Letecké společnosti Letectví

Další aerolinky v problémech. Do insolvence vstoupily německé LGW a Air Mauritius

A330-900 v barvách Air Mauritius. Foto: Airbus
A330-900 v barvách Air Mauritius. Foto: Airbus

Světové letectví zachvátila několik týdnů očekávaná vlna krachů leteckých společností. Po včerejším vstupu do nucené správy dnes dobrovolně oznámily svůj vstup do insolvence další dvě letecké společnosti: Air Mauritius a německý dopravce LGW.

Air Maritius v tiskové zprávě uvedl, že firma není už schopna splnit své finanční závazky kvůli současné situaci na trhu. „Bohužel omezení cestování a uzavření hranic vede k naprosté erozi příjmů společnosti. Není navíc žádná jistota, kdy dojde k obnovení provozu a nárůst poptávky,“ uvedla firma v prohlášení.

Představenstvo společnosti proto rozhodlo o dobrovolném vstupu do insolvence, správcem firmy byla jmenována společnost Grant Thornton.

Air Mauritius je prvním dopravcem na světě, který provozuje současně Airbusy A350 a A330neo, firma byla i pro ostrov klíčovým dopravcem pro import některých surovin. Ve flotile se nachází celkem 13 letadel.

Konec dnes oznámily také německé aerolinky Luftfahrtgesellschaft Walter (LGW). Ty provozují patnáct letadel Bombardier Dash 8, které létaly pro Eurowings. Kontrakt ale skončil kvůli pandemii koronaviru a firma se dostala do platební neschopnosti. Všechna letadla přelétla v minulých týdnech k odstavení do Bratislavy.

LGW byla založena v roce 1980 a původně byla nezávislým poskytovatelem pravidelných a charterových letů s menším počtem cestujících. Roky spolupracovala s aerolinkami Air Berlin a v roce 2017 se stala dceřinou společností Air Berlin. Po krachu společnosti Air Berlin ji v říjnu 2017 koupila Lufthansa, LGW se pak stala divizí její nízkonákladové společnosti Eurowings. V roce 2019 přešla do vlastnictví společnosti Zeitfracht Group.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nicky

Dá se očekávat, že SW se brzy připojí.

Anonymus

Mazec, to bude jeste vsude horsim kde vsichni ti piloti letusky navigatori sezenou praci?

nicky

Myslím, že aerolinky jako Ryanair budou prudce expandovat a obsadí uvolněné linky po zkrachovalých aerolinkách. Je to pro ně jedinečná příležitost. Mají cash, na trhu je bude dost volných zaměstnanců i letadel a mají fungující obchodní model.

Anonymus

Ne kazdy zamestnanec se muze prestehovat do jine zeme. Maji rodiny, hypoteky apod

nicky

To ani není nutné.

Kolemjdouci

Bohužel to asi k takové profesi patří. Člověk se nemůže spoléhat, pokud nelítá u silných značek jako KLM, AF, BA, LH apod., že jeho mrňavá domácí aerolinka s 0,001% marží vydrží na věky.

nicky

Jde hlavně o bázování letadel, to vytváří pracovní místa pro domácí zaměstnance. Praha pro to má ideální předpoklady.

Honza

Máš pravdu, to k té profesi patří. Jenomže by to mělo být vynahrazeno platově. A to tedy opravdu není.

Honza

takže… hurá, necháme všechny krachnout, on je Ryaniar nahradí. Celou Evropu. Všude bude Ryanair, nebo ještě možná Wizz. Mně to prostě se.e tohle uvažování. Sorry, ale všichni skákali radostí jak můžou lítat po světě, do letadla většina nastupovala s žabkách a teplácích, do Anglie i v latexu. A zatím ten váš Ryan na každém 3 letu vyhlašoval MINIMUM FUEL, jen aby ušetřili. Jak se asi cítí všichni zaměstanci těch aerolinek, když si čtou tyhle komantáře…

nicky

Krachnou jen slabší kusy. Aerolinky bez valného významu co to stejně neumí. Celkově dojde k ozdravení celého odvětví.

Honza

Ale prosím tě, přežijou aerolinky, které uměly nejlépe “daňově optimalizovat”. Což pro zaměstnance vetsinou znamená půl rok tady, půl roku jinde, abys nebyl daňový rezident. Nebo jako OSVČ a práce na smlouvu. Nebo si fakt myslíš že společnosti typu Ryan, East nebo Wizz umí ten základní bussines dělat tak jinak a tak výhodněji?

Jan

Myslim ze znas taky ten pocit kdyz jsi zamestnanej najednou u Buzz Polska a jestli chces litat tak drz hubu.

Y.K.

Prý ozdravení, to jsou takové pindy teoretiků od stolu, kterých se k jejich štěstí daný problém teď netýká.

Ve skutečnosti dojde k tomu, že spousta lidí z oboru bude bez práce, spousta lidí přijde o hodně peněz, dojde na osobní bankroty a tak, zákazník prodělá kvůli zmenšení konkurenčního tlaku a nabídky. Protože kdo zatím těžil nejvíce byl zákazník, naopak aerolinky měly těžký život v tvrdé konkurenci. Méně konkurence, hůře pro klienty.

nicky

Jsou také strategické aerolinky typu Lufthansa, KLM, … ty má smysl zachraňovat a za normálních okolností jsou ziskové. A pak molochy typu Alitalia, které stabilně prodělávají, ale zachraňují se pouze z politických důvodů.

simbič

Ten latex do Anglie mě zajímá. Byl by nějaký odkaz?

kulhán

To s tím palivem je lež, dokaž to! Minimum fuel pokud vyhlasíš, tak je incident.
Zato co víme s určitostí je let na jeden motor SW přes půl Evropy a ten i sednul pod minimum fuel.
Bylo tam toho krapet víc, však se to brzo dozvíme ze zprávy úřadu.

Jan

Pane Kulhan, hodne zalezi co a jak do toho radia reknes. A na kterym letisti.
Ano ten let s jednym motorem byla chyba.

kulhán

Vím že je v tom rozdíl, ale nikdy jsem je neslyšel nic říkat ani request o priority landing.

Honza

Slovy klasika “já taky nikdy neviděl vaši …. a věřím ze ji máte”

Y.K.

Což ovšem není argument ale úhybný manévr.
To že ji má nic nedokazuje, má ji každá a nikdo to pokud vím nezpochybňuje.

Honza

A jak tímto mám dokázat? Myslíš ze si nahrávkám korespondenci během každého letu? Já osobně jsem kvůli MINIMUM FUEL u Ryanu 2x kroužili nad Malagou

Jan

Nekdy uz ani nemusi vyhlasovat. V Bratislave maji jiz ridici takovy hloupy zvyk ze je vzdy pousteji prvni na pristani, lebo vedi proc…

Jirka B.

No tak pokud myslite tech aerolinek, ktere se svou politikou rady snizili na uroven Ryanairu, tak co by meli jako rikat? Zamestnanci tech ostatnich, ktere se jeate jaks takz snazi drzet nejakou kvalitu a uroben sluzeb, budou asi smutni 🙂

Jirka B.

Bohuzel (jako v tom smyslu, ze FR mic rad nemam) s Vami musum plne souhlasit. A prida se Wizz air.

winap

Musim říct, že s Air Mauriitus jsem byl spokojený. Dobré služby a mini toaletní taštička jako dárek.Jídlo dobré a porce akorád.
Škoda takového dopravce, který je symbolem Mauricia 🙁

Vlastimil

Je to rok a půl, co jsem letěl s Air Mauritius z Reunionu na Mauricius. Je to kousek, vystoupali jsme tak do 3000m a už jsme klesali na přistání – s A340. Asi dost nákladný provoz…

kanafasik

to je moudro panečku! Ano zcela jistě to bude provozem 340 na některých frekvencích Reunion- Mauritius. :)))

Martin

Air Malta propustila 108 ze 134 pilotů. Lety jsou krom repatriačních pozastaveny. Aerolinky z malých ostrovů závislé na cestovním ruchu mají teď velké problémy.
https://timesofmalta.com/articles/view/108-air-malta-pilots-to-be-made-redundant.784175

Petr

Air Malta je moje srdcovka. Věřím, že ji vláda padnout nenechá.

Ondřej

Ačkoliv s vámi souhlasím Petře, obávám se, že se tak nestane. Prioritu bude mít Malta Air joint venture vlády a Ryanairu.

Martin

Ano, vypada to tak.

kanafasik

takových srdcovek co padne za obět této krizi bude….bohužel.

Jirka B.

Moje taky, ale vidim to cerne.

Anonymus

To urco. Tam bude poptavka uplne na nule.

Partneři

Škoda transportation