Další kultivace Podkrušnohorské magistrály. SŽ poslala k posouzení úsek od Mostu na západ

V Třebušicích se vymění koleje a opraví nástupiště. To bude nově přístupné bezbariérově. Pramen: SŽV Třebušicích se vymění koleje a opraví nástupiště. To bude nově přístupné bezbariérově. Pramen: SŽ

Úsek bude připraven na konverzi ze stejnosměrné na střídavou napájecí soustavu.

Správa železnic (SŽ) pokračuje ve snaze vylepšit takzvanou Podkrušnohorskou magistrálu. Aktuálně poslala k posouzení na ministerstvo životního prostředí (proces EIA) traťový úsek Most (mimo) – Kyjice (včetně).

Jde o osm kilometrů trati, které by se měly dle dokumentace EIA generálně rekonstruovat od ledna 2029 do prosince 2030.

Stavba zahrne výměnu železničního svršku i spodku, vylepšení stanice Třebušice, instalaci nového zabezpečovacího zařízení nebo výměnu trolejí. Úsek bude připraven na konverzi ze stejnosměrné na střídavou napájecí soustavu, k té ale dojde až po přestavbě (a přepnutí) chomutovského uzlu.

Příprava se přitom protahuje. „Historický“ informační leták SŽ z roku 2020 kladl stavbu do let 2025 a 2026, v polovině roku 2023 uváděla SŽ jako datum zahájení rok 2027.

Stykový bod obou napájecích soustav je dnes u Prunéřova, přičemž v příštích letech by mělo dojít k jeho posunu k Mostu. Nejprve se ale „střídavina“ posune k Chomutovu, k odbočce na Žatec. SŽ v únoru vypsala tendr na dvanáctikilometrovou stavbu Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně).

V roce 2029 by měla navázat velká rekonstrukce železniční stanice Chomutov, jejíž nejviditelnější částí bude přesun osobního nádraží blíže centru. Od loňského léta je v běhu rekonstrukce osmikilometrového úseku Kyjice – Chomutov město, rovněž s přípravou na střídavou soustavu.

V letech 2027 až 2029 má kvůli konverzi vzniknout i nová trakční transformovna Třebušice.

Tagy Most (mimo) - Kyjice (včetně) Podkrušnohorská magistrála Správa železnic
15 komentářů