‐Nové Mesto ‐ Bratislava‐Petržalka, 
Bratislava‐Petržalka ‐ Rajka, 
Plaveč ‐ Muszina, 
Medzilaborce ‐ Lupków
Šaľa ‐ Neded, 
Trenčianska Teplá ‐ Třenčianske Teplice
Hronská Dúbrava ‐ Banská Štiavnica,
Prievidza ‐ Nitrianske Pravno, 
Spišské Vlachy ‐ Spišské Podhradie, 
Bánovce nad Ondavou ‐ Veľké Kapušany

https://zdopravy.cz/na-slovensku-hrozi-zruseni-az-tretiny-zeleznicnich-spoju-stat-seskrtal-penize-115868/

Ondra L.

Neplacejte nesmysly. Na jedne pamatkove chranene trati statni rozpocet nestoji. Co chcete dal? Zborit Křivoklát aby se usetrilo?

Vtvt

Reagoval jsem na předřečníka, který chtěl rozpoutat flame, když pominul jádro mého názoru.

Tož ať si tu svou hlavinku láme nad tím, co jsem zareagoval.

V této diskuzi nehodlám diskutovat o smysluplnosti veřejného financování zombie tratí.

Jobik

Ale prosím,jen v této. Když byste z diskuzí odešel úplně tak myslím, že pan Sůra by skočil ze zoufalství do Macochy a ostatní hned za ním.

Granja

A nechtěl byste ho za pominutí vašeho názoru rovnou postavit ke zdi?

Vtvt

?

Vojtech

Nenastoupil tam RegioJet. To coudelal s trati do Komárno bylo na medaili, takže proto jej Usikanovali k odchodu

xyz

Ty tratě spojuje to, že jsou na Slovensku, kde i regionální vlaky objednává (anebo ukončuje objednávku) slovenské ministerstvo dopravy.

Podle toho to i vypadá – nejen co do zastavení osobní dopravy i na té části tratí, kde by smysl měla, ale i co do nízkého počtu spojů tam, kde vlaky tzv. jezdí.

Mmch. Banskou Štiavnici tam máte 2x. A Sudoměřice mají název „nad Moravou“, ne „na Moravě“.

Vtvt

Ano několk tratí tam jsou 2x. Neboť odpor stávkujících nádražáků donutil k přehodnocení původního rozhodnutí o zastavení dotované pasažérské dopravy. Ale ani tato poslední šance nepomohla a o pár let byl na té trati dotovaný provoz zastaven definitivně.

Jde o období cca mezi 2003 až 2012. Tož dřívější či pozdější vypnutí dotací do pasažérských linek na Slovensku v tom není zahrnuto

MilanSima

Hmm, další Vaše novinka. Porovnání se Slovenskou železnicí. Stihl.jste to ještě do Silvestra, a já Vás tipoval až na leden 😀

Pája

Axela nesmíte podceňovat 😆😆😆

Vtvt

Tak ono na Slovensku je mnohem řidší železniční síť než v ČR. A na takto řídké sítí došlo k ukončení dotací na pasažérskou dopravu = čili faktický dotovovaný železniční pasažérský provoz na Slovensku je ještě mnohem mnohem řidší, než by napovídalo prostý rozsah železniční sítě

Josef22

Velmi výjimečně musím s Vtvt souhlasit. Například v tomto spoji cestovala celá 0 cestujících (ano – skutečně nula). Okolo sedmé hodiny bych čekal tedy větší počet cestujících.

Granja

No, já si hlavně myslím, že my čtenáři si taky ten flašinet nezasloužíme, a přesto ho máme.

Vtvt

Je to grátis. Na rozdíl od cca 80 miliard dotací do železnice, které jsou z větší části na dluh daňových poplatníků = jejich důchodů a jejich dětí.

Granja

Je to grátis….

Souhlasím. Blbost byla vždycky zadarmo.

hank

Moderátoři některých diskusí si takové exoty pěstují záměrně jako exempláře do svých kabinetů kuriozit…

hank

Tak v tom případě nevím, co tu ještě dělá ta kolovrátková entita vystupující pod nickem vtvt…

erik

To je pan Axel.

Vtvt

Fyzické tresty?

Já myslel, že „Empire strikes back“ tím, že často nejezdí vagony 1. třídy, když mám IN100 s doplatkem do 1. třídy….to samozřejmě žertuji, doufám, že situace s vagony ČD se zlepší.

Pája

😆😆😆👌👏👏👏

Karel

nějakej spďáckej bezmozek ne?

Vašek

Máte pozoruhodné myšlenkové pochody.

Lang

To mají členové SPD a jejich voliči taky.

Jackub

Je velmi dobře, že víte, co je správné! Udržte si svůj jediný správný pohled!

Ondra L.

Pan Karel patrne narazi na pripad jednoho zfanatizovaneho muze, ktery se pred casem pokusil vykolejit vlak. Dost se tehdy probiralo jeho (neprime) napojeni na SPD. Coz samozrejme s letosnim pripadem zatim nijak primo nesouvisi.

Leinad

V případě Baldy je stejně škoda, že se to neobjasnilo pořádně. Jasně on to udělal a byl při smyslech, tak si to odseděl – ale já nevěřím tomu, že ho nikdo nenaváděl, nikdo neobdivoval(nepochválil) atd.

Karel

Si tam dosaďte třeba Vrábela, Petrkovou nebo já nevim kdo váš oblíbený dezolátský fašounek

Martin

Doufám, že toho dementa z řad ČD Ultras nejen policie vypátrá, ale soudce i exemplárně potrestá !

Vlaky

Co když to bylo jiné ultras

TrBus

Tak spadá to pod Teplice, pokud to dostane na stůl soudce Čapek (Okresní soud v Teplicích), tak exemplární trest to jistě bude

jarek

To aby to tam každé ráno projela Muvka, taková minolovička.

vorisek

Jako šutry je svinstvo….
Ale včerejší incident kdy mu klekl na vrškách vlak a oni se nepostarali o lidi je katastrofa.
Až takhle vypeče razovité občany s rozvětvěnou rodinou, bude možná potřebovat hasiče….
Vyřešit to tím že lidi pošlu na tramvaj do Litvínova….děs…proč nezavolal taxiky z Teplic?? To že by o svátek zajistil náhradní bus, no to ani náhodou..

Lesan

Byly vypsány informace o použití následného spoje (jedoucího za hodinu) a další možnosti, jako zmíněná tramvaj. Pod nepostaráním se o lidi bych si představil něco jiného, například totální nezájem ve smyslu „hm, dojeli jsme, musíte to dál dojít pěšky, žádný autobus ani jiný vlak není“.

Jobik

Najezdil jsem vlakem tisíce kilometrů, přesto bych si v pokoře dovolil dotaz, který z dopravců cestujícím z vlaku, který zdechne, volá taxíka. Mockrát bych použil.

Rasberry

Od ČD jsme jednou získali taxíka, když na trase za Sokolovem chcíplo exemplárně zabzař u 210 minut zpožděném Krušnohoru ve asi půl jedný ráno. Ale v takových situacích taxíka asi nezískáte hej😆

Lesan

Když zdechne váš předposlední spoj z vaší trasy, jedoucí k přestupu na poslední vlak toho dne, ten ujede a zároveň to není tak daleko, aby se vyplatil hotel, může vám být odsouhlaseno použití taxi. To si zaplatíte ze svého a pomocí předtím vykomunikovaného souhlasu je vám pak zpětně proplaceno.

Ondra

Podobně jako ostatní čtenáři kvituji záblesk návratu možná méně korektní, za to však více pravdivé žurnalistiky. Protože jí je, stejně jako soli, zapotřebí.

marcela

Moc by mně zajímalo, proč to dělá. To musí být fakt myslivna, nejspíš částečně dementní…

Pája

Odpověď je ve Vašem příspěvku ‐ částečně dementní myslivna… Pro takového/takové to musela být děsná makačka na bednu něco takového vymyslet.

Vll

Poprvé to mohl být dement, podruhé to už je kriminální čin ale, když to pokračuje potřetí , tak to bych se nebál nazvat terorismem.

dopravopat

Dúfam že toho dementa čím skôr chytia.

dopravopat

Tú mínusku mi dal ten dement? 🙂

krystof.bohm1

Právě jsi odhalil, že pachatelé byli minimálně dva! Děkuji

Jarda

to dělá nějaká modrá šprcka, co nepřekousla, že je vyšachoval někdo lepší? Jsem zvědav, co zjistí pčr.

Pája

Možná jen chce, aby to tak vypadalo.

Jarda

i to je možný, třeba jejich šílený fanoušek, co nepřekousne, že zvítězil někdo jiný. Snad ho brzo chytěj. Za tohle bych zavíral.

Komik

Lepší? Řekl bych pouze jný.

Radek Vičík

Magor 😱

Huh

No byl jsem v té lokalitě párkrát na návštěvě. Místní obyvatelstvo, nejen to svědčí, má jistě špecifika. Stačí se podívat na Most!

Martin

Neznámý dement 😂😂….

okk

Rozsekalo 😀

Lysimachia

Mě ani ne. Jsem rád, pokud se na seriózních webech používají i pro taková individua slušná označení. Nejsme snad ve 4. cenové. (Ale za mě je to jediná drobnost, co bych článku vytknul; radši zkousnu článek s peprnějším výrazem než článek žádný, případně promo, o tom, jak je všem sluníčkově.)

BND 30

Statistkika je neúprosná. Takový pachatel v domění své geniálnosti a nepolapitelnosti začne dělat chyby… a pak si pro něj přijdou ti, co si dávají budíka na třetí a nezvoní. Přeju mu státního zástupce a soudce, co majm koule (i když to můžou být samozřejmě ženské….),

adamgolias

…popeláři ? – budíka na třetí –

Martin Hanzal

Multiministr Karel Havlíček? Vlastně ne, ten vstával až v půl čtvrté…

Pája

Pokud by si pro něj přijeli popeláři, tak OK. Odpad je jejich práce…

mgr.pavel

Teď jen doufat, že ta „neúprosná statistika“ pachatele chytne dřív, než některý z těch útoků povede ke zranění či smrti cestujících či fíry..

Jan Sova

Asi je to málo lidnatá oblast (kdo by bydlel u hrobu, že), ale natahat tam kamení chce nějaký vozík, auto, stopy atd…. Asi bude nový díl Dobrodružství kriminalistiky a retro Fritz Opitz.

Lomb

To tam dělá někdo z místních ne?

Kernteriér

Ne, jezdí tam na kole z Jablunkova.

Jiří 3

Za kule do průvanu takového člověka

G....

Děkuji, že se redakce v posledním odstavci nebála použitít trefného označení a upřednostnila jej před neutrálním slovem pachatel. 👍🏻

Pája

Označení je naprosto v pořádku. Pro podobné méně rozvinuté jedince nemám pochopení. Fíra se asi pěkně leknul.

Koro

Neznámý dement … 😀 To byla citace? 😀

Pája

😆😆😆👌👏👏👏

mgr.pavel

Citace fíry z dnešní lokomotivy, tipuji 🙂

Petes

Asi to bude ctít pår fotopastí a potom přivázat na nárazník, ať má pěkný výhled na t4ať 😀 🚂 😀

Petes

Pardon- na trať

Pája
Šššš...hůůů...

Prostě ko*to.

Šššš...hůůů...

* ko*ot

Pája

Hele v klidu, my ten překlep z rozčilení pochopili. A jo, je to k….t