No prosím. Elektrizace dálnic a jedniček je v nedohlednu. Jaký druh dopravy bude asi ekologičtější a dotovaný z EU z emisních povolenek v rámci Greendealu? Správně, kolejový. Očekávám, masívní rozvoj elektrických železničních tratí.
Tomasek
32 minut
Takze bude mozne vyslat Pendolino do Jeseniku? SC Holba special?
Panecku to by se naklapelo mezi Hanuskami a Jesenikem :)))
Regionovan
1 hodina
A tunel Kouty-Jeseník zůstává na generacích čtvrtého tisíciletí…
Bude tam jezdit alespoň tolik lidí jako na trati 300, aby to dostalo přednost? Totéž oproti Plzeň/Ústí a dál do Německa, kde chybí kapacita? Bude to větší přínos než elektrizace Zlína, nebo 4 koleje Moravskou bránou přes rozvodí?
Nebo to patří ke šotosnům jako propojení Lužce nad Vltavou a Mělníka?
Michal M
1 hodina
No tak poměrně velké zrychlení přinese i změna technologie na jednotky. Rychlejší nástupy, nesrovnatelně rychlejší obraty… Na této sklonově náročné trati by pomohlo i více poháněných náprav.
Bohužel tohoto mentálního posunu nějak nebyly ČD za posledních X desetiletí schopny, lepší je tam provozovat 50 let starý diesel s mizerným výkonem a vozy B a Bt.. a čekat/vymlouvat se na drát.
Ano, máte pravdu. ČD je v regionální dopravě neschopné s inovacemi přicházet (ano, to zahrnuje i to že to prodají objednateli) a skutečně to je na objednatelích. Nejdále došli tam, kde to objednatel převzal komplet – Plzeňský kraj a Brno. Což je krásná ukázka toho, kam podobná tupost, lenost a alibismus vedou, poučme se z toho, děti…
Brejle s Bdt tam jezdí i na rychlíku, takže si ke kraji přihoďte Nábřeží, kde rychlíky objednávají. A nastavit podmínky tak, aby pro R vyhověly Bdt(ee) a zadat to napřímo bez soutěže…
Happy
1 hodina
A opět soutěž nesoutěž… ještě by mohla klesnout cena…
A už EŽ nabírá nové zaměstnance? Zdá se, že koncem desetiletí budou mít práce nad hlavu… Celá léta nic moc a teď najednou bude takovej frkot… anebo to dopadne jako vždy…20, 30 let slibů a nic….
1. Jeseník nikdy v reálných elektrizačních plánech nebyl, tudíž ho ani nikdo nesliboval. Kdyby tam dráty nebyly i nadále, nic by se nestalo. SŽ chce vykázat aktivitu, tak buď rád za ty dary…
2. EŽ není jediná firma, která to může dělat. Kromě Elektroline mají drátenické kapacity i zahraniční stavební firmy působící na českém trhu.
3. Jestli máš pocit, že na severovýchodní Moravě je málo nových elektrizací, tak hledej chybu v přijímači…
Tak. Ještě by mohli chtít jeho další rozvoj a úplné zrušení kolejí. Vždyť tím směrem máme přece dálnice. 🙂 Anebo alespoň přidat okliku, jako v Ruzyni i Pardubicích. Čím větší závlek, tím lepší. 🙂
Pokud byste tam „prostě“ pověsil dráty, nezrychlíte vůbec nic, protože trať je limitovaná možnostmi křižování a už teď je na ní těsno. Zde potřebujete modernizaci a zkapacitnění.
Z Valmezu není modernizovaná do Hostašovic. Pak dál ano, ale jenom do Veřovic a z Veřovic do Frenu taky není modernizovaná. Ale jasné, hodilo by se to tam, než do toho svahu ta 814 vyfuní, to je vždycky porod… 🙂
Jsem zvědav, kolik bude v jednom okamžiku maximálně v Česku AC/DC styků v průběhu konveze. Brzy bude devátý (Týniště), tohle bude desátý, u Vsetína jedenáctý.
I prostá elektrizace je pořád nová stavba trakčního vedení a všeho ostatního co s tím souvisí, takže patřičná projektová dokumentace je nutná už kvůli absolvování povolovacích procesů.
Pěkně blbý nápad: Uvědomiujete si, že dráhu kříží sítě jiných provozovatelů a tyhle konflikty potřebujete vyřešit? Že si prostě nemůžete narvat patku přímo do vodovodního potrubí?
Mohl jste se přihlásit, naprojektovat to o něco levněji a ještě být v balíku, když je tak snadné a lukrativní.
Kdyby si projekt zajišťovala sama stavební firma (jako subdodávku od někoho z oboru), myslíte že to bude pro SŽ levnější?
Tak hlavně se nemůže jen tak někdo přihlásit,k tomu musíte plnit nějaká kritéria.Tyhle chytré rady jsou dobré možná někam do hospody,kde jsou odborníci na všechno,ale tady by měla probíhat věcná diskuze.
To platí i o stavební firmě, která si má sama udělat projekt.
Pokud i někdo myslí, že projekt je zadarmo, tak … ti lidé nepracují zadarmo ani za plat dělňase. Kupodivu. Pokud má někdo představu, že projekt s realizací bude za cenu realizace, tak by si měl zkusit napřed něco naprojektovat.
No prosím. Elektrizace dálnic a jedniček je v nedohlednu. Jaký druh dopravy bude asi ekologičtější a dotovaný z EU z emisních povolenek v rámci Greendealu? Správně, kolejový. Očekávám, masívní rozvoj elektrických železničních tratí.
Takze bude mozne vyslat Pendolino do Jeseniku? SC Holba special?
Panecku to by se naklapelo mezi Hanuskami a Jesenikem :)))
A tunel Kouty-Jeseník zůstává na generacích čtvrtého tisíciletí…
Nikoliv, navždy jen sen.
Bude tam jezdit alespoň tolik lidí jako na trati 300, aby to dostalo přednost? Totéž oproti Plzeň/Ústí a dál do Německa, kde chybí kapacita? Bude to větší přínos než elektrizace Zlína, nebo 4 koleje Moravskou bránou přes rozvodí?
Nebo to patří ke šotosnům jako propojení Lužce nad Vltavou a Mělníka?
No tak poměrně velké zrychlení přinese i změna technologie na jednotky. Rychlejší nástupy, nesrovnatelně rychlejší obraty… Na této sklonově náročné trati by pomohlo i více poháněných náprav.
Bohužel tohoto mentálního posunu nějak nebyly ČD za posledních X desetiletí schopny, lepší je tam provozovat 50 let starý diesel s mizerným výkonem a vozy B a Bt.. a čekat/vymlouvat se na drát.
ČD to tak provozují na vlastní riziko? Nebo je to hlavně chyba kraje?
Ano, máte pravdu. ČD je v regionální dopravě neschopné s inovacemi přicházet (ano, to zahrnuje i to že to prodají objednateli) a skutečně to je na objednatelích. Nejdále došli tam, kde to objednatel převzal komplet – Plzeňský kraj a Brno. Což je krásná ukázka toho, kam podobná tupost, lenost a alibismus vedou, poučme se z toho, děti…
Brejle s Bdt tam jezdí i na rychlíku, takže si ke kraji přihoďte Nábřeží, kde rychlíky objednávají. A nastavit podmínky tak, aby pro R vyhověly Bdt(ee) a zadat to napřímo bez soutěže…
A opět soutěž nesoutěž… ještě by mohla klesnout cena…
Co bys navrhoval? Nevyhlašovat vítěze?
A už EŽ nabírá nové zaměstnance? Zdá se, že koncem desetiletí budou mít práce nad hlavu… Celá léta nic moc a teď najednou bude takovej frkot… anebo to dopadne jako vždy…20, 30 let slibů a nic….
1. Jeseník nikdy v reálných elektrizačních plánech nebyl, tudíž ho ani nikdo nesliboval. Kdyby tam dráty nebyly i nadále, nic by se nestalo. SŽ chce vykázat aktivitu, tak buď rád za ty dary…
2. EŽ není jediná firma, která to může dělat. Kromě Elektroline mají drátenické kapacity i zahraniční stavební firmy působící na českém trhu.
3. Jestli máš pocit, že na severovýchodní Moravě je málo nových elektrizací, tak hledej chybu v přijímači…
ad 2) to zas bude v diskuzích nazvraceno proti jiným národnostem, že jim berou práci a ničí ruku v rukávě.
A co takhle trať Praha – Všetaty? Při větším problému na 090 je to možná odklonová trať koridoru do Ústí n. L. a do Německa.
Tam stejně jako v Pardubicích narazíte na problém trati vedoucí kolem ochraného pásma letiště před prahem dráhy.
Jo? A kterého letiště?
Kbely. Dráha letiště začíná cca 300 metrů od trati.
Trestuhodná neznalost, sídlí tam vládní letka.
Tak. Ještě by mohli chtít jeho další rozvoj a úplné zrušení kolejí. Vždyť tím směrem máme přece dálnice. 🙂 Anebo alespoň přidat okliku, jako v Ruzyni i Pardubicích. Čím větší závlek, tím lepší. 🙂
Pokud byste tam „prostě“ pověsil dráty, nezrychlíte vůbec nic, protože trať je limitovaná možnostmi křižování a už teď je na ní těsno. Zde potřebujete modernizaci a zkapacitnění.
Ve stoupání docela záleží, jeslti máte 10 kW na tunu nebo 2 až 3 kW na tunu. Vytáhne tam 754 se třemi vozy vůbec traťovou rychost?
Jo? A kterého letiště?
Pardon, uklikl jsem se. Odpověď špatnému nicku.
Kbely
A co takhle Valmez – Frenštát p. R. , tam je to připraveno jenom dát sloupy a dráty. Trať je modernizovaná,
Z Valmezu není modernizovaná do Hostašovic. Pak dál ano, ale jenom do Veřovic a z Veřovic do Frenu taky není modernizovaná. Ale jasné, hodilo by se to tam, než do toho svahu ta 814 vyfuní, to je vždycky porod… 🙂
Regiosharků je bohužel málo, 840 a 841 taky.
A co Zastávka u Brna – Jihlava?
Projedete jednou se svými pravnoučaty…
Jsem zvědav, kolik bude v jednom okamžiku maximálně v Česku AC/DC styků v průběhu konveze. Brzy bude devátý (Týniště), tohle bude desátý, u Vsetína jedenáctý.
A ten styk něčemu vadí ve srovnání se stahovačkou/vypínačkou na které je z obou stran stejnosměr?
Prostá elektrizace potřebuje tak nákladný projekt? To stavební firma by nedokázala sama projekt připravit a rovnou to postavit?
I prostá elektrizace je pořád nová stavba trakčního vedení a všeho ostatního co s tím souvisí, takže patřičná projektová dokumentace je nutná už kvůli absolvování povolovacích procesů.
Tady by bylo na místě pozměnit zákon, aby se prostá elektrizace neopouštějící současné drážní pozemky dala schovat za pouhou větší údržbu.
Podobné nápady kulturně patří cca. do střední Asie a lidé, kteří je šíří taktéž.
Pěkně blbý nápad: Uvědomiujete si, že dráhu kříží sítě jiných provozovatelů a tyhle konflikty potřebujete vyřešit? Že si prostě nemůžete narvat patku přímo do vodovodního potrubí?
Jinak na prostou eletrizaci nepotřebujete územko a nepotřebujete ani EIA, jen vyřešit pozemky (případné věcné břemeno) přípojky a přeložky sítí.
Jo vím, Hala D by narval trakční sloup doprostřed přejezdu a pak by se mu tam nedostala stavební technika a bylo by veliké bulení.
A že to v Transport Feveru občas šlo! 😂
Mohl jste se přihlásit, naprojektovat to o něco levněji a ještě být v balíku, když je tak snadné a lukrativní.
Kdyby si projekt zajišťovala sama stavební firma (jako subdodávku od někoho z oboru), myslíte že to bude pro SŽ levnější?
Tak hlavně se nemůže jen tak někdo přihlásit,k tomu musíte plnit nějaká kritéria.Tyhle chytré rady jsou dobré možná někam do hospody,kde jsou odborníci na všechno,ale tady by měla probíhat věcná diskuze.
To platí i o stavební firmě, která si má sama udělat projekt.
Pokud i někdo myslí, že projekt je zadarmo, tak … ti lidé nepracují zadarmo ani za plat dělňase. Kupodivu. Pokud má někdo představu, že projekt s realizací bude za cenu realizace, tak by si měl zkusit napřed něco naprojektovat.
Potřebuje protože to dělaji lidi z Moravia Consultu, kteří jsou nasosaní na vedení olomoucké oblastní ředitelství SŽ. 🤣 Místní vi….🤣
Olomoucké OŘ neexistuje.
Ale je tam stavební správa východ .-) a provázanost značná 🙂
Nedělali už projekt na modernizaci trati? Pokud pokračujou v práci na známém terénu, může to pár měsíců ušetřit.
V čom? V tom že SŽ nemá dokumentaci, kterou by dostal každý? 🙂
Lanškroun se někde zadrhl?
Nezadrhl. Stejně jako Havlíčkův Brod – Ždírec – Hlinsko 😉
A to jste ještě neslyšel o Liberci, Znojmu či Frýdku a k tomu i Místku.
FM by byl poněkud přínosnější, než Znojmo.
Nebo ne?
FM není prostá elektrizace, to by aglomerační dopravě moc nepomohlo.
Článek je o prosté elektrizaci, FM je vetší akce a nemám obavy, že o ní Tomáš neslyšel…
https://zdopravy.cz/sz-vybrala-projektanta-elektrizace-trate-z-ostravy-do-frydku-mistku-stavet-se-ma-od-roku-2026-206751/
Co je v Lanškrouně tak důležitého? Chápu, že ve Ždírci je to pila.