Dacia představila svůj první elektromobil, má to být auto do města

Elektromobil Dacia Spring. Pramen: DaciaElektromobil Dacia Spring. Pramen: Dacia

Automobilka Dacia vstupuje na trh elekromobilů. Stane se tak příští rok, kdy chce výrobce ze skupiny Renault začít prodávat čtyřmístný

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Samozřejmě že dacia není a ani být nemůže konkurencí pro Škodovku, ale nechápu, jak je možné, že předek se tak podobá Škodě Kamiq? Že by Rumuni kopírovali??? Ano, sám jezdím v Kodiaq L&K, takže jsem asi zaujat….

Palavan

A Škoda se zas podobá na Citroën C3,který byl ještě před ní.Já myslím že ono moc nového se už nějak nedá vymyslet.

Arimatejsky

Dácie je konkurence Škody všude kromě Česka.

Cyklista

A proč myslíte, že nemůže?

Dáda

ony ty „městský SUV“ se lisujou všecjy podle stejný matrice. Patrně nejde vymyslet nic „převratně“ jinýho.

Mirvald

Kdo to koupí? Navíc elektroauta jsnebezpečná, nejsou slyšet.

Petr Petr

Kdo to koupí? Ten kdo dostane dotace a jezdí pravidelně krátké trasy – třeba jako druhé auto pro jízdu do práce ze satelitu. Pro rozvoz pizzy, apod… Nesmí se zapomínat, že elektromobil jezdí při dobíjení doma za 0,5 Kč/km a běžné auto 2 Kč/km.

Gogo

Jen mi poraďte jak si nabiji doma když bydlím na sídlišti v pátém patře?

PetrPetr

Nenabijete, jak jednoduché a pokud si elektromobil koupíte a bydlíte v paneláku, tak jste idiot.

Mirvald

Lze použít proslužovák. To snad není problém.

Arimatejsky

Normálně, kupte si garáž s wallboxem.

Dáda

To bude chtít hodně dlouhou prodlužku !! 😀 😀

M H

Na dojíždění do práce a na nákup od rodinného domku s garáží tohle může být náhodou ideální vozítko…

Dáda

To jo pro hopsání po městě dobrý. Zvlášť pokud v práci je přístupná zásuvka.

Jirka

Jojo takový auta jsou vhodný pro lidi, co na jeden zátah jezdí do 400 km, takže většina ČR mimo obchodní cestující. A pak teda někteří, co jedou jednou za rok do Chorvatska a potřebují si kvůli tomu kupovat auto s dojezdem 1200 km na jeden zátah s 10 minutama přestávky. 🙂

Petr Petr

Většina lidí najede za den do 150 km a pro ty jsou tyto vozítka. Hodně lidí má navíc 2 auta, to druhé může být na to Chorvatsko.

Dáda

JÁ MYSLEL, ŽE TO DRUHŮ MŮŽE BÝT MEZITÍM NA NABÍJEČCE :-d

Dáda

si dejte na tažný špagát s plechovkama a budete slyšet!!!

Jirka

To se mýlíte. „Zlá“ Evropská unie rozhodla, že musí povinně v nízkých rychlostech vydávat elektronický zvuk, aby je chodci slyšeli.

Jiří Kocurek

Rumunská značka Dacia. Zakládal ji tam Renault, od začátku se tam vyráběly kopie postaršího typu. Ze začátku tam francouzi posílali celé motory. Lze jen hádat, proč soudruh Čaučesku požadoval nápis Dacia namísto nápisu Renault.

Arimatejsky

Tak napis Dacia požadoval hlavně Renault aby mu Rumuni nekazili pověst a nekonkurovali.

žlutý klandr

Pěkné – francouzský design se nezapře :-).

Milan_86

Zajímavé. Ale Dacia cílí převážně na zákazníky, co chtějí co nejnižší cenu, budou nějací lidé, co zaplatí za elekrickou Dacii? Respektive spoustu komponenet a především baterii cenově neovlivní.

Jiří Kocurek

a) dotace na eketromobil
b) sankce za nedodržení plánu pětiletky na procento bezemisních vozů.

Budou přece budoucí technologie, které uhelné elektrárny nahradí, baterie zlevní a jejich kapacitu zvýší. Určitě. Musí. Jinak v noci za bezvětří pojede hromada věcí na záložní agregáty. Šlapadla do kina (žádáme diváky, aby zabrali, obzvlášť tam vzadu v rohu) nikdo instalovat nebude, jako záložní zdroj. Jeden pokud učinili cykloativisti, aby za pomocí autobaterie a alternátoru z auta dokázali, že k promítání filmu automobil nepotřebují. I přes usilovné šlapání film nedopromítali.

Milan_86

a) souhlas
b) bavíme se o budoucím vývoji a ano, baterie se budou zlepšovat a zlevňovat. Ale tady mluvíme o modelu pro příští rok. Možná se do toho pustí, aby jim technologicky neujel vlak?

Arimatejsky

Tak třeba ve Francii už uhelné elektrárny nahrazené jsou.

Jiří Kocurek

Jo, to běžte říct ekoaktivistům. Na Superfénix si vzali dokonce raketomet. Přepracování odpadu není možné, problém s odpadem je nutno za každou cenu zachovat v plné velikosti. A nerecyklovat!

Pro anglicky rozumějící: https://en.wikipedia.org/wiki/Superph%C3%A9nix

Arimatejsky

Renault vyrábí už třetí generaci BEV takže už má k dispozici i vybehovou techniku pro Dacii v kategorii EV.

R2R2

Par nadsencu s dotacemi se jiste najde, navic Dacia muze byt levna i kdyz nebude mit nizsi naklady na klicove komponenty. Elektromobily nejsou primarne o vydelku, ale o snizeni pokut za nadmerne emise CO2, s ohledem na to je stanovovana i cena tak, aby je vubec nekdo koupil a zaroven tak, aby zajemcu nebylo prilis mnoho, protoze kapacity vyroby nejsou zdaleka neomezene a automobilky chteji samozrejme prodavat i normalni automobily, na kterych lze vydelat.