Další Bardotka zachráněna. Vyřazený kus koupil FAN Rail, chce jej dát postupně dohromady
Vyřazená lokomotiva řady 751. Foto: FAN Rail
Po opravě má lokomotiva sloužit hlavně pro železniční nostalgii.
Po opravě má lokomotiva sloužit hlavně pro železniční nostalgii.
70 km/h ??? Na lokomotivy v tomto stavu ,minimálně nezvážené , to bych chtěl vidět přepravní technickou a MZ 😀 a toho kdo to vystavil 😀 pánové zdopravy
u techto stroju si obcasne pouziti moc neumim predstavit, po mesicni odstavce to cele zprovoznit muze byt prace na nekolik hodin – o spolehlivosti takoveho stroje nemluve.
ale je fajn, ze si udelali radost 🙂 ja bych radsi koupil uzkorozchodneho hurvinka, kdyby nejaky byl k mani…
Obvykle provozují víc kousků stejného nebo příbuzného typu. Viz IDS Cargo, viz Východočeská dráha, takže tu údržbu asi dělají rychleji (protože si to častěji procvičí), než kdyby měli jeden kousek.
Na druhé straně je otázkou využití těchto lokotek.
Myslím, když to je obživa, nikoliv koníček. ŽS Cargo Slovakia píše v poslední výroční zprávě: „Pokračujúca optimalizácia počtu udržiavaných HDV v portfóliu ZSSK CARGO v prevádzkyschopnom stave v nadväznosti na realizované prepravné výkony, ktorá najviac zasiahla HDV radov 183, 742, 751, 752.“
A ETCS bude?
Přesně o tom jsem mluvil, když mám otazníky ohledně využití… Ono prozatím asi slouží v „ostrovním provozu“ a to zejména u těch částí kolejí, které těsně sousedí s nějakou stavbou, např. železniční… Tj. do onoho regionu kde probíhají stavební práce na železnici, by Bardotku, či jinou starou lokotku bez ETCS, převezli zavěšenou za jinou lokotkou (s ETCS). A na místě u té železniční stavby by už Bardotka jezdila sama tam a zpátky s vagonky se stavebním materiálem/odpadem… prostě jenom jako kdyby byla na „ostrově bez ETCS“…. V tom je asi smysl, že využití bude jen nárazové (např. že během týdne… Číst vice »
Zprovoznění parní lokomotivy je také práce na několik hodin (i dnů) a přeci jezdí.
Barča je kult. V Třebové u S spojovací jich ještě několik stojí.
Ráno kolem 7. hodiny obě berty stále v ostravském depu a nevypadalo to, že by se mělo něco dít.
A doplním 110.021 právě v Ostravě na pravém nádraží se dvěma plošiňáky. Shozená, bez pohybu.
Okolo 9:30 vytaženy žehličkou z depa na pravé nádraží.
Nebyl by název té šestiset stránkové publikace o bardotkách?
Tohle je web nakladatelství zmíněného v článku http://krokodyl-dopravni-nakladatelstvi.eu/produkce.html
Ovšem na odkazovaném webu nevidím knížku, o které píše pan Sůra.
Pan autor uveden v článku se spoluautorsky podílel taky na knížce lokotkách typu 130, která vyšla u Grady, ale ty knihy jsou mnohem tenčí než šest set stran, takže u Grady asi žádnou takovou knížku nevydali.
No právě, taky nemůžu najít nic, co by se podobalo knize zmíněné autorem článku.
Tak ono je covid. Možná, že plánují představit knížku u koupené lokotky. Kvůli hype. V souvislosti s předVánočním sháněním dárků.
Víte jak… když se člen krásnější poloviny lidstva v domácnosti dotazuje co tak k Vánocům, tak ono odkaz na nějakou takovou akcičku s focením u hromady plechu, s odkazem na pěkný příběh o původu přezdívku, spojeným s vínkem, by mohl obměkčit peněžku, aby pak na Štědrý den chlapské srdce zajásalo.
Jeslti toužíte po takové knížce, co tak jim napsat email?
Knížka je dávno venku. Stačí použít strejdu Googla…
https://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&product_id=22372
Provozování těchto relikvií by už mělo býti SŽ také řádně zpoplatněno sazbou navíc, jako historická jízda 🙂
Jak dlouho se tu umanutost držet tolik přestárlých krámů bude držet.
Dávat miliony do vraku 40let starého.
To už je vážně silná úchylka / diagnóza 🙂
A co tak nechat na konkrétním člověku, do čeho chce dávat SVÉ ZDANĚNÉ peníze ???
Pokud tím nebude znečišťovat ovzduší tak prosím
Asi to bude ve stejném režimu, jako parní lok. – (zplodiny z pálení uhlí) – pouze příležitostné jízdy.
A jak vy bráníte přírodu před znečišťováním svými větry?
no, tak má si koupit novou loko za 100 mio když chce starou za pár mio. výborná rada….
Je to zachování něčím významné techniky pro další generace, stejně jako to dělají muzea napříč obory, vč. NTM. To kulturní národy dělají, ale to byste asi nepochopil.
Dovolím si pouze podotknout, že velká dieslová (diesl-elektrická) lokotka už je ve sbírkách NTM.
A to dokonce téhož typu 751-010.. A dokonce bylo z našich kapes zaplaceno, aby lokotka byla funkční. https://www.ntm.cz/aktualita/257-2020-zazitkova-jizda-historickym-vlakem-prazskymi-tunely-mosty
Čili z mého pohledu je investice lidí kolem FAN RAIL jejich svobodné rozhodnutí. Nic víc, nic míň.
Tohle byste nepochopil. V topírně Vám to možná někdo vysvětlí, zkuste tam někoho požádat 😉
Vlaky vedené vozidlem elektrické trakce by měly být osvobozeny od poplatku za použití ŽDC, tak jako jsou elektrická vozidla osvobozena od silniční daně ….
Jízdní řád na 70 km/h přes den, to skončí odstavené v Polance do večera.
Proč? S vmax 50 se dá v klidu po koridoru jet před osobakem.
Nedá, chte to alespoň 65 km/h. To je průměrná rychlost Os z Kolína do Prahy.
Má někdo tušení, jaká je ta druhá zachráněná Barča? Díky.
751.144, dle sledovačky.
Vyvolávací cena byla trošku nižší.
Koupil TRAK Rail Nymburk. Je možné že lokotku typu 751 na náhradní díly, neboť v minulosti opravovali např. 2 lokotky typu 749 https://zdopravy.cz/misto-srotu-zpatky-na-koleje-vychodoceska-draha-vzkrisila-dve-padesatilete-bardotky-50691/
… takže provozovatel těch obou opravených lokotek typu 749, asi bude mít zájem o zajištění servisu, k čemuž by mohlo pomoct rozebrat na náhradní díly starší lokotku
… Podobný princip jako když z Belgie si firma CZ LOKO koupila 12 ks lokotek, z toho zprovoznila/zmodernizovala 9. Zbývají 3 jsou určeny na náhradní díly.
Byli byste tak hodní, vy červeně palcující a napsali, proč jste ten červený palec dali? Tedy, jestli umíte číst a psát.
Na díly? Neřekl bych, na zmodernizovaných mašinách je půdovní jenom rám a podvozky. Všecko ostatní je úplně nové a nic z toho starého se jako díly použít nedá. Vyměnili dokonce i trafo.
Mluvíte o těch obou lokotkách 751 z minulosti, ke kterým předpokládám si koupili lokotku jako „dárce“ náhradních dílů?
Nepřu se. Je klidně možné to, co tvrdíte.
Jen pro doplnění – ta lokotka č. 751-144 je čtvrtou lokotkou, která tatáž firma koupila od ČD Cargo za poslední 2 roky.
750.302-2 (? možná jako dárce dílů pro opravovanou lokotku 750.199 v ŽOS Zvolen ?)
a 2 ks lokotek typu 730 … nejde-li o 730.017, tak patrně tyto dvě https://www.railpage.net/fotografie/preprava-lokomotiv-730-012-a-730-019/
ne, mluví o belgičankách
A jo.
Tak to já vycházel ze stručného info, co uvedl pan Bárta z CZ Loko ve zdejším podcastu.
Na belgicankach jsem jezdil a jediné co je tam původní je kastle a ty debilní dveře na stanoviště kde zámek vymyslel nějaký idiot. Jinak tam je všechno nové.
Nehádám se. Vycházel jsem z toho jak to popsal pan Bárta z CZ LOKO ve zdejším podcastovém rozhovoru.
Nikdo přece nepřizná, že za prachy téměř se blížící Vectronu není o tuto de-facto rychlíkovou mašinu na dva systémy extra zájem…. 🙁
Sedm let jsem kolem ní chodil. Dojemné…
Tak ať je brzy opravena a dále slouží. Zdravím Ivoše.
No přijde mi trochu zvláštní, aby se na v principu neziskový projekt zakládalo s.r.o., ale budiž, bude-li zřízen transparentní účet, tak budu třeba i přispívat..
Jednoduché a levné založení, omezené ručení.
No řekl bych, že založit nějaký spolek, sdružení, nebo jak se to teď jmenuje, je mnohem jednodušší, to mi přijde uz logictejsi argumentace kolegy níže..
Dají se koupit tzv. ready made společnosti, to je vážně jednoduché. A to omezené ručení není na škodu, asi to nebude úplně bez rizika provozovat lokomotivu. Navíc pokud se nepletu, spolek nemůže být založen k podnikatelskému účelu (může podnikání mít jako sekundární činnost), přitom ale v té smlouvě je vyloženě napsáno, že to je k podnikatelskému záměru, což by asi mohli být trochu problematické. Kolega má asi pravdu s tím, proč si tam dalo Cargo tu klauzuli o podnikatelských záměrech, nicméně podnikatelské záměry může mít klidně fyzická osoba, z toho nijak nevyplývá, že by bylo nutné, aby kupující byl jen… Číst vice »
Jen pro upřesnění částek …. vyvolávací částka za tuto lokotku byla loni v září 541 tisíc (plus DPH). Neprodala se.
Letos v lednu byla opět nabízena. Vyvolávací cena byla malinko snížena. Na 507 tisíc (plus DPH).
Za kolik se skutečně prodala, to nevím. Nicméně v nabídce byly 3x lokotky 751. Prozatím se prodaly 2. Nevíme jestli je rozjednán prodej za lokotku 751.053, s vyvolávací cenou 711 tisíc Kč.
Tipnu si, že částka za samotný nákup bude tedy něco půl milionu Kč (plus DPH).
V květnu byly ceny ještě níž, nicméně poslední tendr již je na šrotaci a výzisk dílů z 751 053
Nepřu se. Já to uváděl pro srovnání … neboť např. poplatek pro stát za zápis do Obchodního rejstříku stojí 6 tisíc (za zápis změny nějakých údajů do OR další 2 tisíce)… Plus poplatek notářovi. Za právní poradenství, což asi bylo vzhledem k více společníkům v téhle firmě. Atd. atd.
Takže jestli vznikla firma (s.r.o.) jen a pouze pro jednu lokotku, tak ty související náklady na administrativu firmy, jsou relativně významné vzhledem k částkám za odkup samotné lokotky….
Jistou roli v tom asi hrálo, že ČD Cargo předem do návrhu kupní smlouvy uvedlo „3. Kupující prohlašuje, že Lokomotivy kupuje za účelem jejich následného využití pro své podnikatelské záměry“ A ČD Cargo si vymínilo, že kupec lokotky buď koupí dle podmínek navržené kupní smlouvy (jediné co se asi měnilo byla kupní cena). Nebo nekoupí vůbec. Tipnu si, že cílem ČD Cargo byly 2: – omezit svoji odpovědnost za vady lokotky, pokud by kupec lokotky byl spotřebitel (nepodnikatel) – aby ČD Cargo dostalo víc, neboť ČD Cargo prodávalo s 21% DPH, tj. kupec, pokud by nebyl plátce DPH, by chtěl… Číst vice »
1) a to byla nová lokotka nebo z jakého důvodu by se jí týkala záruka?
2) naopak kupující (česká) fyzická osoba (ne podnikající) vždycky platí cenu s DPH. A do možnosti vratky DPH kupujícímu stejně prodávajícímu moc není.
Rozdíl je, kdyby ČD Cargo byly na seznamu dlužníků MF, v tom případě jim můžu na účet poslat částku bez DPH + potvrzení že jsem DPH poslal rovnou finančáku. To firma dokonce musí.
Např. skryté vady. Co ještě je a co není (a jaké jsou následky pokud se něco takového objeví)… Přičemž jedním z kritérií je i to jestli od „profíka“ kupuje „skoro-neználek“ (např. spotřebitel)…. přibližně to odpovídá koncepci „silnější vs. slabší strany, které spolu uzavírají smlouvu“.
https://www.epravo.cz/top/clanky/pozor-na-princip-ochrany-slabsi-smluvn%C3%AD-strany-v-akvizicni-transakci-104039.html
Ad otázka DPH – je to mnohem komplikovanější, než jak jste to popsal… Hlavním problémem je že Finanční úřady někdy postupovali/postupují velmi agresivně (a leckdy překračují zákon v neprospěch daňových poplatníků, se mi zdá … ale můžu se mýlit)
Nicméně souhlas, že z pohledu ČD Cargo jako prodávajícího, je to jednodušší, než kdyby ČD Cargo bylo kupujícím.