Letecké společnosti Letectví

Emirates se vrátí ke každodennímu spojení Prahy s Dubají, v září obnoví lety Air Arabia

Boeing 777-300ER společnostni Emirates v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Boeing 777-300ER společnostni Emirates v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Emirates zatím nepočítají s návratem A380 na linku do Prahy.

Cestující do oblasti Perského zálivu budou mít větší výběr letů než dosud. Po oznámeném navýšení počtu letů do Dauhá na lince Qatar Airways přidají lety i Emirates na trase do Dubaje. V září se pak vrátí do Prahy i Air Arabia s lety do Šardžá ve Spojených arabských emirátech.

Emirates dosud do Dubaje létají pětkrát týdně. Od 3. června přidává čtvrteční let, od 5. července pak ještě pondělní let. Od 6. června dojde současně ke změně odletu, kdy letadlo bude z Prahy odlétat až ve 21:35, stejně jako ve čtvrtek.

Emirates změny oznámily v e-mailu prodejcům letenek, úpravy nejsou dosud v rezervačním systému. I nadále počítá dopravce s nasazením Boeingu 777-300ER. Návrat A380 do Prahy se tak zatím nechystá.

Čtyřikrát týdně do Šardžá

Od září obnoví spojení z Prahy také Air Arabia. „Spojené arabské emiráty patří aktuálně mezi nejnavštěvovanější země, do kterých cestující z Prahy létají. Jsme rádi, že se proto s pravidelným provozem vrátí během září i letecká společnost Air Arabia, která tak nabídne další alternativy pro cesty nejen na Blízký východ, ale s přestupem i do dalších destinací v síti tohoto dopravce,“ uvedl Jaroslav Filip, ředitel leteckého obchodu Letiště Praha.

Dopravce plánuje létat z Letiště Václava Havla Praha od 22. září 2021 až čtyřikrát týdně během letního i zimního letového řádu. Cestující tak mohou využít přímé lety každou středu, čtvrtek, sobotu a neděli. Emirát Šardžá i místní letiště, na které pravidelná linka míří, leží přibližně dvacet minut cesty od Dubaje. Současně je necelou hodinu cesty od oblíbeného turistického letoviska Rás al-Chajma.

Mezi Prahou a Šardžá bude Air Arabia nasazovat letadlo typu Airbus A320 v konfiguraci pro 168 cestujících v ekonomické třídě, která se může pochlubit pohodlným prostorem na nohy díky rozteči sedadel 82 cm v celé kabině. Na pravidelné lince se může také objevit moderní a tišší Airbus A321neo LR, který má dopravce ve flotile.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VíKo

Air Arabia. Letěl jsem s nimi. Velmi příjemné překvapení. Servis sice za příplatek, ale pořád o 1/3 levnější jak Emiráty. Letiste relativně malé, ale autobus a Taxíky v pohodě zavedou do Dubaje. Asi si zpestřim podzim. 🙂

Adam

Qatar ale podle rezervačního systému lety nenavýšil. V červnu stále pouze 4x týdně.

G700

Od července je tam ranní rotace. Navíc, díky jejich spolupráci s Lufthansou, se často dá sklouznout přes Frankfurt.

koupák

Letectví mám rád, ale pokud letím s EK/QR, tak se jedná o vzdálenější destinace, kde další přestup navíc, tedy v tomhle případě +5h na cestě, beru jako mínus …

koupák

Dívám se na diskusi níže – ano, záleží, do kterých míst přestupujete. U BKK je to v některé chvíle výhodnější tak, jak píšete, nejdřív s LH přes Fra.

G700

Ale já mluvím o letech Z ASIE DO PRAHY, směrem tam, to docela jde..

Tomas

gut! 🙂

G700

Bohužel, kvůli rannímu letu do Prahy stále vede Qatar kvůli spojení z Asie, kde je layover 2 hodiny a ne 6-12…

Adam H

Přesně tak. Třeba Bangkok – Praha vyloženě “přes noc”. Kolem 20 odlet a přílet do Prahy ráno.

G700

Dobrý je, že i když QR ten den nemá let, posadí vás na ranní let do Frankfurtu a do Prahy Vás doveze Lufthansa. Pořád o 5 hodin dřív, než Emirates..