Automobily Infrastruktura Silnice

Dálniční známka zdraží nejdříve v roce 2022. Až bude hotová D1, slíbil Kremlík

Asfaltový povrch dálnice. Pramen: Sdružení pro výstavbu silnic
Asfaltový povrch dálnice. Pramen: Sdružení pro výstavbu silnic

Plány na zdražení dálniční známky posouvá ministerstvo dopravy nejdříve na rok 2022. Ministr dopravy Vladimír Kremlík uvedl, že ke zvýšení ceny nad 1500 Kč dojde až po té, co bude hotová modernizace dálnice D1.

Její dokončení plánuje ministerstvo do konce roku 2021. „Dokud nebude hotová modernizace D1, bude stát roční kupon 1 500 Kč. Zvyšování ceny by v tuto chvíli nebylo vůči řidičům fér,“ uvedl Kremlík na twitteru.

Kremlíkovo stanovisko přichází den poté, co se začal řešit návrh poslance ANO Martina Kolovratníka, podle kterého se má v zákoně o pozemních komunikacích změnit maximální částka pro roční kupón na 2000 Kč. O výši ročního poplatku pak rozhoduje vždy vláda, v zákoně může být vyšší částka, než se nakonec bude vybírat. Aktuálně je strop na 1500 Kč a vláda dálniční kupón bez změny zákona zdražit nemůže.

Zvýšení limitu bylo už v původním návrhu novely zákona o pozemních komunikacích, takže s ním ministerstvo souhlasí. Otevírá to možnost, že po zavedení elektronického dálničního kupónu a dokončení velkých oprav a rekonstrukcí dálnic lze změnit výši dálničního poplatku,“ řekla mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.

Příjem z prodeje dálničních známek má Státní fond dopravní infrastruktury, který peníze pak rozděluje na dopravní stavby. Ročně vybere kolem pěti miliard.

20
Diskuze

avatar
11 Komentáře
9 Reakce na komentáře
19 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
19 Autoři komentářů
ketchup1970Jan SovaRaddieHonzaželezničář v důchodu Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
A.R.
Host
A.R.

Ona bude D1 někdy hotová? To jako fakt myslí vážně? 😀

Bivoj
Host
Bivoj

Dálniční známka se zdražovat nebude. Do voleb určitě ne. Váš Kremlík

Speedy
Host
Speedy

ANO, bylo líp.

Radovan Komínek
Host
Radovan Komínek

V minulé diskusi jsem na číslech zdůvodňoval, proč by se všechny dálniční známky v Česku měly výrazně zlevnit, aby byla cena odpovídající délce a kvalitě dálniční sítě s porovnání s Rakouskem. Doma vlastníme dvě auta na benzín a prostřednictvím spotřební daně platíme za každý ujetý kilometr cca 75 halířů. Proč nás stát chce dále dojit mi není jasné a nezamyslí se nad tím, že poplatek za ujetý km nákladního auta na dálniční síti v Česku je na úrovni cca 30% poplatku v Rakousku a 70% poplatku na Slovensku a zvyšovat poplatky je třeba úplně jinde. Tyto věci musí Kremlík i… Číst vice »

Milan
Host
Milan

Mytne je na slovensku skoro stejne v madarsku taktez polske je levnejsi a nemecke taky
Rakousko ma trochu drazsi mytne ale zase nizsi spotrebni dan z nafty😉
To ze platime dalnicni znamku je vyhra jakekoliv usekove mytne by bylo draxsi pro 95% populace a 100% firem

Honza
Host
Honza

Tak tomu skutečně nerozumím. Dálniční známka je podle vás drahá, protože platíte spotřební daň, ale kamiony, které také platí spotřební daň, by podle vás měly za dálnici platit víc než teď??? Už dneska kamion zaplatí za jednu cestu z Prahy do Brna po D1 zhruba 1000 korun, to vám připadá málo? Nebo tím chcete říci, že stát má dojit všechny jen ne vás?

Raddie
Host
Raddie

Ano, vzhledem ke všem externalitám kamionové dopravy je to sakra málo!

Rossec
Host
Rossec

Tak a kvůli tomuto slibu přijde na demonstraci o několik desítek tisíc lidí méně.

Martin V.
Host
Martin V.

„Dokud nebude hotová modernizace D1, bude stát roční kupon 1 500 Kč.“ Jenže co znamená fráze HOTOVÁ MODERNIZACE? Třeba ŘSD dokáže být docela kreativní a když zjistilo, že most přes Šmejkalku (kdysi úsek 0) se nestihne, tak ho v tichosti z modernizace vypustilo (podrobně se o tom psalo i zde). Podobně rozšíření na 3+3 pruhy od Kývalky po Holubice – taky tiše odsunuto. Loni a letos se místo rozšíření jen 40 let starý beton nahrazuje asfaltem na dalších 10 let? Takže ministerský výrok je poněkud flexibilní. 🙂

Ondra
Host
Ondra

Peníze na opravy a provoz do toho stát bude muset dát tak i tak, holt peníze jen sebere jinde, třeba neziskovám? Klidně, jsem pro! Každopádně stát žádné vlastní peníze nemá, jen rozděluje to, co se vybere na daních. Je ale spravedlivější, když na podobné veřejné služby budou více přispívat ti, kteří je využívají. Jinak se náklady holt rozdělí mezi všechny.

simbič
Host
simbič

Taky jsem pro sebrat neziskovkám a to spravedlivě všem poměrnou část. Takže nejvíc zapláčou asi fotbalisti a dobrovolní hasiči.

Matoo
Host
Matoo

Nevím kde jste vzal ty dobrovolne hasice. Poradi prijemcu dotaci od statu je:
Fotbal 370mil.
Cesnet (vysoke skoly) 270mil.
Člověk v tísni 160mil.
Horská služba 150mil.
Charita Brno 150mil.
Slezká diakonie 140mil.
Atleti 130mil.
Naděje 130mil.
Olympijsky výbor 130mil.
Částky jsou zaokrouhlene.
Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/neziskove-organizace-ziskaly-58-miliard-kolik-jim-prispel-st/r~959bc916ddea11e8b1a40cc47ab5f122/

simbič
Host
simbič

Díky spletl jsem se, ne dobrovolní hasiči, ale horská služba. Vysoké školy se nepočítají, tam se rodí jen nemakačenkové a lidi co se u práce nezapotí a nezašpiní, takže ty správný Čech nepotřebuje. Člověk v tísni je samozřejmě ztělesněné zlo, protože sem přiváží nelegální migranty a nic jiného pro slušné Čechy nedělá. To ví přeci každý, kdo nevěří dezinformacím ČT, ČRo atp.

Jan Sova
Host
Jan Sova

dobrovolní hasiči berou tuším krajské dotace, případně obecní, většinou to je na nákup nové techniky (kraj) nebo provoz (obec)

ketchup1970
Host
ketchup1970

Takže vy si statické výpočty pro stavbu domu děláte sám? A co výpočet impedanční smyčky u elektroinstalace? a jak dopadla operace appendixu v garáži samo domo?

liberal shark
Host
liberal shark

Proč máme nejnižší sazby mýta pro kamiony ze všech okolních zemí ?

Petr
Host
Petr

Myslel jsem, že pan Kolovrátník, jako dopravák, by byl lepší ministr, než pan Kremlík. Po dnešku jsem změnil názor.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Kolovratník vždycky byl a je (a bude) „dopravákem“ jen formálně = podle vzdělání: ve skutečnosti je to „politik“, kterému nekde o dopravu, ale o vlastní politickou kariéru.

Jan Semela
Host
Jan Semela

Tak D1 podle rychlosti stavby kolem Přerova bude tak 2040 a ne 2022.

hodně štěstí
Host
hodně štěstí

A Ťok zase sliboval krajům, že si zpoplatnění silnic 1. třídy budou určovat sami. Při rotaci ministrů v současné vládě tam Kremlík nemusí být ani za týden.

Partneři



CSCARGO