Další problém s bistrovozy. Označení jak od Pata a Mata či špatně řazený vagón

Vyhrazená místa ve voze Bmpz pro zákazníky bistrovozu.Vyhrazená místa ve voze Bmpz pro zákazníky bistrovozu.

České dráhy sice zavedly od začátku října možnost konzumace jídla pro cestující 2. třídy nedaleko bistrovozu, nová úprava ale budí

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

Lakonicky řešeno – „opravdu hloupý nápad – bistro + 1. třída“. nic víc, nic míň.

Medvěd

Jí myslel, že stát platí ČD, ale zatím platí jen „ujeté programy ČD“ … To je výsledek toho, že Ťi co tomu rozumí byli nahrazeni „nemehly“.

bohyn

Tomuhle fakt nasadili korunu. To si mám kupovat jedničku abych seděl 1) v kuchyni 2) v dobytčáku (velkoprostorové uspořádání)? Navíc zasmradí místo jednoho vozu hned dva.

Martin

Bistrovozem jsem jel několikrát a hodnotím to asi takto: Moje první zkušenost byla, když jsem se jako „dvojkař“ chtěl jít najíst. Přišel jsem do vozu a ejhle, něco bylo jinak. Zeptal jsem se, jestli se můžu najíst a stevard/ka mi tiše sdělila strohou větu „máte na jídlo 30 minut, pak musíte pryč“ a posadila mě na místo č. 62. Ke sklopnému stolku… Říkal jsem si, kdo může navrhnout bistro oddíl, kde bych očekával, že se bude konzumovat, se sklopnými stolky. Navíc jsem si všiml místa č. 51. No úplný luxus – celou cestu čumíte do průhledné stěny a nemáte k… Číst vice »

koleyy

Názorně ukázali, že je to banda kre*énů! Co řeší!?! Půlka je jednička a půlka hospoda. Vyrábí se problém, kde není. A daňový poplatník tu šaškárnu sponzoruje! Opět dokazují, že soukromníci nemusí hnout brvou, oni zlikvidují spolehlivě sami sebe.

Jožin Zbažin

Minimálně RJ má taky běžně vozy zapojené opačne než byli vrezervačním systému.

Ferenc Futurista

Hm, akorát u RJ to neimplikuje putování s gulášem přes celý vagón a balancování jeho obsahu mimo dosah spolucestujících.

Steward11

Zdravím, již déle pozoruji tento problém a rozhodně souhlasím, že je to průšvih. Dělám stevarda u JLV a naštěstí nás tohle nečeká. Každopádně kdyby ano, tak se hanbou propadnu a ukončím pracovní poměr. Nicměně důvod, proč píšu: Dneska kdekdo protestuje proti všemu. Pojďme se spojit a dát to ven. Vytvořit tlak na Dráhy, protože pokud si myslí, že tohle řeší jen pár “naštvaných šotoušů”, tak se budou plést. Protlačit náš názor třeba i do médií by mohl tento skvělý deník. Bude to znít legračně, ale nenechme si ukrást jídeláky a standard cestování. (Obzvlášť typického pro Československo). Díky a hezký zbytek… Číst vice »

Tom

Jezdím jedničkou, skoro každý den na různá místa, ale tomuto vozu se vyhýbám, raději jedu o hodinu později. Netoužím zažívat prudiče a opravdu nechci sedět v kuchyni.

TomikV

Já osobně vás klidně podpořím, protože když jsem si mimo jiné prohlédl i tu fotku z II třídy, tak tam bych fakt chtěl poobědvat. Již jen ten sklopný stolek z sedadla před sebou …. Zdá se, že tady ČD super nápady přímo hýří.

Mirek

Někdo si v kanceláři na GŘ namaluje jak máji být otočené bistra k soupravě, ale už neřeší, že to v provozu není kde otočit, jelikož na ONJ nemají točnu na otáčení vozů. V reálném provozu jezdí tyto úžasné vozy otočené přesně obráceně než mají být.

koleyy

Kterékoliv vozidlo tam otočím, kdy se mi zachce. Nemel nesmysly.

Vbb

Na otáčení vozů musí být točna? Triangl či smyčka (kterou na ONJ mají) vám nestačí?

dopravák

Nevím nic o tom, že by na ONJ byla někde smyčka či triangl. Otočit vozidla v ŽUP samozřejmě lze na více místech i bez točny, ale vždy jedině jízdou (vlaku) po traťových či spojovacích kolejích a nikoli jen v rámci pouhého ONJ – tam by bylo nutno zajet až do Nuslí a tam uvrátit.

Vbb

Smyčkou je samo ONJ, takže Déčkem do Nuslí a pak normálně zpět.
Vzhledem k tomu, že podobná akce se asi nebude dělat každou půlhodinu, bych v tom problém neviděl (tedy samozřejmě až po dokončení Nuslí, ne v současném válečném stavu).
Ohledně úvrati – vůz se zapřáhne za žehličku či veselou krávu a z Nuslí se sune. Vzhledem ke vzdálenosti sunutí to nebude velká časová ztráta. Je ale potřeba posunovače.

dopravák

Smyčkou samo o sobě ONJ je samozřejmě už dávno a já jsem ani nikde netvrdil, že to řešit nelze, ale nelze jen to, že to udělat přímo výhradně v rámci vlastního ONJ. A myslím, že třeba s přechodem na dálkové řízení Nuslí z CDP to asi bude v budoucnu ještě zase o něco komplikovanější na projednávání.

Jiří Kocurek

Ta točna v lokodepu je moc krátká na to, aby se na ni vešel vagon? https://mapy.cz/s/puremukofu

Poznámky o tom, že to _lokomotivní_ točna, takže tam nelze otáčet žádný _vagon_ 010 nevyjímaje netřeba psát, §1 znám.

Ondřej

Nevím, co je horší. Jestli to, že vůbec někdo vymyslel a uvedl do provozu bistrovůz, nebo to, že ve styku se zákazníky jsou pořád ještě lidé, co použijí výhružně imperativní ceduli s vykřičníkem…úplně mi tam ještě chybí: „To jídlo prostě dojíte!“, případně „Nemlaskej, zákazníku. Já si to totiž nepřeju!“

Fuj.

BR193EEL

Tak a teď bude někdo řádně potrestán v rámci záchrany situace za tuto lidovou tvořivost😂

Baal

Tak těžký ten menší oddíl předělat na jídelnu?
https://www.jednicka.net/armpee/

JaJeČ

Už to tady mylo několikrát – ano bylo. Pak by nebyla splněna podmínka na kapacitu první třídy na Ex2, kterou MD požaduje.

Jiří G

Jj, MD si stanovilo počet míst v 1.tridě v tzv.rozstřelu. Nevím jestli je to u každého spoje jinak.

Jiřík

Úletový web, plný polopravdivých informací

Ferenc Futurista

Bylo, neb by Dráhy musely uznat, že vymyslely píčovinu, a to je věc v českém prostředí nereálná, v českodrážním prostředí pak tuplem. Inu to je tak, když se dávají trafiky zasloužilým straníkům tam, kde mohou něco vyvést. Esli by nebylo lepší takovejm idiotům platit rentu, jejíž podmínkou by bylo, že nebudou na nic hrabat.

Tomáš Záruba

Změna těch „vyhrazených míst“ na jedničková (a uvolnění „pajedničky“ v tom bistru pro všechny jedlíky) se už chystá? Ne? Tak snad v příštím kole.

Zatím by si tu jedničku v bistru mohli začít cestující přelepovat vlastními papírky s číslem „2“, evidentně je to i tak závazné… 🙂

František

Zrovna na „tisku rukou“ nic extra špatného nevidím.

Ferenc Futurista

Jasně, proto Dráhy vytopily pěkných pár míčů Najbrtům za jednotnou korporátní identitu a vizuální styl, aby se pak někjam lepily cedule, co namatlala prackou stará Blažková v lampárně a vypadaj jak z prdele. Ale je fakt, že na tomhle neortodoxním přístupu něco je – představuji si například, jak boleslavský škodovce dojdou stříbrný litery, takže typový označení bude na konci linky psát na pátý dveře nějakej Sergej fixkou , případně by to moh drásat do laku hřebíkem.

Pitrys

Ten Bmpz je slovenský mám dojem…?

Juraj

Je. 61 56 22-70

Jiří G

Co na to říct? Rekonstruovat vozy po 6-ti letech a udělat tu samou hloupost s 1 třídou, je opravdu na úřad práce pro dotyčného pracovníka GŘ, který to schválil.

Petr C

To byl dozajista p. Krtek dnes již bývalý CEO ČD, jeden z nestupidnějších ředitelů ČD co kdy byly

Georg

zase se umel hezky strasidelne tvarit…

Okoloidúci

A cenu za najhorší nápad tisícročia v oblastí železníc získava…

Obtloustlý Travolta

Někdo opět nepostřehl břevna ve svém oku. A řeší podružnosti s vehemencí a nasazením. A tak je v docela drobném, dočasném problému pohroužen, že mu uniknou jiné závažnější události. Na Šumavě již po několik týdnů klesá nasazení nízkopodlažních strojů pod 30% výkonů. Není plněna smlouva a někdo někoho tedy šidí. Aha. On by to nebyl kopanec správným směrem, do modrého. Ale jinak to tu máte hezké.

Cargo

Tak to napište na kraj, který objednává dopravu. Tady brečíte na špatném hrobě…

Obtloustlý Travolta

Na koho jiného se obrátit, nežli na noviny? Které tepou nepravosti padni komu padni? Z kraje jim odepsali, že na nápravě nevyhovujícího stavu intensivně pracují. Když jen tak, bez výluky odřekli několik vlaků, přičemž se lidé nevešli do náhradních autobusů, psal na kraj známý turista, odpověď zněla: Na nápravě nevyhovujícího stavu intensivně pracujeme, předali jsme stížnost dopravci, váš JIKORD. Když jsem si já v květnu stěžoval na infarktový stav, nevyvětratelný puch, kupodivu odepsali: Na nápravě nevyhovujícího stavu intensivně pracujeme, předali jsme stížnost dopravci, Váš JIKORD. Co jiného, nežli trvalou blamáž cestujících musí řešit odborný a nezávislý novinář? U ČD závady… Číst vice »

Hrackalw

Máte pravdu zde by se tomuto problémů asi měli věnovat. Politici na kraji si jsou pravděpodobně vědomí své chyby ale není chuť to řešit.

Tronda

A jak to souvisí s tématem bistrovozy?

Obtloustlý Travolta

Je to taktéž závada, oproti prkotině, že jel jiný vagón, mnohem závažnější.

Tronda

Když už, tak je to to samé, také jel jiný vagón, resp. jiný motor. Hlavně, že 842 byly nízkopodlažní a patra s BDs pro změnu klimatizovaná a vakuovým WC, ze kterého nešel smrad přes třetinu vozu. Jen škoda, že nebydlíte na Berounce, tam totiž neuplyne týden, aby ČD neodřekly vlak bez náhrady.

Obtloustlý Travolta

Ale jo, na chalupu vlakem jezdím a situaci na 171 poznávám každým víkendem. Vámi popisovanou tzv. tragedii bych chtěl, šlo li by to nějak, přenést do privátního provozu Šumavy, i s těmi odřeklými spoji. Bylo by to zlepšení o 110%. I s tím smradem klidně (je vidět, že tam nejezdíte, tak alespoň haníte původní skutečně alespoň zčásti nízkopodlažní vozy). Po výstupu v Negrech jsem zíral, když jsme tam zrovna po takovém odřeknutí dorazili o něco déle, jak někteří zhýčkanci držkují, přál bych jim výměnu ne manželek, ale míst a dopravy, zmlkli by okamžitě a nejen kvůli vlakům – na Jihu… Číst vice »

Hrackalw

Teď jsem vás pane Sůro pochválil a vy mi uděláte toto 🙁 . To jste klesl na úroveň pana Trondy to je pro mě zklamání.

TomikV

Ale bylo to aspoň vtipné …..
No nicméně, jinak máte pravdu ….

Tronda

Hergot, tobě se o mě snad už i zdá. Neměl by ti lékař předepsat silnější prášky?

Filemon44

A to jsem si doteď myslel, že pan Sůra je nezávislý a objektivní novinář.No,nadarmo se neříká, že myslet znamená……..nic nevědět.

Karel

Co má režijka společného s nevyhovujícím vozoparkem?

Hrackalw

Pane toto se opravdu netýká tohoto tématu o kterém je článek ale jinak máte pravdu. Více se na tomto webu opravdu kope do modrých i když jsou i opačně případy to se musí uznat. Já osobně pana Sůru považuji za celkem objektivního novináře třeba se tomuto tématu bude také věnovat. O to kopání jak píšete se převážně starají diskutující. A jen tak mezi námi já ty motoráky co na Šumavě jezdí viděl před renovací i během ní a mohu vám napsat že to opravdu byly vozidla v hodně špatném stavu. Pokaždé když jsem to viděl říkal jsem si že tohle… Číst vice »

Obtloustlý Travolta

O tom potom. Bájivé zkazky a pověsti jsem zatím občas (ale přece) četl v tom bloku textu, který máte nad příspěvky…

Ferenc Futurista

„…. a vy zase mlátíte černochy!“

Robert Šalda

Pro Krista Pána, oni to stále ještě celé nestopli??!!! Tahle opičárna s rezervací míst v přilehlé dvojce, to je teda taky dílo. Mě by hlavně zajímalo, jestli ty sabotéry, co celou rekonstrukci v takovém šíleném provedení vymysleli již z nábřeží poslali na Úřad práce. Vzhledem k tomu, jak celá věc pokračuje se obávám, že tam stále škodí a úspěšně pracují pro konkurenci.

aldik

Proč se vlastně vymýšlela tahle inovace s bistro vozem, když už dřív existovala verze kde půlka byla 1.třída a druhá bistro i s pár místy k sezení? 😉 https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_ARmpee.php A pokud vím, nikdo neremcal jako teď. Možná že ta dřívější verze měla menší kuchyň/ menší skladovací prostory a tudíž menší nabídku, to už netuším, ale s tím by se dalo žít, hlavně že si tam bylo kde sednout a nemuselo to řešit takhle hloupě 😀

Josef22

Tohle je trochu něco jiného. Váš zmíněný vůz sice má 1.třídu, ale stále zde byly sedadla pro návštěvníky restauračního vozu. Respektive byl v uspořádání: 1.třída – kuchyň/výdej – sezení pro návštěvníky.
Když ty nové jsou rozdělené takto: 1.třída – kuchyň/výdej – 1.třída. Pokud tedy vyloženě nemáte jízdenku do 1.třídy, musíte jít do jiného vozu nebo na své místo s místenkou.

hospodský povaleč

No, a právě „vvvoo tooom to přece je“: třeba Slovák, pokud vím, jezdí přece s takovými vozy, v nichž je (necelá) půlka 1. třída vozová (navíc vybavená tak, aby tam bylo možno i rozumně konzumovat občerstvení), ale v části „výčep + pultovní prodej“ s barovými sedačkami u pultů „na stojáka“ (upraveném situačně logicky tak, aby tu 1. třídu jeho návštěvníci nerušili) je i několik stolků s křesly, u nichž lze konzumovat i normálně v sedě, už mnoho roků třeba mezi Bratislavou a Košicemi (sám jsem v nich v minulosti pár EUR utratil) – tu docela povedenou rekonstrukci udělaly snad kdysi… Číst vice »

aldik

Jak něco jiného? Je to to samé, vešlo se vše co teď a ještě zbylo i na místa k sezení v barové části 😉

hospodský povaleč

Není to vůbec to samé – je to o několik řádů LEPŠÍ a inteligentnější než ten příšerný nový paskvil !!!
Kam se ČD hrabou na Slováky, kteří si to tak chytře, pokud vím, udělali daleko dřív.

víta Klozík

Jak u blbých na dvorku

Hrackalw

I jako dlouholetý pracovník a zastánce ČD musím uznat že tyhle bistrovozy se opravdu nepovedly a je to průšvih ☹️ .

Tomáš Říha

Nejsem marketingový odborník, ani odborník na nalepování nápisů, ale pokud jsem to správně pochopil, je přiložen i obrázek, jak bude vypadat „opravdová“ verze nápisu. Nemohu se z ní ubránit dojmu, že když bude stoleček ve sklopeném stavu, tak že nebude text o rezervaci vidět a bude vidět jen ten kuchař. Pak to dle mého názoru bude fungovat paradoxně mnohem hůře, než ručně psaný nápis… Nebo se opravdu pletu?

Petr-666

nechtějte po odkladišti nezaměstnatelných radobymanagerů, aby stvořilo cokoli použitelného

VencaM

JLV by mohly zařadit do své nabídky jednorázový příplatek k jízdence do 1. tř. na 10, 30 nebo 60 minut. „Prosím kávu, dort a příplatek k sezení v 1. třídě na 30 minut. Děkuji“

Petr

Proč pánbůh stvořil dráhu,… 😬

Petr-666

protože pustit její zaměstnance do normálních firem, tak do týdne zbankrotuje komplet ekonomika

Robert Šalda

Alen Národní dopravce musí vydržet všechno. Takový zaopatřovací ústav. Jenže to si mohl dovolit v době unitární železnice bez konkurence. Tímto způsobem by také mohl být převeden k bankrotu či v lepším případě k marginalizaci na dopravním trhu. Bohužel.

Petr

No sice jsem slyšel zdůvodnění, když se redukovalo mužstvo u traťovky v 90. letech, „Toho propustit nemůžeme, ten by se jinde neuživil“, ale myslel jsem, že to byl spíš extrém, než pravidlo. Zřejmě jsem se mýlil.

Vít Jůza

Myslím, že u mužstva u traťovky u schopného pracovníka je tento argument správný. U Manažerské posice u všehoschopného pracovníka nikoli.

Kamui

Náhodou ty ručně psané cedule jsou super. Není to tak nechutně korektní a bezduché jako jiné věci.

Jaroslav

Tady ale nejste v rodinném byznysu, ale v národním korporátu. Toto označení je logicky dočasné, ale celý koncept nových bistrovozů a následné žehlení souvisejících problémů vypadá jako operace očí análem. První třída v jedné části vozu a jídelní část v druhé – průchozí – by byla logická. Když oznámili tento koncept, doufal jsem, že jim dojde jak moc nesmyslné to je, ale bohužel se tato reko děje dále. Dle mého názoru jsou to vyhozené peníze, protože v první „průchozí“ třídě za čas stejně nikdo jezdit nebude, a ČD to budou řešit dalšími úpravami na původní, tzn. logický stav.

Honza

Dneska jsem seděl v tomto úžasném voze a je to opravdu šílený průchoďák. Navíc při každém přibrždění či oblouku vylítávají v kuchyni zásuvky u lednic takže o klidné první třídě nemůže být vůbec řeč. Nemluvě o dalších zvucích z kuchyně, hlasitém hovoru, neustálé otevírání a zavírání dveří od druhé třídy apod.

Iva D.

Bohužel, spřátelené smlouvy s Tratecem přece jen tak někdo nezruší. Třeba by pak bylo třeba vracet kapra do rybníku a zmizela by tradice z krabice.

Karel

Obhájci korporátu a kritici zřejmě netuší kolik se dnes platí za ručně psaný dopis a nevím jak v zemi české, ale v Německu má na tomto několik firem postavený velmi slušný kšeft. Takže to, že se někdo obtěžoval to napsat ručně navíc čitelně a viditelně a docela i pěkně s ohledem na možnosti já beru pozitivně. Dopravce tato nepříjemná situace pro mne zlidšťuje. Tím ovšem nepopírám, že bistrovůz je průšvih.