Czech Outdoor přestal zdržovat modernizaci D1, stáhl rozklad proti stavebnímu povolení
Společnost Czech Outdoor stáhla po několika dnech rozklad, který podala proti vydanému stavebnímu povolení na modernizaci úseku dálnice D1 úseku
Společnost Czech Outdoor stáhla po několika dnech rozklad, který podala proti vydanému stavebnímu povolení na modernizaci úseku dálnice D1 úseku 7 mezi Souticemi a Loktem. Ředitelství silnic a dálnic ale ještě i tak vyhráno nemá: rozklad podala i obec Hulice.
Stažení rozkladu bez dalších podrobností potvrdilo ministerstvo dopravy i Pavlína Stránská, mluvčí skupiny BigBoard. Pod ní Czech Outdoor patří.
Czech Outdoor v rozkladu napadal, že ministerstvo dopravy při vydávání stavebního povolení nepřihlédlo k námitkám firmy, která se domnívá, že je modernizací zasaženo její právo. Jde o společnost, která od loňského září oblepila velkou část svých billboardů českými vlajkami a ignoruje povinnost reklamní zařízení odstranit.
Czech Outdoor v rozkladu uvedl, že modernizace D1 znemožní řádné užívání, kvůli čemuž bude dotčeno jeho vlastnické právo. „Účastník řízení rovněž požádal, aby s ním byl záměr projednán za účelem nalezení vzájemné domluvy a uzavření dohody, kde bude vykompenzován dopad navrhované úpravy na společnost,“ uvedl Czech Outdoor v návrhu.
BigBoard a ministerstvo dopravy mají dnes představit další dohodu o likvidaci billboardů. Zákon reklamu podél dálnic zakazuje už téměř rok, přesto zatím nezmizela ani polovina z nich.
Sesterská firma BigMedia přitom dál nabízí reklamní plochy podél dálnic , o kterých je ministerstvo přesvědčeno, že jsou nelegální. „Nenabízíme žádné plochy, které měly či mají být odstraněny. Nabízíme pouze ty, které jsou legislativně zcela v pořádku. Ostatní jsme již před rokem zakryli nekomerčním motivem a postupně demontujeme v souladu s dohodou s ministerstvem dopravy,“ řekla Stránská. Dohoda počítala s odstraněním pěti billboardů denně, k čemuž ale nedošlo.