Další problém s bistrovozy. Označení jak od Pata a Mata či špatně řazený vagón
České dráhy sice zavedly od začátku října možnost konzumace jídla pro cestující 2. třídy nedaleko bistrovozu, nová úprava ale budí
České dráhy sice zavedly od začátku října možnost konzumace jídla pro cestující 2. třídy nedaleko bistrovozu, nová úprava ale budí rozpaky. Jak provedením v některých vozech, tak i špatným řazením.
Nově dopravce vyčlenil dvanáct míst ve vedlejším voze druhé třídy, kde mohou cestující zakoupené občerstvení konzumovat. Změna se týká Valašských expresů číslo 126-129, 220, 221 a 520-523, na kterých je bistrovůz kombinovaný s první třídou řazen.
Několik cestujících upozornilo na další komplikace s novým konceptem: stává se, že vlak je špatně řazen a tak vůz s dvanácti vyhrazenými místy pro zákazníky s jízdenkou do druhé třídy je sice řazen vedle bistrovozu, ale opačně. Obsluha či cestující tak musí projít celým vozem, aby se dostal na vyhrazená místa.
I jejich úprava budí rozpaky: jeden z cestujících tento týden narazil ve Valašském expresu na ručně psané nápisy na označení dvanácti vyhrazených míst pro strávníky z bistrovozu.
Podle mluvčího ČD Radka Joklíka jde ale o chybu, ČD podle něj mají už připravené speciální označení a stačilo ho nalepit. Místa jsou vyblokována z rezervačního systému ve voze Bmpz.
České dráhy za vozy ARmpee, které vznikly přestavbou jídelních vozů WRmee, sklízí značnou kritiku. Prostor pro jídlo a přípravu se zmenšil o polovinu, zbytek obsadila nově první třída. Cestující, který chce konzumovat teplé jídlo u stolku, tak musí mít jízdenku do první třídy, jinak si mohl vzít jídlo pouze s sebou v plastovém obalu nebo sníst u stísněného barového pultu. Lidé ale byli z jídelních vozů zvyklí, že jídlo konzumují přímo na místě a tak se řada z nich snaží obsadit místa v první třídě, což nesmí. Firma úpravu vysvětluje snižováním nákladů.