Dopravci Železnice

Bardotka za půl milionu. ČD Cargo prodává v soutěži staré lokomotivy

Lokomotiva řady 749 společnosti ČD Cargo. Foto: ČD Cargo
Lokomotiva řady 749 společnosti ČD Cargo. Foto: ČD Cargo

Společnost ČD Cargo zkouší poprvé prodat nepotřebné a neprovozuschopné lokomotivy veřejnou soutěží. Nově vypsala soutěž na prodej čtyř lokomotiv řady 751.

Nabídku na prodej lokomotiv zveřejnilo ČD Cargo na profilu zadavatele. Jde o čtyři lokomotivy odstavené v Břeclavi a v Ostravě.

Prodáváme je v takovém stavu, v jakém takzvaně stojí a leží. Jsou dlouhodobě neprovozuschopné a nekompletní,“ řekl výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth. Lokomotivy byly vyráběny v ČKD vletech 1964 až 1971. „Tyto čtyři lokomotivy již nelze pro provoz využít a byly v naší společnosti určeny ke šrotaci. Vzhledem k zájmu sběratelů, drážních historiků a obecně fandů železnice je zkoušíme prodat formou soutěže s elektronickou aukcí,“ dodal Tóth.

Vyvolávací ceny za lokomotivu se pohybují od 500 846 korun bez DPH. Cena vychází ze znaleckého posudku. ČD Cargo nabízí lokomotivy jednotlivě, zájemce nemusí kupovat všechny čtyři najednou. Vyhraje nejvyšší nabídka.

ČD Cargo v poslední době redukuje flotilu starých strojů, místo toho pořizuje nové nebo zásadně modernizuje stávající. Důvodem jsou především vysoké náklady na provoz, údržbu a nízká spolehlivost starších strojů. Ve flotile má firma aktuálně 15 lokomotiv řady 751.

26
Diskuze

avatar
6 Komentáře
20 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
železničář v důchodua8nExotDěčíňanMišin Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Děčíňan
Host
Děčíňan

Spíše mi to přijde, jako jakýsi alibismus ze strany ČD Cargo, aby to vypadalo tak, jako že se snaží odprodat svůj majetek co nejvýhodněji. Přitom samo Cargo musí vědět, že za tuto cenu těžko prodá. Ceny by měli být maximálně na výši ceny šrotu.

Michal
Host
Michal

Vzhledem ke stavu mašin, který konstatuje i prodávající, je to vhodné jen na rám pro rekonstukci. A rekonstrukce bardotek se narozdíl od brejlí nedělá, takže je to zcela k ničemu.

Děčíňan
Host
Děčíňan

Souhlas. Škoda každé (nejen) Bardotky, která skončí nenávratně ve šrotu.

a8n
Host
a8n

U Hnusovců už je jedno, z čeho ten spodek je. Takže dělá.

Mišin
Host
Mišin

Do šrotu se to dá dát vždycky, ale proč to nezkusit prodat za víc když je to s papírama. Ona i ta šrotace něco stojí, kolejové vozidlo nejde dát jen tak do sběru, likvidace by měla proběhnout podobně jako u autovraků – rozhodně to nestačí jen rozpálit autogenem. Ono už jedno výběrové řízení v září bylo:
https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/detail.jsf?id=200667
a 751 119 – 9 od 780 561,8 Kč v tom novém není. … že by prodaná???

Děčíňan
Host
Děčíňan

Tak doufejme, že skončila v dobrých rukou. Patrně by šla do prodeje znovu.

Exot
Host
Exot

Teď se můžou všichni šotóši předvést!! A ne jen stále někoho obviňovat, že se šrotuje, ne zachraňuje a podobně. Takže kladívko do ruky a hurá na prasátka. No, jen doufám, že tyto stroje nakonec skončí ve šrotu. Protože aby si to koupil solidní dopravce a zainvestoval do toho, to je tak o 15 ti Mega, to asi ne. A pak jen hrozí to, že si stroj koupí zase nějakej pomatenej spolek bez peněz, polepí to, zafačuje a hurá s tím kazit cenově kšefty na výlukách že? Většinou to není ani licencovaný dopravce, tedy ho nelze ani příslušnými úřady kontrolovat. Hm?… Číst vice »

Michal
Host
Michal

Proč by si solidní dopravce kupoval zrezlej vrak padesát let starý lokomotivy, ze který neuděláte nikdy nic spolehlivýho nebo ekonomicky fungujícího?

ALe zajímavá myšlenka je to s těmi licencovanými dopravci – kde vidíte nasazení vozidel bez licence dopravce?

Exot
Host
Exot

Kde je vidíme? No v podstatě všude. Jen po stavbách, kolik se jich pohybuje. A v normálních přepravách taky. I takové stavební hvězdy, jako Strabag, EŽ a podobně, jak je využívají. Že jim to stojí za to. Ale je to za pár peněz, tak proč ne 😀. No a až bude průšvih, budeme to řešit, až bude. Nebo si myslíte, že třeba Posázavský pacifik, nebo Junior Market a další jsou dopravci s licencí? No nejsou…. A od toho je tady zase jiný dopravce MBM Rail, který žije hlavně z toho, že tyhle kryje. Pardon, zastřešuje….

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Když někdo stvořil zákon o drahách, který to umožňuje, a systém to navíc podporuje velkými náklady a dost tvrdými podmínkami spojenými se získáváním licencí, tak se nelze divit, že se snadno najdou licencovaní dopravci, kteří z té situace těží a jsou ochotni těm méně majetným tímto způsobem pomáhat – těch s licencí platnou v ČR je i tak přes stovku …

Milan
Host
Milan

Pokud jsou nekompletní a určeny ke šrotaci, proč je chtějí prodat za půl miliónu a nikoliv za cenu, kterou by obdrželi v kovošrotu?

Martin14
Host
Martin14

Ceny docela nadsazené, na to, že jsou to již dávno odepsané stroje a fakticky šrot.

VRT
Host
VRT

Třeba dají slevu. Kolik váží? 75t? Ve sběrně cca 100 000 Kč. Pod tuhle cenu asi jít moc nemůžou. Ale třeba počítají, že si to nějaký spolek koupí a bude ji provozovat. K tomu dvě tři béčka a máte provoz.

K.S.
Host
K.S.

Vždyť je to prý nekompletní a pokud tomu chybí nějaká část pohonu, nebo něčeho kritického, tak je to na odpis. Ale umím si to představit jako někam do statické expozice, nebo na pomník. Že se to nepokusili prodat někam do Afriky o něčem také svědčí.

PetrD
Host
PetrD

Nez vypustite takový blábol, tak by jste si mel zjistit alespoň místní ceny ve sběrnách. Cena za 1kg plechu je od 3,50 za 1kg. Za hrubou litinu více. Tzn hodnota šrotu je minimálně 260 000Kč

VRT
Host
VRT

No vida. Tak pak už to prodávají opravdu za cenu materiálu. Na druhou stranu, pořád si jí může nějaký šotospolek rozpohybovat.

Michal
Host
Michal

Tak je rozdíl když šotospolek rozpohybuje důlní mašinku, hektora nebo menší parní lokomotivu… primitivní stroje s pár speciálními díly, ale je to reálné a stojí to statisíce až nízké miliony.

Rozchodit vrak traťové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu je oprava bratru za desítky milionů, to by spolek dělal sto let…

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Na zahradní domek dost drahý.

VRT
Host
VRT

To je šance pro šotouše! Šrot za cenu šrotu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jako provozovatel Kovošrotu byste se s takovou představou o cenách ovšem asi neuživil …

Michal
Host
Michal

😀

Lukáš
Host
Lukáš

Pokud to má stále papíry, tak za 40, 45 mega z toho máte novou mašinu.

K.S.
Host
K.S.

A kolik by mne stála zbrusu nová mašina, dejme tomu Herkules a pod?

VRT
Host
VRT

Ale herkules, to není žádné retro. Tohle je pravý šotoráj!

Kubrt
Host
Kubrt

Herkules už jedině jako second-hand; v této kategorii je dnes Traxx DE (ME), ten by vyšel cca 80 MKč. Nedokážu posoudit, kolik by stála oprava dotyčných 751, ale srovnávat je s herkulesem/traxxem nedává smysl, parametry je to úplně někde jinde. Blíž by byly třeba nedávno vysoutěžené rekonstrukce 742, s cenou jak píše Lukáš.

Michal
Host
Michal

Vidím ještě jednu komplikaci – na rekonstrukci jak brejlí, tak 742 je vypapírovaný projekt (na 742 asi i v několika variantách).

S Bardotkou nikdo nic podobného dělat nechtěl, takže jediná varianta opravy je 1:1 do téhož stavu.