dkv-spojujeme

Další bagr na kolejích. Tragédii na přejezdu tentokrát zabránil včasný telefonát

Uváznutí nákladního auta na přejezdu u Pacova. Foto: SŽUváznutí nákladního auta na přejezdu u Pacova. Foto: SŽ

Řidič po uvíznutí volal na tísňovou linku, dispečeři rychle zastavili provoz.

U Pacova na Pelhřimovsku v úterý ráno opět najel nákladní automobil na železniční přejezd, kde částečně uvázl. Podle fotografií Správy železnic se jednalo o podvalník vezoucí stavební stroj.

Podobný typ náklaďáku uvázl před dvěma týdny na železničním přejezdu u Dolní Lutyně. Tam po nárazu soupravy do zablokovaného podvalníku vezoucího vrtnou soupravu zemřel strojvedoucí a několik desítek lidí se zranilo.

Podle mluvčího Hasičského záchranného sboru Správy železnic Marina Kavky se nyní u Pacova řidiči podařilo okamžitě vycouvat mimo prostor kolejiště.

„Na místě zasahovala jednotka hasičů Správy železnic. Nákladní vozidlo nebylo nutné vyprostit, železniční přejezd nebyl poškozen. Po dobu zásahu byl provoz na trati zastaven, v 9:36 byl provoz obnoven,“ uvedl Kavka.

Řidič podle něj po uvíznutí volal na tísňovou linku. Operační středisko hasičů okamžitě informovalo Centrální dispečerské pracoviště Přerov, které ihned zastavilo provoz. „Následně se vozidlo dostalo mimo kolejiště,“ uzavírá Kavka.

Řidič se zachoval přesně tak, jak by měl. Každý železniční přejezd má své číslo a po rychlém zavolání na tísňovou linku mohou dispečeři na dané trati rychle zastavit vlaky a předejít tím srážce.

Kritický měsíc

Česko má za sebou, co se týče železničních nehod, kritický měsíc. V lednu došlo na tuzemských přejezdech k celkem 15 střetnutím auta a vlaku, což je nejvyšší počet takových nehod od loňského června. V meziročním srovnání jde o nárůst téměř na dvojnásobek: loni v lednu bylo osm takových případů.

Mediálně nejsledovanější byla zmíněná tragická nehoda na železničním přejezdu u Dolní Lutyně. Ve stejný den došlo postupně ke třem dalším nehodám na přejezdech. Po připočtení střetnutí s osobami na přejezdech bylo mimořádných událostí ještě více.

Dozvuky tragédie u Dolní Lutyně. Stát přiznal, že stav přejezdů nedostatečně kontroluje

Nákladní souprava převážející část vrtné soupravy, do které ve středu narazil na Karvinsku vlak, na přejezdu uvízla podvozkem. Podle firmy to bylo kvůli profilu silnice a přejezdu, řidič obvniněn nebyl.

Kromě nehod na přejezdech došlo na železnici minulý týden také hned ke dvěma srážkám se stavebními stroji. Před týdnem se střetl malý bagr s motorovým vozem 809 u Chlumčan na Lounsku, kde se dodělává dálniční most (D7). Došlo k vykolejení vlaku, škoda na kolejovém svršku byla vyčíslena na 400 tisíc korun.

O den dříve pak při příjezdu vlaku Švestkové dráhy jedoucího z Třebívlic do Lovosic vjel do průjezdného profilu nákladní automobil, který silně poškodil RegioSprinter 818.005. Byly zraněny dvě osoby. Podle prvotního šetření je jednotka neopravitelná.

Tagy nehoda na přejezdu nehody na přejezdech Správa železnic zastavení provozu
284 komentářů