Další kultivace Podkrušnohorské magistrály. SŽ poslala k posouzení úsek od Mostu na západ

V Třebušicích se vymění koleje a opraví nástupiště. To bude nově přístupné bezbariérově. Pramen: SŽV Třebušicích se vymění koleje a opraví nástupiště. To bude nově přístupné bezbariérově. Pramen: SŽ

Úsek bude připraven na konverzi ze stejnosměrné na střídavou napájecí soustavu.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
troglj

Tenhle úsek se předělával někdy na přelomu tisicileti (při té příležitosti se zrušila letitá pomalá 50 Třebusice – Kyjice). Nebyly by prioritnější stavby, třeba Bílina – Most?

David

Proč se musí dělat EIA na rekonstrukci stávající trati? Chápu, kdyby to byla stavba na zelené louce (VRT nebo dálnice), ale tady?

Zaerikk

Docela by mě zajímalo, kolik lidí tam reálně vystupuje a nastupuje. Vzhledem k tomu, že jsou u toho jen Komořany. Dneska se moc nestává, že by jedna fabrika stačila na železniční zastávku, pokud to není jo něco velkého typu závod Škodovky nebo Amazon v Dobrovízi.

Vesper

Zase jen příprava na přepnutí, takže z obou světů se musí vzít to drahé (stíněné sdělovací vedení a tlusté DC troleje s posilovacím vedením).

Bez přezdívky

Stíněné sdělovací vedení v době optiky? To jako vážně?

David

Moc nechápu proč to stavět jako stejnosměr s přípravou na přepnutí, když v Třebušicích stejně vznikne TNS a Chomutov se bude rekonstruovat paralelně s touto akcí. Chápu zachování provozu, ale vzhledem k tomu, že je to rekonstrukce ve stávající stopě, tak by neměl být problém udělat to kolej po koleji.

pAVEL

Stanice Třebušice je hodně depresivní.
Poslední pozůstatek připomínající obec co byla před 35 lety zlikvidována a srovnána se zemí.

koriandr

Takových je od ústí po Cheb víc… Třeba takový Chabařovice… Nebo Kadaň – Prunéřov

HHonza

Celá trať z Ústí do Chebu vede z velké části po přeložkách ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy se na nich vůbec nešetřilo, trať byla silně vytížená nákladní dopravou, a tak se všude stavěly kapacitní ranžíry a s nimi i velkorysá osobní nádraží, mnohdy uprostřed ničeho (Chabařovice, Třebušice, Kyjice…).

Frantisek X

S nádražími uprostřed ničeho bohužel vesele pokračujeme dál, nepoučivši se a berouce jako základ úplně jiné potřeby, než jsou ty uživatelské. Velkorysost lze jistě ocenit, dokud slouží kýženému účelu. Jinak jde spíše o velikášství, potřebu velkoleposti. Ideálem by bylo obojí konečně skloubit, někde se to už naštěstí daří.

HHonza

Kde jsou ta v nedávné době postavená velikášská nádraží uprostřed ničeho. Já mám naopak dojem, že od revoluce je spíše dobrým zvykem při rekonstrukcích stanice rušit nebo je alespoň podstatně vykuchat, což významně omezuje kapacitu a znemožňuje navýšení dopravy.

Alibaba

Tehdy se na nich šetřilo, to znamená, že se stavělo jen to nejnutnější, aby to bylo průjezdné. Nějaký výhled, nějaká větší rychlost (= lepší trasování) nebyla na poředu dne. uhlí to nepotřebovalo a aby lidi dojeli někam rychle bylo skoro nežádoucí.

Fučida

A jestli skončí těžba uhlí, tak tam bude stačit odbočka se zastávkou.

HHonza

Spíš jenom ta odbočka. Obec již dávno neexistuje a přilehlé fabriky už také nebudou.

xyz