LOT 3a leaderboard

D6 má dalších necelých pět kilometrů. ŘSD otevírá obchvat Lubence

Stavba D6 u Lubence. Foto: StrabagStavba D6 u Lubence. Foto: Strabag

U Lubence mají řidiči k dispozici i s dříve otevřeným úsekem téměř devět kilometrů dálnice.

Silniční spojení mezi Prahou a Karlovými Vary je od dnešního dne opět rychlejší a současně bezpečnější. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zprovozňuje 4,8 kilometru dlouhý úsek dálnice D6 okolo Lubence. Spolu s již dříve otevřeným úsekem do Bošova tak řidiče čeká téměř devět kilometrů jízdy po dálnici.

Stavba dálnice začala v březnu 2018, zakázku za 1,038 miliardy korun získalo sdružení firem Strabag a Swietelsky. Stavba měla být původně hotová letos v březnu. Součástí nového pětikilometrového obchvatu jsou čtyři mosty, tři nadjezdy a čtyři protihlukové stěny o celkové délce jednoho kilometru. Celkem 85 % nákladů zaplatila Evropská unie.

Díky vyloučení tranzitní dopravy z obce Lubenec a jejímu převedení na novou přeložku se podstatně zmenší vliv hluku a exhalací na obyvatele a vibrací na okolní objekty. Pro řidiče bude jízda po nové dálnici výrazně bezpečnější a plynulejší,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Lubenec - obchvat. Autor: Ředitelství silnic a dálnic

Lubenec – obchvat.
Autor: Ředitelství silnic a dálnic

Další úsek D6 bude u Krupé

Dálnice D6 zaznamenala za poslední roky výrazné rozšíření, loni došlo k otevření dálničních úseků mezi Řevničovem a Novým Strašecím. „Aktuálně připravujeme realizaci dalších úseků dálnice D6. Na část u Krupé probíhá výběrové řízení na zhotovitele, hodnocení nabídek je však časově náročné z hlediska posuzování referencí uchazeče s nejvýhodnější nabídkou. Následovat budou v roce 2022 úseky u Hořesedel a Hořoviček, kde vykupujeme pozemky a v nejbližší době budeme podávat žádosti o stavební povolení,“ dodal Mátl. Část u Krupé zdržují spory o reference společnosti Metrostav Infrastructure.

Dálnice D6 (respektive silnice I/6) je zařazena do sítě mezinárodních silnic jako tah E48, spojuje hlavní město Prahu s  průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice se Spolkovou republikou Německo. Celá dálnice z Prahy přes Karlovy Vary a Cheb na hranice s Německem má měřit 168 kilometrů, v provozu je 91 kilometrů (dalších 8 km jako čtyřpruhová I/6). Nejstarším je úsek Kačice – Nové Strašecí, který byl otevřen v roce 1985.

Nová dálnice D6 u Lubence. Foto: ŘSDNová dálnice D6 u Lubence. Foto: ŘSDStavba D6 u Lubence. Foto: StrabagStavba D6 u Lubence. Foto: StrabagStavba D6 u Lubence. Foto: StrabagStavba D6 u Lubence. Foto: StrabagStavba D6 u Lubence. Foto: ŘSDStavba D6 u Lubence. Foto: ŘSDD6, stavba obchvatu Lubence. Pramen: ŘSDStavba obchvatu Lubence na D6. Pramen: ŘSDNová dálnice D6 u Lubence. Foto: ŘSDNová dálnice D6 u Lubence. Foto: ŘSD

 

Tagy D6 Lubenec Ředitelství silnic a dálnic ŘSD seznam Strabag Swietelsky stavební
37 komentářů