D6 má dalších necelých pět kilometrů. ŘSD otevírá obchvat Lubence
Stavba D6 u Lubence. Foto: Strabag
U Lubence mají řidiči k dispozici i s dříve otevřeným úsekem téměř devět kilometrů dálnice.
U Lubence mají řidiči k dispozici i s dříve otevřeným úsekem téměř devět kilometrů dálnice.
To je ta zoufalé málo, že se radši ani náš vše-ministr dopravy neodvážil tento úsek otevřít tři dny před volbami protože by byl všem pro smích.
Nestačilo by postavit zvyšok D6 v polovičnom profile? Keď sa pozriem na intenzitu dopravy z roku 2016, tak na väčšine chýbajúcich úsekov je to pod 10 tisíc aút denne. https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silnice-a-dalnice/Scitani-dopravy
To som netušil, že za položenie otázky dostanem tolko mínusov a žiadnu odpoveď. Moju otázku môžem doplniť podotázkov: Pri akej intenzite dopravy sa oplatí stavať diaľnica a kedy stačí obchvat miest a obcí, či polovičný profil? Nie som expert v tejto oblasti a zaujímala by ma odpoveď. Vopred ďakujem.
Protože je to krátkozraké řešení. V budoucnu je při dostavbě druhého profilu nutné absolvovat znova veškerou byrokracii, která trvá 10-15 let a je to ve výsledku i mnohem dražší. D7 je mementem. Jsem rád, že v té naší dálniční bídě alespoň nestavíme půl profily jako na Slovensku.
Relativně nízké intenzity provozu jsou dány jednak průjezdem málo urbanizovanou krajinou (např. kolem vojenského pásma – Doupov) a zároveň charakterem současné silnice. Jak píší kolegové níže, do KV a Chebu je příjemnější a bezpečnější jet po D5 až k Boru a následně po v posledních letech značně vylepšené 1/21 – což je delší i časově náročnější. Silnice 1/6 byla v 60. a 70. létech značně vylepšena – mnohde byla napřímena, vybudovány obchvaty některých obcí, stoupací pruhy (dokonce někde s mosty přes budoucí čtyřpruh). Na mapě je patrno, že existují dlouhé přímé úseky. Ale – zároveň na původních částech zůstalo kopírování… Číst vice »
Stavět novou infrastrukturu bez kapacitní rezervy pro budoucnost je IMHO extrémně krátkozraké. Poptávka se může změnit daleko rychleji, než jak dlouho trvá vypapírovat zkapacitnění.
Podívejte se třeba na ty neslavné úrovňové přejezdy na našich koridorech. V letech 1996-2005, kdy docházelo k modernizaci, se také takhle krátkozrace šetřilo, protože „přece těch vlaků tolik nejezdí“… Zajděte se podívat do Studénky nebo Polanky nad Odrou dnes.
Takže stát to stálo jen sto míčů… Tak hlavně že se staví jinde jak o život !
Opravdu to neslo narovnat? Dyt ty polomery zatacek jsou sileny !
Držte si klobouky a vyvěste prapory!
Letos už jsme slavně zprovoznili 5km nových dálnic a pokud to bude dobře, tak v tomto volebním roce to dotáhneme možná až na 50km!
Pokud by se náhodou nějakému rejpalovi snad zdálo krásných nových padesát kilometrů málo, tak vězte, že proti tomu, co je plánovaného na 2022 a 2023, je to opravdu značná porce.
Prostě to uděláme!
Jezdím často trasu Praha-Cheb a volím D5 přes Plzeň. I když je část trasy po I/21 tak je to ve finále pohodlnější, protože celá řada obcí na trase má obchvaty. Přes Plzeň to ale není ekonomické ani ekologické, je to „jen“ bezpečnější. Moje poslední snaha využít trasu budoucí D6 směr KV byla příšerná. Několik desítek km se ploužíte za náklaďákem, není ho kde předjet protože většinou chybí stoupací pruhy a provoz je tak silný, že vozidla v protisměru znemožňují bezpečně předjet. Některé úseky vypadají spíše jako místní komunikace klikatící se „romanticky“ mezi políčky. No a už vůbec nemluvím o zrádných… Číst vice »
Jezdím často do KV a část stoupání z KV na Olšova vrata jsou podle mne jeden z nejnebezpečnejších úseků v ČR. Proč?
– zatáčky špatně klopené a hlavně odvodněné, při větším dešti tam tečou potoky a akvaplaning je hned (i při nízké rychlosti)
– neoodělené směry – stačilo by místo plné čáry namontovat betonový dělící pás, aby nemohlo vozidlo sjet do protisměru a hned by bylo smrťáků méně
Ač nejsem příznivcem častého úsekového měření rychlosti, zde bych ho zavedl. Za sucha 90, za mokra rychlost i snížit a hlavně opravdu měřit. Třeba by to nějaký ten život uchránilo…
A všimla si toho i ČT v Událostech 25. a 31.8. https://ct24.ceskatelevize.cz/usteckykraj/3363384-obchvat-lubence-rozsiril-d6-dalnice-ale-stale-neni-kompletni-nekde-zustavaji
Jezdím tam 50 let každý den ,ale co se děje v poslední době to je hrozný, ,někteří lidi jezdí jako „hovada“. Všechny ty zatáčky od golfu až za střelnici jdou projet 100 km , to platí i nahoru a za jakéhokoliv počasí bez problému
Jistě že jdou, problém je v těch hovadech. A při silném dešti.
Vidíte a to se najdou jedinci, kteří vás budou přesvědčovat, že je tam minimální provoz a dalnice je tam zcela zbytečná..tak jako před časem zde v diskuzi..
Zrovna já si také myslím, že od Lubence na Vary je zbytečné to stavět jako dálnici, silnice je široká, provoz není zas tak hrozný jako jinde. Úsek Krupa Lubenec bych postavil.
Ať žije salámová metoda 🙂
Takovým tempem než ji dodělaji ji mohou opět zacit opravovat.
A to mají čekat se začátkem až to bude schválené celé?
mini salámková
Novému Strašecí se tato komunikace vyhýbá již mnoho let, asi mysleli Krušovice…
Jakto, že jednou je možné použít VDZ v plastu hned při otevření a jindy ne?
Wtf, na asfaltu se nedělá hned VDZ Plast, až to asfalt takzv. vypotí tak se udělá finální podoba
Na fotkách je VDZ v plastu. Proto se ptám.
Nedokáži rozluštit z fotky, ale je možné, že se jedná značení v barvě strukturované (zvučící)…?
Neuveritelne ubohe tempo.
Mínus dal asi nějaký šnek
Karlovarský kraj je známý nejnižšímy odvody na daních v přepočtu na obyvatele, proto se zde staví dálnice až teď.
Jenomže Karlovarský kraj a Ústecký je trošku rozdíl
Zas ten za mokra klouzající asfalt?
To je naprosto běžný jev u čerstvě položeného asfaltu.. Ukažte mi novou silnici, která by neodpuzovala vodu.. Samotný asfalt se nesmeká, tím že je mastný a odpuzuje vodu je daleko větší pravděpodobnost aquaplaningu, proto to za mokra “klouže”..
Pánové já tedy nejsem úplný znalec asfalut. Ale stačí jet po D8 do Německa za deště, přejet hranice a na tom německém povrchu se cítím mnohem bezpečněji.
Ten „klouzající“ asfalt je pod finální vrstvou, kterou vidíte opodál. Leskne se, protože je „lepivý“, vrstvy k sobě přilnou, jinak by se tvořily výmoly.
Mě by spíše zajímalo, proč vůbec asfalt. Při renovaci D1 všude blahořečí moderní betonové desky kvůli životnosti, ale jiné dálnice se stále vesele jenom asfaltují. Někdo asi neříká celou pravdu. Nebo jenom vybrali na D1 technologii, kterou to trvá postavit déle, aby ta „modernizace“ probíhala pokud možno co nejdéle?
Na D1 je vyšší provoz, násobně než bude na této dálnici do provinčního města, kde to žije jen, když je zrovna festival.
Vhodný typ povrchu se vybírá na základě předpokládaného počtu denních průjezdů.
Beton je trvanlivější a unese větší zatížení. Ale je dražší. Takže je třeba zvážit, která z variant je ta vhodná.