Další bagr na kolejích. Tragédii na přejezdu tentokrát zabránil včasný telefonát

Uváznutí nákladního auta na přejezdu u Pacova. Foto: SŽUváznutí nákladního auta na přejezdu u Pacova. Foto: SŽ

Řidič po uvíznutí volal na tísňovou linku, dispečeři rychle zastavili provoz.

284 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Oldřich Münster

Obecně jsou podobné přejezdy jako ten v Dolní Lutyni, nebo v tomto případě v žalostnem stavu. Vše se opravuje, upravuje tak aby to moc nestálo. Tady je výsledek.

asdf

Nechtěli by majitelé přilehlých pozemků vyasfaltovanou plochu podobnou přistávací dráze? V Lutyni to byla (a dodnes se neví, zda ne načerno) vyasfaltovaná polňačka, u Pacova místní silnička, končící v sousední obci. Ani jedna z komunikací nebyla budována na průjezd kamionových souprav.

medvěd

Tzn. silnička není stavěná na přepravu takových souprav. Kdy už to pochopíte, že silnice a železnice jsou stavěný na parametry vozítek z roku 1918 ? Velký náklady tudy neprojedou – uvíznou ! Aby se ty železniční přejezdy upravily na pořádný parametry by se musely „ukrást peníze“ armádě na F35.

tk tk

Tak to jako sorry, ale nechapete to vy. Ty prejezdy byly „modernizovany“ v ramci rekonstrukce trati za petikorunu. Prakticky po celých cechach byly trate zvednuty o cca 30cm, protoze nejakej magor chtel usetrit na odtezeni stareho drazniho telesa. Ale kdyz to takto zvednete, musite predelat prejezd HODNE daleko, na coz se logicky vysrali – zase by to stalo prachy. Tohle je vysledek ktery zavinilo dohromady rekneme 20-50 lidi, vic ne. Mame take vyjimecne tresty, 25 let bez moznosti odvolani by bylo asi akorat….

medvěd

Za 5 Kč by vám to nikdo neudělal, za 5 milionů by se vám taky vysmáli. Ovšem taky vidíte, že přeprava nadměrných věcí – má snížený podvozek – tj. ta věc, kvůli které neprojede ! Jen bláhoví lidi si myslí, že projedou všude s sníženým podvozkem auta. Proto se nedivme, že si lidi kupují SUV – s tím si čumák neodřou o kanál, přejezd, o zpomalovací práh . Silnice bohužel není všude rovná ! Kanály jsou i 5 cm pod úrovní vozovky, kolikrát už SUS ulomila pluh o zpomalovací práh.

tk tk

Co to sakra melete za h***a?! Jel jste v poslednich letech pres nejaky prejezd na „rekonstruovane“ trati? A vubec – pointa toho vaseho blafu je jako kde – „Udělali jsme to na hovno (usetrili jsme na odtezeni stareho telesa), tak si kupte suv?“ Ta silnice (stejne jako zeleznice) by mela neco splnovat. Pripomina to trochu stavbu ostruvku v zatackach, kde pak kamion trha krajnici nebo kruhac na kterem neprojede dlouhy autobus. To je taky podle vas chyba tech ridicu? Je mi z vas blivno.

Surcuf

Ale kulový…..každý! přejezd musí splňovat normu….tady tomu tak evidentně nebylo.

El Barto

Ano, za všechno můžou ty zpropadené F35…

Trumway

Jen jestli za to nemohou Vipery a Venomy 🙂

tk tk

Tak netrvalo dlouho a uznali, že 90 přejezdů „preventivně přeměři“ …. https://www.lidovky.cz/domov/kamion-vlak-zeleznicni-prejezd-tragicka-nehoda-dolni-lutyne-karvinsko.A240214_172136_ln_domov_lvot?zdroj=patro

No hlavně jste si naklikal ty plusy 😀

vocas

Opravdu zarazejici ze odrbane reseni prejezdu supluje tabulka s cislem a volej rychle….

Trumway

No ono to na té přiložené fotce u článku vypadá jako že lehárko, ale tady to vypadá o dost jinak. Možná by projel,ale musel by jet protisměrem kde je menší převýšení než na vnitřku. Poku by si uměl návěs nadjet taky by to bylo lepší, ale jestli tu možnost neměl holt by záleželo na šikovnosti čidiče a na tom jestli zrovna něco jede v protisměru a je možné tu zatáčku projet co nejvíce po vnějšku.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84579525&newest=1&yaw=6.255&fov=0.379&pitch=0.136&x=15.0261788&y=49.4622069&z=19

Jaroslav

Tak vy všichni co tu píšete ty bludy o tom jak by jste si tu trasu projeli a jak vám by se to nestalo a dokonce si tu pár jedinců plánuje 14 dní dopředu trasu s přívěsným vozíkem za osobakem.Tak vy o práci řidiče absolutně nic nevíte tudíž by jste se zde neměli vůbec vyjadřovat

vasek.beroun

Jardo, jestli za tmy, na silničce třetí třídy vjedete na železniční přejezd, světla vám svítí do luftu, nevíte, co je za přejezdem, za sebou máte cca 30 tun, nebo prakticky na slepo couváte k supermarketu, potěš Pán bůh.

Trumway

Ale víme. Řidič ten tvrdej chleba má! Musí znát ……. ale však to znáte co se v té písničce zpívá. Ale pořád by mě zajímalo jak se tam s tou soupravou vzal když už v Pacově je značka informující o omezení 10t /15t a nejde jí dost dobře objet.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84566974&newest=1&yaw=1.608&fov=0.234&pitch=-0.043&x=15.0045105&y=49.4702293&z=17

Trumway

Jedině snad tudy, ale …
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84568079&newest=1&yaw=1.059&fov=0.767&pitch=0.033&x=15.0191533&y=49.4622700&z=16
No a Nová ves je díra kde by stou soupravou neprojel, takže ta odpadá že by odtamtud přijel.

MartinS.

Ta značka už tam asi není. Na mapy.cz i na Google Maps je vidět, že tam byla kvůli mostku, který se opravoval loni.
https://www.mestopacov.cz/informace%2Do%2Duzavirce%2Dkomunikace%2Doprava%2Dmostu%2Dkunovka/d-10748

Trumway

Pokud tam takové omezení není mohl tam jet. Je pravda, že když jsem zkoušel v mapě zadat trasu tímto místem žádnou informaci o omezení mi to nevyhodilo.

Alibaba

Nemáte někdo parametry těchto valníků? Rozvor náprav a světlá výška. Že by mě zajímal zakružovací poloměr, který je to schopné bezpečně projet.

Trumway

Otázkou je kterého, protože těch typů je spousta s různým počtěm náprav a různých délek. Navíc tojle není běžná nízkoložný nebo běžný hlubinný. Vypadá tak nějak zdrcle. Hledal bych něco podobného se třemi nápravami
https://dhtrucks.com/wp-content/uploads/2020/05/podvaln%C3%ADk-na-vyv%C3%A1%C5%BEe%C4%8Dku-autop%C5%99epravn%C3%ADk-goldhofer-schlegl-2.jpg

Trumway

Překlepů jak máku tak se omlouvám 🙁

Trumway

A jestli je to fakt autopřepravník tak tam je to se sv. výškou fakt problém a je otázka zda je možné měchy nafoukat a výšku tak zvýšit.
https://www.truck1.cz/img/Naves_CLASSIC-xxl-8978/8978_4298883038.jpg

Alibaba

Dík za obrázky. Podle oka bych řekl, že tyto silnice na to, co jste odkázal, nejsou dělané, tak velké zakružováky se nepoužívají.

Zrzek

Tenhle podval tak nízký ještě není, tahám standardní plachtový návěs ( ne low deck ) s paletovym košem a můžu říct že není problém posadit ho na koš sv. výška cca 20 cm, další místem jsou opěrné nohy nebo držák rezervy.

Ostravak

V Dolní Lutyni nebyl na návěsu bagr, ale vrtná souprava SR 65. Transportní váha 50 tun. K tomu váha tahače + návěsu.S řidičem je PČR vedeno trestní řízení. Tak by to chtělo podávat aktuální informace.

Koleno

Dle časové osy to navíc vypadá, že kdyby řidič v Dolní Lutyni použil telefon, jako řidič v tomto případě v článku, možná by se dalo předejít tragédii.

Harvánek

Ne telefonování máte čas jen v případě, že na přejezdu není dávána výstraha že se blíží vlak. V opačném případě zbývá jen jediné urychleně ven a pokusit se vlak zastavit kroužením jakýmkoliv předmětem, případně rukou. Ale těžký nákladní vlak vám nezastaví z devadesátky na pár metrech. A pokud jde o to, že přejezd není v rovině, tak to bývá těžší, než v rovině udělat křižovatku.

Martin Ušatý

To máte tak. Když jako správce žel. infrastruktury chcete zrušit žel. přejezd i z toho důvodu, že je něčím nevyhovující a nebezpečný, tak je problém v tom, že všem tím chcete jen komplikovat cestu k nemovitostem a pod. A není vhodnější nevyhovující přejezdy zrušit a věnovat se těm vyhovujícím? A když chcete udělat vhodné zakružovací oblouky (výškové) na komunikaci před a za přejezdem, tak změnou nivelety komunikace často znemožníte vjezd do přilehlých nemovitostí… Případně pokud je nutné upravit úhel křížení, tak se vyskytne problém s výkupem pozemků. Tak kudy z toho ven? Není na čase, aby se na údržbě žel.… Číst vice »

Jiřik

Ono by možná stačilo, aby si Spržel při práci vybrala jiný vzorový list železničního přejezdu. Můžete to vidět třeba na křížení trati 040 a silnice II/293 v Martinicích.
Staré provedení: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=21085829&newest=0&yaw=0.080&fov=0.718&pitch=0.389&x=15.5315274&y=50.5817476&z=18
Nové provedení: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107139153&newest=0&yaw=0.080&fov=0.718&pitch=0.389&x=15.5315380&y=50.5817494&z=18 – a všimněte i těch rýh nad a pod přejezdem, protože tam drhnou autobusy i náklaďáky. A záchranáři, kteří tudy sviští každou chvíli a kteří dřív ten přejezd mohli projet šedesátkou, teď musí do kopce brzdit a pak se veeeelmi poooozvolna rozjíždět.

Mirek

Mám sto chutí napsat něco velmi pěkného panu ministrovy, aby se z těchto událostí nestal dlouhodobý trend a nestálo to naše spoluobčany zdraví či dokonce život

vasek.beroun

Napište nejdříve svému učiteli češtiny, že vás nic nenaučil.

vasek.beroun

Když jedu s pitomým dvoukolovým vozíkem za os autem, dopředu si promýšlím, kde ve městě zaparkuji, kam nemám zajet, kde se neotočím, když jsem na plaťáku měl vézt traktor(Z 25), projel jsem si trasu prázdným autem, abych věděl, co mne čeká. Jak plánují trasu řidiči těch nadměrných nákladů? Cvaknou to do navigace a jedou? Asi jo.

Mirek

Nadřízení, peníze až na prvním místě, nebojte, taky bych nejradši posílal nadřízené řidičů pod určité věci, ale na to není doba

libor

to je pravda, mám to podobné. cesta s vozíkem je často trochu jiné plánování. S podivem, že takové návěsy, „PROFI“ řidiči a složitá auta si prostě jednou neohroženě…

Filip Jirsák

Čekal jsem, kdo přijde s tím, že to byl nadměrný náklad. Za chvíli bude nadměrný náklad i taška položená na sedadle spolujezdce osobního auta.

vasek.beroun

Tak jste se dočkal. Nadměrný nenadměrný, v každém případě to neprojede všude, jak se ostatně ukazuje.

Filip Jirsák

Což ovšem nemusí být chyba nákladu.

Trumway

Ono ani taková Škoda Octavia která má šířku 1828mm (bez zrcátek) nepojede všude. Třeba po Stádleckém mostě.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=82547963&newest=1&yaw=1.965&fov=1.257&pitch=0.232&x=14.5136830&y=49.3675478&z=19

vasek.beroun

Vím o čem mluvíte, mám dvě jedničkové. O to víc je třeba používat mozek.

Surcuf

Jestli se s dvokolákem neotočíš nebo nezacouveš, snad ani radši nikam nejezdi pilote…

Hala D

Tyhle nízké návěsy mají dost často problem přejet jakoukoliv terénní nerovnost, ať už je to přejezd, lesní cesta, úzká ulička ve městech, prudké zatáčky a nízké mosty. V kombinaci s umem současných řidičů je k podobné havárii docela blízko. Svědčí to však o neuniverzálnosti těchto speciálních podvalníků a kamionů, které by musely mít všude asfaltovou letištní plochu, aby dokázali dopravit co vezou. Tedy je problém u silničních dopravců, kteří si myslí, že se pohybují v ideálním světě, kde je všude asfalt jako zrcadlo. Ovšem s realitou to nemá moc společného.

Mirek

Spíš by stačilo, aby si nadřízení projeli tu cestu třeba jen s tahačem sami, ale to bychom chtěli po těch kancelářských malých věcech asi moc

Trumway

Máme jistotu, že nešlo o soukromého dopravce, který je svým vlastním pánem ?

liposh

A v té Lutyni byl ten časový úsek mezi uvíznutím a nárazem vlastně jak dlouhý?

Mirek

Prý asi 30 min.

Ladislav

Podle ČT 15 minut.

Koleno

Řidič včasným jednáním, telefonem mohl situaci zachránit.

libor

tak to je dost smutné. to měl nejprve zavolat a pak si to jít řešit nějaké zvedáním…

liposh

Já myslel, že se to odehrálo v řádu desítek vteřin. Jako třeba 2 minuty…ale 15 minut,tak to byl ten řidič dobrej píp.

Ivo

Pokud to vozidlo nespadlo z nebes, tak most 1296-1 není stavěn na tato vozidla !! Max 15 tun. Co nato řekla POLICIE ??

Trumway

Odkaz by sem hodit nešlo aby člověk nemusel hledat? 😉
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84579624&newest=1&yaw=6.122&fov=1.257&pitch=0.017&x=15.0248823&y=49.4641002&z=19

Jinak ano. Kolik asi tak mohl mít na zadní nápravě tahače? Pokud by to byl přeba mnou zmíněný Equus ten má hmotnost někde kolem 8,5t (tahač má jen jednu nápravu vzadu…) No a celková hmotnost je jistě přes hmotnostní omezení Vámi zmíněného mostu když M-B Actros má poh.hmotnost někde kolem 8t.

Filip Jirsák

To je nádherná ukázka špatného dopravního značení. Co tam má asi řidič auta přes 15 tun dělat? Přenést auto v ruce? Ta značka má být hlavně na předchozí křižovatce (s uvedením vzdálenosti), kde ještě řidič může zvolit jinou cestu.

Trumway

Dal jsem si tu práci. To oemzení je dáno na vědomí z tohoto směru už v Pacově.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84571458&newest=1&yaw=1.687&fov=0.498&pitch=-0.068&x=15.0046368&y=49.4702763&z=17

Filip Jirsák

Takže to podle značení vezmu Nádražní doprava a pak vlevo kolem čističky a jsem zase tam, kde jsem byl.

Trumway

Ale tohle je super. Asi pro ty kdo neznají význam běžných dopravních značek 🙂

https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84579505&newest=1&yaw=5.245&fov=1.571&pitch=0.359&x=15.0270361&y=49.4618103&z=16

Filip Jirsák

Ten most byl v roce 2023 rekonstruován, takže je dost možné, že už má větší nosnost: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107545506&newest=1&yaw=1.957&fov=1.257&pitch=0.132&x=15.0222315&y=49.4634021&z=17

Filip Jirsák

Jo, měl zastavit před tím mostkem, dát tam blikačky a zavolat hasiče, ať si s tím tahačem dělají, co chtějí – třeba ho přenesou v rukách nebo s ním odcouvají zpět do Pacova. A pak to zdržení ještě vyúčtovat správě silnici. Prostě závada na komunikaci.

Samozřejmě, že není dobře, když řidiči ignorují dopravní značení. Ale ještě horší je, že kdyby ho začali respektovat, na spoustě míst se provoz zastaví, protože dopravní značení je na spoustě míst úplně špatně.

MartinS.
Jozef Sec

Jen takový dotaz. Tady se píše, že na těch přejezdech mají potíže i autobusy. Hlásil to někdo z těchto řidičů někam? Mozno se dalo se dalo předejít těmto událostem a přejezd by byl uveden do pořádku.

vasek.beroun

Předejít se dalo lehce. Řidiči těchto aut, velkých jako kráva, si musejí uvědomit, že neprojedou po každé šoustce. Klidně mne ukamenujte.

Trumway

Ale zase to vezměte tak, že tahač přepravující lesní techniku do lesa na místo kde má být použita často vyžaduje použití komunikací proti kterým je tahle naprosto krásná. Jenže to by se muselo pro přepravu použít trochu jiný tahač a jiný návěs.

Mirek

Samozřejmě, ale to je přeci pro napjatý státní rozpočet moc a dříve to takový problém nebyl, takže se to neřešilo, min. tady nebyla krajská a obecní politická vůle

Zrzek

Když to shrneme, už vidím značení přejezdů kam by určitá vozidla měla zákaz. Přijedu k přejezdu přes který nesmím přejet a co dál???? Je potřeba návěstit předem zákaz a pokud možno vyznačit objížďku což se v našem prostředí neřeší. Není problém, že přijedu na křižovatku a z ní nesmím žádným směrem legálně nebo nemám možnost odbočit do směru kam legálně můžu. Nebo obchod který prakticky nelze legálně zásobovat, protože někdo zapomněl dodat dodatkovou tabulku. U nás není problém udělat objížďku a na ní další objížďku a objížďku objížďky. Nehledě k tomu, že problémy na takových přejezdech mají o autobusy. Další… Číst vice »

Trumway

Souhlas. U nás totiž není problém umístit vodící desku tak, aby šikmé pruhy směřovaly na opačnou stranu než se má deska objíždět. Jezdím kolem třech takových a VŠECHNY! tři jsou otočené tak, že šikmé pruhy směřují na chodník a nikoliv od něj. Bohužel se s tím setkávám příliš často a čekám kdy se to konečně ty lidi naučí a ono pořád nic a každou chvilku na nějakou takovou natrefím. Je jen otázka času až některý řidič bude takovou značku třeba v noci respektovat a spadne do nějaké jámy nebo vlítne do hromady kamení co je složená na krajnici protože mu… Číst vice »

vasek.beroun

Nedávná nehoda v Klatovech, řidič kamionu se nevešel pod podjezd a zabil spolujezdce v protijedoucím autě. Výška podjezdu dopředu avizována i s objízdnou trasou. Všechno marný, všechno marný, všechno marný!!!

Filip Jirsák

To, že je někde správné značení a nestačí, není omluva pro to mít jinde značení úplně špatné.

A mimochodem, správné značení nízkého mostu a jeho objízdné trasy bych fakt chtěl někdy v ČR vidět. Praha toho není schopná ani v okamžiku, kdy jí náklaďáky pravidelně strhávají tramvajové troleje. Radši nechají troleje pravidelně strhávat a cestující čekat, než by pořádně vyznačili objízdnou trasu.

Trumway

Jestli fotka není ilustrativní vypadá to spíše jako lesnický traktor nebo vyvažečka. Ty bývají zhusta zelené…a počkat…jó, na tom přívěsu za tím strojem je vlek s klanicemi. Takže skutečně lesni technika a žádný bagr.

Trumway

Např:
EQUUS 175N UN

Happy

Tak ono zrovna na této trati je těch vyfikundačních přejezdů celá spousta….

Mirek

Těch je hromada po celé republice, ale státní samosprávy úpravy silnic podle norem u modernizovaných přejezdů, které se modernizují na úsecích tratí, které se dělají podle směrnic EU, to že se práce udělá z poloviny není problém SŽ ani drah, ale krajů a obcí, případně může být pár případů kdy se jedná o silnice I. třídy, kde kámen padá na hlavy ŘSD

Kocour Mikeš

Na YouTube jsou videa z USA jak vlak rozmetá kamion, tam mají takových vyvýšených přejezdů mraky, prostě se to uprostřed kousne a nejde to ani tam ani zpět.

Granja

A to je důvodem, abychom tyhle věci u nás neřešili, když to tak mají i v USA?

Trumway

V takovém případě má řidič vědět jakou má světlou výšku a jestli to zvládne nebo nezvládne případně pokud je to možné lze využít jedno ze základních pravidel jízdy v terénu které říká, že příčnou nerovnost (hrb) nepřejíždíme kolmo, ale pod úhlem tak, aby se vzálenost mezi nápravami ve vztahu k nerovnosti zkrátila. Prostě nejdřív jedno přední, druhý pření, pravý zadní, levý zadní.

Pavel Pokorný

Čtu jinde ke světlé výšce : „Mezi nejnižší pevné body podvozku se zkrátka nepočítají části brzd, vnější části zavěšení kol apod.“ Tedy to může vědět, ale stejně může chytnout částmi brzd.

Trumway

Nemůže. Ty části bývají zpravidla na nápravě a tedy nemohou o příčnou nerovnost škrtnout, protože kolo. Pokud by šlo o něco jako vyjeté koleje pak souhlasím, ale to není případ železničních přejezdů. V těchto případech dříve než by vozidlo zůstalo viset za nějakou takovou část zůstane viset za spodek a nejčastěji v polovině délky mezí první nápravou nápravou návěsu a poslední nápravou tahače.Pokud se tedy nezasekne přední hranou hlubiny.

Jiří Kocurek

Naštěstí to dopadlo dobře.

Všem co říkají, že si to měl předem projet přeju, aby nikdy neuvízli ve vlaku na stahovačce, protože si to fíra předtím neprojel.

Martin

Tak fįra to projeté má vždy…

Granja

… říká se tomu poznání/seznání trati.

Filip Jirsák

I s tou dočasnou stahovačkou? Ale kdeže…

Granja

Naprosto mimoběžné, nesmyslné…

Původní Pražák

Uz po té Lutyni tu padl nápad, který asi v tom množství příspěvků zapadl, ale podle mě je to poměrně jednoduché a levné řešení: řidiči problematických vozidel by mohli prejizdet problematické přejezdy, které by byly nějakým způsobem označeny, jen se souhlasem provozovatele dráhy, kterému by následně potvrdili, že přejezd vyklidili. Samozřejmě by to byl trochu opruz, ale těch nízkých valníků zase nejsou desetitisíce a za mrtvé a zraněné hlavně v lehkých motorácích by to možná stálo. A asi by nemusel být velký problém zřídit jedno celorepublikové číslo 15x přímo na SŽ a tím to celé zrychlit, než volat přes 112,… Číst vice »

Yenda

To je nápad . Tak že až bude někde objížďka a bude náhodou přes problematický přejezd tak jako řidič mám dělat co ? Co kdyby konečně začaly ty přejezdy dělat pořádně ?

Původní Pražák

V ideálním světě jistě, ale jestli máte řidičák, tak byste už neměl věřit na pohádky. To se spíš dočkáte moře zákazů, ale pokud vám to vyhovuje víc, tak já s tím můžu žít.

Alibaba

Pokud někdo bude požadovat, aby se všechny přejezdy daly přejet speciálními podvalníky, tak doufám že zajistí systematický přísun peněz na potřebné směrové a výškové úpravy komunikací okolo přejezdu. Jinak je to jen plácnutí do vody.

Jirka P

Jako v Anglii – jseš dlouhej nebo pomalej atd.? Zavoláš na telefonní číslo napsané na přejezdu a domluvíš se s výpravčím.

Zrovna tady u toho přejezdu s přihlédnutím k terénu nevím, co byste chtěl řešit jinak a „pořádně“.

Milan

Len ono tie problémové prejazdy by musel niekto vytipovať a označiť. Ale riešenie by to bolo.

Alibaba

Základní označení je už podle silničních tříd. Takovéto soupravy můžou skoro bez omezení jen na silnice I. třídy, zbytek jsou mimořádné/nadrozměrné přepravy.

Jiří Kocurek

To by fungovalo dobře na lokálkách a vůbec na jednokolejkách s provozem 4 vlaky za hodinu a méně. Jízda na odhlášku je lepší než nic.

Jo, vím že na to není předpis. Grrr… ale s nadrozměrkou to za tu jistotu stojí.

Surcuf

Tohle rozhodně nebyl nadrozměr…

Alibaba

Pro II. třídu to asi nadrozměr byl.

Surcuf

Ani pro III.

Surcuf

Tvl….nebylo by lepší mít ty přejezdy v cajku?? než takové opičárny?
Nemáte ponětí, kolika vozidel by se to týkalo, problémy maj i autobusy, to jsou desetitisíce…

Původní Pražák

Statistiky neznám, ale že by nějak často vaznuly na přejezdech autobusy, se mi nezdá. A samozřejmě světový mír by byl lepší.

Daniel Mach

Podle mapy je kousek od přejezdu autobusová zastávka. Autobusy tam tedy asi běžně projíždějí a problémy nemají.

Trumway

„Podle mapy je kousek od přejezdu autobusová zastávka. Autobusy tam tedy asi běžně projíždějí a problémy nemají.“
🙂
1.Musíte se podívat na mapu abyste veděl , že tam je autobusová zastávka což znamená, že to tam neznáte.
2.Nevíte ani jistě jestli tam autobusy projíždějí a jak často když píšete „asi“ .
Jak tedy můžete mít jistotu, že tam žádný autobus nikdy neměl problémy ?
Ono taky není autobus jako autobus. Může tam jezdit klidně nějaký malý skřet s krátkým rozvorem

Trumway

Nedalo mi to. Tak přes ten přejezd vede autobusová linka PAcov autobusové nádraží- Hořepník

A co jsem našel v Hořepníku?
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&source=pubt&id=15328427&pid=84544485&newest=1&yaw=4.678&fov=1.257&pitch=0.102&x=15.1069377&y=49.5126294&z=18

Surcuf

Možná zrovna tady…taky je otázka, zda tam nejezdí nějaký autobusek ala Iveco…

Jirka P

A kdo vám řekl, že ty přejezdy nejsou „v cajku“?

Surcuf

Ten kamion???

Mirek

Jak zajistíte, že se daný přepravce ozve správě železnic? Za mě to dělat nebudou a bude jedno, že jim napaříte milionové pokuty, ten risk jim za milionovou pokutu dnes stojí

Filip Jirsák

To ovšem vycházíte z předpokladu, že máme nějaké problematické přejezdy. My takové ale nemáme. Všechny přejezdy v ČR dokonale splňují normy, a pokud se náhodou ukáže, že ne, jedná se o náhodný a ojedinělý případ, za který bude potrestána svačinářka traťmistra, pokud se nenajde nějaká ještě níže postavená osoba.

Petr

Už jenom zrychlit vlaky na 160 km/h….

Killinger Jaroslav

Tak hasiči možná opravdu volali do Přerova , ale ten provoz “ zastavil“ tím , že dal echo na DOZ Pelhřimov aneb Přerov není Pejr.
Pokud se něco změnilo a Cerekev ( mimo) – Tábor( mimo) řídí Přerov …
Hmm, tak to mají asi teda #mynic v TTP 703 špatně. Nebo ..?

Vladimír Hajek

Ten řidič je frajer

Jiří Kocurek

Měl štěstí, že se mu to seklo ještě před kolejema a návěsem z kopce dolů. Takže jakékoliv popojetí dolů bylo blíž vyproštění.

Každopádně udělal správnou věc, když došlo na průšvih. Nezmatkoval, v tomhle ohledu správný profík.

P....l

To by mě zajímalo kde je ten bagr já teda žádnej nevidím 😂 zase klamné informace

pavel

Vy jste chytrolín….co ještě by chudák strojvedoucí měl sleiwdovat a hlavně jak by se to dozvěděl!!! Příčina je na těch co přejíždí koleje…třeba prověření trasy

Yenda

Na to co vezl a čím jel nepotřebuje prověření trasy. Zas jeden chytrej co o transportu neví vůbec nic.

Trumway

Naopak. S tím co vezl by měl vědět kudy jeho cesta vede/povede. Taková utržená krajnice když by se na úzké silnici musel míjet s protijedoucím taky nic moc.

Jarek

Pacov a Přerov?
Každopádně předpokládám, že v Pacově úplně jiná intenzita provozu a tratová rychlost, a na všechno byl čas.Proto se v podstatě nic nestalo na rozdíl od Dolní Lutyně

Tomáš K.

Pacov jezdí 810 a nebo Regionovy, povětšinou max 60 přímo přejezd z hlavy nevím už jsem tam chvíli nejel

DCHDC

A určitě to nekliká Přerov ⚠️

asdf

Není to jen o klikání vlakových cest, ale taky o tom, kde sedí provozní dispečer. A světe div se, Pacov má svého provozního opravdu v Přerově.

Killinger Jaroslav

Na to jsi přišel kde ? Pelhřimov není Přerov… Nebo to má SŽ v TTP špatně ?

asdf

Jo? Není to o tom, že neumíte číst? V TTP máte kontakt na TRAŤOVÉHO dispečera, ne PROVOZNÍHO dispečera.

Killinger Jaroslav

Tak samozřejmě , budem volat provoznímu, když se muže dat rovnou pokyn k zastavení provozu přímo traťovému v Pejru.

asdf

Vždyť tak (složky IZS) voláte, tak co řešíte? Jen jednou mi dala policie pokyn k zastavení vlaku přímo kvůli nehodě na přejezdu (a ještě blbě, přejezd byl ve vedlejší stanici s DOZ), jinak vždy byl požadavek zprostředkovaně přes provozního. Pokud Vás zajímá oblast, jsem pod PD5 v Přerově, konkrétnější být nemusím.

Surcuf

Jestli jsou všichni na železnici takový Einstaeini jako ty…už se nedivím ničemu

asdf

Pokud nevíte rozdíl mezi provozním dispečerem (zadává vlaky, řeší nestandartní situace – chybějící souhlasy k jízdě, chybné údaje v rozboru vlaku, rozhoduje o předjíždění, přeložení křižování atd. opožděných vlaků atd. atd.) a traťovým dispečerem – „výpravčí na dálkovině“ – tak jste trouba Vy a ne já. Pacov pořád ještě patří pod PROVOZNÍ dispečery v Přerově. Že TRAŤOVÝ dispečer („výpravčí“) sedí v Pejru na tom nic nemění. Policie se dovolá provoznímu, ten zavolá do konkrétní řídící stanice, vydá pokyn k okamžitému zastavení provozu a traťový dispečer/výpravka zastaví vlaky.

Surcuf

Ty „Pokud nevíte rozdíl…“, nejprve se nauč česky a pak diskutuj….na tý dráze fakt dělaj samý pakoši, pak se můžeme divit….

petr

810 už dávno ne

Josef

Hlavně že v místě incidentu je opět poškozená silnice od podvozků. Ale proč by někoho ze správy silnic to vůbec mělo zajímat. Chtělo by to revizi přejezdu.

Surcuf

Protože to nespadá pod správu silnic, ale železnic???

Daniel Mach

Ale ti mají koleje v pořádku.

Surcuf

Nikoliv, ti mají na starosti celý přejezd, je to v jejich gesci a rozhodují o úpravách místních podmínek…

Trumway

Nebo narovnat silnici aby přejezd nebyl za zatáčkou. Možnááá by ten přejezd přejel, ale musel by jet před ním na vnějšku zatáčky kde není takový výškový rozdíl jako na jejím vnitřku.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107545466&newest=1&yaw=2.550&fov=0.430&pitch=0.047&x=15.0260532&y=49.4624487&z=19

Surcuf

Se zatáčkou to nemá co dělat…

PavelX

Rok 2024, rychlý a laciný internet všude, kamery ve městech na každém rohu, silniční tunely přecpané tunou všemožné automatické zabezpečovací techniky… To by byl takový problém na každý úrovňový přejezd instalovat indukční smyčku a jednu chytrou kameru? Což by bylo schopno aspoň zhruba detekovat, že tam něco stojí?

bkv

A po té hrubé detekci by se stalo co?

Baraba

tvl co asi… vybuchly by koleje…

Huh

Přestavujete si to jak hurvínek válku. V silniční tunelu je nějaký dispečink, který tam rozsvítí semafory/sklopí závoru. Na trati kde máte třeba 120 vteřin čas než přiletí vlak nestihnete nic. Jak to na ten vlak přenesete? Všechno strašně jednoduché, akorát že vůbec.

Jiří Kocurek

Jak to přenést?

V současné době jsou v ČR 4 možnosti:
a) GS pomocí TRS
b) ETCS odebere vlaku Ma (Movement authority)
c) návětidlo kryjící přejez na STŮJ
d) zkusíte se fírovi dovolat na mobil, když výše uvedené možnosti nejsou dostupné.

Ještě se stala jedna: Vezmete strojvedoucího do auta a jedete chytat vlak. Ale tak je spíše anekdotická.

Disponent

Myslíte odpovědi vážně?

Disponent

Vy nevíte, že pro lidi s jednodušším uvažováním je jednoduché všechno?

Baraba

Ano, uvažování dle drážních paragrafů…. Právě že na železnici, kde funguje automatizace a zabzař je mnohem jednodušší odstranit lidský faktor. Co asi udělá před tím tunelem rozjetý kamion, když se mu rozvítí semefora, nehledě na to, že než dispečink zjistí problém, vyhodnotí a „zmáčkne tlačítko“ uběhne daleko véc času, než 120 vteřin. Na železnici je to díky automatizaci otázka ani ne vteřiny a každý km/h v rychlosti v době srážky udělá znatelný rozdíl… A i kdyby to mělo znamenat jen že fíra stihne utéct ze svého stnoviště, tak je to velké plus. Ale „nádražáci“ to mají „složité“, tak se raději… Číst vice »

Olin

No…, toto by asi byl prostor pro nasazení AI. Jenom osobně se tohoto nástroje tak trochu bojím.

pavel

Pavel

David

kamera se simkou a nejakym nejdnoduchym AI na detekci by nemuselo stat tolik.

Ale pak by se toho chopilo AZD … bylo by nutny tam mit kdo vi jaky napajeni, urcite nejaky novy urad a hned bychom byli na desitkach miliard a stejne by to nefungovalo.

Dokazal bych si ale predstavit, ze kamera s detekci bude treba na prejezdech s tratovou rychlosti pres 100.

Disponent

Povídáte nesmysly. Zařízení musí být trochu jiné než používáte na kolejišti HO.

asdf

Není problém, ale zapomeňte, že přejezd na lokálce bude zavřen 50s a připravte se tak na tři minuty. 😉 On totiž musí detekovat překážku už po uplynutí předzváněcí doby, ale ještě 400/700m před přejezdem (zábrzdné vzdálenosti), aby to mělo smysl.
Někde v půlce města to bude opravdu žůžo, zastavit na dlouhé minuty provoz, MHD i chodce na dlouhé minuty jen proto, že si to šotoušci z netu takto představují.

A to se pořád bavíme o jednokolejné lokálce s Vmax 70 km/h, dvoukolejky a vyšší rychlosti budou o mnohem delších časech…

percula

V nouzi není nezbytné zastavit, ale snížit co nejvíc rychlost před nárazem. A fira by měl víc času na utek

Surcuf

Tak sakra něco je asi blbě ne? Buď norma pro schválení dopravního prostředku pro provoz na veřejných komunikacích nebo norma pro parametry železničního křížení se silničním – a nebo jak v kraji zvykem prostě jen šlendrián železničářů při stavbě…..:-(

Jan

Blbě je to, že po silnicích s parametry z dob Marie Terézie pro dostavníky jezdí těžké tahače s podvalníky nebo zemědělci s traktory John Deer s rozměry tanku.

Surcuf

Ale houby….zrovna ten traktor nebude mít absolutně problém…problém je v konstrukci přejezdu – tam jsou ajzmboňáci právě ještě v dobách Marie Terezie..

qěcy

Vaše dvacetileté auto také nesplňuje nynější normy pro silniční vozidla. Ale legálně smí jezdit po veřejných pozkomech.

Surcuf

1) nemám 20-ti leté auto
2) kdybych ho měl, normy splňovat samozřejmě bude! (pro provoz..)

Alibaba

Kdo by měl rozhodnout, v podle jakých parametrů (směrové a výškové vedení) bude železnice upravovat přejezd? A dotyčný přidělí peníze? Ano, udržuje se to v parametrech od France Jozefa, bez toho aby někdo zadal požadavek na změnu do toho železnice nemůže vrážet peníze, nehospodařila by s péčí řádného hospodáře.

Jiří Kocurek

Ten John Deer přejezd nepotřebuje, ten to zvládne i bez něj. Ostatně Zetor Crystal by to dovedl taky a Tatra 805 bez pochyby.

Sizifon

Spousta přejezdů není na nízkopodlažní návěsy uzpůsobena .

Jiří Kocurek

Přičemž jejich evidence … neexistuje.

Alibaba

Tipnu si, že základní evidence je ve třídě komunikace.

Surcuf

No vždyť…

qěcy

Slendrian před sto lety? Pak už se tam jen naplácal asfalt. Hm, tak jo.

Surcuf

Nikoliv současný šlendrián, nebo chceš tvrdit, že nějaký přejezd v ČR je původní 100 let starý bez rekonstrukce? Asi ne že jo…

Trumway

Šlendriáni, šlendriánky, šlendriánčata
nejezděte silnicí tou co je hodně špičatá.
Skončíte na bříšku a svou rodnou vísku nespatříte více dudlááájdááá 🙂

Jaroslav

Blbé je především to, že stavební úřad při vydání stavebního povolení neřešil dopravní obslužnost oněch velkokapacitních skleníků a vydal stavební povolení, aniž by jeho účinnost podmínil vybudováním řádné příjezdové silnice k objektu! Jenže to by byly dva kilometry nové silnice = výkup pozemků , projekt, výběrové řízení , ….. To jsou pro investora zbytečné náklady. Takže se radši někomu strčí pár drobných za nepatrné opomenutí …..

Pavel Skládaný

Dost možná, že by stačilo jen pár desítek metrů pozemní komunikace navazující na přejezd upravit tak, aby poloměr zaoblení nivelety byl dle normy a nevznikaly lomy, na kterých se dá uváznout. Užší vozovka na účelové komunikaci sama o sobě takové drama není.

Granja

Souhlas. Jen problém je v tom, že stále v mnoha hlavách je zaklínadlo udělat to levnější nebo ještě levnější, tedy ušetřit. Takže se udělá nezbytné minimum, protože další mantra – však ono to stačí.

Surcuf

Netřeba, silnice tam je a každá musí určitý standard splňovat…

David

Tak v dobe tvorby zdraveho zakladu tech zelecnicnich predpisu jezdily konske a volske povozy … a ty to tak nejak daly.

náhodný kolemčtenář

Proč šlendrián železničářů? SŽ by měla být odpovědná za sjízdnost přejezdu po kolejích, tam přece problém nebyl. Za sjízdnost silničním vozidlem by měl být zodpovědný správce pozemní komunikace (a v případě, že by vyhodnotil problém, buď by řešil se SŽ úpravu přejezdu, úpravu navazující komunikace nebo by prostě osadil příslušné omezující značky.

Surcuf

A proto jsou ty rýhy na přejezdech – páč jsou sjízdný – dá rozum přeci že?

náhodný kolemčtenář

Ano, ale za to přece nemůže dráha. Když budou rýhy na přejezdu přes most, kolem kterého sesedl násep (to bývá celkem častý jev), tak je to chyba povodí? Ne, je to chyba správce silniční komunikace, že silniční komunikace není sjízdná a není tam nějaká varující značka.

Surcuf

Železniční křížení se silnicí je vždy! v gesci a odpovědnosti SŽDC – ze zákona.

náhodný kolemčtenář

To je možné, ale dráha přece nemůže zodpovídat za to, že na silnici je v místě přejezdu zatáčka, kterou nadměrné vozidlo nevytočí nebo nějaký terénní zlom, který je normálně sjízdný, ale ne pro nadměrná vozidla. Není možné před a za každým přejezdem na polní cestě stavět 100 m cesty v dálničních parametrech, aby byl přejezd sjízdný pro jakékoliv možné vozidlo. A je zodpovědností správce pozemní komunikace (a provozovatelů nadměrných vozidel) do problematického úseku problematická vozidla prostě nepustit (a je jedno, jestli problematickým místem je přejezd přes koleje, průjezd historickou bránou, serpentina nebo brod).

Trumway

Myslet si, že se terén v průběhu času nemění je dost mimo.

Surcuf

A?

Daniel Mach

Dneska asi může řídit náklaďák opravdu každý. To si nejsou schopni zjistit, jestli daným úsekem projedou? Na vlastní oči jsem to viděl loni, kdy jelo auto s návěsem, na kterém mělo nějaký kombajn, a přestože u silnice byly zákazová značky s tím, že následuje podjezd pod železniční tratí jen 4 m vysoko, tak ten kombajn shodil. Zastavil provoz na trati (naštěstí lokálka) a na několik hodin na silnici.

Jaroslav

Vážený pane ,co chcete zjišťovat žijete mimo realitu.Zeleznicni přejezdy jsou v ČR v katastrofálním stavu.Kdyz ho opravují jako u nás třeba tak tam udělají nájezd že máte problém projet s osobakem.Nakladni přívěsi na převážení traktoru a bagru jsou nízké.Vse svádět na řidiče asi budete taky pěkný umělec které dnes a denně potkáváme na silnicích.

Daniel Mach

Projedu si tu trasu předem. přece ví, co si za sebou veze. Notabene snad má alespoň Streetview nebo mapy.cz.

Jaroslav

Vždyt to píšu jste úplně mimo ,nechte se zaměstnat na rok jako řidič z povolání a pak přijďte diskutovat.Urcite už nebudete psát takové blaboli .Třeba že si trasu projedu předem.

Surcuf

Taky by si ji mohl prolétnout 🙂

Daniel Mach

Jak je na vás vidět, mimo jsou hlavně řidiči.

Surcuf

Spíš ajzmbón tvého typu „mysliteli“..

Daniel Mach

Vlaky tam problém nemají.

Granja

No bodejť, když po asfaltu, který je výškově blbě navázán na přejezdovou konstrukci, nebo v blízkosti ní, ty vlaky nejezdí.

Surcuf

🙂 ten v Lutyni evidentně měl – přejezdy jsou v gesci SŽDC – celé!!

percula

Génius?

Jaroslav

Jo u vás to vidím úplně jasné.Priklad jo,vrátíte se na firmu ve 20.00hod sednete do svého osobáku a jedete po republice zjišťovat jestli na trase si máte jet ráno všude dobře přijedete ,domů přijedete z obhlídky kolem půlnoci a ráno ve 4 hod zavoláte dispečerovi že se vám nezdá jeden železniční přejezd.Tak u toho bych chtěl být.Hlavne bych chtěl znát tu reakci dispečera 😄😄

Daniel Mach

Ten dispečer snad nemá na práci to, že navrhuje trasy, kudy se dá projet? Podle fotky to není zrovna hlavní silniční tah.

Surcuf

Reakce by byla facka jako Brno:-))

Jiří Kocurek

A zpoza volantu si to změří přesně na centimetr?

Daniel Mach

Tam nebyl zjevně problém v centimetrech.

***** Petr

Proč svádís na řidiče drážní přejezdový bordel? S i velký kombajn bez kol na standartní podvalníku se do 4 metrů vejde, tam je horší šířka.

Surcuf

No, hlavně tady vůbec nešlo o výšku soupravy, ale o profil přejezdu…

***** Petr

Přečti si vlákno 🙂

Surcuf

Přečetl jsem….blbec sem tahá úplně jiný problém, než o kterém je článek…k tomu byl i můj koment, výšky namají s přejezdy společného nic, jen s podjezdy:-))

Daniel Mach

Proč mi tykáte? Známe se snad?

M@trixX

Na internete sa tyka. S tym mnoznym cislom znies smiesne.

Daniel Mach

Na internetu se netyká. Směšně vypadá vaše jméno.

***** Petr

Doufám že nikoli. Ale klidně mi vykej, mě to nevadí 🙂

Surcuf

To sice skoro může, ale zrovna v těchto případech není problém v řidičích těch vozidel, ale úúúúlně někde jinde…

Daniel Mach

úúúúúúplně mi to není jasný. Snad vidí, kam jede.

Surcuf

Snad nemůže předpokládat, že jsou ajzmbóni až takový paka…

Daniel Mach

Není to poprvé ani naposled, co jsou přejezdy v nepořádku. A nejede po žádné jedničce, jak to podle fotky vypadá. Spíš třetí třída na konci světa. Co tam čeká za přejezd?
https://mapy.cz/s/luzazoluno

Surcuf

Přejezd, kterej se dá přejet???

N. B.

Nejen že se nejedná o bagr, jak je uvedeno v nadpisu, ale podle fotografie se nejedná ani o stavební stroj, jak je uvedeno v článku. Jedná se totiž o stroj (přesněji řečeno stroje) lesnický. Jsem ochoten tolerovat rozdíl bagr x nakladač například u té srážky s 809 u Chlumčan, ale toto je již skutečně výrazný rozdíl.

Jirka

Nemohlo by být prostě na každém přejezdu nouzové tlačítko, které bude povinné zmáčknout ve chvíli, když přejezd nebude volný? Nějaké telefonáty přes 4 další dispečinky nejsou nejlepší řešení – viz Vraňany

Air Traveller

Asi si vsichni dovedem predstavit, ze takove tlacitko by bylo oblibenou kratochvílí místní pubertální mládeže…

P_V

Dal bych tam QR kód, který pošle SMS na tísňové číslo. Tím se to urychlí proti ústnímu podání, může se to zpracovat automaticky.

Doufám že by se pak nenašel žertéř, který by ten kód přelepil na jiný.

Surcuf

To není dobrý nápad, ne každý má telefon, ne každý telefon umí QR, ne každý majitel telefonu s QR s tím umí pracovat…

Pavel Skládaný

Pro úspěšnouo akci v nervově i časově vypjatné situaci tam musí být něco velmi jednoduchého, a la jedno červené Mariahilfertaste.

P_V

Pro něj tam stále bude to P1234.

N. B.

Bohužel tlačítko i QR kód mají tu slabinu, že nejsou odolné proti vandalům/zneužití.

micek

Tlačítko může zmáčkout skoro kdokoliv a těžko se hledá (podle kamer?) kdo to byl. Poslání SMS/volání je podstatně lépe trasované a doložitelné, kdo to byl (úplně anonymních sim už moc není).

Hans N.

A jsme zase u těch kamer. Vzduch je plný internetu, kamery za pár stovek. Po aktivaci tlačítka dostane oparátor na stůl obraz pro kontrolu situace. Třeba. Když už se bojíme vandalského zneužití.

Jirka z UL

Jsem povinný u sebe nosit jakýkoliv telefon ?

P_V

Podle Vaší logiky je tedy zbytečné i očíslování, protože občas někdo nemá telefon. A taky třeba neumí číst.

To byl návrh na urychlení proti ústnímu podání.

Surcuf

Tak může tam být i kamera…..třeba.

N. B.

Přejezdů je aktuálně asi sedm a půl tisíce. Není možné, aby každý někdo hlídal.

Surcuf

Nic takového jsem ani nepsal….😮

Hans N.

Fakt ne? Tady nejde o dohled trvalý, ale o dohled aktivovaný v nouzové situaci. Kamery s AI umí dnes hlídat prakticky cokoli (žasnu co umí náš systém). Takže nepochybně umí pohlídat přejezd blokovaný překážkou.
Můj odhad je, že systém zatím nedodává monopolní zabezpečovatel dráhy, takže #mynic je v klidu

Frantík

§7b: I necestující by to zneužili .

Frantisek X

V metru je to například zabezpečeno sklíčkem, plus kamerami ve stanicích. Nevím, kolik už bylo falešných poplachů, o žádném jsem zatím neslyšel.

Leinad

Byl naopak případ, kdy do kolejiště sjel kufr. U tlačítka byl nápis „jen při pádu *člověka* do kolejiště. Zneužití se trestá.“ Takže babka od kufru došla ke tlačítku, nezmáčkla ho a sledovala následnou kolizi.
Jinak vyloženě planý poplach to není, ale zastavuje se obvykle když si na Černáku nebo Hlaváku chce někdo zkrátit cestu. Skočí, přejde koleje, vyleze.

asdf

Naopak na nádražích, zejména těch dálkově řízených, je oblíbenou kratochvílí v noci rozbít sklíčko a spustit požární poplach. Za všechny stanice můžu jmenovat například Ivančice, Tetčice a Moravské Bránice. Není dvou, tří měsíců, aby se tím nějaký lulan nebavil.

El Barto

Stejně tak by se dalo zavolat z předplacené SIMky na 112, že na nějakém přejezdu uvízlo auto, zatímco by volající seděl u PC na druhé straně země(koule) u map.cz, kde je každý přejezd i s číslem uveden.

Jiří Kocurek

Nedalo. Telefon má IMEI, kterým se identifikuje v síti a triangulací se dá docela dobře dohledat. Toho mazače kolejnic našli podle … místa a data vypnutí telefonu.

El Barto

To je technicky řešitelné: koupit v bazaru tlačítkový mobil za pár korun a ten po zavolání vypnout a už nikdy nepoužít. Jasně, už je to dost velká překážka a udělá to jen totální magor, ale je to řešitelné.

Pavel Skládaný

Taková tlačítka jsou běžně i ve škole coby hlásiče a registrujeme zvýšený počet zneužití ze strany místní pubertální mládeže?

Kryštof J.

Tak tam ještě nainstalujte kamery a máte po problému. A pokutu nastavit vysoko aby mládež neměla důvod.

Vít Jůza

Záchranné brzdy ve vlacích také nejsou nějak kdovíjak moc zneužívány jako kratochvíle pubertální mládeže … a i kdyby, není to větší ohrožení plynulosti dopravy než ETCS.

Vlastik

Už se o tom psalo v diskuzi po minulé tragédii: nedosedne-li závora, tak přejezd to ví a ideálně zastaví zabezpečovač jen vlaky jedoucí k přejezdu a pokud to zabezpečovač neumí, tak není nic složitého odeslat informací na dispečink a dispečer může zastavit vše.

Chleba Nakup

Viděl jsem, když se do vjezdu/výjezdu z jednoho areálu instalovala nová závora. Jednou potřeboval vyjet traktor s vozíkem, byl to nosič takových těch bubnů s drátem nebo kabelem. Závora se na zavolání telefonem zvedla, traktor vyjel, ale musel dát přednost na ulici, tak zastavil, a zrovna tak, že vozík s bubnem kolem závory ještě neprojel a závora, protože nedetekovala překážku, dosedla mezi traktor a vozík. Pak se traktor rozjel a závora dozávorovala. Když se to opakovalo s kamionem, byl na závoru namontován další infrapaprsek a od té doby není problém. Ale chci tím říct to, že když závora dosedne, nemusí… Číst vice »

Vlastik

Souhlasím, ale i jen to dosednutí závory , které údajně už přejezd umi vyhodnotit by dokázalo zachránit nějaké životy a zamezit škodám. Jinak asi všichni vime, že technických možností dekekce objektu v prostoru přejezdu je několik druhů.

MildaIV

A co třeba místo čísla přejezdu tam dát přímo telefoní číslo na toho správného člověka?

Jeffer

Číslo priecestia tam stále byť musí, pretože ten „jeden“ človek má spravidla tých priecestí v kompetencii niekoľko až niekoľko desiatok. Čísla sa zaviedli presne preto, aby sa predišlo problémom s „přejezdem mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema“.

Jiří Kocurek

Ve Vraňanech? V té době ještě nebyly čísla přejzdu veřejně viditelná a ani IZS neměl přístup k takové evidenci.

Miloš Kariera

To je důsledek změny zákona o drahách. Sebrání kompetencí Drážní inspekci pro výkon tzv. státního dozoru ve věcech drah. Drážní úřad na to jednak kašle a jednak nemá lidi na patřičné odborné úrovni. On vysokoškolský titul není samospasitelný.

Air Traveller

Jak by DI zabranila vjezdu kamionu na koleje?

Leinad

Někdo za dráhu by mohl zabránit nebo řešit se silničářema (ne)sjízdnost.
Pokud tam není zákaz vjezdu(delších/větších/širších/těžších) tak to projedu čímkoli co není nadměrné.
Pokud tam běžně autobusy dělají škrábance, tak je něco blbě.

Stráťa

Nijak, ale třeba by zabránila správci stavět nebezpečné přejezdy. Značku upravující nájezdové a přejezdové úhly stále nemáme aby šlo omezit vjezd vozidel s malou světlou výškou.

Jiří Kocurek

Ale známe značku omezující délku. Takže max 8 m délky by mohlo pomoct, společně s osvětou proč.

Jenže zae Lesácká Tatra projede to, co by běžný osobák nezvládl https://www.youtube.com/watch?v=kv-BlLEHbMk

Jiří Kocurek

Přičemž nelze po všech účastnících provozu požadovat, aby měli horská kola, terénní motocykly, auta… kanady i v létě. Direktivně se to vyřešit nedá.
Dát ty „drhnoucí“ přejezdy do navigací (i na mapy.cz) by nebylo od věci.

Přece není možné zlikvidovat tramvajovou trať v Olomouci, protože kříží železniční trať.

Leinad

Šlo by zavést značku „minimální světlá výška“ která by se dávala třeba na polňačky křižující trať.

Surcuf

Šlo by……………..postavit ten přejezd podle norem???

Alibaba

A podle jakých?
Každá silniční třída má jiné (snižující se) požadavky ( plus třeba, zda je požadovaná jízda autobusů)a na speciální přepravy jsou ty nejnáročnější.
A kdo to všechno zaplatí?

Alibaba

Správce za posledních 50 let (možná i více) moc těch přejezdů nepostavil. Jestli nějaký postavil, tak do desítek kusů.

Vít Jůza

Důležitá systémová záležitost je, jestli jsou časy nastaveny tak, aby to okamžité zastavení provozu na základě telefonátu včetně vysednutí z vozidla a zjištění čísla přejezdu na začátku a skutečného zastavení vlaku na konci bylo vždy méně než doba od spuštění světel a zvonku do průjezdu vlaku, a jestli u každého přejezdu je k nalezení a použití telefon. Na jedné straně se mnohdy pro jistotu udržují desetiminutové i delší intervaly mezi vlaky, než předešlý vlak dojede do nejbližší nezrušené obsazené stanice, na druhé straně přejezdy zůstávají ruskou ruletou.

vbb

No, co myslíte, když auto uvízne na přejezdu a 5 sekund poté se spustí výstraha, bude čas na volání někam a zastavení vlaku?

Jiří Kocurek

Nemají někde AŽD takovou tu elektronickou závoru, která před spuštěním výstrahy zjistí volnost přejezdu a (ne)rozsvítí přejezdník? Přejezdníky by byly a signalizují uzavření přejezdu.

Vít Jůza

Na tuto systémovou chybu právě upozorňuji.

vbb

Pak byste ale musel přejezd uzavřít alespoň 5 minut před očekávaným příjezdem vlaku, aby se v případě potřeby všecko stihlo. A samozřejmě zajistit, aby po započetí výstrahy na něj nikdo už opravdu nevjel – jinak to všecko zase padá, protože po 4 minutách svícení červených se řidič rozjede (s tím, že to je rozbitý), uvízne a za půl minuty, než ho sejme vlak, nikam zavolat a zastavit vlak nestačí.

Pavel Skládaný

Uvažujete logicky a systémově, ovšem časovací parametry přejezdů obecně s nějakým časem na zastavování vozidla v kritické situaci obecně nekalkulují. Jak to v konkrétním případě dopadne, je otázka náhody (zda nejbližší vlak jede brzo či až později). Leč je to v souladu s dnes platnými normami, tj. těžko to lze někomu vyčítat.

Vít Jůza

To je právě ta chyba. A za ty platné normy by někdo měl být odpovědný … někdo je vymyslel, někdo je schválil.

nowas

Tak to na některé přejezdy dáme trvalou výstrahu a je to, ne?

Leinad

Musí se i vícekolejné tratě křižovat úrovňově?

Surcuf

Často ano…..to by jste neuplatil..

Jiří Kocurek

Skvělé! Kde není podchod, tak lidé nepřejdou přes koleje vč. drážního personálu a můžete to zabalit.

qěcy

Samý nesmysly tu píšete.

Jan

Řidič přepravující vyjímečný náklad by se měl před vjezdem na přejezd přesvědčit o bezkolizním jeho přejezdu a ne tam vjet bezhlavě, popřípadě si vyžádat souhlas provozovatele drážní dopravy.

Trumway

Tohle ale není vyjímečný náklad.

Lokfürer

Pacov, rak jako celou trať z Horní Cerekve po Tábor neřídí CDP Přerov ale RDP Pelhřimov

krteček

RDP Pelhřimov spadá pod CDP Přerov.

Ally

Je uplně jedno kam co spadá,podstatné je,že řidič udělal co má a zachránil tím možná někomu život.Řidič u Karviné se o nic ani nepokusil.

Vít

A to víte jak?

Ondra

„Nikde to nepsali tak se nepokusil“ 😀

Vít

Nikde znamená ten moment vydání, kdy toho bylo plno, ale nikdo ještě nevěděl nic? Pak se můžeme divit společnosti kolem 🙄

Ally

Jsem od fochu

Jiří Kocurek

Což vám nedává právo z nedostatku informací soudit (nevím o tom = nesnažil se) a už vůbec nedává právo lhát.

Surcuf

To se máš čím chlubit…..

Jirka Sirka

Proč lžete? Tady se zasekl, ale zadny vlka nejel. Tak mel cas volat. Ridic u Karvine se sekl a nez vubec mohl sahnout po telefonu spadly zavory a prijel vlak.

Růža

A to víte jak?

N. B.

Psali, že se pokusil o vyproštění s využitím hydrauliky návěsu (asi nastavitelná světlá výška). Bohužel vlak přijel dříve, než se to povedlo.

Leinad

Kolik jich tam bylo? Jestli aspoň dva, čekal bych že řidič se bude pokoušet jet a zároveň někdo volat. Neměl tam doprovodné vozidlo?

František Plášek

Podle všeho neměli.

Růža

Psali, protože jim to řekl šofér. On tam taky mohl klidně 10 minut lelkovat a pak řekne, že hned po uvíznutí šel přejezd do výstrahy.

Petr

Tak tohle naštěstí není hlavní trať, kde co chvíli něco jede, ono to kolečko od řidiče k dispečinku taky chvíli trvá…

jiri.vosecek

Proto mám uložené číslo přímo na Hlavního dispečera (https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/viewarticle.aspx?oid=2121218), pochopitelně že je téměř jisté, že ho nikdy nevyužiju, ale co kdyby.

none

Kazdy mame ulozene cislo 112 😀

Lulin

Přesně tak 112 je to správné číslo a dotčené složky IZS hned podle P čísla přejezdu ví kam mají volat!

Pavel Skládaný

Srandičky srandičky, ale 112 má velkou nevýhodu, že zastavení provozu touto cestou trvá déle, což v kritické situaci může mít cenu života.

jiri.vosecek

Ono to kolečko chvíli trvá a vám ještě o něco déle.

Pražan

Jestli nechces dědit o něco dříve, tak ho pro použití v ČR raději smaž

Pavel Skládaný

Rozumný a odpovědný přístup.

Chleba Nakup

Dobrý nápad!

Surcuf

To asi nebude řešení pro společnost že ano…

jiri.vosecek

To ne, ale to není moje zodpovědnost.

Surcuf

Čili jinými slovy je to rada na h..(nic…)