Další soutěž na D35. ŘSD hledá stavitele tunelu Homole za 2,5 miliardy, má si ho i naprojektovat
Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD
ŘSD se soutěží v režimu Design&Build zbaví možných potíží s chybami v projektu.
Jen tak dál a až do Mohelnice. Už ta dálnice měla být dávno hotová. Každopádně díky za každý další km dálnice.
A co teprve každý (kilo)metr čtvereční té vybetonované plochy okolo… Není jí na té vizualizaci ještě nějak málo? 🙂 „Měla být dávno hotová“, no tak si připlaťte nebo si ji sám postavte. Za mě zase čím později, tím lépe pro podíl šetrnějších druhů dopravy (jiná věc je, že mezery v jejich kvalitě na rozdíl od silnic nikdo neřeší).
Františku vy zde nikdy nezklamete. Jste jak kolovrátek. Dovedete tyto diskuse „oplodnit“ nějakým jiným než ironickým nekompromisním příspěvkem? Co se posnažit najít shodu místo toho nás stavět proti sobě.
Naprosto zbytečně vyhozené peníze.
Pokud by trasa dálnice vedla o cca 300 metrů severněji, tak by se kopci Homole bez problému vyhla a žádný tunel by nebyl potřeba.Místa na to je tam dost….
Jo a pak by se tam mohl taky postavit ekodukt.
Ekodukt je výrazně levnější a jednodušší záležitost, než tunel. Investičně i provozně. Tento nesmyslný tunel nakonec zdrží stavbu důležité dálnice minimálně o 2 roky.
Jestli se v tom tunelu bude jezdit 80 km/h, jak se tu píše, tak souhlasím. Radši okolo, než takovou brzdu…
S omezením rychlosti se dá pracovat, ale se změnou trasy je to složitější.
Bylo by to o nějaký metry delší a musel by jste řešit křížení s I/17. A navíc by to rozdělilo krajinu ještě více.
Je to kvůli ekoduktu
Otřesná úroveň psaní. Perex je nečitelný a v textu jsou hrubky. Prosím, autoři, čtěte to po sobě.
S tunely bych souhlasil kdyby v nich byla 130 km/h. Celá dálnice má být stavěna na takovou rychlost a má být řešena rozumně a bezpečně aby nevznikaly problémy
Takže jak byste si takové řešení představoval? Vzhledem k vlastnostem některých mezikusů mezi pedály a volantem je pouštět do tunelu po jednom a počkat na odhlášku?
Jednoduše. Tak jak např. v Itálii nebo Rakousku. Řekl bych, že 80 v tunelech je ryze česká specialita.
Ano. V Itálii jsem toho svýho času najezdil dost. 130 v tunelech bez problému. A to některé tunely oproti moderním nic moc. A jinak- Italové jako řidiči také v poho. Narozdíl od klišé co se o nich občas rádo píše. Například často se mi stalo, že jsem si držel svoji rychlost, menší než dovolenou, přiblížil se Ital, „přečetl“ značku a očividně zpomalil, nechal odstup a čekal na slušné předjetí. Ne jako někteří naši trotlové, kteří si to na té své dálnici ještě vychutnají alespoň vytroubením.
to byste asi tunel musel krapet rozsirit a to jde do penez…
Valík na D5 je rozšířený od začátku a přesto tam byla 80, teď po modernizaci je 100. V Rakousku je 80 v tunelech s obousměrným provozem a 110 v tunelech s jednosměrným dvoupruhovým uspořádáním bez odstavného pruhu (u nás 80 např. na D0). V tomto případě jsou naše normy zbytečně přísné.
V Itálii se v dálničních tunelech jezdí běžně 130.
No jo, ale italští řidiči jsou lep-
no dobře, už jdu pryč.
no 130 se tam sice jet smí, ale popravdě když jedu dolů brenerem, tak si říkám, že těch 130 je v tom úzkym tunelu docela kalup. zatímco 80 ve valíku (a nyní 100, ale taky nutnost vozit v noci sluneční brýle, protože je to přesvícený jak blázen) je vzhledem k profilu tunelu směšná rychlost, klidně by tam těch 130 být mohlo.
Taky na Brennerské dálnici je max. 110 až do Bolzana. Že s etam reálně jezdí těch 130-140 je věc jiná…
v Rakousku je v dálničních tunelech 100, nikoliv 110 jak píšete.. Obecně v sousedních zemích je max. 100 v tunelech (Rakousko, Slovensko, Německo, ale i Slovinsko, Chorvatsko a další snad jen s výjimkou Itálie, kde někde bývá i plných 130)
Kolik procent tunelů v zahraničí (nebo i u nás) bývá projektováno na 130?
A proč tak málo?
Zkuste se nad tím zamyslet..
Ten tunel je tam takový zbytečný, ale vůči zbytečnejsi je tam to omezení na 80. Tady české normy zamrly v jiném století.
Zase se tam bude dobře vydělávat. Neuplyne ani 5 let a dozvíme se, jak nebezpečně tam ti řidiči jezdí. A i přesto, že se tam nestane jediná smrtelná nehoda, bude tam fakturační měřidlo.
Prosím, vypočtěte mi časovou ztrátu způsobenou tou změnou o 50 km/h…
Problém je především v té změně o 50 km/h, plynulosti jízdy to rozhodně nepřidá. Bral bych 100 nebo 110 km/h.
Vypočtěte ztráty způsobené zbytečným bržděním a následnou akcelerací.
Je nutný.
Prostě je to už takhle v územním plánu a tahle varianta řeší i křížení s I/17.
Ale na 110 by mohl být, je (tubusy jsou) poměrně krátký.
Kolik jste ochoten platit za dálniční známku, aby jste měl luxusní parametry?
A nebo zavedeme extra mýto do tunelů? 🙂