Infrastruktura Silnice

Poslanec ANO Kolovratník navrhuje zdražit dálniční známky o třetinu

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Jízda po tuzemské dálniční síti může řidičům osobních aut podražit. Po deseti letech by mohlo dojít ke zvýšení cenového limitu pro roční dálniční kupón (lidově dálniční známka) z dnešních 1500 korun na 2000 korun.

Vyplývá to z pozměňovacího návrhu poslance ANO 2011 Martina Kolovratníka k projednávané novele zákona o pozemních komunikací. Poslanec změnu vysvětluje rostoucími cenami stavebních prací.

„Důvodem pro zvýšení zákonného limitu, který se měnil naposledy v roce 2009, je zejména skutečnost, že již od roku 2012 je výše ročního poplatku stanovena na horní hranici současného limitu a není tak možno reagovat na obecný růst nákladů souvisejících s výstavbou, opravou a údržbou zpoplatněné dopravní infrastruktury a na růst inflace v posledních letech,“ vysvětluje Kolovratník v návrhu.

Ten neřeší vůbec změnu sazby u kratších verzí dálničního kupónu. Do druhého čtení navrhl opět poslanec ODS Jan Skopeček variantu, aby kvůli modernizaci D1 vůbec řidiči osobních aut kupón neplatili.

Návrh na zvýšení zákonného limitu má podporu ministerstva dopravy. „Zvýšení limitu bylo už v původním návrhu novely zákona o pozemních komunikacích, takže s ním ministerstvo souhlasí. Otevírá to možnost, že po zavedení elektronického dálničního kupónu a dokončení velkých oprav a rekonstrukcí dálnic lze změnit výši dálničního poplatku,“ řekla mluvčí Lenka Rezková.

Vláda v únoru schválila novelu bez zvýšení maximální sazby, o zdražení se ale mluví několik let. Novelu předkládá hlavně kvůli chystanému zavedení elektronických dálničních známek.

Příjem z prodeje dálničních známek má Státní fond dopravní infrastruktury, který peníze pak rozděluje na dopravní stavby. Ročně vybere kolem pěti miliard.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Pan Kolovratník zřejmě nejezdí autem. Jinak by věděl, že české dálnice nejsou dálnicemi, ale parkovištěm s velmi špatným povrchem. Jeho návrh je stejně absurdní, jako vše co ANO provádí. To že se cena známky zvýšila naposledz v roce 2009 neznamená, že by dálnice byli o něco lepší. Slavná vláde ANO v čele s pracovnákem pochybné složky ministestva vnitra dělá jen a jen nesmyslné kroky.

Přemek

Tuhle „informaci“ vidím snad všude, to má být Overtonovo okno? Jinak právě zdůvodu ceny známek si mnoho řidičů rozmyslí vyhodit z kapsy dnešních 1500 Kč, když dopředu neví, v jakém procentu vlastně placené úseky dálnic využije a dálnice objíždí po jedničkách…

...

Tak, EET kasu nenaplnilo, KH taky ne, protože to není tak, že by 10 % národa jelo v karuselových podvodech, takže se ukazuje, že „prostě to zařídit“ nebude taková legrace, jak se původně zdálo. Jó, když se rozhazuje tu za další tisíce státních zaměstnanců, tu za zvyšování jejich mezd a důchodů, tak to prostě musí někde chybět. A do toho už se nám otáčí hospodářský cyklus a pojedeme zase z kopce.

železničář v důchodu

Zopakujte si češtinu: „z kopce“ (zevnitř) mohou tak leda vyjet Blaničtí rytíři, ale s námi to stejně půjde jen (dolů) S KOPCE !!!

...

Stalo se — a ukázalo se, že tato forma je přípustná.

https://cesky-jazyk.okhelp.cz/gramatika/s-kopce-z-kopce.php

Čili najděte si v důchodu nějakou lepší zábavu, než prudit, ani to vám totiž moc nejde.

Dominik

Postavili si dálnici, ale jezdili jim po ní auta.

jirka

ano je líp… i těch 1500 je za ten stav co tu máme až moc, spíš by stát ještě uživatelum měl platit za ničení si vozidla

liberal shark

A také by neškodilo důsledně vážit všechny kamiony a za překročení povolených hmotností na nápravy nekompromisně zabavovat vozidlo i s nákladem.

liberal shark

Hlavně by napřed měli dorovnat mýtné pro kamiony na úroveň Rakouska.

železničář v důchodu

Už jsem to psal jinde: především by se měly výrazně, ale opravdu výrazně zdražit poplatky za průjezd tranzitních kamionů, aby se vyrovnaly výši poplatků v jiných evropských zemích, a začít je vybírat je hned při vstupu těch kamionů do ČR podle předem vypočítané vzdálenosti do předem nahlášeného výstupního hraničního přechodu – to by eliminovalo snahy jejich řidičů využívat „nedálničních“ komunikací s cílem vyhnout se placení mýta a vyšší náklady na průjezd ČR by leckoho odradily od tranzitu přes ČR, a tedy ničení našich komunikací. A už na vstupu do ČR by se také hned mohly kamiony vážit a zjišťovat kolové… Číst vice »

Jiří

Hlavně by měly být všude on-line váhy, které ty tranzitní kamiony zváží – ne jen na hranicích. Není totiž až takovou výjimkou, že oni si tady přivezou tři kamiony, všechny je přeloží do jednoho a ten jeden přetížený pak projede českem a zničí co se dá. Pokud se tohle nevyřeší, tak se může opravovat pořád dokola a pořád to bude zničené…

Honza D.

Na to jste přišel sám nebo Vám někdo radil? A kde by vlastně podle Vás mělo docházet k překládání zboží a viděl jste to? Děkuji za odpověď.

Milan

Rikal to franta u piva protoze ten zna pepu a ten si vzal za zenu marenu a u ni v druzstve dela bozena v kantyne a ta ma bratrance kamionaka tak to musi vedet ne?

Samozdrejme je to hloupost jak zvon
Mozna tu a tam ma nejakej kamion tunu navic a nebo to nesedi na napravu ale to je tak vse.
Dneska uz ani vlastne nejde ani pretezovat z kamenolomu piskovny vas nepusti pokud mate vic jak 3% pres limit a jinak valna vetsina zbozi se vozi na objem a ne hmotnost

...

Výjimečně s Vámi musím souhlasit. Také dále mi není jasné, proč ještě není mýtné pro kamiony na I/16, I/35, I/37, I/55 a podobných tazích, jimiž lze objíždět dálnice.

železničář v důchodu

Já bych jim odečetl stav počítadla ujetých km na vjezdu do ČR a nechal hned zaplatit za „předepsanou“ trasu do nahlášeného místa výstupu, tam bych opět odečetl stav počítadla, a kdyby vzdálenost ujetá po ČR byla v nějaké rozumně přípustné toleranci, nechal bych je jet dál – jinak doplatit a případně i mastnou pokutu, kdyby nedokázali věrohodně vysvětlit důvody rozdílu. Snaha vyhýbat se placení mýtného opouštěním „předepsané“ trasy by se tak stala zcela k ničemu.

Milan

A co kamion to alespon jeden urednik a to co vybereme navic takprozerou urednici super napad
Opravdu potrebujeme porad nekoho omezovat danit a zpoplatnovat?

Milan

To je takovej babis kec zpoplatnime prujezd a budeme bohati😁😁
A co takhle snizit spotrebni dan na PHM a tim donutit vsechny u nas tankovat? To by bylo panecku korunek co?

Milan

A sotouskum by zase mohla brucet bardotka a brejle trochu vice na tu levnejsi naftu😋

železničář v důchodu

Hloupý názor: nejde o to, aby tady kamiony tankovaly, ale aby tudy pokud možno vůbec nejezdily – a když chtějí jezdit, tak je aspoň pořádně „skásnout“, a to, jak opotřebovávají a poškozují naše komunikace, jim zošklivit.

Milan

Oni tady nejezdi jen tak pro zabavu!!
Ale protoze neco nekomu vezou
A zbozi co vezou vam zase nekde tranzituje takze to tam taky osoli a ve vysledku to zase zaplatite vy nikdo jiny.
A prosim reci o jogurtu z francie si nechte

Jindra

ANO škodí všude,že ano?

Jiří

Až bude dálnice opravdu dálnice, tak se bavme o možném zvýšení, ale přijít s tím v současné době je velmi neslušné, když to řeknu velmi opatrně…

Medvěd

Pan poslanec je mimo mísu. Proč mám platit za dálnici poplatek když = jsem omezen na 80 km/hod. (limit pro jízdu na dálnici), parkoviště byly zrušeny, na několika místech jsou limitní parametry připojovacích pruhů (Děvět Křížů). Pane poslanče, nejdříve to opravdu musí být dálnice a potom vybírejte poplatky. Děkuji.

Jaroslav

„Když budete prostě někomu pořád dokola opakovat: máme drahé dálniční známky, máme drahé dálniční známky, tak co uděláte, tak vezmete auto, tak nepojedete po dálnici, ale budete hledat volnou okresku.“

„A tady jsme u toho. Čím méně jezdíme po dálnici, protože se jim vyhýbáme, tak tím nepřispíváme k tomu, aby byly dálniční známky levnější. My potřebujeme změnit to klima v té společnosti také k tomu, aby ty dálnice chtěli používat.“

Odpadlik

Realita: No auto nevezmete a nebudete hledat okresky, ale klidně zaplatíte 3x dražší známku pac i pres ty kolony, uzavirky apod je dálnice nejrychlejší. A čas jsou peníze…

AAA

Jako že když dojedu domu o 15 minut dřív tak mi to manželka proplatí?

Ondra

Mě by zajímalo, jak poslanec ODS Jan Skopeček došel k hlouposti, aby se kvůi modernizaci, která stojí destítky-stovky miliard, za jízdu po dálnici D1 nemělo platit.

Tronda

Třeba proto, že zaplacením poplatku si platím jízdu rychlostí 130 km/h, která není na velké části D1 umožněna.

Ondra

Vy jste poslanec ODS Jan Skopeček? Takhle pitomá argumentace by tomu nasvědčovala.

Odpadlik

A tento nesmysl máte odkud prosím? Zdroj?

Alibaba

To je zase blbost. Zaplacením dálniční známky vám umožňuje jet legálně po (zpoplatněné) dálnici (pokud nepatříte do sady výjimek).
O rychlosti se nikde nic nepíše.

Jiří Kocurek

Mno jak to říct. Když pojedete vlakem a kvůli rozkopanosti a pomalým jízdám přijedete o 4 hodiny později, tak máte nárok na slevu z jízdného. Totéž platí u autobusu. V solidní restauraci po vás nebudou chtít plnou cenu, když vám číšník z měníčka přinese jenom polévku.
Dálnice má poskytovat nějaký servis. Pokud ho neposkytuje, tak je nárok na polatek za využití dálnice přinejmenším diskutabilní.

Tady na Moravě

V životě jsem se na žádné české dálnici nezdržel 4 hodiny, a to mám něco nalítáno.
Nejdýl jsem se vždy zdržel v kolonách na katastroficky řízených stavbách na vytížených jedničkách typu I/35 u Hořic, tam se stálo přes hodinu. Ale to vám novinář z Prahé nenapíše, to je mimo jeho mediální rozhled, který sahá jenom po Humpolec.
Jo, jednou jsem viděl na D1 asi 15km kolonu (bylo to u Brna ve směru na Ostravu, tj. ne ten mediálně stokrát opakovaný úsek Praha-Brno), ale to naštěstí bylo v protisměru.

Marek

Tak jste měl vážený pane obrovské štěstí. Mě se již několikrát stalo, a to jen v posledních 3 letech, že jsem stál na D1 5 a více hodin. Rekord mám z loňského dubna, celých 7,5hodiny než nás PČR vysvobodila. Nemít dvě navigace (Waze a Google mapa)tak stojím v zácpách pořád.

Jan Sova

moje řeč, při trasování cest po dálnici potřebujete astronavigační středisko plné operátorů, kteří neustále budou on-line vyhodnocovat, na kterém exitu bude vhodné dálnici opustit a kde se dá zase napojit. Jedině tak lze v současnosti docílit toho, aby dálnice byla současně i pozemní „komunikace“, tj. aby nějaké koncové body vůbec propojovala….

Radovan Komínek

Roční dálniční známka v Rakousku stojí 89 Euro, což je asi 2300 korun. Délka dálniční sítě je ale 2x větší a kolikrát je větší kvalita těžko odhadovat. Cena české dálniční známky je v porovnání se známkou rakouskou už dnes přemrštěná a u desetidenní dálniční známky je přemrštěnost ceny do očí bijící. Připomíná mi to kauzu s dvojí kvalitou potravin, kdy za větší peníze dostáváme horší kvalitu. Proč to ale navrhuje český občan a ne cizinec, to nechápu.

Václav

Navrhuje to proto, že dochází prachy a není už z čeho krást. (Rozuměj rozdělovat provize)

Asdf

Bureš tvrdi, źe se máme skvěle. Tak co by jsme si nepřiplatili.

Vorech

tak Bureš je tak trochu už cizinec:-)

Zelenay

6-ti letým působení vlády ANO+ČSSD došly státu letos peníze. Sekera 100 mld. v letošním rozpočtu, a tak začíná Bureš chránit zvyšováním daní a poplatků: kuřáky, konzumenty lihovin, uživatele mobilních sítí, klienty pojišťoven, hráče sázek a loterií, uživatele výtopen bytových domů, církve, klienty bank, uživatele katastrů, klientů hotelů a jiných ubytoven, majitele nemovitostí a nyní přišlo chránit motoristy – užívající těch pár dál_a_níc.
Volte ANO, VOLTE „Silné“ Česko!

Jiřík

hlavně by si voličové ANO měli to jméno – KOLOVRATNÍK – dobře zapamatovat ( zřejmě Babišův mouřenín na špinavou práci)

Bivoj

Anebo „zlý“ Kolovratník navrhne zdražení na 2000 a “ hodný“ Andrej občany ochrání a cena bude „jen“ 1750

Tady na Moravě

Poplatek za roční kupón, to je jak z dob krále klacka. Místo toho, aby zavedli denní nebo kilometrický tarif s případnými slevami za množství, jak je to díky dnešní technice možné všude, tak jsou pořád zaseklí na ročním poplatku. Denní poplatek za dálnici = 30,- Kč Kdo chce jet, tak si na netu doma, nebo prostřednictvím přeprodejce, zapíše SPZ auta a online zaplatí poplatek. Celník nebo policajt si v databázi zkontroluje zaplacení poplatku. Vždyť je to jednodušší systém jak platba jízdného v MHD a oni řeší tyjo roční poplatky a nějaký absurdity typu 10denní známka. Asi se ještě nenašla dostatečně… Číst vice »

Georg

denni poplatek by znamenal dost velky propad trzeb, jinak neni problem ho zavest i v podobe papirove/nalepkove…

Petr

Jenže, pak by byl spravedlivější.. Ostatně nákladní vozidla a autobusy, platí dle skutečně ujeté vzdálenosti. Pokud je opotřebení dálnice osobním vozidlem 300x menší než nákladním. Pak amortizace dálnice z dálničních známek by tomu měla odpovídat. Ano mohu si zaplatit výhodnější roční paušál. Ale nemůže paušál za 10 dní stát pětinu ročního paušálu.

MildaIV

MD nechce spravedlivý sytem, ale vybat hodně peněz.

Georg

ja to neobhajuju, jen vam vysvetluju, proc to tak je…

noerf

Petr: Záleží na nákladech výrobu a distribuci daných známek.

Petr

Také jsem i to myslel, ale stačí si zjistit ty náklady. Výrobní cena je v řádu korun a distribuce, je to pošta,tak ať je nedřu 40 Kč by jim mělo stačit. 😀 Druhá věc je, že tyto náklady odpadnou po zrušení papírových známek.

Jiřík

opotřebení dálnice je 1 naložený kamion =15000 osobáků

Petr

V době zavedení známek to bylo cca 1 : 300.

Jiří Kocurek

A proč ne jeden kamion jako 3 miliony tun osobních vozidel? Proč se zastavit u nějakých 20 tisíc tun!

PetrD

No hlavně není spravedlivé, aby někdo kdo jezdí po dálnici každý den(do práce, to je tak 200 dní), platil stejně jak někdo, kdo po dálnici pojede třeba jen 5x za rok (5x 310Kč = 1550,-)

Jiří Kocurek

Pane, počty znáte? 30 kč x 365 je 10 950 Kč! Už když někdo pojede 1x za týden, tak na denním zaplatí stejěn jako za roční kupón.

Jan Sova

denní poplatek by v konečném důsledku znamenal, že aby stát inkasoval denní poplatky, musel by zajistit denní průjezdnost, jinak by to v ten „den“ všichni raději objeli. No tomu se říká mokrý sen.

Šalinář

Dálnici využívám denně a pokud bych měl platit za každý den 30 Kč, tak jezdím „po starý“. Nejde o peníze, ale čistě o princip, dostupná mobilita je základem zdravé ekonomiky. Burešovi došly peníze a nyní opět bere kde může.

Tady na Moravě

Ne. Zaplatil byste. Jestli potrebujete jizdu po dalnici k zivobyti, pak je vam jedno, jestli date 1500 nebo 8000 rocne . Navic by mohla byt sleva

Šalinář

Vy se ale nějak (ve mě) vyznáte. Dálnice mi přináší časovou úsporu cca. 15 minut denně (18+18 km), což je čas, který jsem ochotný obětovat, navíc jízdou mimo dálnici ušetřím minimálně 1,5l/100km. Následně tedy pro mě platba 30 Kč denně znamená při rozpočítaném nájezdu další asi 1,5l virtuálního paliva navíc. Takže jedno je pouze kolečko u trakaře, tento poplatek by byl pro řadu denně dojíždějících daňových poplatníků silným argumentem k návratu na okresky, z čehož by následně nebyl nadšený nikdo. 1500 Kč za rok za současného stavu, rozsáhlosti a servisu dálniční sítě zcela adekvátní poplatek.

Tomas

Jen trochu zapomínáte, že by na začátku takhle uvažovalo kdekdo a ta dnes prázdná a relativně rychlá okreska by se dost změnila k horšímu.

Petr Šimral

Vy šetříte palivo mimo dálnici? Kolik na dálnici jezdíte? Jako normální řidič, tedy jako debil? (blesková akcelerace, plná brzda)… Já se na dálniční spotřebu nedostanu ani omylem při jízdě odklonem mimo D1. To jsou úzké silnice, křižovatky, skákací prahy. Nic takového na dálnici není a kolona je pouze tak v deseti procentech případů. Najíždím na Všechrmech km 15, sjíždím Průhonice 5 km, oboje D1.

V pondělí jsem jel do Ústí nad Labem, Mnichovice – Praha 2 hodiny, Praha – Ústí 40´…

Šalinář

Když jsem vlastnil diesel, tak skutečně dálniční spotřeba byla o něco nižší (resp. žral pořád stejně, ať se mu šlapalo jakkoliv kdekoliv), nicméně od té doby, co vlastním atmosférický benzín (1.6 Valvematic), tak je to tak, jak jsem popsal. Dálnice D5 při tempomatových 130 km/h cca 7,2 l/100km, mimo dálnici bez problému 5,5 při max 110km/h. Dlouhodobě vyzkoušené. Bohužel je to dáno charakterem motoru, každých 10km/h na dálnici přidává litr, ne-li několik. A to rozhodně nejezdím ekorallye a také nejezdím jako debil, jak jste popsal.

Eda

Nechť je kombinace – malé denní poplatky anebo roční kupón.
Každopádně platit ještě víc za současný stav, je mimo realitu..

Petr

Tak hlavně by měl být konečně poplatek za měsíc používání „dálnice“ , v rozmezí 1/10 až 1/12 ročního poplatku. A o desetidenním ani nemluvím, tam by se mělo jednat nejvíc o 1/30 ročního poplatku. U elektronického poplatku, by šlo účtovat, snad i po dnech. Takto to vypadá, jako kdyby telefonní operátor místo účtování po minutách, nebo sekundách, účtoval po dnech.

Georg

trefil jste hrebicek na hlavicku, babis resi datove balicky, ale kurvarny vymyslene statem typu dalnicni znamka samozrejme neresi.
asi podle hesla „co je statni, je automaticky ferove“…

Alibaba

Obávám se, že na těch krátkodenních známkách je nejdražší jejich výrova a distribuce, takže k nějakýmu ideálnímu poměru ceny může sotva blížit.

IGCT

Rozhodně krok dobrým směrem, nebylo by špatné cenu zvýšit i na 5000Kč/rok.

Speedy

A to jako proč? Máme snad dálnice ve stavu, kde by se tato cenovka opodstatnila?
D1 je skoro neprůchodná. Naopak by ceny měly jít dolů….

IGCT

Právě proto, aby se díky tomu zvýšení zvedl příjem do SFDI a bylo víc peněz i na investice. A znova připomínám-nemáme jen D1!!!

frost

těžko chtít po lidech další (ve smyslu vyšší) zdanění provozu IAD, když: – dálniční síť se ani po 30 letech od revoluce ani neblíží dostavbě – lze mít důvodné pochybnosti o systému přidělování veřejných zakázek – stejně jako na železnici se nelze ubránit dojmu, že místo průběžné údržby se nechávají stavby rozpadnout, aby bylo možné následně s velkou pompou provést kompletní rekonstrukci s pěknými pár na stole v českých do těch správných kapes – i probíhající de facto novostavba D1 vykazuje zásadní technické nedostatky na mostech i vozovce, kde lze čekat významné snížení reálné oproti projektované životnosti, viz předchozí bod… Číst vice »

Jen tak

D1 je sice neprůchodná, ale za chvíli průchodná bude.

Krom D1 máme i spoustu dalších dálnic, které jsou zcela v pohodě. a poplatek 1500 (nebo i třeba 2000) jsou .. směšné.

Tady na Moravě

Poplatek 1500 je jeden z těch vyšších ročních poplatků v Evropě, což navíc v poměru ke kupní síle obyvatelstva a nedostavěnosti a obecné nekvalitě dálniční sítě (a teď nebudu dělat debilní mediálně oblíbené fórky na D1 – těch dálnic co jsou morálně a technicky dávno za zenitem, případně se ještě ani nepostavili – máme stovky kilometrů) je víc než dost.

Jen tak

z těch, co jsou nám „nejblíže“:
rakousko – 89 euro
slovinsko – 110 euro
slovensko – 50 euro
madarsko – 130 euro
bulharsko – 50 euro

itálie, francie, chorvatsko – neskutečně drahý kilometrový systém

česko – 57 euro

opravdu jste si jistý, že máme jeden z těch vyšších ročních poplatků?

AAA

Neměcko 0 euro 🙂

Jen tak

no, nemecko za nula neni. naopak, plati vyrazne vic. jen my jako cizinci to mame za nula.

...

Přepočítejte to na odpracovaný čas v poměru k průměrné (nebo lépe mediánové) mzdě.

jirka

máte pravdu..no ještě jsem se stále nedostal zde nad německou minimální mzdu a to ani po 30 letech kapitalistické práce

eLKá

Švýcarsko 40 CHF (cca 36 EUR)…

Ale buďme rádi, že máme známky a nikoliv kilometricke mýtné.

Tronda

A jaké jsou ve Švýcarsku platy? Stejné jako u nás, když srovnáváte pouze cenu?

Tronda

Tak zrovna u vás bych nečekal, že budete obhajovat návrh poslance Kolovratníka, známého odpůrce režijek, který se je dlouhodobě snaží zrušit, čekal bych, že pro někoho jako vy bude veřejným nepřítelem číslo 1.

Jiřík

kdyby se zavedla povinnost, koupit si dálniční známku, pro všechny občany, včetně těch co nemají auto, ani řidičák, to by bylo peněz na opravy dost.

Petr

To nemusíte zavádět, každý občan platí ze svých daní (daň ze mzdy, DPH, atd..), do jednoho pytle, odkuď se platí i výstavba a údržba dálnic.

Alibaba

Zas tak jednoduché to není. Právě ta dálniční známka je příjmem SFDI, což je sice státní fond, ale je oddělen účetně od státního rozpočtu, aby byla nějaká kontinuální jistota pro investice do dopravních sítí.

Alibaba

A co kdyby jste si koupil dvě dálniční známky právě vy!

Bivoj

Já to tvrdím dávno, že každej by měl mít povinnost si denně koupit krabku cigaret a láhev kořalky. A s tou dálniční známkou to není špatný nápad.
Taky by měla být povinnost umřít hned po dosažení důchodovýho věku.

Každý něco pro vlast ! 🙂

Človek

Rozhazují se prachy, tak je potřeba zvýšit daně – ideálně ty, co neplatí voliči ANO (typicky starší ženy a důchodci z menších sídel). Tohle je jen další do sbírky, ještě čekám zvýšení daně z převodu nemovitosti.
(Dálniční známka je defakto taky daň)

Martin

To snad nemyslí vážně,by spíš měli plati oni řidičům,ze jezdi po D1!

IGCT

A kdo nutí řidiče jezdit po D1??? Mimochodem, nevím, zda jste si všiml, ale D1 není jediná dálnice v ČR

Speedy

Pokud jedete autem z Prahy do Brna, nic jiného vám nezbyde. Nějaká dálnice v jiné části ČR je vám houby platná.

Tady na Moravě

Kdo proboha chce jet do Brna?

IGCT

A kdo říká, že musíte jezdit po dálnici????

Jiří Kocurek

V mnoha případech zaměstnavatel. Říká se tomu služební cesta. Praha – Humpolec vlakem je poněkud na „dvě sestry, mistře Pavloviči“.

Jiří Kocurek

A kdo nutí lidi odebírat vodu z vodovodu. Můžou si přece dojít ke studni.

Eskimo Joe

Je to prostě .I. (jednička)

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO