Další bagr na kolejích. Tragédii na přejezdu tentokrát zabránil včasný telefonát
Uváznutí nákladního auta na přejezdu u Pacova. Foto: SŽ
Řidič po uvíznutí volal na tísňovou linku, dispečeři rychle zastavili provoz.
Řidič po uvíznutí volal na tísňovou linku, dispečeři rychle zastavili provoz.
Obecně jsou podobné přejezdy jako ten v Dolní Lutyni, nebo v tomto případě v žalostnem stavu. Vše se opravuje, upravuje tak aby to moc nestálo. Tady je výsledek.
Nechtěli by majitelé přilehlých pozemků vyasfaltovanou plochu podobnou přistávací dráze? V Lutyni to byla (a dodnes se neví, zda ne načerno) vyasfaltovaná polňačka, u Pacova místní silnička, končící v sousední obci. Ani jedna z komunikací nebyla budována na průjezd kamionových souprav.
Tzn. silnička není stavěná na přepravu takových souprav. Kdy už to pochopíte, že silnice a železnice jsou stavěný na parametry vozítek z roku 1918 ? Velký náklady tudy neprojedou – uvíznou ! Aby se ty železniční přejezdy upravily na pořádný parametry by se musely „ukrást peníze“ armádě na F35.
Tak to jako sorry, ale nechapete to vy. Ty prejezdy byly „modernizovany“ v ramci rekonstrukce trati za petikorunu. Prakticky po celých cechach byly trate zvednuty o cca 30cm, protoze nejakej magor chtel usetrit na odtezeni stareho drazniho telesa. Ale kdyz to takto zvednete, musite predelat prejezd HODNE daleko, na coz se logicky vysrali – zase by to stalo prachy. Tohle je vysledek ktery zavinilo dohromady rekneme 20-50 lidi, vic ne. Mame take vyjimecne tresty, 25 let bez moznosti odvolani by bylo asi akorat….
Za 5 Kč by vám to nikdo neudělal, za 5 milionů by se vám taky vysmáli. Ovšem taky vidíte, že přeprava nadměrných věcí – má snížený podvozek – tj. ta věc, kvůli které neprojede ! Jen bláhoví lidi si myslí, že projedou všude s sníženým podvozkem auta. Proto se nedivme, že si lidi kupují SUV – s tím si čumák neodřou o kanál, přejezd, o zpomalovací práh . Silnice bohužel není všude rovná ! Kanály jsou i 5 cm pod úrovní vozovky, kolikrát už SUS ulomila pluh o zpomalovací práh.
Co to sakra melete za h***a?! Jel jste v poslednich letech pres nejaky prejezd na „rekonstruovane“ trati? A vubec – pointa toho vaseho blafu je jako kde – „Udělali jsme to na hovno (usetrili jsme na odtezeni stareho telesa), tak si kupte suv?“ Ta silnice (stejne jako zeleznice) by mela neco splnovat. Pripomina to trochu stavbu ostruvku v zatackach, kde pak kamion trha krajnici nebo kruhac na kterem neprojede dlouhy autobus. To je taky podle vas chyba tech ridicu? Je mi z vas blivno.
Treba tahle trat je taky labuzo:
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=79259596&newest=1&yaw=0.477&fov=0.904&pitch=-0.087&x=13.9963007&y=50.4790146&z=16
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=79253762&newest=1&yaw=4.547&fov=1.571&pitch=0.111&x=13.9770637&y=50.4686599&z=16
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=79253474&newest=1&yaw=1.135&fov=1.571&pitch=0.340&x=13.9676196&y=50.4667451&z=17
Na druhou stranu nekde to drazni teleso odtezili, zrejme drahy budou mit ruzne spravce ruznych useku. Treba zde (dokonce foto ze stavby):
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=79973952&newest=1&yaw=3.981&fov=1.257&pitch=0.193&x=14.2692604&y=50.5608925&z=13
Ale kulový…..každý! přejezd musí splňovat normu….tady tomu tak evidentně nebylo.
Ano, za všechno můžou ty zpropadené F35…
Jen jestli za to nemohou Vipery a Venomy 🙂
Tak netrvalo dlouho a uznali, že 90 přejezdů „preventivně přeměři“ …. https://www.lidovky.cz/domov/kamion-vlak-zeleznicni-prejezd-tragicka-nehoda-dolni-lutyne-karvinsko.A240214_172136_ln_domov_lvot?zdroj=patro
No hlavně jste si naklikal ty plusy 😀
Opravdu zarazejici ze odrbane reseni prejezdu supluje tabulka s cislem a volej rychle….
No ono to na té přiložené fotce u článku vypadá jako že lehárko, ale tady to vypadá o dost jinak. Možná by projel,ale musel by jet protisměrem kde je menší převýšení než na vnitřku. Poku by si uměl návěs nadjet taky by to bylo lepší, ale jestli tu možnost neměl holt by záleželo na šikovnosti čidiče a na tom jestli zrovna něco jede v protisměru a je možné tu zatáčku projet co nejvíce po vnějšku.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84579525&newest=1&yaw=6.255&fov=0.379&pitch=0.136&x=15.0261788&y=49.4622069&z=19
Tak vy všichni co tu píšete ty bludy o tom jak by jste si tu trasu projeli a jak vám by se to nestalo a dokonce si tu pár jedinců plánuje 14 dní dopředu trasu s přívěsným vozíkem za osobakem.Tak vy o práci řidiče absolutně nic nevíte tudíž by jste se zde neměli vůbec vyjadřovat
Jardo, jestli za tmy, na silničce třetí třídy vjedete na železniční přejezd, světla vám svítí do luftu, nevíte, co je za přejezdem, za sebou máte cca 30 tun, nebo prakticky na slepo couváte k supermarketu, potěš Pán bůh.
Ale víme. Řidič ten tvrdej chleba má! Musí znát ……. ale však to znáte co se v té písničce zpívá. Ale pořád by mě zajímalo jak se tam s tou soupravou vzal když už v Pacově je značka informující o omezení 10t /15t a nejde jí dost dobře objet.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84566974&newest=1&yaw=1.608&fov=0.234&pitch=-0.043&x=15.0045105&y=49.4702293&z=17
Jedině snad tudy, ale …
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84568079&newest=1&yaw=1.059&fov=0.767&pitch=0.033&x=15.0191533&y=49.4622700&z=16
No a Nová ves je díra kde by stou soupravou neprojel, takže ta odpadá že by odtamtud přijel.
Oprava
Sakra 🙁
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84579990&newest=1&yaw=1.571&fov=1.571&pitch=0.109&x=15.0166386&y=49.4635778&z=16
Ta značka už tam asi není. Na mapy.cz i na Google Maps je vidět, že tam byla kvůli mostku, který se opravoval loni.
https://www.mestopacov.cz/informace%2Do%2Duzavirce%2Dkomunikace%2Doprava%2Dmostu%2Dkunovka/d-10748
Pokud tam takové omezení není mohl tam jet. Je pravda, že když jsem zkoušel v mapě zadat trasu tímto místem žádnou informaci o omezení mi to nevyhodilo.
Nemáte někdo parametry těchto valníků? Rozvor náprav a světlá výška. Že by mě zajímal zakružovací poloměr, který je to schopné bezpečně projet.
Otázkou je kterého, protože těch typů je spousta s různým počtěm náprav a různých délek. Navíc tojle není běžná nízkoložný nebo běžný hlubinný. Vypadá tak nějak zdrcle. Hledal bych něco podobného se třemi nápravami
https://dhtrucks.com/wp-content/uploads/2020/05/podvaln%C3%ADk-na-vyv%C3%A1%C5%BEe%C4%8Dku-autop%C5%99epravn%C3%ADk-goldhofer-schlegl-2.jpg
Překlepů jak máku tak se omlouvám 🙁
No, ono to spíše vypadá jako autopřepravník
https://www.odtahovevozy.eu/data/katalog/produkty/25-3-napravy-classic-truck-carrier_r1.jpg
https://www.odtahovevozy.eu/katalog/25-3_napravovy-naves-classic
A jestli je to fakt autopřepravník tak tam je to se sv. výškou fakt problém a je otázka zda je možné měchy nafoukat a výšku tak zvýšit.
https://www.truck1.cz/img/Naves_CLASSIC-xxl-8978/8978_4298883038.jpg
Dík za obrázky. Podle oka bych řekl, že tyto silnice na to, co jste odkázal, nejsou dělané, tak velké zakružováky se nepoužívají.
Tenhle podval tak nízký ještě není, tahám standardní plachtový návěs ( ne low deck ) s paletovym košem a můžu říct že není problém posadit ho na koš sv. výška cca 20 cm, další místem jsou opěrné nohy nebo držák rezervy.
V Dolní Lutyni nebyl na návěsu bagr, ale vrtná souprava SR 65. Transportní váha 50 tun. K tomu váha tahače + návěsu.S řidičem je PČR vedeno trestní řízení. Tak by to chtělo podávat aktuální informace.
Dle časové osy to navíc vypadá, že kdyby řidič v Dolní Lutyni použil telefon, jako řidič v tomto případě v článku, možná by se dalo předejít tragédii.
Ne telefonování máte čas jen v případě, že na přejezdu není dávána výstraha že se blíží vlak. V opačném případě zbývá jen jediné urychleně ven a pokusit se vlak zastavit kroužením jakýmkoliv předmětem, případně rukou. Ale těžký nákladní vlak vám nezastaví z devadesátky na pár metrech. A pokud jde o to, že přejezd není v rovině, tak to bývá těžší, než v rovině udělat křižovatku.
To máte tak. Když jako správce žel. infrastruktury chcete zrušit žel. přejezd i z toho důvodu, že je něčím nevyhovující a nebezpečný, tak je problém v tom, že všem tím chcete jen komplikovat cestu k nemovitostem a pod. A není vhodnější nevyhovující přejezdy zrušit a věnovat se těm vyhovujícím? A když chcete udělat vhodné zakružovací oblouky (výškové) na komunikaci před a za přejezdem, tak změnou nivelety komunikace často znemožníte vjezd do přilehlých nemovitostí… Případně pokud je nutné upravit úhel křížení, tak se vyskytne problém s výkupem pozemků. Tak kudy z toho ven? Není na čase, aby se na údržbě žel.… Číst vice »
Ono by možná stačilo, aby si Spržel při práci vybrala jiný vzorový list železničního přejezdu. Můžete to vidět třeba na křížení trati 040 a silnice II/293 v Martinicích.
Staré provedení: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=21085829&newest=0&yaw=0.080&fov=0.718&pitch=0.389&x=15.5315274&y=50.5817476&z=18
Nové provedení: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107139153&newest=0&yaw=0.080&fov=0.718&pitch=0.389&x=15.5315380&y=50.5817494&z=18 – a všimněte i těch rýh nad a pod přejezdem, protože tam drhnou autobusy i náklaďáky. A záchranáři, kteří tudy sviští každou chvíli a kteří dřív ten přejezd mohli projet šedesátkou, teď musí do kopce brzdit a pak se veeeelmi poooozvolna rozjíždět.
Mám sto chutí napsat něco velmi pěkného panu ministrovy, aby se z těchto událostí nestal dlouhodobý trend a nestálo to naše spoluobčany zdraví či dokonce život
Napište nejdříve svému učiteli češtiny, že vás nic nenaučil.
Když jedu s pitomým dvoukolovým vozíkem za os autem, dopředu si promýšlím, kde ve městě zaparkuji, kam nemám zajet, kde se neotočím, když jsem na plaťáku měl vézt traktor(Z 25), projel jsem si trasu prázdným autem, abych věděl, co mne čeká. Jak plánují trasu řidiči těch nadměrných nákladů? Cvaknou to do navigace a jedou? Asi jo.
Nadřízení, peníze až na prvním místě, nebojte, taky bych nejradši posílal nadřízené řidičů pod určité věci, ale na to není doba
to je pravda, mám to podobné. cesta s vozíkem je často trochu jiné plánování. S podivem, že takové návěsy, „PROFI“ řidiči a složitá auta si prostě jednou neohroženě…
Čekal jsem, kdo přijde s tím, že to byl nadměrný náklad. Za chvíli bude nadměrný náklad i taška položená na sedadle spolujezdce osobního auta.
Tak jste se dočkal. Nadměrný nenadměrný, v každém případě to neprojede všude, jak se ostatně ukazuje.
Což ovšem nemusí být chyba nákladu.
Ono ani taková Škoda Octavia která má šířku 1828mm (bez zrcátek) nepojede všude. Třeba po Stádleckém mostě.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=82547963&newest=1&yaw=1.965&fov=1.257&pitch=0.232&x=14.5136830&y=49.3675478&z=19
Vím o čem mluvíte, mám dvě jedničkové. O to víc je třeba používat mozek.
Jestli se s dvokolákem neotočíš nebo nezacouveš, snad ani radši nikam nejezdi pilote…
Tyhle nízké návěsy mají dost často problem přejet jakoukoliv terénní nerovnost, ať už je to přejezd, lesní cesta, úzká ulička ve městech, prudké zatáčky a nízké mosty. V kombinaci s umem současných řidičů je k podobné havárii docela blízko. Svědčí to však o neuniverzálnosti těchto speciálních podvalníků a kamionů, které by musely mít všude asfaltovou letištní plochu, aby dokázali dopravit co vezou. Tedy je problém u silničních dopravců, kteří si myslí, že se pohybují v ideálním světě, kde je všude asfalt jako zrcadlo. Ovšem s realitou to nemá moc společného.
Spíš by stačilo, aby si nadřízení projeli tu cestu třeba jen s tahačem sami, ale to bychom chtěli po těch kancelářských malých věcech asi moc
Máme jistotu, že nešlo o soukromého dopravce, který je svým vlastním pánem ?
A v té Lutyni byl ten časový úsek mezi uvíznutím a nárazem vlastně jak dlouhý?
Prý asi 30 min.
Podle ČT 15 minut.
Řidič včasným jednáním, telefonem mohl situaci zachránit.
tak to je dost smutné. to měl nejprve zavolat a pak si to jít řešit nějaké zvedáním…
Já myslel, že se to odehrálo v řádu desítek vteřin. Jako třeba 2 minuty…ale 15 minut,tak to byl ten řidič dobrej píp.
Pokud to vozidlo nespadlo z nebes, tak most 1296-1 není stavěn na tato vozidla !! Max 15 tun. Co nato řekla POLICIE ??
Odkaz by sem hodit nešlo aby člověk nemusel hledat? 😉
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84579624&newest=1&yaw=6.122&fov=1.257&pitch=0.017&x=15.0248823&y=49.4641002&z=19
Jinak ano. Kolik asi tak mohl mít na zadní nápravě tahače? Pokud by to byl přeba mnou zmíněný Equus ten má hmotnost někde kolem 8,5t (tahač má jen jednu nápravu vzadu…) No a celková hmotnost je jistě přes hmotnostní omezení Vámi zmíněného mostu když M-B Actros má poh.hmotnost někde kolem 8t.
To je nádherná ukázka špatného dopravního značení. Co tam má asi řidič auta přes 15 tun dělat? Přenést auto v ruce? Ta značka má být hlavně na předchozí křižovatce (s uvedením vzdálenosti), kde ještě řidič může zvolit jinou cestu.
Dal jsem si tu práci. To oemzení je dáno na vědomí z tohoto směru už v Pacově.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84571458&newest=1&yaw=1.687&fov=0.498&pitch=-0.068&x=15.0046368&y=49.4702763&z=17
Takže to podle značení vezmu Nádražní doprava a pak vlevo kolem čističky a jsem zase tam, kde jsem byl.
Ale tohle je super. Asi pro ty kdo neznají význam běžných dopravních značek 🙂
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84579505&newest=1&yaw=5.245&fov=1.571&pitch=0.359&x=15.0270361&y=49.4618103&z=16
Ten most byl v roce 2023 rekonstruován, takže je dost možné, že už má větší nosnost: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107545506&newest=1&yaw=1.957&fov=1.257&pitch=0.132&x=15.0222315&y=49.4634021&z=17
Jo, měl zastavit před tím mostkem, dát tam blikačky a zavolat hasiče, ať si s tím tahačem dělají, co chtějí – třeba ho přenesou v rukách nebo s ním odcouvají zpět do Pacova. A pak to zdržení ještě vyúčtovat správě silnici. Prostě závada na komunikaci.
Samozřejmě, že není dobře, když řidiči ignorují dopravní značení. Ale ještě horší je, že kdyby ho začali respektovat, na spoustě míst se provoz zastaví, protože dopravní značení je na spoustě míst úplně špatně.
Ten most je po opravě. Ta značka už tam asi není.
https://www.mestopacov.cz/informace%2Do%2Duzavirce%2Dkomunikace%2Doprava%2Dmostu%2Dkunovka/d-10748
Jen takový dotaz. Tady se píše, že na těch přejezdech mají potíže i autobusy. Hlásil to někdo z těchto řidičů někam? Mozno se dalo se dalo předejít těmto událostem a přejezd by byl uveden do pořádku.
Předejít se dalo lehce. Řidiči těchto aut, velkých jako kráva, si musejí uvědomit, že neprojedou po každé šoustce. Klidně mne ukamenujte.
Ale zase to vezměte tak, že tahač přepravující lesní techniku do lesa na místo kde má být použita často vyžaduje použití komunikací proti kterým je tahle naprosto krásná. Jenže to by se muselo pro přepravu použít trochu jiný tahač a jiný návěs.
Samozřejmě, ale to je přeci pro napjatý státní rozpočet moc a dříve to takový problém nebyl, takže se to neřešilo, min. tady nebyla krajská a obecní politická vůle
Když to shrneme, už vidím značení přejezdů kam by určitá vozidla měla zákaz. Přijedu k přejezdu přes který nesmím přejet a co dál???? Je potřeba návěstit předem zákaz a pokud možno vyznačit objížďku což se v našem prostředí neřeší. Není problém, že přijedu na křižovatku a z ní nesmím žádným směrem legálně nebo nemám možnost odbočit do směru kam legálně můžu. Nebo obchod který prakticky nelze legálně zásobovat, protože někdo zapomněl dodat dodatkovou tabulku. U nás není problém udělat objížďku a na ní další objížďku a objížďku objížďky. Nehledě k tomu, že problémy na takových přejezdech mají o autobusy. Další… Číst vice »
Souhlas. U nás totiž není problém umístit vodící desku tak, aby šikmé pruhy směřovaly na opačnou stranu než se má deska objíždět. Jezdím kolem třech takových a VŠECHNY! tři jsou otočené tak, že šikmé pruhy směřují na chodník a nikoliv od něj. Bohužel se s tím setkávám příliš často a čekám kdy se to konečně ty lidi naučí a ono pořád nic a každou chvilku na nějakou takovou natrefím. Je jen otázka času až některý řidič bude takovou značku třeba v noci respektovat a spadne do nějaké jámy nebo vlítne do hromady kamení co je složená na krajnici protože mu… Číst vice »
Nedávná nehoda v Klatovech, řidič kamionu se nevešel pod podjezd a zabil spolujezdce v protijedoucím autě. Výška podjezdu dopředu avizována i s objízdnou trasou. Všechno marný, všechno marný, všechno marný!!!
To, že je někde správné značení a nestačí, není omluva pro to mít jinde značení úplně špatné.
A mimochodem, správné značení nízkého mostu a jeho objízdné trasy bych fakt chtěl někdy v ČR vidět. Praha toho není schopná ani v okamžiku, kdy jí náklaďáky pravidelně strhávají tramvajové troleje. Radši nechají troleje pravidelně strhávat a cestující čekat, než by pořádně vyznačili objízdnou trasu.
Jestli fotka není ilustrativní vypadá to spíše jako lesnický traktor nebo vyvažečka. Ty bývají zhusta zelené…a počkat…jó, na tom přívěsu za tím strojem je vlek s klanicemi. Takže skutečně lesni technika a žádný bagr.
Např:
EQUUS 175N UN
Tak ono zrovna na této trati je těch vyfikundačních přejezdů celá spousta….
Těch je hromada po celé republice, ale státní samosprávy úpravy silnic podle norem u modernizovaných přejezdů, které se modernizují na úsecích tratí, které se dělají podle směrnic EU, to že se práce udělá z poloviny není problém SŽ ani drah, ale krajů a obcí, případně může být pár případů kdy se jedná o silnice I. třídy, kde kámen padá na hlavy ŘSD
Na YouTube jsou videa z USA jak vlak rozmetá kamion, tam mají takových vyvýšených přejezdů mraky, prostě se to uprostřed kousne a nejde to ani tam ani zpět.
A to je důvodem, abychom tyhle věci u nás neřešili, když to tak mají i v USA?
V takovém případě má řidič vědět jakou má světlou výšku a jestli to zvládne nebo nezvládne případně pokud je to možné lze využít jedno ze základních pravidel jízdy v terénu které říká, že příčnou nerovnost (hrb) nepřejíždíme kolmo, ale pod úhlem tak, aby se vzálenost mezi nápravami ve vztahu k nerovnosti zkrátila. Prostě nejdřív jedno přední, druhý pření, pravý zadní, levý zadní.
Čtu jinde ke světlé výšce : „Mezi nejnižší pevné body podvozku se zkrátka nepočítají části brzd, vnější části zavěšení kol apod.“ Tedy to může vědět, ale stejně může chytnout částmi brzd.
Nemůže. Ty části bývají zpravidla na nápravě a tedy nemohou o příčnou nerovnost škrtnout, protože kolo. Pokud by šlo o něco jako vyjeté koleje pak souhlasím, ale to není případ železničních přejezdů. V těchto případech dříve než by vozidlo zůstalo viset za nějakou takovou část zůstane viset za spodek a nejčastěji v polovině délky mezí první nápravou nápravou návěsu a poslední nápravou tahače.Pokud se tedy nezasekne přední hranou hlubiny.
Naštěstí to dopadlo dobře.
Všem co říkají, že si to měl předem projet přeju, aby nikdy neuvízli ve vlaku na stahovačce, protože si to fíra předtím neprojel.
Tak fįra to projeté má vždy…
… říká se tomu poznání/seznání trati.
I s tou dočasnou stahovačkou? Ale kdeže…
Naprosto mimoběžné, nesmyslné…
Uz po té Lutyni tu padl nápad, který asi v tom množství příspěvků zapadl, ale podle mě je to poměrně jednoduché a levné řešení: řidiči problematických vozidel by mohli prejizdet problematické přejezdy, které by byly nějakým způsobem označeny, jen se souhlasem provozovatele dráhy, kterému by následně potvrdili, že přejezd vyklidili. Samozřejmě by to byl trochu opruz, ale těch nízkých valníků zase nejsou desetitisíce a za mrtvé a zraněné hlavně v lehkých motorácích by to možná stálo. A asi by nemusel být velký problém zřídit jedno celorepublikové číslo 15x přímo na SŽ a tím to celé zrychlit, než volat přes 112,… Číst vice »
To je nápad . Tak že až bude někde objížďka a bude náhodou přes problematický přejezd tak jako řidič mám dělat co ? Co kdyby konečně začaly ty přejezdy dělat pořádně ?
V ideálním světě jistě, ale jestli máte řidičák, tak byste už neměl věřit na pohádky. To se spíš dočkáte moře zákazů, ale pokud vám to vyhovuje víc, tak já s tím můžu žít.
Pokud někdo bude požadovat, aby se všechny přejezdy daly přejet speciálními podvalníky, tak doufám že zajistí systematický přísun peněz na potřebné směrové a výškové úpravy komunikací okolo přejezdu. Jinak je to jen plácnutí do vody.
Jako v Anglii – jseš dlouhej nebo pomalej atd.? Zavoláš na telefonní číslo napsané na přejezdu a domluvíš se s výpravčím.
Zrovna tady u toho přejezdu s přihlédnutím k terénu nevím, co byste chtěl řešit jinak a „pořádně“.
Len ono tie problémové prejazdy by musel niekto vytipovať a označiť. Ale riešenie by to bolo.
Základní označení je už podle silničních tříd. Takovéto soupravy můžou skoro bez omezení jen na silnice I. třídy, zbytek jsou mimořádné/nadrozměrné přepravy.
To by fungovalo dobře na lokálkách a vůbec na jednokolejkách s provozem 4 vlaky za hodinu a méně. Jízda na odhlášku je lepší než nic.
Jo, vím že na to není předpis. Grrr… ale s nadrozměrkou to za tu jistotu stojí.
Tohle rozhodně nebyl nadrozměr…
Pro II. třídu to asi nadrozměr byl.
Ani pro III.
Tvl….nebylo by lepší mít ty přejezdy v cajku?? než takové opičárny?
Nemáte ponětí, kolika vozidel by se to týkalo, problémy maj i autobusy, to jsou desetitisíce…
Statistiky neznám, ale že by nějak často vaznuly na přejezdech autobusy, se mi nezdá. A samozřejmě světový mír by byl lepší.
Podle mapy je kousek od přejezdu autobusová zastávka. Autobusy tam tedy asi běžně projíždějí a problémy nemají.
„Podle mapy je kousek od přejezdu autobusová zastávka. Autobusy tam tedy asi běžně projíždějí a problémy nemají.“
🙂
1.Musíte se podívat na mapu abyste veděl , že tam je autobusová zastávka což znamená, že to tam neznáte.
2.Nevíte ani jistě jestli tam autobusy projíždějí a jak často když píšete „asi“ .
Jak tedy můžete mít jistotu, že tam žádný autobus nikdy neměl problémy ?
Ono taky není autobus jako autobus. Může tam jezdit klidně nějaký malý skřet s krátkým rozvorem
Nedalo mi to. Tak přes ten přejezd vede autobusová linka PAcov autobusové nádraží- Hořepník
A co jsem našel v Hořepníku?
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&source=pubt&id=15328427&pid=84544485&newest=1&yaw=4.678&fov=1.257&pitch=0.102&x=15.1069377&y=49.5126294&z=18
Možná zrovna tady…taky je otázka, zda tam nejezdí nějaký autobusek ala Iveco…
A kdo vám řekl, že ty přejezdy nejsou „v cajku“?
Ten kamion???
Jak zajistíte, že se daný přepravce ozve správě železnic? Za mě to dělat nebudou a bude jedno, že jim napaříte milionové pokuty, ten risk jim za milionovou pokutu dnes stojí
To ovšem vycházíte z předpokladu, že máme nějaké problematické přejezdy. My takové ale nemáme. Všechny přejezdy v ČR dokonale splňují normy, a pokud se náhodou ukáže, že ne, jedná se o náhodný a ojedinělý případ, za který bude potrestána svačinářka traťmistra, pokud se nenajde nějaká ještě níže postavená osoba.
Už jenom zrychlit vlaky na 160 km/h….
Tak hasiči možná opravdu volali do Přerova , ale ten provoz “ zastavil“ tím , že dal echo na DOZ Pelhřimov aneb Přerov není Pejr.
Pokud se něco změnilo a Cerekev ( mimo) – Tábor( mimo) řídí Přerov …
Hmm, tak to mají asi teda #mynic v TTP 703 špatně. Nebo ..?
Ten řidič je frajer
Měl štěstí, že se mu to seklo ještě před kolejema a návěsem z kopce dolů. Takže jakékoliv popojetí dolů bylo blíž vyproštění.
Každopádně udělal správnou věc, když došlo na průšvih. Nezmatkoval, v tomhle ohledu správný profík.
To by mě zajímalo kde je ten bagr já teda žádnej nevidím 😂 zase klamné informace
Vy jste chytrolín….co ještě by chudák strojvedoucí měl sleiwdovat a hlavně jak by se to dozvěděl!!! Příčina je na těch co přejíždí koleje…třeba prověření trasy
Na to co vezl a čím jel nepotřebuje prověření trasy. Zas jeden chytrej co o transportu neví vůbec nic.
Naopak. S tím co vezl by měl vědět kudy jeho cesta vede/povede. Taková utržená krajnice když by se na úzké silnici musel míjet s protijedoucím taky nic moc.
Pacov a Přerov?
Každopádně předpokládám, že v Pacově úplně jiná intenzita provozu a tratová rychlost, a na všechno byl čas.Proto se v podstatě nic nestalo na rozdíl od Dolní Lutyně
Pacov jezdí 810 a nebo Regionovy, povětšinou max 60 přímo přejezd z hlavy nevím už jsem tam chvíli nejel
A určitě to nekliká Přerov ⚠️
Není to jen o klikání vlakových cest, ale taky o tom, kde sedí provozní dispečer. A světe div se, Pacov má svého provozního opravdu v Přerově.
Na to jsi přišel kde ? Pelhřimov není Přerov… Nebo to má SŽ v TTP špatně ?
Jo? Není to o tom, že neumíte číst? V TTP máte kontakt na TRAŤOVÉHO dispečera, ne PROVOZNÍHO dispečera.
Tak samozřejmě , budem volat provoznímu, když se muže dat rovnou pokyn k zastavení provozu přímo traťovému v Pejru.
Vždyť tak (složky IZS) voláte, tak co řešíte? Jen jednou mi dala policie pokyn k zastavení vlaku přímo kvůli nehodě na přejezdu (a ještě blbě, přejezd byl ve vedlejší stanici s DOZ), jinak vždy byl požadavek zprostředkovaně přes provozního. Pokud Vás zajímá oblast, jsem pod PD5 v Přerově, konkrétnější být nemusím.
Jestli jsou všichni na železnici takový Einstaeini jako ty…už se nedivím ničemu
Pokud nevíte rozdíl mezi provozním dispečerem (zadává vlaky, řeší nestandartní situace – chybějící souhlasy k jízdě, chybné údaje v rozboru vlaku, rozhoduje o předjíždění, přeložení křižování atd. opožděných vlaků atd. atd.) a traťovým dispečerem – „výpravčí na dálkovině“ – tak jste trouba Vy a ne já. Pacov pořád ještě patří pod PROVOZNÍ dispečery v Přerově. Že TRAŤOVÝ dispečer („výpravčí“) sedí v Pejru na tom nic nemění. Policie se dovolá provoznímu, ten zavolá do konkrétní řídící stanice, vydá pokyn k okamžitému zastavení provozu a traťový dispečer/výpravka zastaví vlaky.
Ty „Pokud nevíte rozdíl…“, nejprve se nauč česky a pak diskutuj….na tý dráze fakt dělaj samý pakoši, pak se můžeme divit….
810 už dávno ne
Hlavně že v místě incidentu je opět poškozená silnice od podvozků. Ale proč by někoho ze správy silnic to vůbec mělo zajímat. Chtělo by to revizi přejezdu.
Protože to nespadá pod správu silnic, ale železnic???
Ale ti mají koleje v pořádku.
Nikoliv, ti mají na starosti celý přejezd, je to v jejich gesci a rozhodují o úpravách místních podmínek…
Nebo narovnat silnici aby přejezd nebyl za zatáčkou. Možnááá by ten přejezd přejel, ale musel by jet před ním na vnějšku zatáčky kde není takový výškový rozdíl jako na jejím vnitřku.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107545466&newest=1&yaw=2.550&fov=0.430&pitch=0.047&x=15.0260532&y=49.4624487&z=19
Ještě jeden pohled
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=84579525&newest=1&yaw=6.255&fov=0.379&pitch=0.136&x=15.0261788&y=49.4622069&z=19
Se zatáčkou to nemá co dělat…
Rok 2024, rychlý a laciný internet všude, kamery ve městech na každém rohu, silniční tunely přecpané tunou všemožné automatické zabezpečovací techniky… To by byl takový problém na každý úrovňový přejezd instalovat indukční smyčku a jednu chytrou kameru? Což by bylo schopno aspoň zhruba detekovat, že tam něco stojí?
A po té hrubé detekci by se stalo co?
tvl co asi… vybuchly by koleje…
Přestavujete si to jak hurvínek válku. V silniční tunelu je nějaký dispečink, který tam rozsvítí semafory/sklopí závoru. Na trati kde máte třeba 120 vteřin čas než přiletí vlak nestihnete nic. Jak to na ten vlak přenesete? Všechno strašně jednoduché, akorát že vůbec.
Jak to přenést?
V současné době jsou v ČR 4 možnosti:
a) GS pomocí TRS
b) ETCS odebere vlaku Ma (Movement authority)
c) návětidlo kryjící přejez na STŮJ
d) zkusíte se fírovi dovolat na mobil, když výše uvedené možnosti nejsou dostupné.
Ještě se stala jedna: Vezmete strojvedoucího do auta a jedete chytat vlak. Ale tak je spíše anekdotická.
Myslíte odpovědi vážně?
Vy nevíte, že pro lidi s jednodušším uvažováním je jednoduché všechno?
Ano, uvažování dle drážních paragrafů…. Právě že na železnici, kde funguje automatizace a zabzař je mnohem jednodušší odstranit lidský faktor. Co asi udělá před tím tunelem rozjetý kamion, když se mu rozvítí semefora, nehledě na to, že než dispečink zjistí problém, vyhodnotí a „zmáčkne tlačítko“ uběhne daleko véc času, než 120 vteřin. Na železnici je to díky automatizaci otázka ani ne vteřiny a každý km/h v rychlosti v době srážky udělá znatelný rozdíl… A i kdyby to mělo znamenat jen že fíra stihne utéct ze svého stnoviště, tak je to velké plus. Ale „nádražáci“ to mají „složité“, tak se raději… Číst vice »
No…, toto by asi byl prostor pro nasazení AI. Jenom osobně se tohoto nástroje tak trochu bojím.
Pavel
kamera se simkou a nejakym nejdnoduchym AI na detekci by nemuselo stat tolik.
Ale pak by se toho chopilo AZD … bylo by nutny tam mit kdo vi jaky napajeni, urcite nejaky novy urad a hned bychom byli na desitkach miliard a stejne by to nefungovalo.
Dokazal bych si ale predstavit, ze kamera s detekci bude treba na prejezdech s tratovou rychlosti pres 100.
Povídáte nesmysly. Zařízení musí být trochu jiné než používáte na kolejišti HO.
Není problém, ale zapomeňte, že přejezd na lokálce bude zavřen 50s a připravte se tak na tři minuty. 😉 On totiž musí detekovat překážku už po uplynutí předzváněcí doby, ale ještě 400/700m před přejezdem (zábrzdné vzdálenosti), aby to mělo smysl.
Někde v půlce města to bude opravdu žůžo, zastavit na dlouhé minuty provoz, MHD i chodce na dlouhé minuty jen proto, že si to šotoušci z netu takto představují.
A to se pořád bavíme o jednokolejné lokálce s Vmax 70 km/h, dvoukolejky a vyšší rychlosti budou o mnohem delších časech…
V nouzi není nezbytné zastavit, ale snížit co nejvíc rychlost před nárazem. A fira by měl víc času na utek
Tak sakra něco je asi blbě ne? Buď norma pro schválení dopravního prostředku pro provoz na veřejných komunikacích nebo norma pro parametry železničního křížení se silničním – a nebo jak v kraji zvykem prostě jen šlendrián železničářů při stavbě…..:-(
Blbě je to, že po silnicích s parametry z dob Marie Terézie pro dostavníky jezdí těžké tahače s podvalníky nebo zemědělci s traktory John Deer s rozměry tanku.
Ale houby….zrovna ten traktor nebude mít absolutně problém…problém je v konstrukci přejezdu – tam jsou ajzmboňáci právě ještě v dobách Marie Terezie..
Vaše dvacetileté auto také nesplňuje nynější normy pro silniční vozidla. Ale legálně smí jezdit po veřejných pozkomech.
1) nemám 20-ti leté auto
2) kdybych ho měl, normy splňovat samozřejmě bude! (pro provoz..)
Kdo by měl rozhodnout, v podle jakých parametrů (směrové a výškové vedení) bude železnice upravovat přejezd? A dotyčný přidělí peníze? Ano, udržuje se to v parametrech od France Jozefa, bez toho aby někdo zadal požadavek na změnu do toho železnice nemůže vrážet peníze, nehospodařila by s péčí řádného hospodáře.
Ten John Deer přejezd nepotřebuje, ten to zvládne i bez něj. Ostatně Zetor Crystal by to dovedl taky a Tatra 805 bez pochyby.
Spousta přejezdů není na nízkopodlažní návěsy uzpůsobena .
Přičemž jejich evidence … neexistuje.
Tipnu si, že základní evidence je ve třídě komunikace.
No vždyť…
Slendrian před sto lety? Pak už se tam jen naplácal asfalt. Hm, tak jo.
Nikoliv současný šlendrián, nebo chceš tvrdit, že nějaký přejezd v ČR je původní 100 let starý bez rekonstrukce? Asi ne že jo…
Šlendriáni, šlendriánky, šlendriánčata
nejezděte silnicí tou co je hodně špičatá.
Skončíte na bříšku a svou rodnou vísku nespatříte více dudlááájdááá 🙂
Blbé je především to, že stavební úřad při vydání stavebního povolení neřešil dopravní obslužnost oněch velkokapacitních skleníků a vydal stavební povolení, aniž by jeho účinnost podmínil vybudováním řádné příjezdové silnice k objektu! Jenže to by byly dva kilometry nové silnice = výkup pozemků , projekt, výběrové řízení , ….. To jsou pro investora zbytečné náklady. Takže se radši někomu strčí pár drobných za nepatrné opomenutí …..
Dost možná, že by stačilo jen pár desítek metrů pozemní komunikace navazující na přejezd upravit tak, aby poloměr zaoblení nivelety byl dle normy a nevznikaly lomy, na kterých se dá uváznout. Užší vozovka na účelové komunikaci sama o sobě takové drama není.
Souhlas. Jen problém je v tom, že stále v mnoha hlavách je zaklínadlo udělat to levnější nebo ještě levnější, tedy ušetřit. Takže se udělá nezbytné minimum, protože další mantra – však ono to stačí.
Netřeba, silnice tam je a každá musí určitý standard splňovat…
Tak v dobe tvorby zdraveho zakladu tech zelecnicnich predpisu jezdily konske a volske povozy … a ty to tak nejak daly.
Proč šlendrián železničářů? SŽ by měla být odpovědná za sjízdnost přejezdu po kolejích, tam přece problém nebyl. Za sjízdnost silničním vozidlem by měl být zodpovědný správce pozemní komunikace (a v případě, že by vyhodnotil problém, buď by řešil se SŽ úpravu přejezdu, úpravu navazující komunikace nebo by prostě osadil příslušné omezující značky.
A proto jsou ty rýhy na přejezdech – páč jsou sjízdný – dá rozum přeci že?
Ano, ale za to přece nemůže dráha. Když budou rýhy na přejezdu přes most, kolem kterého sesedl násep (to bývá celkem častý jev), tak je to chyba povodí? Ne, je to chyba správce silniční komunikace, že silniční komunikace není sjízdná a není tam nějaká varující značka.
Železniční křížení se silnicí je vždy! v gesci a odpovědnosti SŽDC – ze zákona.
To je možné, ale dráha přece nemůže zodpovídat za to, že na silnici je v místě přejezdu zatáčka, kterou nadměrné vozidlo nevytočí nebo nějaký terénní zlom, který je normálně sjízdný, ale ne pro nadměrná vozidla. Není možné před a za každým přejezdem na polní cestě stavět 100 m cesty v dálničních parametrech, aby byl přejezd sjízdný pro jakékoliv možné vozidlo. A je zodpovědností správce pozemní komunikace (a provozovatelů nadměrných vozidel) do problematického úseku problematická vozidla prostě nepustit (a je jedno, jestli problematickým místem je přejezd přes koleje, průjezd historickou bránou, serpentina nebo brod).
Myslet si, že se terén v průběhu času nemění je dost mimo.
A?
Dneska asi může řídit náklaďák opravdu každý. To si nejsou schopni zjistit, jestli daným úsekem projedou? Na vlastní oči jsem to viděl loni, kdy jelo auto s návěsem, na kterém mělo nějaký kombajn, a přestože u silnice byly zákazová značky s tím, že následuje podjezd pod železniční tratí jen 4 m vysoko, tak ten kombajn shodil. Zastavil provoz na trati (naštěstí lokálka) a na několik hodin na silnici.
Vážený pane ,co chcete zjišťovat žijete mimo realitu.Zeleznicni přejezdy jsou v ČR v katastrofálním stavu.Kdyz ho opravují jako u nás třeba tak tam udělají nájezd že máte problém projet s osobakem.Nakladni přívěsi na převážení traktoru a bagru jsou nízké.Vse svádět na řidiče asi budete taky pěkný umělec které dnes a denně potkáváme na silnicích.
Projedu si tu trasu předem. přece ví, co si za sebou veze. Notabene snad má alespoň Streetview nebo mapy.cz.
Vždyt to píšu jste úplně mimo ,nechte se zaměstnat na rok jako řidič z povolání a pak přijďte diskutovat.Urcite už nebudete psát takové blaboli .Třeba že si trasu projedu předem.
Taky by si ji mohl prolétnout 🙂
Jak je na vás vidět, mimo jsou hlavně řidiči.
Spíš ajzmbón tvého typu „mysliteli“..
Vlaky tam problém nemají.
No bodejť, když po asfaltu, který je výškově blbě navázán na přejezdovou konstrukci, nebo v blízkosti ní, ty vlaky nejezdí.
🙂 ten v Lutyni evidentně měl – přejezdy jsou v gesci SŽDC – celé!!
Génius?
Jo u vás to vidím úplně jasné.Priklad jo,vrátíte se na firmu ve 20.00hod sednete do svého osobáku a jedete po republice zjišťovat jestli na trase si máte jet ráno všude dobře přijedete ,domů přijedete z obhlídky kolem půlnoci a ráno ve 4 hod zavoláte dispečerovi že se vám nezdá jeden železniční přejezd.Tak u toho bych chtěl být.Hlavne bych chtěl znát tu reakci dispečera 😄😄
Ten dispečer snad nemá na práci to, že navrhuje trasy, kudy se dá projet? Podle fotky to není zrovna hlavní silniční tah.
Reakce by byla facka jako Brno:-))
A zpoza volantu si to změří přesně na centimetr?
Tam nebyl zjevně problém v centimetrech.
Proč svádís na řidiče drážní přejezdový bordel? S i velký kombajn bez kol na standartní podvalníku se do 4 metrů vejde, tam je horší šířka.
No, hlavně tady vůbec nešlo o výšku soupravy, ale o profil přejezdu…
Přečti si vlákno 🙂
Přečetl jsem….blbec sem tahá úplně jiný problém, než o kterém je článek…k tomu byl i můj koment, výšky namají s přejezdy společného nic, jen s podjezdy:-))
Proč mi tykáte? Známe se snad?
Na internete sa tyka. S tym mnoznym cislom znies smiesne.
Na internetu se netyká. Směšně vypadá vaše jméno.
Doufám že nikoli. Ale klidně mi vykej, mě to nevadí 🙂
To sice skoro může, ale zrovna v těchto případech není problém v řidičích těch vozidel, ale úúúúlně někde jinde…
úúúúúúplně mi to není jasný. Snad vidí, kam jede.
Snad nemůže předpokládat, že jsou ajzmbóni až takový paka…
Není to poprvé ani naposled, co jsou přejezdy v nepořádku. A nejede po žádné jedničce, jak to podle fotky vypadá. Spíš třetí třída na konci světa. Co tam čeká za přejezd?
https://mapy.cz/s/luzazoluno
Přejezd, kterej se dá přejet???
Nejen že se nejedná o bagr, jak je uvedeno v nadpisu, ale podle fotografie se nejedná ani o stavební stroj, jak je uvedeno v článku. Jedná se totiž o stroj (přesněji řečeno stroje) lesnický. Jsem ochoten tolerovat rozdíl bagr x nakladač například u té srážky s 809 u Chlumčan, ale toto je již skutečně výrazný rozdíl.
Nemohlo by být prostě na každém přejezdu nouzové tlačítko, které bude povinné zmáčknout ve chvíli, když přejezd nebude volný? Nějaké telefonáty přes 4 další dispečinky nejsou nejlepší řešení – viz Vraňany
Asi si vsichni dovedem predstavit, ze takove tlacitko by bylo oblibenou kratochvílí místní pubertální mládeže…
Dal bych tam QR kód, který pošle SMS na tísňové číslo. Tím se to urychlí proti ústnímu podání, může se to zpracovat automaticky.
Doufám že by se pak nenašel žertéř, který by ten kód přelepil na jiný.
To není dobrý nápad, ne každý má telefon, ne každý telefon umí QR, ne každý majitel telefonu s QR s tím umí pracovat…
Pro úspěšnouo akci v nervově i časově vypjatné situaci tam musí být něco velmi jednoduchého, a la jedno červené Mariahilfertaste.
Pro něj tam stále bude to P1234.
Bohužel tlačítko i QR kód mají tu slabinu, že nejsou odolné proti vandalům/zneužití.
Tlačítko může zmáčkout skoro kdokoliv a těžko se hledá (podle kamer?) kdo to byl. Poslání SMS/volání je podstatně lépe trasované a doložitelné, kdo to byl (úplně anonymních sim už moc není).
A jsme zase u těch kamer. Vzduch je plný internetu, kamery za pár stovek. Po aktivaci tlačítka dostane oparátor na stůl obraz pro kontrolu situace. Třeba. Když už se bojíme vandalského zneužití.
Jsem povinný u sebe nosit jakýkoliv telefon ?
Podle Vaší logiky je tedy zbytečné i očíslování, protože občas někdo nemá telefon. A taky třeba neumí číst.
To byl návrh na urychlení proti ústnímu podání.
Tak může tam být i kamera…..třeba.
Přejezdů je aktuálně asi sedm a půl tisíce. Není možné, aby každý někdo hlídal.
Nic takového jsem ani nepsal….😮
Fakt ne? Tady nejde o dohled trvalý, ale o dohled aktivovaný v nouzové situaci. Kamery s AI umí dnes hlídat prakticky cokoli (žasnu co umí náš systém). Takže nepochybně umí pohlídat přejezd blokovaný překážkou.
Můj odhad je, že systém zatím nedodává monopolní zabezpečovatel dráhy, takže #mynic je v klidu
§7b: I necestující by to zneužili .
V metru je to například zabezpečeno sklíčkem, plus kamerami ve stanicích. Nevím, kolik už bylo falešných poplachů, o žádném jsem zatím neslyšel.
Byl naopak případ, kdy do kolejiště sjel kufr. U tlačítka byl nápis „jen při pádu *člověka* do kolejiště. Zneužití se trestá.“ Takže babka od kufru došla ke tlačítku, nezmáčkla ho a sledovala následnou kolizi.
Jinak vyloženě planý poplach to není, ale zastavuje se obvykle když si na Černáku nebo Hlaváku chce někdo zkrátit cestu. Skočí, přejde koleje, vyleze.
Naopak na nádražích, zejména těch dálkově řízených, je oblíbenou kratochvílí v noci rozbít sklíčko a spustit požární poplach. Za všechny stanice můžu jmenovat například Ivančice, Tetčice a Moravské Bránice. Není dvou, tří měsíců, aby se tím nějaký lulan nebavil.
Stejně tak by se dalo zavolat z předplacené SIMky na 112, že na nějakém přejezdu uvízlo auto, zatímco by volající seděl u PC na druhé straně země(koule) u map.cz, kde je každý přejezd i s číslem uveden.
Nedalo. Telefon má IMEI, kterým se identifikuje v síti a triangulací se dá docela dobře dohledat. Toho mazače kolejnic našli podle … místa a data vypnutí telefonu.
To je technicky řešitelné: koupit v bazaru tlačítkový mobil za pár korun a ten po zavolání vypnout a už nikdy nepoužít. Jasně, už je to dost velká překážka a udělá to jen totální magor, ale je to řešitelné.
Taková tlačítka jsou běžně i ve škole coby hlásiče a registrujeme zvýšený počet zneužití ze strany místní pubertální mládeže?
Tak tam ještě nainstalujte kamery a máte po problému. A pokutu nastavit vysoko aby mládež neměla důvod.
Záchranné brzdy ve vlacích také nejsou nějak kdovíjak moc zneužívány jako kratochvíle pubertální mládeže … a i kdyby, není to větší ohrožení plynulosti dopravy než ETCS.
Už se o tom psalo v diskuzi po minulé tragédii: nedosedne-li závora, tak přejezd to ví a ideálně zastaví zabezpečovač jen vlaky jedoucí k přejezdu a pokud to zabezpečovač neumí, tak není nic složitého odeslat informací na dispečink a dispečer může zastavit vše.
Viděl jsem, když se do vjezdu/výjezdu z jednoho areálu instalovala nová závora. Jednou potřeboval vyjet traktor s vozíkem, byl to nosič takových těch bubnů s drátem nebo kabelem. Závora se na zavolání telefonem zvedla, traktor vyjel, ale musel dát přednost na ulici, tak zastavil, a zrovna tak, že vozík s bubnem kolem závory ještě neprojel a závora, protože nedetekovala překážku, dosedla mezi traktor a vozík. Pak se traktor rozjel a závora dozávorovala. Když se to opakovalo s kamionem, byl na závoru namontován další infrapaprsek a od té doby není problém. Ale chci tím říct to, že když závora dosedne, nemusí… Číst vice »
Souhlasím, ale i jen to dosednutí závory , které údajně už přejezd umi vyhodnotit by dokázalo zachránit nějaké životy a zamezit škodám. Jinak asi všichni vime, že technických možností dekekce objektu v prostoru přejezdu je několik druhů.
A co třeba místo čísla přejezdu tam dát přímo telefoní číslo na toho správného člověka?
Číslo priecestia tam stále byť musí, pretože ten „jeden“ človek má spravidla tých priecestí v kompetencii niekoľko až niekoľko desiatok. Čísla sa zaviedli presne preto, aby sa predišlo problémom s „přejezdem mezi Lužcem a Horníma Beřkovicema“.
Ve Vraňanech? V té době ještě nebyly čísla přejzdu veřejně viditelná a ani IZS neměl přístup k takové evidenci.
To je důsledek změny zákona o drahách. Sebrání kompetencí Drážní inspekci pro výkon tzv. státního dozoru ve věcech drah. Drážní úřad na to jednak kašle a jednak nemá lidi na patřičné odborné úrovni. On vysokoškolský titul není samospasitelný.
Jak by DI zabranila vjezdu kamionu na koleje?
Někdo za dráhu by mohl zabránit nebo řešit se silničářema (ne)sjízdnost.
Pokud tam není zákaz vjezdu(delších/větších/širších/těžších) tak to projedu čímkoli co není nadměrné.
Pokud tam běžně autobusy dělají škrábance, tak je něco blbě.
Nijak, ale třeba by zabránila správci stavět nebezpečné přejezdy. Značku upravující nájezdové a přejezdové úhly stále nemáme aby šlo omezit vjezd vozidel s malou světlou výškou.
Ale známe značku omezující délku. Takže max 8 m délky by mohlo pomoct, společně s osvětou proč.
Jenže zae Lesácká Tatra projede to, co by běžný osobák nezvládl https://www.youtube.com/watch?v=kv-BlLEHbMk
Přičemž nelze po všech účastnících provozu požadovat, aby měli horská kola, terénní motocykly, auta… kanady i v létě. Direktivně se to vyřešit nedá.
Dát ty „drhnoucí“ přejezdy do navigací (i na mapy.cz) by nebylo od věci.
Přece není možné zlikvidovat tramvajovou trať v Olomouci, protože kříží železniční trať.
Šlo by zavést značku „minimální světlá výška“ která by se dávala třeba na polňačky křižující trať.
Šlo by……………..postavit ten přejezd podle norem???
A podle jakých?
Každá silniční třída má jiné (snižující se) požadavky ( plus třeba, zda je požadovaná jízda autobusů)a na speciální přepravy jsou ty nejnáročnější.
A kdo to všechno zaplatí?
Správce za posledních 50 let (možná i více) moc těch přejezdů nepostavil. Jestli nějaký postavil, tak do desítek kusů.
Důležitá systémová záležitost je, jestli jsou časy nastaveny tak, aby to okamžité zastavení provozu na základě telefonátu včetně vysednutí z vozidla a zjištění čísla přejezdu na začátku a skutečného zastavení vlaku na konci bylo vždy méně než doba od spuštění světel a zvonku do průjezdu vlaku, a jestli u každého přejezdu je k nalezení a použití telefon. Na jedné straně se mnohdy pro jistotu udržují desetiminutové i delší intervaly mezi vlaky, než předešlý vlak dojede do nejbližší nezrušené obsazené stanice, na druhé straně přejezdy zůstávají ruskou ruletou.
No, co myslíte, když auto uvízne na přejezdu a 5 sekund poté se spustí výstraha, bude čas na volání někam a zastavení vlaku?
Nemají někde AŽD takovou tu elektronickou závoru, která před spuštěním výstrahy zjistí volnost přejezdu a (ne)rozsvítí přejezdník? Přejezdníky by byly a signalizují uzavření přejezdu.
Na tuto systémovou chybu právě upozorňuji.
Pak byste ale musel přejezd uzavřít alespoň 5 minut před očekávaným příjezdem vlaku, aby se v případě potřeby všecko stihlo. A samozřejmě zajistit, aby po započetí výstrahy na něj nikdo už opravdu nevjel – jinak to všecko zase padá, protože po 4 minutách svícení červených se řidič rozjede (s tím, že to je rozbitý), uvízne a za půl minuty, než ho sejme vlak, nikam zavolat a zastavit vlak nestačí.
Uvažujete logicky a systémově, ovšem časovací parametry přejezdů obecně s nějakým časem na zastavování vozidla v kritické situaci obecně nekalkulují. Jak to v konkrétním případě dopadne, je otázka náhody (zda nejbližší vlak jede brzo či až později). Leč je to v souladu s dnes platnými normami, tj. těžko to lze někomu vyčítat.
To je právě ta chyba. A za ty platné normy by někdo měl být odpovědný … někdo je vymyslel, někdo je schválil.
Tak to na některé přejezdy dáme trvalou výstrahu a je to, ne?
Musí se i vícekolejné tratě křižovat úrovňově?
Často ano…..to by jste neuplatil..
Skvělé! Kde není podchod, tak lidé nepřejdou přes koleje vč. drážního personálu a můžete to zabalit.
Samý nesmysly tu píšete.
Řidič přepravující vyjímečný náklad by se měl před vjezdem na přejezd přesvědčit o bezkolizním jeho přejezdu a ne tam vjet bezhlavě, popřípadě si vyžádat souhlas provozovatele drážní dopravy.
Tohle ale není vyjímečný náklad.
Pacov, rak jako celou trať z Horní Cerekve po Tábor neřídí CDP Přerov ale RDP Pelhřimov
RDP Pelhřimov spadá pod CDP Přerov.
Je uplně jedno kam co spadá,podstatné je,že řidič udělal co má a zachránil tím možná někomu život.Řidič u Karviné se o nic ani nepokusil.
A to víte jak?
„Nikde to nepsali tak se nepokusil“ 😀
Nikde znamená ten moment vydání, kdy toho bylo plno, ale nikdo ještě nevěděl nic? Pak se můžeme divit společnosti kolem 🙄
Jsem od fochu
Což vám nedává právo z nedostatku informací soudit (nevím o tom = nesnažil se) a už vůbec nedává právo lhát.
To se máš čím chlubit…..
Proč lžete? Tady se zasekl, ale zadny vlka nejel. Tak mel cas volat. Ridic u Karvine se sekl a nez vubec mohl sahnout po telefonu spadly zavory a prijel vlak.
A to víte jak?
Psali, že se pokusil o vyproštění s využitím hydrauliky návěsu (asi nastavitelná světlá výška). Bohužel vlak přijel dříve, než se to povedlo.
Kolik jich tam bylo? Jestli aspoň dva, čekal bych že řidič se bude pokoušet jet a zároveň někdo volat. Neměl tam doprovodné vozidlo?
Podle všeho neměli.
Psali, protože jim to řekl šofér. On tam taky mohl klidně 10 minut lelkovat a pak řekne, že hned po uvíznutí šel přejezd do výstrahy.
Tak tohle naštěstí není hlavní trať, kde co chvíli něco jede, ono to kolečko od řidiče k dispečinku taky chvíli trvá…
Proto mám uložené číslo přímo na Hlavního dispečera (https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/viewarticle.aspx?oid=2121218), pochopitelně že je téměř jisté, že ho nikdy nevyužiju, ale co kdyby.
Kazdy mame ulozene cislo 112 😀
Přesně tak 112 je to správné číslo a dotčené složky IZS hned podle P čísla přejezdu ví kam mají volat!
Srandičky srandičky, ale 112 má velkou nevýhodu, že zastavení provozu touto cestou trvá déle, což v kritické situaci může mít cenu života.
Ono to kolečko chvíli trvá a vám ještě o něco déle.
Jestli nechces dědit o něco dříve, tak ho pro použití v ČR raději smaž
Rozumný a odpovědný přístup.
Dobrý nápad!
To asi nebude řešení pro společnost že ano…
To ne, ale to není moje zodpovědnost.
Čili jinými slovy je to rada na h..(nic…)