D10 čekají úpravy za téměř miliardu korun, získá kamery i informační portály

Nový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: SkanskaNový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Skanska

Dálnice bude mít téměř v celé délce nová středová svodidla, ŘSD dobuduje SOS hlásky i vysokorychlostní vážení.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda

Tady někdo z kolegů se zmínil k tomu rychlostnímu vážení o užití kamer? Upřímně, předpokládal jsem nějaké Hallovy čidla ve vozovce a kameru na vrchu pro ztotožnění vozidla, ale jestli je to jinak poprosil bych o krátké osvětlení, či nějaký relevantní odkaz, kde by se o tom dalo něco načíst /česky by to bylo lepší :-)/. Dík.

Hona

Nové možnosti detektoru pro vysokorychlostní vážení najdete třeba na webu https://www.optiwim.cz/. Tam se jedná o využití optických vláken. Tuším, že to spolu s ŘSD testovalo nepřekvapivě u Zlína :).

Marek

Bylo by super, kdyby na těch informačních tabulích, byly i jiné popisy než „dopravní omezení“ v ČJ. Co třeba přidat NJ nebo AJ, žijeme v EU a jsme transitní země, tudíž je na čase s tím něco udělat…

Vrabec na střeše

Ja myslel, že pro tu vyšší bezpečnost třeba prodlouží připojováky a oni tam dají kamery. To je jako opravit silnici značkou „Nerovnost vozovky“.

Václav

Jsem zvědav, co ŘSD hodlá udělat taky s parkovišti po celé délce dálnice a to z obou stran. Mimo parkoviště na Brodcich s rozumnými parametry tam jiný není.

Radim

Obávám se, že v dohledné době (3 roky) vůbec nic.
Není zde tlak veřejnosti, řidiči kamiónů u nás také nedocházejí, takže „pohoda, klídek“ to je stále platné heslo ŘSD/MD.

Pedro

Já bych spíš ocenil, kdyby ŘSD bylo schopno po nehodách zajistit opravu poničených svodidel.
Např. kolem D0 jsou místa, na kterých jsou poničená svodidla několik měsíců.

Tomas Zverina

Pro ŘSD : Co nejvíce takových vah pro kamiony !!! Hlavně u hranic…Zejména kamiony z PL nám ničí i nové silnice…

Nigieu

Tak a teď ještě D7 mezi Prahou a Slaným…

coolio

Zajímalo by mne, jakou toleranci mají ty váhy. I obyčejné stacionární mají odchylku dle výrobce 4-8 procent. A ty kamerové?

Jakub

Zajímalo by mě, jak jsou dnes obecně na dálnicích SOS hlásky využívány. Zdá se mi to být trochu přežitek s ohledem na mobilní telefony. Modernější auta mají i SOS hlášení v případě nehody zabudované. Nemáte někdo nějaká relevantní data ?

Jakub

Na D1 se mluví (dle informací od ŘSD) o využití v jednotkách kusů za rok. Oficiální jsem data nedohledal.

libor

taky mi připadá, že to je jak vrátit se o třicet let zpět…

Hona

Jednotlivé sos hlášky slouží jako lokální distribuční body prezence telematické a počítačové sítě ŘSD ČR v daném místě. Komunikace sčítacu, kamer, značek, ZPI i například těch zmiňovaných vysokorychlostnich vah s datovými úložišti a informačními systémy pro provoz dálnice. V místech jako D11, D5, d0 i části D1 slouží i k zajištění komunikace systému liniového řízení i pro podporu systému inteligentní dálnice.

Lemmy

Informační panely v rukách ŘSD považuju za vyhazování peněz, to, co s nimi předvádějí na D1 je k ničemu.
Statické texty, pouze v češtině, ze značek, které se to snaží zobrazit, kusy chybí atd.
Mnohem líp by udělali, kdyby za ty prachy zvýšili bezpečnost některých křižovatek na současných jedničkách – značení, organizace, delší připojovací pruhy…

Vojtaur

delsi pripojovaci pruhy by to chtelo i na te D10

PetrM

fakt užitečný informace:
buď „prší, dodržujte bezpečnou vzdálenost“ nebo „nalaďte si radiožurnál“ – a všechno v češtině
prý country for the future, to určitě

MLB

Utracené peníze, čas prostátý v kolonách a ve výsledku z toho pro řidiče nebude nic užitečného ani bezpečnějšího. Pokud se chtějí zaměřit na bezpečnost, měli by na D10 zaměřit veškerou pozornost na katastrofální křižovatku u Bezděčína, kde se např. ve směru od Prahy k Mladé Boleslavi nejprve připojují dvě nájezdové rampy exitu 39 (jedna z I/16 od Mělníka a druhá I/38 od Nymburka), na což prakticky okamžitě navazuje sjezdová rampa exitu 40 do Bezděčína. Logicky to vede ke kličkování, vjíždění najíždějících aut do dráhy těch kteří se chystají sjíždět atd. Každý den X nebezpečných situací hrozících kolizí, zvlášť pokud se… Číst vice »

Olda

Tak, tak… Rozšířit a prodloužit připojováky, kde jen to trochu jde a je to potřeba (což je na hodně místech). Tím pro bezpečnost udělají mnohem, mnohem více než nějakými elektronickými čuramentíky. A když se to dobře napíše, tak tu bezpečnost do toho by snad šlo taky nacpat. No a kdyby něco zbylo (když už je ten program tak omezen na vybraný okruh činností), tak k některým kritickým křižovatkám a připojení nasázet osvětlení.

Petr

To je sice hezké, ale na to bohužel nelze použít peníze z fondu EU, který je potřeba vyčerpat.

pilotWeb

Přesně z tohohle důvodu se hořce směju vždycky když někdo říká že EU je pro nás výhodnější protože zatím víc dostáváme než dáváme. Myslím že ta část nesmyslných dodací a nepotřebných projektů daleko převyšuje ten rozdíl.

Tom Matoo

To na co penize z EU pouzijeme je prakticky nase vec, takhle blbe budeme utrace i nase narodni penize. EU nam dala prilezitost, ze ji v nekterych pripadech nevyuzijeme je nase blbost. Btw. o nekolik radu vice z EU jde treba na vystavbu novych dalnic, nez na tuhle komedii se svodidly.

Petr

To na co se dají peníze EU použít určuje EU. Zrovna na těchto svodidlech je to krásně vidět. RRF EU program znamená ani euro do betonu a asfaltu na silnice a dálnice. Co se týče minulé EU sedmiletky 2014-2020, tak jsme čerpali v rámci OPD II hodně peněz na dálnice. V současné EU sedmiletce 2021-2027 je OPD III a tam je financování dálnic omezené. Navíc se k tomu přidává RRF, ze kterého nelze na výstavbu dálnic použít nic. Takže bude relativně dost peněz na železnice, ty ale bohužel nejsou připravené na výstavbu a firmy už stejně nemají kapacity.

pilotWeb

Ne, nevěřím že by se za naše stavělo a dotovalo tak hloupě jako teď, kdy je politik hodnocen podle toho kolik vyčerpal z EU definovaných programů. Ne všechno je samozřejmě nesmyslné, ale znovu zopakuju co jsem napsal – myslím že ta část nesmyslných dodací a nepotřebných projektů daleko převyšuje ten rozdíl. Infrasktuktura byla ještě donédávna v té rozumné části dotačního socíku.

Petr

Vyměnit svodidla a přidat cedule a kamery za miliardu nepůsobí zrovna logicky. Jenže ČR potřebuje vyčerpat peníze z EU z fondu obnovy RRF během několika let. To je ta půjčka EU, kterou budou splácet ještě naše děti. Tyto peníze se dají použít na železnice, ale ze silnic pouze na protihlukové stěny a inteligentní prvky silnic a zvýšení bezpečnosti. Na nové dálnice a silnice se použít nedají. Nové projekty na železnice připravené nejsou a navíc není ani kapacita firem, takže se ŘSD snaží vyčerpat peníze alespoň tímto způsobem. Pro řidiče to bude znamenat rok kolon. Na D10 způsobují kolony i 2+2… Číst vice »

David

To by mě zajímalo, jestli to bude opět jen bezvýznamná informační cedule, která vás informuje o tom, že prší a nebo jestli se (alespoň před Prahou a Boleslaví) bude jednat o řízení provozu (zpomalování před kolonami atd.) podobné jako je u Mnichova.

Lemmy

A je správně. K inteligentním tabulím chybí inteligentní obsluha…

Jiří

Informační portály? Vždyť to má zpoždění informací asi jako kouřové signály.

Petr S.

Kamery a portály jsou hezký, ale ještě užitečnější by bylo prodloužit připojovací a odbočovací pruhy

Petr

Na to se ale nedají použít peníze z fondů EU RRF, které je potřeba vyčerpat.

Lemmy

Záleží na tom, jak je definovaná bezpečnost.

Radim

Jestli neví do čeho investovat na D10, tak navrhuji doplnit a rozšířit odpočívky, ty tam citelně chybějí.

Greta

Na 70 kilometrů je stavajicich 5 odpocivek až dost.

Radim

Můžete mi těch 5 odpočívek lokalizovat?
PS: Nepleťte si odpočívkou s benzinkou, odpočívka musí splňovat nějaké parametry, např. parkovací kapacita.

Jakub

“ohonných hmot” 🙂

Radim

Místo toho ji měli rozšířit na 3+3. Aspoň úsek D0 – Stará Boleslav.

Mosquit

Ano, a to se i plánuje.
A pro zajímavost, tyto nově postavené portály se budou muset pro 3+3 opět přebudovávat.

libor

to je v pohodě, na D5 hned kolem km0 se teď opravuje most v současném uspořádání. a to už se ví, že by se měla D5 rozšířit na 3+3, tak se pak taky pojede znovu. hold je třeba dělat zakázky pro pijavice….

Jiří Kocurek

Opravuje most? No jestli opravují hydroizolaci, tak to se nedá nic dělat. Lepší, než aby do něj teklo a most do rozšíření na 3+3 nevydržel.

Martin

Jestli mě paměť nešálí, tak to není tak dávno, kdy se svodidla měnila. Opět nás čekají omezení a kolony. Kéž by D10 byla jednou hladce průjezdná.

Otakar

V Čechách si to říkáte u D10 a na Moravě si to říkáme u D46 🙂

Havel

Musí se utrácet money, proto se mění svodidla leckdy úplně zbytečně ,,,

Pavel

To asi šálí. Na D10 jsou nízká stará svodidla, kdy jsem se vždy divil tomu, že to ŘSD postupně nemění např. během oprav.

Doufám jen, že ty portály a hlásky budou umístěny s ohledem na budoucí 3+3.

V. F.

3+3 není ani na D1, ale kvůli vám to zcela jistě udělají na D10.

Oldřich

Rozdíl spočívá v tom, že podél D1 za 21 km téměř nikdo nebydlí, zatímco na 45 km D10 se nachází Mladá Boleslav.

Jakub P.

No je to jedna organizace, tak snad ví, co a kdy mají v plánu. Ale třeba tady v Praze se ŘSD a TSK dohodnout neumí. Když jsem jel naposledy po D0 od Slivence k Ořechu, tak jsem si říkal, jak se vyhazují peníze za opravy. Most K Austisu přes D0 opravuje TSK za celkové náklady cca 30 mil. Kč (včetně projektu apod.). Na stránkách ŘSD se přitom dozvíte že: Dálniční nadjezdy v km 16,640 na ul. K Austisu … budou zbourány a nahrazeny novými s rozpětím 48 m, resp. 2×20 m. Rozšiřování D0 tu má začít v roce 2024. To… Číst vice »

Jakub P.

A jen o kus dál, u sjezdu Jinočany se budují nové protihlukové stěny a to i na mostu, který se má rozšiřovat. Takže se to zase sundá a bude budovat znovu… A v tomto případě je to čistě ŘSD…

Jakub P.

Ještě pro srovnání, výstavba nového širšího mostu na MÚK Slivenec stála podle webu ŘSD 68,49 mil. Kč, takže jen o něco více než jednou tolik a tam už je to teď na rozšíření D0 připraveno.