Český výrobce byl v soutěži jediným uchazečem.
Společnost CZ LOKO je vítězem soutěže na dodávku deseti posunovacích lokomotiv pro polského státního dopravce PKP Intercity.
Vyplývá to z písemné zprávy zadavatele zveřejněné na profilu PKP InterCity. Ta jako vítěze uvádí CZ LOKO, které bylo jediným uchazečem. Cena je pro polského dopravce nakonec výrazně nižší, než byly původní odhady: 39,1 milionů polských zlotých (zhruba 230 milionů korun).
Součástí zakázky je čtyřletá záruka i školení strojvedoucích. CZ LOKO by mělo lokomotivy dodat do dvou let od podpisu smlouvy. Do podpisu nechce výrobce soutěž komentovat.
Podmínky soutěže by měla splňovat posunovací lokomotiva EffiShunter 300, která už v Polsku jezdí: používá ji polské Metro Warszawskie.
CZ Loko bylo jediným uchazečem a nabídlo výrazně nižší cenu. Hm, to se asi markeťáci moc netrefili a mohli z toho vymáčknout víc … ? Nebo je prestiž cennější? 🙂
Těžko říct, když neznáme zadání té soutěže – o konkrétně v něm bylo či nebylo.
Nevím jestli předem poznáte, kolik se nakonec sejde nabídek.
Tady se to dalo celkem odhadnout, byl to totiž už druhý tendr, ten první byl zrušen pro překročení předpokládané ceny a též se do něj přihlásil jen jediný zájemce, CZ Loko.
Stále nerozumím tomu, kdo si dnes koupí NOVOU lokomotivu se špalkovou brzdou, stejnosměrnými motory a bez EDB… Je na tom krom ceny něco opodstatnitelného? Vícenáklady na údržbu asi těžko…
Ano, je to zvláštní. V ČKD vyráběli obdobně výkonnou a těžkou lokomotivu s EDB už v roce 1995.
Složitost u takhle malé lokomotivy je na škodu. A EDB u ní je vyložený nesmysl.
U posunovací lokomotivy, co se celý život jen rozjíždí a brzdí je EDB nesmysl, jasně.
A je složitější stejnosměrný pohon nebo střídavý? Měniče jsou složitější střídavé, ale je to už dostatečně zvládnutá věc, zato motory jsou značně složitější a provozně/údržbově náročnější ty stejnosměrné.
Tak třeba PKP nebo ČD… 🙂 nebo jakýkoliv další gumonárodní dopravce…
Ještě Železnice Srbije 🙂
A lom v Bosně. 🙂
A můžeme si od vás přestat půjčovat vozy … A přestat manipulovat na hraničních přechodech … Víte, kolik stojí odeslání české lokomotivy s českým strojvedoucim do
zst. Chałupki nebo Zebrzydowice? Nyní jsou na CD téměř zdarma, proto ze za CD delaji vykon strojvudci PKPIC
To jen u nás řádí Gargamel na Veselé krávě…
Akorát, aby z toho ve výsledku opravdu byla posunovačka…. Známe Polsko, dva vozy to utáhne, aby to někoho nenapadlo poslat na „rychlík“ do Kudowy nebo Sanoku…
Te posunovacki jsou proto aby uvolnit vetsi SM42 do vlakovej praci o kterej pisete.
No co u Praha Turnov taky jezdila 708 a 2 bixy.
Gratulace CZ-Loko. Kdyby ještě do kabiny přidali pár sedaček, mohli by pro ČD nabídnout slušnou náhradu za Regiopříšery… 😉
Tu už mají: MUV 75, ale ČD nějak pořád dělají, že o ní nevědí.
To je novostavba nebo nějaká reko?
Novostavba.
Go CZ LOKO go!