D10 čekají úpravy za téměř miliardu korun, získá kamery i informační portály

Nový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: SkanskaNový most na silnici II/610 přes D10 u Benátek nad Jizerou. Foto: Skanska

Dálnice bude mít téměř v celé délce nová středová svodidla, ŘSD dobuduje SOS hlásky i vysokorychlostní vážení.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce příští rok výrazně proměnit dálnici D10 z pohledu bezpečnosti. V projektu s odhadovanou cenou 965 milionů korun chce mezi Prahou a Turnovem vybudovat například informační portály pro liniové řízení, vysokorychlostní vážení nebo vyměnit svodidla ve středových dělících pásech.

ŘSD investice vysvětluje tím, že na dálnici dosud žádné telematické systémy nejsou. Doplněny zde budou například SOS hlásky, které zde dosud chybí. Celkem jich na 70 kilometrech vyroste 34 párů. Podobně jako na většině jiných dálnic vyrostou na D10 také informační portály, které budou řidiče informovat například o kolonách nebo špatném počasí. Dosud je na D10 jediný informační portál u Příšovic.

Investice zamíří i do osmi meteorologických stanic po celé trase. Na několika místech budou výstupy ze stanic přenášeny na informační tabule. Po celé D10 bude současně instalováno 29 kamer, budou hlavně v blízkosti dálničních exitů. Komunikace bude rovněž vybavena automatickými sčítači provozu, které slouží hlavně k systematickému sběru dat o provozu. Na dvou místech bude i systém vysokorychlostního vážení, který má odhalit nákladní auta jezdící s nadměrnou hmotností bez povolení.

Podél celé trasy vyroste i nový optický kabel. Nejvíce řidiči poznají proměnu dálnice kvůli pracím v jejím středu: prakticky celý úsek dostane nová ocelová svodidla s vyšší zádržností než dosud. „Dopravní omezení se bude měnit v závislosti na postupu prací, po celou dobu výstavby bude ovšem zajištěn provoz v režimu 2+2 jízdní pruhy,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Proč se ŘSD do takové akce pouští? „Dojde ke zkvalitnění systému řízení dopravy, včasnému informování účastníků silničního provozu, čímž dochází k přínosům s ohledem na zvýšení bezpečnosti provozu, snížení zdržení a spotřeby pohonných hmot. Sekundárně má změna těchto parametrů rovněž vliv na snížení emisních hodnot škodlivin z provozu vozidel,“ popsalo ŘSD projekt v materiálu pro vládu.

 

Tagy D10 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD telematické systémy výměna svodidel
49 komentářů