Dacia představila svůj první elektromobil, má to být auto do města
Elektromobil Dacia Spring. Pramen: Dacia
Automobilka Dacia vstupuje na trh elekromobilů. Stane se tak příští rok, kdy chce výrobce ze skupiny Renault začít prodávat čtyřmístný
Samozřejmě že dacia není a ani být nemůže konkurencí pro Škodovku, ale nechápu, jak je možné, že předek se tak podobá Škodě Kamiq? Že by Rumuni kopírovali??? Ano, sám jezdím v Kodiaq L&K, takže jsem asi zaujat….
A Škoda se zas podobá na Citroën C3,který byl ještě před ní.Já myslím že ono moc nového se už nějak nedá vymyslet.
Dácie je konkurence Škody všude kromě Česka.
A proč myslíte, že nemůže?
ony ty „městský SUV“ se lisujou všecjy podle stejný matrice. Patrně nejde vymyslet nic „převratně“ jinýho.
Kdo to koupí? Navíc elektroauta jsnebezpečná, nejsou slyšet.
Kdo to koupí? Ten kdo dostane dotace a jezdí pravidelně krátké trasy – třeba jako druhé auto pro jízdu do práce ze satelitu. Pro rozvoz pizzy, apod… Nesmí se zapomínat, že elektromobil jezdí při dobíjení doma za 0,5 Kč/km a běžné auto 2 Kč/km.
Jen mi poraďte jak si nabiji doma když bydlím na sídlišti v pátém patře?
Nenabijete, jak jednoduché a pokud si elektromobil koupíte a bydlíte v paneláku, tak jste idiot.
Lze použít proslužovák. To snad není problém.
Normálně, kupte si garáž s wallboxem.
To bude chtít hodně dlouhou prodlužku !! 😀 😀
Na dojíždění do práce a na nákup od rodinného domku s garáží tohle může být náhodou ideální vozítko…
To jo pro hopsání po městě dobrý. Zvlášť pokud v práci je přístupná zásuvka.
Jojo takový auta jsou vhodný pro lidi, co na jeden zátah jezdí do 400 km, takže většina ČR mimo obchodní cestující. A pak teda někteří, co jedou jednou za rok do Chorvatska a potřebují si kvůli tomu kupovat auto s dojezdem 1200 km na jeden zátah s 10 minutama přestávky. 🙂
Většina lidí najede za den do 150 km a pro ty jsou tyto vozítka. Hodně lidí má navíc 2 auta, to druhé může být na to Chorvatsko.
JÁ MYSLEL, ŽE TO DRUHŮ MŮŽE BÝT MEZITÍM NA NABÍJEČCE :-d
si dejte na tažný špagát s plechovkama a budete slyšet!!!
To se mýlíte. „Zlá“ Evropská unie rozhodla, že musí povinně v nízkých rychlostech vydávat elektronický zvuk, aby je chodci slyšeli.
Rumunská značka Dacia. Zakládal ji tam Renault, od začátku se tam vyráběly kopie postaršího typu. Ze začátku tam francouzi posílali celé motory. Lze jen hádat, proč soudruh Čaučesku požadoval nápis Dacia namísto nápisu Renault.
Tak napis Dacia požadoval hlavně Renault aby mu Rumuni nekazili pověst a nekonkurovali.
Pěkné – francouzský design se nezapře :-).
Zajímavé. Ale Dacia cílí převážně na zákazníky, co chtějí co nejnižší cenu, budou nějací lidé, co zaplatí za elekrickou Dacii? Respektive spoustu komponenet a především baterii cenově neovlivní.
a) dotace na eketromobil
b) sankce za nedodržení plánu pětiletky na procento bezemisních vozů.
Budou přece budoucí technologie, které uhelné elektrárny nahradí, baterie zlevní a jejich kapacitu zvýší. Určitě. Musí. Jinak v noci za bezvětří pojede hromada věcí na záložní agregáty. Šlapadla do kina (žádáme diváky, aby zabrali, obzvlášť tam vzadu v rohu) nikdo instalovat nebude, jako záložní zdroj. Jeden pokud učinili cykloativisti, aby za pomocí autobaterie a alternátoru z auta dokázali, že k promítání filmu automobil nepotřebují. I přes usilovné šlapání film nedopromítali.
a) souhlas
b) bavíme se o budoucím vývoji a ano, baterie se budou zlepšovat a zlevňovat. Ale tady mluvíme o modelu pro příští rok. Možná se do toho pustí, aby jim technologicky neujel vlak?
Tak třeba ve Francii už uhelné elektrárny nahrazené jsou.
Jo, to běžte říct ekoaktivistům. Na Superfénix si vzali dokonce raketomet. Přepracování odpadu není možné, problém s odpadem je nutno za každou cenu zachovat v plné velikosti. A nerecyklovat!
Pro anglicky rozumějící: https://en.wikipedia.org/wiki/Superph%C3%A9nix
Renault vyrábí už třetí generaci BEV takže už má k dispozici i vybehovou techniku pro Dacii v kategorii EV.
Par nadsencu s dotacemi se jiste najde, navic Dacia muze byt levna i kdyz nebude mit nizsi naklady na klicove komponenty. Elektromobily nejsou primarne o vydelku, ale o snizeni pokut za nadmerne emise CO2, s ohledem na to je stanovovana i cena tak, aby je vubec nekdo koupil a zaroven tak, aby zajemcu nebylo prilis mnoho, protoze kapacity vyroby nejsou zdaleka neomezene a automobilky chteji samozrejme prodavat i normalni automobily, na kterych lze vydelat.