Desetimiliardová akce na železnici: SŽDC chystá zrychlení trati Plzeň – Nepomuk
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala hledat projektanta, který začne s přípravou velké modernizace trati 190 mezi Plzní a Horažďovicemi
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala hledat projektanta, který začne s přípravou velké modernizace trati 190 mezi Plzní a Horažďovicemi předměstím, především jde o zdvojkolejnění úseku Plzeň – Nepomuk. Stavba by měla začít v roce 2023; počítá se se zvýšením rychlosti až na 160 kilometrů v hodině.
SŽDC dnes vypsala soutěž na projektanta, který připraví záměr projektu a dokumentaci pro územní řízení a také pro posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Odhadovaná cena zakázky je 104,6 milionů korun. Jde zatím o 55 kilometrů dlouhý úsek z Plzně-Koterova do Horažďovic předměstí.
Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše jsou odhadované náklady deset miliard korun. Záměr schválilo na podzim ministerstvo dopravy. Akce navazuje na již schválenou variantu zrychlení celé trati z Českých Budějovic do Plzně.
Kromě modernizace samotné tratě řeší zakázka i rekonstrukci železničních stanic Nepomuk, Blovice, Nezvěstice a Starý Plzenec. „V rámci modernizace je navrženo zdvoukolejnění mezi Nepomukem a Plzní-Koterovem,“ dodal Illiaš. Rekonstrukce stanice Pačejov je připravovaná v předstihu samostatně.
Zhruba 30 kilometrů z Plzně do Nepomuku navazuje na už dvoukolejný úsek z Nepomuku do stanice Horažďovice předměstí. Na stejné trati je (kromě několika krátkých úseků) ještě dvoukolejný jihočeský úsek Číčenice – Zliv. Nejvytíženější část trati je ale právě u Plzně, kde se na jednokolejce tísní příměstská doprava s dálkovou.