umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Zprávy

CZ LOKO míří k vítězství v zakázce na 10 lokomotiv pro polské dráhy

EffiShunter 300 v areálu Čepra ve Střelicích. Pramen: CZ LOKO
EffiShunter 300 v areálu Čepra ve Střelicích. Pramen: CZ LOKO
Český výrobce byl v soutěži jediným uchazečem.

Společnost CZ LOKO je vítězem soutěže na dodávku deseti posunovacích lokomotiv pro polského státního dopravce PKP Intercity.

Vyplývá to z písemné zprávy zadavatele zveřejněné na profilu PKP InterCity. Ta jako vítěze uvádí CZ LOKO, které bylo jediným uchazečem. Cena je pro polského dopravce nakonec výrazně nižší, než byly původní odhady: 39,1 milionů polských zlotých (zhruba 230 milionů korun).

Součástí zakázky je čtyřletá záruka i školení strojvedoucích. CZ LOKO by mělo lokomotivy dodat do dvou let od podpisu smlouvy. Do podpisu nechce výrobce soutěž komentovat.

Podmínky soutěže by měla splňovat posunovací lokomotiva EffiShunter 300, která už v Polsku jezdí: používá ji polské Metro Warszawskie.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

CZ Loko bylo jediným uchazečem a nabídlo výrazně nižší cenu. Hm, to se asi markeťáci moc netrefili a mohli z toho vymáčknout víc … ? Nebo je prestiž cennější? 🙂

Kubrt

Těžko říct, když neznáme zadání té soutěže – o konkrétně v něm bylo či nebylo.

Jméno

Nevím jestli předem poznáte, kolik se nakonec sejde nabídek.

Pražák

Tady se to dalo celkem odhadnout, byl to totiž už druhý tendr, ten první byl zrušen pro překročení předpokládané ceny a též se do něj přihlásil jen jediný zájemce, CZ Loko.

Tonda Sehnal

Stále nerozumím tomu, kdo si dnes koupí NOVOU lokomotivu se špalkovou brzdou, stejnosměrnými motory a bez EDB… Je na tom krom ceny něco opodstatnitelného? Vícenáklady na údržbu asi těžko…

Bert

Ano, je to zvláštní. V ČKD vyráběli obdobně výkonnou a těžkou lokomotivu s EDB už v roce 1995.

Pavel

Složitost u takhle malé lokomotivy je na škodu. A EDB u ní je vyložený nesmysl.

Kubrt

U posunovací lokomotivy, co se celý život jen rozjíždí a brzdí je EDB nesmysl, jasně.

Twix

A je složitější stejnosměrný pohon nebo střídavý? Měniče jsou složitější střídavé, ale je to už dostatečně zvládnutá věc, zato motory jsou značně složitější a provozně/údržbově náročnější ty stejnosměrné.

Lemmy

Tak třeba PKP nebo ČD… 🙂 nebo jakýkoliv další gumonárodní dopravce…

Kubrt

Ještě Železnice Srbije 🙂

Lemmy

A lom v Bosně. 🙂

Big Brother

A můžeme si od vás přestat půjčovat vozy … A přestat manipulovat na hraničních přechodech … Víte, kolik stojí odeslání české lokomotivy s českým strojvedoucim do
zst. Chałupki nebo Zebrzydowice? Nyní jsou na CD téměř zdarma, proto ze za CD delaji vykon strojvudci PKPIC

David Brzezniak

To jen u nás řádí Gargamel na Veselé krávě…

Džamel

Akorát, aby z toho ve výsledku opravdu byla posunovačka…. Známe Polsko, dva vozy to utáhne, aby to někoho nenapadlo poslat na „rychlík“ do Kudowy nebo Sanoku…

Vojtěch

Te posunovacki jsou proto aby uvolnit vetsi SM42 do vlakovej praci o kterej pisete.

Zrzek

No co u Praha Turnov taky jezdila 708 a 2 bixy.

Leipaer

Gratulace CZ-Loko. Kdyby ještě do kabiny přidali pár sedaček, mohli by pro ČD nabídnout slušnou náhradu za Regiopříšery… 😉

Miky

Tu už mají: MUV 75, ale ČD nějak pořád dělají, že o ní nevědí.

David

To je novostavba nebo nějaká reko?

Kubrt

Novostavba.

Laik

Go CZ LOKO go!