Automobilový průmysl Automobily

Jízda Dacie pokračuje. Duster a Sandero pronikly do pětice nejprodávanějších aut v Evropě

Dacia Duster. Foto: Dacia
Dacia Duster. Foto: Dacia

Automobilka Dacia zažívá další úspěšné chvíle na evropském trhu. Hned dva její modely v srpnu pronikly mezi pětici nejprodávanějších vozů, Duster byl v srpnu dokonce druhým nejúspěšnějším autem v celé Evropě.

Ukazují to data o registracích nových modelů za srpen na celém evropském trhu, které zveřejnila společnost JATO Dynamics. . Podle nich byl model Duster druhý, Sandero čtvrté. V první pětce jsou jinak jen zástupci Volkswagenu: Golf, T-Roc a Polo.

Dacia dlouhodobě roste, v srpnu se v pořadí nových registrací dostala díky růstu o 5,5 % na 9. místo v celkových prodejích podle značek, předhonila například Toyotu a BMW, dohnala téměř Opel.

Dacia těží především z poptávky po menších SUV. Model Duster je celkově nejprodávanějším evropským modelem SUV. Za celý rok prodala Dacia v zemích EU již 406 tisíc vozidel, o desetinu více než za stejné období loňského roku. Celý trh spadnul přitom o tři procenta.

Rumunská značka pod skupinou Renault zažívá dlouhodobě velmi úspěšné časy, i v dobách poklesu celého trhu vykazuje růst. Dobré výsledky hlásí i v Česku, kde v květnu pronikla dokonce na post tuzemské dvojky.

„Dacia získává status auta, které lze použít i jako fleetové. Nabízí velmi dobrý poměr ceny a výkonu,“ vysvětlil nedávno pro Zdopravy.cz úspěch rumunské značky Petr Knap, vedoucí oddělení pro automobilový sektor v poradenské společnosti EY.

tagy

18
Diskuze

avatar
2 Komentáře
16 Reakce na komentáře
14 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
AAAketchup1970Y.K.Jiriczhunter Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Automobilky se po desetiletí pokoušely přetvořit uživatele extrémní nabídkou elektronických komponent, aby údajně vyhověly poptávce po pohodlí a komfortu, kterou ve skutečnosti vytvářely. Zcela zásadně na trhu chybí koncepce vozu s pevným skeletem, odolným a jízdně optimálním podvozkem a celkově sladěnými jízdními vlastnostmi bez zbytečných prvků komfortu a elektronizace. Některé koncepty elektromobilů jdou přesně tímto směrem, ale v důsledku donucení vysokými náklady. Minimálně dva způsoby užití takový koncept vyžadují – sportovní a užitkový. To je velký tržní potenciál.

Limokola
Host
Limokola

Má dosavadní zkušenost z Duster komunity říká, že takto uvažuje jen velmi malá část zákazníků. Low-cost varianty je možné najít maximálně tak u firem nebo u důchodců, není jich moc. Dle klubových aktivit jsou těžce v kurzu varianty 4×2 ve vyšších stupních výbavy, tedy low-cost podvozek a milion „rumunských“ serepetiček k tomu (a že je pak docela sranda sledovat, jak různě brečí, že jim nejde tohle či tamto). S podvozkem 4×4 a chybějícím multimediálním či kamerovým systémem si v této komunitě připadám jako exot. Ale na druhou stranu ono se není čemu divit, stačí se podívat do ceníku, který při… Číst vice »

Jiri
Host
Jiri

jj, cena za 4×4 dustera s nejakou vybavou je uz hodne vysoko.

AAA
Host
AAA

Zcela zásadně na trhu chybí koncepce vozu s pevným skeletem, odolným a jízdně optimálním podvozkem a celkově sladěnými jízdními vlastnostmi bez zbytečných prvků komfortu a elektronizace

Lada Niva?

ketchup1970
Host
ketchup1970

UAZ 1985?

koleyy
Host
koleyy

Akorát, že cena Dacií se stářím propadá mnohem markantněji než u jiných značek a Dacii starší 5 let je lépe se velkým obloukem vyhnout. Vysoká prodejnost je jen díky tomu, že jiné značky jsou zbytečně předražené.

Jindra
Host
Jindra

Nesmysl. Stačí se podívat na stránky bazarů vč. Áček. Schválně, kolik tam najdete Dusterů např. do 150 tis.? Když si nebudu kupovat auto z firemní flotily s nálet 300 000 km za pět let, je Dacia v pohodě.

Kubrt
Host
Kubrt

…zbytecne predrazene.. To se určuje jak? Podle metodiky „Cenotvorba v plánovaném hospodářství“? Pokud si výrobek v trznim prostředí najde zákazníka, nemá smysl hloubat nad „zbytečnou predrazenosti“.

koleyy
Host
koleyy

Proč plánované hospodářství, když lze aplikovat princip kartelu. Jednoduše v určitém segmentu je držena určitá cena. Na marže obchodníků se nesáhne, akcionáři také chtějí své prachy a zákazník je nejlépe na 3. místě, co je na tom k nepochopení?

A od koupě Dacie nikoho neodrazuji, výběr zboží je dnes každého věc.

Y.K.
Host
Y.K.

Kartelu? U všech světových automobilek? Asi těžko, že.
Jsou to ceny, za kterou výrobek v pohodě prodají. Tedy tržní cena. Neexistuje žádná povinnost někomu vyrábět levné výrobky, to je nějaká vaše iluze. Pokud budou mít problém prodat, půjde cena dolů.

Pavel
Host
Pavel

Fakt jste tak naivní?

Y.K.
Host
Y.K.

Proč bych měl být naivní. To máte jako s Apple nebo Samsungem. Když kde kdo chce auto s dobrou pověstí, můžete kasírovat na hranici co zákazník snese. Proč by měli zlevňovat, když to, třeba se zatnutými zuby koupí. Nevím kde se v lidech bere pocit, že by něco mělo být levné. Princip trhu je, kde je silná poptávka, drží se ceny nahoře a zrovna auta tohle (zatím) splňují beze zbytku.

Kubrt
Host
Kubrt

Na zisku akcionářů ani marži obchodníků skutečně nic nelogického a nepochopitelného nevidím. Nicméně nevidím tam nikde ani to „zbytečně předražené“. Pokud si někdo dobrovolně koupí hodinky za 3 mega, tak to leckomu může připadat „předražené“, ale slovo zbytečně není na místě. Dacia taky není žádná charita, akcionáři a dealeři na ní taky vydělají. Zřejmě na jednom Dusteru mají menší marži než na jedné Q7, ale určitě produkci Dusteru nedotujou.

czhunter
Host
czhunter

Ne „kartel“, ale „tacitní koluze“ (logicky – stejně jako u všeho, co v tisíci obdobách vyrábějí desítky až stovky firem, každá přesně ví, na jaká místo trhu míří a nastaví cenu tak, aby byla konkurenceschopná při maximalizaci zisku).

Já samozřejmě chápu, že VAŠE automobilka by prodávala auta co nejlevněji, tak aby na nich co nejmíň vydělala, protože to dává smysl … ale moment vlastně … myslím že žádnou automobilku nemáte, žejo?

Desper
Host
Desper

Když si koupím bavoráka, tak jen vyjetím z autosalonu ztratím hodnotu Dacie

Laik
Host
Laik

Ale jezdíte v novém BMW. To jen tak někdo nemá.

Dáda
Host
Dáda

no mám Logana MCV r.v.2008, stále pracuje a vizí bez ztráty kytičky. Je to naprosto dokonalá malinká dodávka. Nevím, proč bych se jí měšl obloukem vyhýbat…. Za ty prachy (278.000,-) nejlepší auto na zeměkouli. Blbovzdorný, odolný, minimální nároky na provoz a údržřbu – teda taky vevnitř docela hlučný ve vyšších rychlostech, ale dá se to v pohodě snýst.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll