Další prostá elektrizace má projektanty. Trať do Jeseníku by mohla i zrychlit

Rychlík ve stanici Jeseník. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlík ve stanici Jeseník. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K elektrizaci trati má dojít v roce 2027.

Sdružení firem Moravia Consult, Sudop Brno a Exprojekt získalo zakázku na projekční práce k elektrizaci trati z Bludova do Jeseníku. Stavba by měla začít v roce 2027.

Vítězství sdružení vyplývá z údajů na profilu zadavatele. Správa železnic za projekt zaplatí 63 milionů korun. V soutěži nebyl jiný uchazeč, odhadovaná cena byla 57 milionů korun.

Jde již o čtvrtou trať, u které Správa železnic již vybrala dodavatele projektového dokumentace pro takzvanou prostou elektrizaci. Nedávno vysoutěžila projektanty pro trať Klatovy – Železná Ruda, Kralupy nad Vltavou – Kladno a Zdice – Písek.

Další krok k elektrizaci více než 160 kilometrů tratí. Správa železnic vybrala projektanty

Prostá elektrizace má přinést jednodušší a levnější řešení elektrizace tratí v Česku. Dosud totiž byly s elektrizací spojeny ještě velké úpravy tratí. V případě prosté elektrizace půjde, zjednodušeně řečeno, jen o natažení drátů.

V případě úseku Bludov/Postřelmov – Jeseník jde o trať, která prošla v minulých letech modernizací, Správa železnic tu ještě počítá s některými menšími investicemi, například opravou zastávek Lipová Lázně zastávka a Potůčník.

Trať projde elektrizací na střídavou napájecí soustavu. Zadávací dokumentace řeší i možné zrychlení úseku z Hanušovic do Jeseníku, kde je dnes maximální rychlost 60 km/h. Podle dokumentace by zrychlením mohlo dojít k výraznému zkrácení obratů v Jeseníku a významné úspoře vozidel a personálu.

„Zvýšení rychlosti lze dosáhnout minimalistickými úpravami,“ uvádí se v dokumentaci, která ale počítá se zvýšením rychlosti na maximálně 70 km/h.

Ministerstvo dopravy loni v závěru roku schválilo Koncepci rozvoje elektrické trakce, která počítá s elektrizací postupně více než 2000 kilometrů tratí.

Tagy Exprojekt Moravia Consult prostá elektrizace Správa železnic Sudop Brno Trať 292 Šumperk - Krnov
152 komentářů