Další kultivace Podkrušnohorské magistrály. SŽ poslala k posouzení úsek od Mostu na západ
V Třebušicích se vymění koleje a opraví nástupiště. To bude nově přístupné bezbariérově. Pramen: SŽ

Úsek bude připraven na konverzi ze stejnosměrné na střídavou napájecí soustavu.
To by byl fakt takový problém na chvíli ostrovně napájet stejnosměrný Chomutov mezi střídavinama…?
Byl.Ta napáječka v Třebušicích bude až za několik let
Čili současně s tou akcí Most – Kyjice.
Tenhle úsek se předělával někdy na přelomu tisicileti (při té příležitosti se zrušila letitá pomalá 50 Třebusice – Kyjice). Nebyly by prioritnější stavby, třeba Bílina – Most?
Bílina-Most:tam je priorita zrušení 0,té koleje. Co by tam dávalo smysl,to by byla 4.kolejka. Tak snad zatím na vytrhávání prioritních kolejí nebudou peníze….
Proč se musí dělat EIA na rekonstrukci stávající trati? Chápu, kdyby to byla stavba na zelené louce (VRT nebo dálnice), ale tady?
Docela by mě zajímalo, kolik lidí tam reálně vystupuje a nastupuje. Vzhledem k tomu, že jsou u toho jen Komořany. Dneska se moc nestává, že by jedna fabrika stačila na železniční zastávku, pokud to není jo něco velkého typu závod Škodovky nebo Amazon v Dobrovízi.
V Třebušicích staví vlaky před/po konci osmi a dvanáctihodinových směn. Poptávka tam je. Jsou horší zastávky, třeba Duchcov nebo Jeníkov – Oldřichov, kde se zdá, že prakticky celou frekvenci převzaly autobusy IDS.
V Třebušicích je frekvence za den taková,jako v Duchcově u jednoho vlaku. Jeníkov Oldřichov má vlak každou púlhodinu a oproti Třebušicím mnohonásodně vyšší.
Jeníkov-Oldřichov je kupodivu celkem dobře umístěný. Duchcov je sice 2 km od středu města, ale tak autobus tam jezdí, parkoviště by na první pohled mohlo být větší, ale nebydlím tam, neznám místní poměry.
Zase jen příprava na přepnutí, takže z obou světů se musí vzít to drahé (stíněné sdělovací vedení a tlusté DC troleje s posilovacím vedením).
Stíněné sdělovací vedení v době optiky? To jako vážně?
O tom přece celá Zkáza železnic je, aby se všechno co nejvíc prodražilo. Navíc se začíná těmi nejnovějšími úseky.
Moc nechápu proč to stavět jako stejnosměr s přípravou na přepnutí, když v Třebušicích stejně vznikne TNS a Chomutov se bude rekonstruovat paralelně s touto akcí. Chápu zachování provozu, ale vzhledem k tomu, že je to rekonstrukce ve stávající stopě, tak by neměl být problém udělat to kolej po koleji.
Nejlepší by bylo stavět to až bude ten střídavý nesmysl víc aktuální. Tohle jsou nejnovější úseky z celé magistrály.
Stanice Třebušice je hodně depresivní.
Poslední pozůstatek připomínající obec co byla před 35 lety zlikvidována a srovnána se zemí.
Takových je od ústí po Cheb víc… Třeba takový Chabařovice… Nebo Kadaň – Prunéřov
Celá trať z Ústí do Chebu vede z velké části po přeložkách ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy se na nich vůbec nešetřilo, trať byla silně vytížená nákladní dopravou, a tak se všude stavěly kapacitní ranžíry a s nimi i velkorysá osobní nádraží, mnohdy uprostřed ničeho (Chabařovice, Třebušice, Kyjice…).
S nádražími uprostřed ničeho bohužel vesele pokračujeme dál, nepoučivši se a berouce jako základ úplně jiné potřeby, než jsou ty uživatelské. Velkorysost lze jistě ocenit, dokud slouží kýženému účelu. Jinak jde spíše o velikášství, potřebu velkoleposti. Ideálem by bylo obojí konečně skloubit, někde se to už naštěstí daří.
Kde jsou ta v nedávné době postavená velikášská nádraží uprostřed ničeho. Já mám naopak dojem, že od revoluce je spíše dobrým zvykem při rekonstrukcích stanice rušit nebo je alespoň podstatně vykuchat, což významně omezuje kapacitu a znemožňuje navýšení dopravy.
Při koridorové přestavbě Hněvic výrazně zkrátili peróny,,aby je za asi rok znovu trochu prodloužili,protože se tam nevašly ani dva spojené ešusy (páteční + nedělní R Dc-Pha).
Hněvice se rozhodně nepředělávali rok před zavedeném panťáků na R.
Tehdy se na nich šetřilo, to znamená, že se stavělo jen to nejnutnější, aby to bylo průjezdné. Nějaký výhled, nějaká větší rychlost (= lepší trasování) nebyla na poředu dne. uhlí to nepotřebovalo a aby lidi dojeli někam rychle bylo skoro nežádoucí.
A jestli skončí těžba uhlí, tak tam bude stačit odbočka se zastávkou.
Spíš jenom ta odbočka. Obec již dávno neexistuje a přilehlé fabriky už také nebudou.
Přilehlá teplárna bude, jen místo uhlí bude spalovat odpad.
Dle http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=273 před 45 lety.