cargo

Další spojení do emirátů. Air Arabia spustí linku z Prahy do Šardžá

Airbus A320-200 společnosti Air Arabia. Foto: Air ArabiaAirbus A320-200 společnosti Air Arabia. Foto: Air Arabia

Spojení mezi Prahou a Spojenými arabskými emiráty od prosince ještě zhoustne. Na trasu vstupuje už čtvrtý dopravce. Air Arabia začne

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DP

spíše by mě zajímalo, proč emirates radši omezí lety při opravě dráhy v Dubaji , než nějaké neodkloní do Šardžá ???
Možná tu mezeru na trhu částečně vyplní Air Arabia.

m@rtin

Protože letiště Sharjah není vůbec uzpůsobeno na velká letadla a už vůbec ne na provoz, který se omezí na hlavním letišti v Dubaji. Redukce leteckých linek se týká téměř všech, které Emirates provozují. Takové řešení není prostě vůbec možné.

DP

letiště mělo v 2015 / odbaveno 12 mil. pasažérů, tzn. úplně stejně jako Praha, mají sice jednu dráhu o 4 km, tzn. by to mohli zvládnout, ale asi v tom bude politika.
A létají tam velká cargo letadla, tzn. o velikosti letadel to nebude… jedině úzké hrdlo v terminálu při větším počtů A380 😉

Jen tak

To, ze to odbavuje nakladni letadla, je vcelku irelevantni. Například Frankfurt-Hahn je vcelku velke nakladni letiste, které taky odbavi leccos. ale A380 by neodbavilo. Zkuste do Prahy (když uz jste zvolil srovnani s Prahou) poslat denne třeba 30 A380. A pos-rou se z toho všichni. Letiste, cestujici, i všichni kolem. Draha to zvladne, ale zbytek letiste to nezvladne. Na velká letadla potrebujete stojánky, vybavení, kapacitu vseho dimenzovanou na takovou zátez. Praha ji nemá. Je klidne mozné, ze ani Sharjah. A mimochodem, ono to není jen tak jednoduche rict „tak a ted budeme litat do Sarjahu“. Ono to ma vcelku dalekosahle… Číst vice »

železničář v důchodu

„přistává v 6:10 v Perském zálivu“
Že by hydroplán? To tady ovšem ještě nebylo!

Kuba

To je jasné, vždy když letíte někam k moři, tak letíte hydroplánem. Nedovedu si představit, že letíte třeba k Baltskému moři a přistanete někde na pevnině, třeba v Rize.

R.P.

Este by to chtelo spoj s Etihadem do AbuDhabi ,aby to bylo komplet 🙂

alena

SOUHLASÍM ……..hlavní město, nelítá tam z ČR nic a je mnohem hezčí a příjemnější než zdivočelá Dubaj…..

Pavel

V Šardžá platí absolutní prohibice, takže při plánování nějakého prodlouženého víkendu s tím počítejte.

Pavel Šmídek

Tak kdybych tam jel aspoň vystřízlivím úplně. Myslím to obrazně (budu abstinent a pít čaj, ten piju taky) . V Iránu je to podobné kromě několika oblastí,

m@rtin

Letiště Sharjah se nachází 16 km od letiště Dubai. Jedná se víceméně o druhé dubajské letiště, přestože se nachází již v jiném Emirátu.

Milan

Skutečně velice potěšitelná informace. V současnosti se skoro nedá najít v republice místo, kde by alespoň na chvíli nebyl slyšet letecký motor. A když už není slyšet, rozhodně lze současně alespoň několik letadel vidět. Určitě nejsem nějaký zelený fanatik, ale není toho už na prcka s deseti miliony obyvatel a několika málo turisticky zajímavými místy příliš?

Pavel

Nejsem si jist, zda všechna ta letadla mají svou počáteční nebo cílovou destinaci v ČR. Pokud ale bydlíte v Horoměřicích, pak vás trochu chápu.

Jen tak

Ani ne.

Mozna bude lepsi, kdyz zalezete d sklepa a radeji se schovate.

Milan

Samozřejmě si uvědomuju, že to je také řešení. Ale vy asi nebydlíte nikde u koridoru, tak nejspíš nevíte, že mimo hluku některá letadla i dost vydatně smrdí. Pokud byste bydlel v takových podmínkách, jistě byste z toho sklepa nevycházel ani na záchod, protože si umíte, jak je vidět, poradit. Doporučte mi třeba, abych se odtud odstěhoval a vzal svoje hodně staré rodiče s sebou. Byla by to úplně stejně užitečná rada, protože je do toho sklepa můžu vzít dost těžko. Nejspíš Vám unikla moje myšlenka, jestli na destinaci našeho formátu není už i ten SOUČASNÝ letecký provoz přehuštěný. Nemáte ještě… Číst vice »

Jen tak

Jasne. Smrdi. A tu o pernikove chaloupce?

DP

v roce 1985 když se stavěla přehrada Slezská Herta, tak zatopili několik vesnic a lidí se vůbec neptali, jestli s tím souhlasí, prostě potřebovali vodu pro většinu tj. pro Ostravu tak to takto provedli.
Ale s hlukem je to lepší, když dříve létala 4 motorová ruská letadla tak to bylo horší, co ?

LWQ

Sorry jako, ale bydlim mezi Neratovicemi a Melnikem, primo pod trasou na LKPR a letadla jsou predevsim kouzelna a krasna – hluk nesrovnatelne nizsi v porovnani s automobilismem a o smradu ani nemluve.
Sorry jako, ale A/D v nasi republice poberou daleko vetsi provoz a paralelni RWY LKPR take. Asi netreba ani se snazit vycislit jake prinosy z tohoto provozu plynou. Budme radi, ze pri nasi velikosti ci spise malosti je o nas jako prestupni uzel ci destinaci takovy zajem. Budeme radi za nasi polohu a miru vyspelosti.