Společnost Czech Outdoor stáhla po několika dnech rozklad, který podala proti vydanému stavebnímu povolení na modernizaci úseku dálnice D1 úseku 7 mezi Souticemi a Loktem. Ředitelství silnic a dálnic ale ještě i tak vyhráno nemá: rozklad podala i obec Hulice.
Stažení rozkladu bez dalších podrobností potvrdilo ministerstvo dopravy i Pavlína Stránská, mluvčí skupiny BigBoard. Pod ní Czech Outdoor patří.
Czech Outdoor v rozkladu napadal, že ministerstvo dopravy při vydávání stavebního povolení nepřihlédlo k námitkám firmy, která se domnívá, že je modernizací zasaženo její právo. Jde o společnost, která od loňského září oblepila velkou část svých billboardů českými vlajkami a ignoruje povinnost reklamní zařízení odstranit.
Czech Outdoor v rozkladu uvedl, že modernizace D1 znemožní řádné užívání, kvůli čemuž bude dotčeno jeho vlastnické právo. „Účastník řízení rovněž požádal, aby s ním byl záměr projednán za účelem nalezení vzájemné domluvy a uzavření dohody, kde bude vykompenzován dopad navrhované úpravy na společnost,“ uvedl Czech Outdoor v návrhu.
BigBoard a ministerstvo dopravy mají dnes představit další dohodu o likvidaci billboardů. Zákon reklamu podél dálnic zakazuje už téměř rok, přesto zatím nezmizela ani polovina z nich.
Sesterská firma BigMedia přitom dál nabízí reklamní plochy podél dálnic , o kterých je ministerstvo přesvědčeno, že jsou nelegální. „Nenabízíme žádné plochy, které měly či mají být odstraněny. Nabízíme pouze ty, které jsou legislativně zcela v pořádku. Ostatní jsme již před rokem zakryli nekomerčním motivem a postupně demontujeme v souladu s dohodou s ministerstvem dopravy,“ řekla Stránská. Dohoda počítala s odstraněním pěti billboardů denně, k čemuž ale nedošlo.