Zdravím. Nemám nic proti ekekrifikaci, ale z vlastních zkušeností bych doporučil vykaceni stromů v dopadove vzdálenosti, což si nedovedu představit. V tomto úseku ročně spadnou na trať desítky stromů, což dříve znamenalo cca dvouhodinový zásach na jeho odstranění. Nyní to strhne i trolej až na několika stovkách metrů a nebude se jezdit minimálně 6 hodin, spíše o hodně víc. Stačí se podívat na podobné trati Olomouc – Šumperk přes Šternberk. Okolí Libiny.
Milan Vávra st.
4 měsíců
Už aby to bylo. U níás v pohraničí je špatně dostupnévšechno. Autobusy i železnice. Bydlím V Javorníku a to už je opravdu hopdně daleko i do Jeseníku.
Hm, když porovnám ten poměr cestujících co tam jezdí aby se dostali kam potřebují (do práce, do školy, na úrad, k doktorovi…) a těch co tam jezdí „protože cesta je cíl“ tak holt ano, povzdechněme si ale nic se nedá dělat…
Jan Hřebíček
4 měsíců
Baterie v Číně letos zlevnily pro velké automobilky na 400 CNY (1260 Kč) za kWh. Jsou s nimi spojeny další náklady, ale samotné úložiště 1 MWh pro BEMU bude velmi dostupné.
Nafta na železnici mě zase tak neuráží – pokud by ty motory měli aspoň Euro-6 a třeba i hybrid na rozjezdy a dobíjení při brzdění – tam stačí baterka i 10kWh.
Ale pak se člověk podíva třeba na trať podél Sázavy, kde ty dieselový plečky jsou při rozjezdech jak z reklamy na rakovinu.
Jan
4 měsíců
Zrychlit leda tak tunelem pod Ramzovou…
Petr Vařeka
4 měsíců
Jaký to má smysl, když pak pod dráty běžně jezdí diesely? Např trať číslo 140 z Chebu do Chomutova.
Nevím jak tam, ale třeba mezi ČT a Zábřehem to smysl má, jezdí tam málo lidí i na dvouvozový Panter. Někde to má zase smysl v tom, že jezdí přímá linka potom mimo dráty, třeba Vsetín – Bylnice. Tam by to chtělo taky zadrátovat, větší část té linky jede pod dráty (a nebo by to chtělo aspoň BEMU).
Asd
4 měsíců
Mám za to že relativně nedávno se ta trať rekonstruovala. Nebo se pletu? Pokud ano proč se rovnou také neelektrifikovala?
Jaroměř-Trutnov je jasný adept na elektrizaci.Obávám se že se ji ale ještě hodně dlouho nedočkáme protože bude x dalších studíí na Vysokovský tunel a na VRT do Polska.
Vysokovská spojka nikdy,rád bych se jakožto bydlící v Náchodě mýlil, nebude. SŽ nestíhá řešit mnohem větší problémy.
Ale elektrizace Jaroměř -Trutnov jo, všemi deseti.
Ono to zní pod názvem „Vysokovská spojka“ sofistikovaně, ale jsou to nějaké dva kilometry tratě někde po poli a 1 km dlouhý tunel. (Vlastně ani nevím, jesti ho potřebujou dvojkolejný.)
Aniz bych tu spojku chtěl byť jen písmenem zpochybnit, tak největší úsporu času by znamenala dvoukolejka s dráty. Protože ono se tam spousta času stráví koordinačními pobyty na křižování a prakticky nelze zavést nic v kratším intervalu, natož něco rychlého. Ta dvojitá uvrat je spis taková tresinka na dortu.
Trasování jsem sice snad nikdy neviděl, ale předpokládám, že by na spojce stačila jen jedna kolej. Dál za Náchodem také pokračuje pouze jedna, znovuzprovoznění trati na polské straně asi nelze očekávat.
Druhá kolej přidá obrovskou flexibilitu, ale v případě tunelu je ten extra výrub opravdu darda… Nakonec se mi zdá, že ta idea chtěla zachovat i veškerou současnou síť, takže do tunelu by jely jen vlaky na Náchod a dál…
Kéž by byla, dojíždění z Hronova a Police do HK to je peklo na zemi.Zácpy děsivé Náchod i Jaroměř, busy těch 40 km jezdí snad 2 hodin se zastávkami na každé mezi.
Ochají tu jiní. Už jsem to tu dříve psal. O té spojce je více povídání vždy před volbami. Jinak to v Náchodě není velkým tématem. A já osobně s jedním přestupem ve Starkoči nebo v Hradci problém nemám.
Koho trápí v Náchodě železnice? Rád bych se mýlil, ale myslím, že málokoho. Lidi jezděj autama a busama a těch pár nadšenců, co jede vlakem, už si zvykla.
Vysokovska tunel by pokratil jízdní doby o více než deset minut to je pro Broumovsko a Náchod proste velký posun a přiblížení k Hradci a Praze. Cena tunelu není astronomická.
Tam je třeba začít zdvojkolejněním a zrychlenim na 160-200 km/h celého úseku z Hradce Králové až do České Skalice. Ta jednokolejka už by toho víc nezvládla, takže do té doby by ani Vysokovská spojka příliš nepomohla. A pak tam postavit už rovnou dvojkolejný tunel jako součást nové hlavní trati do Polska.
Bez Vysokovské spojky nebude železnice v úseku HK – Náchod konkurenceschopná.
Do Skalice by to chtělo dvoukolejku a nebylo vůbec od věci udělat spojku Skalice – Studnice, protože s výstavbou Vysokovské spojky by Starkoč ztratil současnou důležitost. To by mohlo srazit jízdní dobu Skalice – Kostelec i na 10 minut.
Pak by byly reálné jízdní doby HK – Trutnov 60min a HK – Náchod 30min.
Narovnáním Skalice – Studnice byste získal celkem slušnou horskou dráhu, ona ta zajížďka přes Starkoč tam není jen tak zbytečně, navíc to stoupání pokračuje i dál za Studnicí. Celkově mezi Skalicí a Trutnovem je to hustě osídlený horský terén, kde moc možností pro narovnání asi nenajdete. Problematický je už ten prudký oblouk za Skalicí, i s ním bude těžké něco udělat (vedení přes kemp Rozkoš?, nebo přes okraj Dubenské obory?), pokud tam nemá zůstat velký propad rychlosti. Naopak mezi Skalicí a Jaroměří by nemusel být problém postavit přeložky, trať napřímit a výrazně zrychlit. A otázkou je i úsek mezi Jaroměří… Číst vice »
No na to jak se o Vysokovu žvaní, tak těch studií moc není.
VRT do Polska je snad zaparkovaná ve fázi „udělali jsme čáru na mapě“.
Daniel
4 měsíců
No prosím. Elektrizace dálnic a jedniček je v nedohlednu. Jaký druh dopravy bude asi ekologičtější a dotovaný z EU z emisních povolenek v rámci Greendealu? Správně, kolejový. Očekávám, masívní rozvoj elektrických železničních tratí.
i tak je kapacita silně pod silniční sítí, to je holá realita, ale ono na těch jednokolejkách většinou je problém jinde než v kapacitě, prostě tam není co vozit
No a? Existuje železniční obdoba bicyklu, nebo kombajnu? Sanitky? Dá se po ní chodit za provozu pěšky, prohrnou ji v zimě, aby byla schůdná?
Nebo železniční obdoba kánoe, když budeme srovnávat s říční lodní dopravou?
Aby měla železnice smysl, tak musí existovat dostatečně kapacitní poptávka a to není ani školní jídelna ve střediskové obci. Natož vesnický obdhůdek nebo pojízdná prodejna.
Proč nemají v Mochově tramvaje jako MHD je snad každému jasné.
Hm, jak by ve srovnání s touto částkou vyšel nějaký dvoukolejný úsek mezi sousedními stanicemi? Za předpokladu že by byly relativně blízko…
K té otázce mě vede idea že letmé křižování je lepší než „stojaté“ ve stanici…
Zapomínáte na tramvaje, trolejbusy a elektrobusy. Poslední dva jmenované nevyžadují tak velké zmení práce při stavbě dopravní cesty a v místech se slabší poptávkou (např. Třebíč) zcela dostačují.
PS: Dopravní cestu pro trolejbus lze spojit i s jinými inž. sítěmi jako je kanalizace či vodovod, které je možno uložit do vozovky, nikoliv však pod kolejemi v souběhu.
Kanální šachty veprostřed tramvajové koleje v Brně byly a DPMB se jich velice rád zbavil. Jakákoliv inspekce kanálu znamenala přerušení dopravy – tramvaj otevřenou šachtu neobjede.
Tohle opravdu není vítané ani pro silnice – výsledkem jsou opět rozkopané dopravní cesty a uzavírky. Ostatně mimo město se to nedělá právě z těchto důvodů, a ve městech pod kapacitními silnicemi zrovna tak.
Tomasek
4 měsíců
Takze bude mozne vyslat Pendolino do Jeseniku? SC Holba special?
Panecku to by se naklapelo mezi Hanuskami a Jesenikem :)))
Bude tam jezdit alespoň tolik lidí jako na trati 300, aby to dostalo přednost? Totéž oproti Plzeň/Ústí a dál do Německa, kde chybí kapacita? Bude to větší přínos než elektrizace Zlína, nebo 4 koleje Moravskou bránou přes rozvodí?
Nebo to patří ke šotosnům jako propojení Lužce nad Vltavou a Mělníka?
Co je špatného na plánech na železniční tunel z Koutů do Jeseníku? Máte vůbec představu o tom, kolik času by to ušetřilo a jak by se tím zlepšilo spojení Jeseníku s okolním světem? Proč by tam muselo jezdit tolik lidí, jako na trati 300, to je nějaké nově zavedené pravidlo, nebo jak? To fakt není jen šotosen.
Ano, peněz by to stálo hoodně. Ale pokrok holt vždy něco stojí. A ne, autobusy kodrcající se po horských silnicích fakt nejsou lepší řešení.
No tak vždy dává smysl mít nějakou přiměřenost investice k její návratnosti nebo teda ve státním sektoru z jejího užitku.
Taky si jako rodinný vůz pro čtyřčlennou rodinu nekupujete kloubový autobus…
PeDazOl
4 měsíců
Nikoliv, navždy jen sen.
Robert Šalda
4 měsíců
Tak ještě z Lichkova do Hanušovic a bude objízdná trasa pro část koridoru v elektrice…
Á, další plánovač z TT oválu… Čtyřicítková lokálka s kopcema, krátkýma stanicema a zajížďkou asi 50 km je úplně skvělá objízdná trasa.
Michal M
4 měsíců
No tak poměrně velké zrychlení přinese i změna technologie na jednotky. Rychlejší nástupy, nesrovnatelně rychlejší obraty… Na této sklonově náročné trati by pomohlo i více poháněných náprav.
Bohužel tohoto mentálního posunu nějak nebyly ČD za posledních X desetiletí schopny, lepší je tam provozovat 50 let starý diesel s mizerným výkonem a vozy B a Bt.. a čekat/vymlouvat se na drát.
Ano, máte pravdu. ČD je v regionální dopravě neschopné s inovacemi přicházet (ano, to zahrnuje i to že to prodají objednateli) a skutečně to je na objednatelích. Nejdále došli tam, kde to objednatel převzal komplet – Plzeňský kraj a Brno. Což je krásná ukázka toho, kam podobná tupost, lenost a alibismus vedou, poučme se z toho, děti…
Brejle s Bdt tam jezdí i na rychlíku, takže si ke kraji přihoďte Nábřeží, kde rychlíky objednávají. A nastavit podmínky tak, aby pro R vyhověly Bdt(ee) a zadat to napřímo bez soutěže…
máte pravdu ze Zábřehu do Jeseníku to jezdí v objednávce kraje ale zas ty vozy co jedou do Jeseníku jsou z rychlíku takže pokud by se změnili vozy na rychlíku tak by pak mohli jezdit ty vozy i do toho Jeseníku
VŘ na nové trolejbusy v Teplicích – zbyl jediný uchazeč, navíc vítěz, ale druhá Škoda odstoupila, takže kvůli tomu bylo VŘ zrušeno… 🤷♂️
Happy
4 měsíců
A už EŽ nabírá nové zaměstnance? Zdá se, že koncem desetiletí budou mít práce nad hlavu… Celá léta nic moc a teď najednou bude takovej frkot… anebo to dopadne jako vždy…20, 30 let slibů a nic….
1. Jeseník nikdy v reálných elektrizačních plánech nebyl, tudíž ho ani nikdo nesliboval. Kdyby tam dráty nebyly i nadále, nic by se nestalo. SŽ chce vykázat aktivitu, tak buď rád za ty dary…
2. EŽ není jediná firma, která to může dělat. Kromě Elektroline mají drátenické kapacity i zahraniční stavební firmy působící na českém trhu.
3. Jestli máš pocit, že na severovýchodní Moravě je málo nových elektrizací, tak hledej chybu v přijímači…
Tam by to chtělo tunel, ale ne hloubený u Kbel. Mnohem víc by pomohl zhruba 3 km dlouhý tunel Klíčov – Čakovice, který by celou tu trať zkrátil zhruba o 5 km.
Dobře tak jinak, OP letiště je sice mimo koleje, ale je tam světelná naváděcí řada. Postavte k té naváděcí řadě sloupy trakčního vedení a ty budou vyšší jak sloupy osvětlení, čili špatně a nashledanou. Pokud přímo chcete výňatek z leteckého zákona, tak: „5.3.4.13 Přibližovací světelná soustava musí ležet co nejblíže k vodorovné rovině procházející prahem dráhy a musí být provedena tak, aby: a) žádný objekt vyjma azimutální antény ILS/MLS nepřesahoval rovinu přibližovací světelné soustavy do vzdálenosti 60 m od její osy; a b) žádné jiné návěstidlo než návěstidlo umístěné uvnitř střední části příčky nebo krátké osové příčky (nikoli na jejich… Číst vice »
Tak. Ještě by mohli chtít jeho další rozvoj a úplné zrušení kolejí. Vždyť tím směrem máme přece dálnice. 🙂 Anebo alespoň přidat okliku, jako v Ruzyni i Pardubicích. Čím větší závlek, tím lepší. 🙂
Pokud byste tam „prostě“ pověsil dráty, nezrychlíte vůbec nic, protože trať je limitovaná možnostmi křižování a už teď je na ní těsno. Zde potřebujete modernizaci a zkapacitnění.
V noci ano. Dopravním zaměstnancům se zruší hajání a bude se jezdit. Zrovna zde si ale moc nedovedu představit, co se tam za současného stavu ještě ve dne vejde.
Ondra
4 měsíců
A co takhle Valmez – Frenštát p. R. , tam je to připraveno jenom dát sloupy a dráty. Trať je modernizovaná,
Z Valmezu není modernizovaná do Hostašovic. Pak dál ano, ale jenom do Veřovic a z Veřovic do Frenu taky není modernizovaná. Ale jasné, hodilo by se to tam, než do toho svahu ta 814 vyfuní, to je vždycky porod… 🙂
Jsem zvědav, kolik bude v jednom okamžiku maximálně v Česku AC/DC styků v průběhu konveze. Brzy bude devátý (Týniště), tohle bude desátý, u Vsetína jedenáctý.
I prostá elektrizace je pořád nová stavba trakčního vedení a všeho ostatního co s tím souvisí, takže patřičná projektová dokumentace je nutná už kvůli absolvování povolovacích procesů.
Pěkně blbý nápad: Uvědomiujete si, že dráhu kříží sítě jiných provozovatelů a tyhle konflikty potřebujete vyřešit? Že si prostě nemůžete narvat patku přímo do vodovodního potrubí?
Podle staré legislativy se inženýrské sítě povolovaly umístěním do území, tzn územní řízení bylo nezbytné. Podle nové legislativy už samostatné umístění neexistuje, takže povolení bude patrně obdobné jako u jiných staveb.
Mohl jste se přihlásit, naprojektovat to o něco levněji a ještě být v balíku, když je tak snadné a lukrativní.
Kdyby si projekt zajišťovala sama stavební firma (jako subdodávku od někoho z oboru), myslíte že to bude pro SŽ levnější?
Tak hlavně se nemůže jen tak někdo přihlásit,k tomu musíte plnit nějaká kritéria.Tyhle chytré rady jsou dobré možná někam do hospody,kde jsou odborníci na všechno,ale tady by měla probíhat věcná diskuze.
To platí i o stavební firmě, která si má sama udělat projekt.
Pokud i někdo myslí, že projekt je zadarmo, tak … ti lidé nepracují zadarmo ani za plat dělňase. Kupodivu. Pokud má někdo představu, že projekt s realizací bude za cenu realizace, tak by si měl zkusit napřed něco naprojektovat.
V Lanškrouně je 10 000 lidí, elektrifikace se dělá kvůli přímým osobním vlakům. Manipulák tam jezdí průměrně jednou týdně a jestli přejde do elektrické trakce? Nevím, ale bylo by to překvapivé.
Zdravím. Nemám nic proti ekekrifikaci, ale z vlastních zkušeností bych doporučil vykaceni stromů v dopadove vzdálenosti, což si nedovedu představit. V tomto úseku ročně spadnou na trať desítky stromů, což dříve znamenalo cca dvouhodinový zásach na jeho odstranění. Nyní to strhne i trolej až na několika stovkách metrů a nebude se jezdit minimálně 6 hodin, spíše o hodně víc. Stačí se podívat na podobné trati Olomouc – Šumperk přes Šternberk. Okolí Libiny.
Už aby to bylo. U níás v pohraničí je špatně dostupnévšechno. Autobusy i železnice. Bydlím V Javorníku a to už je opravdu hopdně daleko i do Jeseníku.
Ale je tam krásně a krásný zámek…
A Borůvková Hora a Račí Údolí a to je asi všechno.
No a NIMBYsti blokují VRT, která by Vám pomalu o hodinu pomohla
Už odchodem Bardotek ztratila tato trať kouzlo. A drátama přijde o ten zbytek.
Hm, když porovnám ten poměr cestujících co tam jezdí aby se dostali kam potřebují (do práce, do školy, na úrad, k doktorovi…) a těch co tam jezdí „protože cesta je cíl“ tak holt ano, povzdechněme si ale nic se nedá dělat…
Baterie v Číně letos zlevnily pro velké automobilky na 400 CNY (1260 Kč) za kWh. Jsou s nimi spojeny další náklady, ale samotné úložiště 1 MWh pro BEMU bude velmi dostupné.
Nafta na železnici mě zase tak neuráží – pokud by ty motory měli aspoň Euro-6 a třeba i hybrid na rozjezdy a dobíjení při brzdění – tam stačí baterka i 10kWh.
Ale pak se člověk podíva třeba na trať podél Sázavy, kde ty dieselový plečky jsou při rozjezdech jak z reklamy na rakovinu.
Zrychlit leda tak tunelem pod Ramzovou…
Jaký to má smysl, když pak pod dráty běžně jezdí diesely? Např trať číslo 140 z Chebu do Chomutova.
Nevím jak tam, ale třeba mezi ČT a Zábřehem to smysl má, jezdí tam málo lidí i na dvouvozový Panter. Někde to má zase smysl v tom, že jezdí přímá linka potom mimo dráty, třeba Vsetín – Bylnice. Tam by to chtělo taky zadrátovat, větší část té linky jede pod dráty (a nebo by to chtělo aspoň BEMU).
Mám za to že relativně nedávno se ta trať rekonstruovala. Nebo se pletu? Pokud ano proč se rovnou také neelektrifikovala?
Železnice je živý organismus, tehdy se o prosté elektrizaci nevědělo.
Protože na české železnici vládne Strana mírného pokroku v mezích zákona.
(a tím zákonem je pravidlo č. 1 „nikdy se to tak nedělalo“)
Dělalo se to tak za komoušů celou dobu. Natáhly se dráty a fertig.
Myslím že Holubice -Prerov jsou toho důkazem
Aby se to pak zase mohlo zavřít znova, to je snad jasný, ne?
Dvojí projektování, dvoje VŘ, spousta lidí v kancelářích si tím vykáže činnost…
A pak přijdou na to, že by draty mohly vést i do Krnova.
Tak ještě by to chtělo Jaroměř-Trutnov v elektrice a BEMU na Náchod.
Jaroměř-Trutnov je jasný adept na elektrizaci.Obávám se že se ji ale ještě hodně dlouho nedočkáme protože bude x dalších studíí na Vysokovský tunel a na VRT do Polska.
Vysokovská spojka nikdy,rád bych se jakožto bydlící v Náchodě mýlil, nebude. SŽ nestíhá řešit mnohem větší problémy.
Ale elektrizace Jaroměř -Trutnov jo, všemi deseti.
Nebylo by lepší zorganizovat v Náchodě třeba petici za urychlení výstavby Vysokovské spojky, než tu ochat, že nikdy nebude? 🙂
Ono to zní pod názvem „Vysokovská spojka“ sofistikovaně, ale jsou to nějaké dva kilometry tratě někde po poli a 1 km dlouhý tunel. (Vlastně ani nevím, jesti ho potřebujou dvojkolejný.)
Aniz bych tu spojku chtěl byť jen písmenem zpochybnit, tak největší úsporu času by znamenala dvoukolejka s dráty. Protože ono se tam spousta času stráví koordinačními pobyty na křižování a prakticky nelze zavést nic v kratším intervalu, natož něco rychlého. Ta dvojitá uvrat je spis taková tresinka na dortu.
Tak kdyby byla dvojkolejka aspoň pro rozchod tratí na Trutnov a Náchod, tak by to možná fungovat mohlo…
Trasování jsem sice snad nikdy neviděl, ale předpokládám, že by na spojce stačila jen jedna kolej. Dál za Náchodem také pokračuje pouze jedna, znovuzprovoznění trati na polské straně asi nelze očekávat.
Druhá kolej přidá obrovskou flexibilitu, ale v případě tunelu je ten extra výrub opravdu darda… Nakonec se mi zdá, že ta idea chtěla zachovat i veškerou současnou síť, takže do tunelu by jely jen vlaky na Náchod a dál…
Kéž by byla, dojíždění z Hronova a Police do HK to je peklo na zemi.Zácpy děsivé Náchod i Jaroměř, busy těch 40 km jezdí snad 2 hodin se zastávkami na každé mezi.
Ochají tu jiní. Už jsem to tu dříve psal. O té spojce je více povídání vždy před volbami. Jinak to v Náchodě není velkým tématem. A já osobně s jedním přestupem ve Starkoči nebo v Hradci problém nemám.
Ona má význam i pro širší region, není to téma jen pro náchodský komunál…
Ano to jistě má. Ale to už se bavíme o kompletně celé trati do Broumova.
Přesně tak 💁♂️
Koho trápí v Náchodě železnice? Rád bych se mýlil, ale myslím, že málokoho. Lidi jezděj autama a busama a těch pár nadšenců, co jede vlakem, už si zvykla.
Vysokovska tunel by pokratil jízdní doby o více než deset minut to je pro Broumovsko a Náchod proste velký posun a přiblížení k Hradci a Praze. Cena tunelu není astronomická.
Tam je třeba začít zdvojkolejněním a zrychlenim na 160-200 km/h celého úseku z Hradce Králové až do České Skalice. Ta jednokolejka už by toho víc nezvládla, takže do té doby by ani Vysokovská spojka příliš nepomohla. A pak tam postavit už rovnou dvojkolejný tunel jako součást nové hlavní trati do Polska.
200 do České Skalice? Sorry, ale to fakt pobavilo.
160 bych si na pár úsecích dovedl představit, ale většinou 120 s tím, že by se musely napřímit oblouky a z HK do Skalice by došlo ke zvoukolejnění.
Asi jsem jen malý český člověk, ale nemělo by se jako první začít s dvoukolejkou aspoň do Jaroměře?
Bez Vysokovské spojky nebude železnice v úseku HK – Náchod konkurenceschopná.
Do Skalice by to chtělo dvoukolejku a nebylo vůbec od věci udělat spojku Skalice – Studnice, protože s výstavbou Vysokovské spojky by Starkoč ztratil současnou důležitost. To by mohlo srazit jízdní dobu Skalice – Kostelec i na 10 minut.
Pak by byly reálné jízdní doby HK – Trutnov 60min a HK – Náchod 30min.
Narovnáním Skalice – Studnice byste získal celkem slušnou horskou dráhu, ona ta zajížďka přes Starkoč tam není jen tak zbytečně, navíc to stoupání pokračuje i dál za Studnicí. Celkově mezi Skalicí a Trutnovem je to hustě osídlený horský terén, kde moc možností pro narovnání asi nenajdete. Problematický je už ten prudký oblouk za Skalicí, i s ním bude těžké něco udělat (vedení přes kemp Rozkoš?, nebo přes okraj Dubenské obory?), pokud tam nemá zůstat velký propad rychlosti. Naopak mezi Skalicí a Jaroměří by nemusel být problém postavit přeložky, trať napřímit a výrazně zrychlit. A otázkou je i úsek mezi Jaroměří… Číst vice »
No na to jak se o Vysokovu žvaní, tak těch studií moc není.
VRT do Polska je snad zaparkovaná ve fázi „udělali jsme čáru na mapě“.
No prosím. Elektrizace dálnic a jedniček je v nedohlednu. Jaký druh dopravy bude asi ekologičtější a dotovaný z EU z emisních povolenek v rámci Greendealu? Správně, kolejový. Očekávám, masívní rozvoj elektrických železničních tratí.
Jenže stále stejně omezených kapacitou a rychlostí. Takže hurá do aut, spotřebu je třeba neustále zvyšovat, až do vyhynutí. 🙂
Na té jednokolejné síti se až na výjimky dá zkapacitnovat velmi snadno – jedna malá vyhybna tak baj voko 150 MKc.
i tak je kapacita silně pod silniční sítí, to je holá realita, ale ono na těch jednokolejkách většinou je problém jinde než v kapacitě, prostě tam není co vozit
No a? Existuje železniční obdoba bicyklu, nebo kombajnu? Sanitky? Dá se po ní chodit za provozu pěšky, prohrnou ji v zimě, aby byla schůdná?
Nebo železniční obdoba kánoe, když budeme srovnávat s říční lodní dopravou?
Aby měla železnice smysl, tak musí existovat dostatečně kapacitní poptávka a to není ani školní jídelna ve střediskové obci. Natož vesnický obdhůdek nebo pojízdná prodejna.
Proč nemají v Mochově tramvaje jako MHD je snad každému jasné.
Ani sanitka, ani bicykl, ani pěší, nepotřebují dálnice a obchvaty. Takže sorry.
A řeky se v zimě prohrnují?
Hm, jak by ve srovnání s touto částkou vyšel nějaký dvoukolejný úsek mezi sousedními stanicemi? Za předpokladu že by byly relativně blízko…
K té otázce mě vede idea že letmé křižování je lepší než „stojaté“ ve stanici…
Zapomínáte na tramvaje, trolejbusy a elektrobusy. Poslední dva jmenované nevyžadují tak velké zmení práce při stavbě dopravní cesty a v místech se slabší poptávkou (např. Třebíč) zcela dostačují.
PS: Dopravní cestu pro trolejbus lze spojit i s jinými inž. sítěmi jako je kanalizace či vodovod, které je možno uložit do vozovky, nikoliv však pod kolejemi v souběhu.
Kanální šachty veprostřed tramvajové koleje v Brně byly a DPMB se jich velice rád zbavil. Jakákoliv inspekce kanálu znamenala přerušení dopravy – tramvaj otevřenou šachtu neobjede.
Tohle opravdu není vítané ani pro silnice – výsledkem jsou opět rozkopané dopravní cesty a uzavírky. Ostatně mimo město se to nedělá právě z těchto důvodů, a ve městech pod kapacitními silnicemi zrovna tak.
Takze bude mozne vyslat Pendolino do Jeseniku? SC Holba special?
Panecku to by se naklapelo mezi Hanuskami a Jesenikem :)))
A blicí pytlíky jako v letadle sebou
🙂
Pytblíky 🙂
Blipliky
vidím, že někteří ještě mentálně základní školu neopustili
Kolik bude limit pro „pinďu“, když pro ostatní zůstane 70 km/h?
Tam není 70.
Přesněji z Hanušovic do Jeseníků není dnes a i těch 70.
+- 30% vice diky naklapeni…
Nejnižší povolená V100 pro zvýšení možností naklápění je pro Pinďu cca těch 70 km/h. To tam nemáte.
Naklapet se muze kdykoliv….
Tusim, ze musi byt vetsi rychlost nez 30 km/h
Jednou z podmínek zahájení naklápění je dosažení V=70km/h …
A rázem by ze 70 byla stovka 👍
Bude tam jezdit alespoň tolik lidí jako na trati 300, aby to dostalo přednost? Totéž oproti Plzeň/Ústí a dál do Německa, kde chybí kapacita? Bude to větší přínos než elektrizace Zlína, nebo 4 koleje Moravskou bránou přes rozvodí?
Nebo to patří ke šotosnům jako propojení Lužce nad Vltavou a Mělníka?
Zatímco silnice se rozšiřují bez remcání? S takovými jako vy bude železnice minulostí, vždy sr najde něco, na co čekat, než…
Co je špatného na plánech na železniční tunel z Koutů do Jeseníku? Máte vůbec představu o tom, kolik času by to ušetřilo a jak by se tím zlepšilo spojení Jeseníku s okolním světem? Proč by tam muselo jezdit tolik lidí, jako na trati 300, to je nějaké nově zavedené pravidlo, nebo jak? To fakt není jen šotosen.
Ano, peněz by to stálo hoodně. Ale pokrok holt vždy něco stojí. A ne, autobusy kodrcající se po horských silnicích fakt nejsou lepší řešení.
No tak vždy dává smysl mít nějakou přiměřenost investice k její návratnosti nebo teda ve státním sektoru z jejího užitku.
Taky si jako rodinný vůz pro čtyřčlennou rodinu nekupujete kloubový autobus…
Nikoliv, navždy jen sen.
Tak ještě z Lichkova do Hanušovic a bude objízdná trasa pro část koridoru v elektrice…
Až na ty parametry kolejí, které není vůle aspoň trochu zlepšit. Vždyť přece nejprve Brno – Přerov, pravobřežní a spousta dalších…
No tak ne, kašlem na Brno-Přerov a uděláme šotouškům 700 metrovou výhybnu a dráty v Podlesí, ok? A bude se tam vyhýbat Metropolitan s Metransem.
Ale zároveň u rampy budou dvě zetky a chlapi z nich budou vyndavat pytle a skládat je do přistavené vejtřasky s korbou zakrytou plachtou…
Á, další plánovač z TT oválu… Čtyřicítková lokálka s kopcema, krátkýma stanicema a zajížďkou asi 50 km je úplně skvělá objízdná trasa.
No tak poměrně velké zrychlení přinese i změna technologie na jednotky. Rychlejší nástupy, nesrovnatelně rychlejší obraty… Na této sklonově náročné trati by pomohlo i více poháněných náprav.
Bohužel tohoto mentálního posunu nějak nebyly ČD za posledních X desetiletí schopny, lepší je tam provozovat 50 let starý diesel s mizerným výkonem a vozy B a Bt.. a čekat/vymlouvat se na drát.
ČD to tak provozují na vlastní riziko? Nebo je to hlavně chyba kraje?
Ano, máte pravdu. ČD je v regionální dopravě neschopné s inovacemi přicházet (ano, to zahrnuje i to že to prodají objednateli) a skutečně to je na objednatelích. Nejdále došli tam, kde to objednatel převzal komplet – Plzeňský kraj a Brno. Což je krásná ukázka toho, kam podobná tupost, lenost a alibismus vedou, poučme se z toho, děti…
Brejle s Bdt tam jezdí i na rychlíku, takže si ke kraji přihoďte Nábřeží, kde rychlíky objednávají. A nastavit podmínky tak, aby pro R vyhověly Bdt(ee) a zadat to napřímo bez soutěže…
Zase se štiplístek naloká čerstvého horského vzduchu když na Ramzové obíhá soupravu a zavírá dveře…job snů…
Do Jeseníku žádné rychlíky nejezdí. Jen Sp v objednávce kraje.
máte pravdu ze Zábřehu do Jeseníku to jezdí v objednávce kraje ale zas ty vozy co jedou do Jeseníku jsou z rychlíku takže pokud by se změnili vozy na rychlíku tak by pak mohli jezdit ty vozy i do toho Jeseníku
No, a pokud by se na rychlíku objevila jednotka, je s přípojňákama konec.
A opět soutěž nesoutěž… ještě by mohla klesnout cena…
Co bys navrhoval? Nevyhlašovat vítěze?
VŘ na nové trolejbusy v Teplicích – zbyl jediný uchazeč, navíc vítěz, ale druhá Škoda odstoupila, takže kvůli tomu bylo VŘ zrušeno… 🤷♂️
A už EŽ nabírá nové zaměstnance? Zdá se, že koncem desetiletí budou mít práce nad hlavu… Celá léta nic moc a teď najednou bude takovej frkot… anebo to dopadne jako vždy…20, 30 let slibů a nic….
1. Jeseník nikdy v reálných elektrizačních plánech nebyl, tudíž ho ani nikdo nesliboval. Kdyby tam dráty nebyly i nadále, nic by se nestalo. SŽ chce vykázat aktivitu, tak buď rád za ty dary…
2. EŽ není jediná firma, která to může dělat. Kromě Elektroline mají drátenické kapacity i zahraniční stavební firmy působící na českém trhu.
3. Jestli máš pocit, že na severovýchodní Moravě je málo nových elektrizací, tak hledej chybu v přijímači…
ad 2) to zas bude v diskuzích nazvraceno proti jiným národnostem, že jim berou práci a ničí ruku v rukávě.
A co takhle trať Praha – Všetaty? Při větším problému na 090 je to možná odklonová trať koridoru do Ústí n. L. a do Německa.
Tam stejně jako v Pardubicích narazíte na problém trati vedoucí kolem ochraného pásma letiště před prahem dráhy.
Jo? A kterého letiště?
Kbely. Dráha letiště začíná cca 300 metrů od trati.
Kvůli letišti se tam připravuje hloubený tunel. Trať Odb. Skály – Vštaty má být elektrizována s modernizací a částečným zdvojkolejněním.
Desetiletka?
Těch už od 1990 bylo
Tam by to chtělo tunel, ale ne hloubený u Kbel. Mnohem víc by pomohl zhruba 3 km dlouhý tunel Klíčov – Čakovice, který by celou tu trať zkrátil zhruba o 5 km.
A stoupání ? P.s VRT má Být o cca kilometr vedle
Opravdu to nejde? 😉
https://oouzsod.army.cz/op-letiste-kbely
Dobře tak jinak, OP letiště je sice mimo koleje, ale je tam světelná naváděcí řada. Postavte k té naváděcí řadě sloupy trakčního vedení a ty budou vyšší jak sloupy osvětlení, čili špatně a nashledanou. Pokud přímo chcete výňatek z leteckého zákona, tak: „5.3.4.13 Přibližovací světelná soustava musí ležet co nejblíže k vodorovné rovině procházející prahem dráhy a musí být provedena tak, aby: a) žádný objekt vyjma azimutální antény ILS/MLS nepřesahoval rovinu přibližovací světelné soustavy do vzdálenosti 60 m od její osy; a b) žádné jiné návěstidlo než návěstidlo umístěné uvnitř střední části příčky nebo krátké osové příčky (nikoli na jejich… Číst vice »
No spíše cca 100 m, mám to denně na dohled.
Trestuhodná neznalost, sídlí tam vládní letka.
Spíše vaše, ne? Kde je to ochranné pásmo se zákazem staveb? 😉 😁https://oouzsod.army.cz/op-letiste-kbely
Tak. Ještě by mohli chtít jeho další rozvoj a úplné zrušení kolejí. Vždyť tím směrem máme přece dálnice. 🙂 Anebo alespoň přidat okliku, jako v Ruzyni i Pardubicích. Čím větší závlek, tím lepší. 🙂
Pokud byste tam „prostě“ pověsil dráty, nezrychlíte vůbec nic, protože trať je limitovaná možnostmi křižování a už teď je na ní těsno. Zde potřebujete modernizaci a zkapacitnění.
Ve stoupání docela záleží, jeslti máte 10 kW na tunu nebo 2 až 3 kW na tunu. Vytáhne tam 754 se třemi vozy vůbec traťovou rychost?
Jo? A kterého letiště?
Pardon, uklikl jsem se. Odpověď špatnému nicku.
Kbely
Opět. Tam je zakázáno stavět? 🤣https://oouzsod.army.cz/op-letiste-kbely
Tam především dvojkolejku a dráty tedy postavit při tom zdvojkolejnění.
V noci ano. Dopravním zaměstnancům se zruší hajání a bude se jezdit. Zrovna zde si ale moc nedovedu představit, co se tam za současného stavu ještě ve dne vejde.
A co takhle Valmez – Frenštát p. R. , tam je to připraveno jenom dát sloupy a dráty. Trať je modernizovaná,
Z Valmezu není modernizovaná do Hostašovic. Pak dál ano, ale jenom do Veřovic a z Veřovic do Frenu taky není modernizovaná. Ale jasné, hodilo by se to tam, než do toho svahu ta 814 vyfuní, to je vždycky porod… 🙂
Regiosharků je bohužel málo, 840 a 841 taky.
Však ať si je strčí. Okolo Frýdku už to mělo být dávno elekrtizované.
A co Zastávka u Brna – Jihlava?
Projedete jednou se svými pravnoučaty…
Jsem zvědav, kolik bude v jednom okamžiku maximálně v Česku AC/DC styků v průběhu konveze. Brzy bude devátý (Týniště), tohle bude desátý, u Vsetína jedenáctý.
A ten styk něčemu vadí ve srovnání se stahovačkou/vypínačkou na které je z obou stran stejnosměr?
Většina DC stahovaček je průjezdných a vypínaček s neutrálním polem se moc nevyskytuje. Pro tuhle vymoženost musíte na AC, kde se toho nelze zbavit.
Ale zas odpadne dvojitá Kadaň takže ono se to nějak srovná. Např. AC/DC u Grygova.
Prostá elektrizace potřebuje tak nákladný projekt? To stavební firma by nedokázala sama projekt připravit a rovnou to postavit?
I prostá elektrizace je pořád nová stavba trakčního vedení a všeho ostatního co s tím souvisí, takže patřičná projektová dokumentace je nutná už kvůli absolvování povolovacích procesů.
Tady by bylo na místě pozměnit zákon, aby se prostá elektrizace neopouštějící současné drážní pozemky dala schovat za pouhou větší údržbu.
Podobné nápady kulturně patří cca. do střední Asie a lidé, kteří je šíří taktéž.
Pěkně blbý nápad: Uvědomiujete si, že dráhu kříží sítě jiných provozovatelů a tyhle konflikty potřebujete vyřešit? Že si prostě nemůžete narvat patku přímo do vodovodního potrubí?
Jinak na prostou eletrizaci nepotřebujete územko a nepotřebujete ani EIA, jen vyřešit pozemky (případné věcné břemeno) přípojky a přeložky sítí.
Jo vím, Hala D by narval trakční sloup doprostřed přejezdu a pak by se mu tam nedostala stavební technika a bylo by veliké bulení.
A že to v Transport Feveru občas šlo! 😂
Podle staré legislativy se inženýrské sítě povolovaly umístěním do území, tzn územní řízení bylo nezbytné. Podle nové legislativy už samostatné umístění neexistuje, takže povolení bude patrně obdobné jako u jiných staveb.
Mohl jste se přihlásit, naprojektovat to o něco levněji a ještě být v balíku, když je tak snadné a lukrativní.
Kdyby si projekt zajišťovala sama stavební firma (jako subdodávku od někoho z oboru), myslíte že to bude pro SŽ levnější?
Tak hlavně se nemůže jen tak někdo přihlásit,k tomu musíte plnit nějaká kritéria.Tyhle chytré rady jsou dobré možná někam do hospody,kde jsou odborníci na všechno,ale tady by měla probíhat věcná diskuze.
To platí i o stavební firmě, která si má sama udělat projekt.
Pokud i někdo myslí, že projekt je zadarmo, tak … ti lidé nepracují zadarmo ani za plat dělňase. Kupodivu. Pokud má někdo představu, že projekt s realizací bude za cenu realizace, tak by si měl zkusit napřed něco naprojektovat.
Potřebuje protože to dělaji lidi z Moravia Consultu, kteří jsou nasosaní na vedení olomoucké oblastní ředitelství SŽ. 🤣 Místní vi….🤣
Olomoucké OŘ neexistuje.
Ale je tam stavební správa východ .-) a provázanost značná 🙂
Nedělali už projekt na modernizaci trati? Pokud pokračujou v práci na známém terénu, může to pár měsíců ušetřit.
V čom? V tom že SŽ nemá dokumentaci, kterou by dostal každý? 🙂
Lanškroun se někde zadrhl?
Nezadrhl. Stejně jako Havlíčkův Brod – Ždírec – Hlinsko 😉
A to jste ještě neslyšel o Liberci, Znojmu či Frýdku a k tomu i Místku.
FM by byl poněkud přínosnější, než Znojmo.
Nebo ne?
FM není prostá elektrizace, to by aglomerační dopravě moc nepomohlo.
Znojmo elektrizaci má. Je velice dobře dostupné po silnici i železnici. Akorát je ve špatným státě…
Jestli tím chcete říct, ze spojení ZN – W je kvalitní, tak to tedy nesouhlasím. Lepší než (vlakem) kamkoli jinam, ale to je tak všechno.
Článek je o prosté elektrizaci, FM je vetší akce a nemám obavy, že o ní Tomáš neslyšel…
https://zdopravy.cz/sz-vybrala-projektanta-elektrizace-trate-z-ostravy-do-frydku-mistku-stavet-se-ma-od-roku-2026-206751/
Nic z toho, co píšete, ale není v programu prosté elektrizace.
Co je v Lanškrouně tak důležitého? Chápu, že ve Ždírci je to pila.
V Lanškrouně je 10 000 lidí, elektrifikace se dělá kvůli přímým osobním vlakům. Manipulák tam jezdí průměrně jednou týdně a jestli přejde do elektrické trakce? Nevím, ale bylo by to překvapivé.
Odpověď najdete v komentářích pod (libovolným) článkem na téma “Kraj XY poptává BEMU”…