Další trolejbusová soutěž stojí. Tendr na parciální vozy pro Ostravu napadl SOR Libchavy

Parciální trolejbus Ekova Electron 12T. Foto: EkovaParciální trolejbus Ekova Electron 12T. Foto: Ekova

Dopravní podnik Ostrava už jednu soutěž na parciální autobusy zrušil, druhá je opět u antimonopolního úřadu.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

HnusSor jzd umi jenom napadat ale at konecne vyrobi autobus a ne hruzy jak stary nebo ten novy oba stejne nic to nema spolecneho s autobusem to jsou jenom hry na autobus a k tomu jeste smesne hnuSor jzd je atrapa na autobusy

Pavel

Sor jzd at konecne skonci s divadly je to trapne.At zacnou delat poradne autobusy trolejbusy a radi je dopravci koupi ale nedat hruzy a jeste skodit druhy to je nas neskutecny sor jzd….

Libor Vlk

SOR neustále něco napadá. Nebylo by od věci začít vyrábět konečně něco konkurence schopného. Momentálně jsme obdrželi několik jejích „nových CN12“ výrobku 20 let staré koncepce a je mi z toho na blití. Rozdíly mezi novým a 15 let starým jsou tak minimální. Řazení jde stále nahovno ovládací prvky topení stále nelogicky kolébkama o tom kraválu ani nemluvím. Plasty jak ve starém favoritovi na prasáka přišroubovaný samořezkama . Je to hnuSOR

Pája

Napadnout výsledky soutěže je samozřejmě legální. Ale že zrovna SOR? Jeho trolejbusem jsem dnes jel. Pravda, sedačky v Solarisu taky nejsou terno, ale ty čtvery dveře v sólovoze zabírající skoro celý pravý bok hned tak někdo netrumfne.

PvvS

Počet dveří a sedaček je věc objednatele, ne výrobce.

Pája

Ne vždycky, objednatel (v našem případě DSZO) požadoval jinou karoserii od jiného výrobce. Bohužel to neprošlo.

Pavel Vavříček

Co máte na mysli? Jakože si DSZO přál jeden konkrétní typ vozu, ale dostal jiný typ díky parametrům?

PvvS

A to má vliv na konfiguraci u jednoho výrobce ? Že DSZO chtěl jinou karoserii nemá vliv na to , jestli SOR vyrobí 2/3/4 dveřovou karoserii a na rozteč a typ sedaček.

Pavel Vavříček

V Ostravě třeba ve vozidlech s kastlí Solarisu najdete rovnou 3 typy sedaček. Koženková/čalouněná, plastová a dřevěné překližky

Pája

U nás chtěli kastle Solaris. A takhle to dopadlo. 4 dveře SOR pro linky na Lešnou .

Khufu

Zajímavě se nám tu tolik let zasponzorobetonovaný trh vyvíjí. Baví mě, jak MOR těžce nese ztráty cílených politických sponzorských darů. Jsem zvědav, jak často bude mít dost dlouhé prsty.

VojtaDrevik

Nevíte co za typ nabídla Ekova a co nabídla Škoda Electric?

Pavel Vavříček

Ekova určitě Ekova Electron 12T. Nic jiného nevyrábí a už asi ani nevyrobí. U Škody je otázkou, co když tady spolupracovali s Ganzem.

PvvS

Ekova nabídne cokoliv z produkce Schadewerk.. A Ganz je taky Schade.

Pavel Vavříček

Ostrava si bude dále užívat 21Tr. Tohle VŘ je samé překvapení. První to, že se sem tlačí SOR s vozy TNS12 a druhý, že Škoda by zvítězila se spoluprací maďarského Ganzu, což by znamenalo i nový typ trolejbusu u Škodovky pravděpodobně.

Jenki

Otázkou je, co si máme představit pod účastníky „trolejbus Škoda / Ganz“ a pod pojmem „trolejbus Ekova“. Povídá se, že ve skutečnosti jde o maskované trolejbusy „TEMSA / Škoda“ a „Solaris / Škoda“. Dle stávající legislativy nemůže jeden zadavatel (a součásti jeho koncernu nebo tak nějak podobně) podat dvě nabídky, takže je možné, že jde o způsob obejití této podmínky. Je všeobecně známo, že Ganz = Škoda a Ekova = Škoda, ale 5 právníků vám na to jistě dodá cca 20 zcela protichůdných právních názorů, co ještě je koncern a co už ne, co vlastní přímo Škoda, co je propojeno… Číst vice »

Pavel Vavříček

Medcom už asi přichází do Česka v elektrobusech pro Ostravu. Solaris ještě dává do vozů výzbroj Kiepe