Další aerolinka hledá státní záchranu. Vláda chystá finanční injekci pro rumunský Tarom
Airbus A318 společnosti Tarom v Praze. Foto: Letiště Praha
Rumunská letecká společnost Tarom je další leteckou společností, kterou bude nejspíše zachraňovat stát z peněz daňových poplatníků. Vláda chystá pro
Doufám že to s nimi nedopadne jako s Tomas Cook ,protože Tarom je super aerolinka
Není jedním z problémů TAROMu poněkud nešťastně složená flotila? Airbus A318, který je na titulní fotce, moc aerolinek nepoužívá, je to „velké letadlo pro málo cestujících“. Těžko s ním můžou konkurovat Wizz Air s A321. A zbytek složený z ATR-42, B737-300 a -700 to moc nevylepší. Snad jedině čtyři kusy B737-800 vypadají konkurenceschopně.
Asi to s tím bude souviset. V Rumunsku se rozlézá nejen Wizzair, ale i Ryanair, který třeba létá vnitro Bukurešť – Temešvár ve stejném slotu jako Tarom. Poptávka v Rumunsku je velká (hlavně v té Bukurešti, kam se po zemi dostává fakt špatně), tak se na to low costy vrhly a nejspíš s nějakou lepší strategií.
Je to trochu off topic, ale jak se tu nedávno psalo o pravděpodobném krachu Atlasglobal, tak už zase prodávají letenky.
To nesleduju nějak z nudy, ale párkrát jsem s nimi letěl z Istanbulu do Teheránu, protože to bylo dost levné a přitom pohodlné, tak jsem doufal, že ta možnost zůstane. Jinak to podle flightradaru vypadá, že jedno jejich letadlo pendlovalo právě mezi Istanbulem a Teheránem i v tu dobu, kdy měli tu „odstávku“.
Smartwings jsou na dobře, nově objednají 50 a350-1000 a 100 747-8
Smartwings na tom jsou dobře. Dle aktuální informace z Bisnode mají hodnocení „A“, nízké riziko úpadku, faktury platí včas, ČSA mají dokonce hodnocení „AAA“, minimální riziko úpadku, faktury platí včas. To je dobré, ne?
to lidem z Novinek nevysvetlis 🙂
To, že mají otřesné služby neznamená, že jsou na tom špatně finančně 🙂 Naopak, díky v podstatě monopolu na turistických linkách jsou na tom víc, než dobře-Ceny letenek prodávají vysoko nad cenami klasických low costů, služby často daleko horší-To by v tom byl čert, aby na tom neprofitovali 🙂
Není to k tématu, ale v čem mají Smartwings služby daleko horší než klasické low costy? Kromě toho že Ryan před odletem neustále otravuje s tím, abych si dokoupil ještě nějaké další věci, které dejme tomu Smartwings tak přehledně zorganizované nemají…
Jen tak ze zvědavosti, v čem konkrétně jsou služby SW horší než u ostatních low costů? Ryan je sice co se týče letenky nejlevnější, ale zpoplatní vám každý prd a nevezme vás ani k nástupnímu mostu na gate. A nejlevnější rozhodně nejsou všechny letenky co prodá, spíše skvěle umí marketing. Easyjet, tam by se dalo polemizovat, mají velmi promyšlené služby a servis, ke gate vás zavezou. WizzAir někde mezi. Jídlo vám dnes na krátké trase po Evropě v dolních booking class nedá nikdo, ani velké aerolinky.
Neměla by redakce tyto fake news mazat?
Nějaká babička z horní dolní by tomu mohla věřit 🙂
No to kéž by