Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Čtvrtmiliardová a rok a půl trvající oprava nadjezdu v Lysé nad Labem skončila

Opravený nadjezd v Lysé nad Labem. Foto: Středočeský kraj
Opravený nadjezd v Lysé nad Labem. Foto: Středočeský kraj

Středočeský kraj dnes oficiálně otevřel po roce a půl nadjezd v Lysé nad Labem přes železniční trať na silnici II/272.  Rekonstrukce mostu z roku 1973 vyšla na téměř 270 milionů korun a výrazně komplikovala dopravu ve městě i v jeho okolí. Řidiči po mostě mohou jezdit už téměř týden.

Most opravil Metrostav společně se stavebními firmami Porr a Chládek a Tintěra Pardubice. Stavbu předal o necelý měsíc dříve než byl původní plán.

Most prochází městem Lysá nad Labem přes důležitou železniční trať regionálního i celostátního významu, proto byla jeho oprava bezesporu jednou z nejvyšších priorit, které jsme v oblasti rekonstrukcí dopravních staveb měli. Most navíc svojí délkou 214 metrů patří k nejdelším ve středních Čechách,“ řekla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).

Po dobu uzavírky musela auta objíždět trasu přes Stratov, nákladní auta nad 12 tun až přes Nymburk. Otevření nadjezdu uvítají i i řidiči na D10: trasa přes Lysou nad Labem a D11 bývá při zácpě na dálnici mezi Prahou a Turnovem alternativní možností, jak se vyhnout velkému zdržení.

Podle Jermanové se podařilo cenu opravy snížil o 5,6 milionů korun, navíc výrazně snížil kraj náklady na výluky, kdy oproti původně kalkulovaným 48 milionům kraj zaplatil jen necelých 8 milionů korun. Zdůraznila i zvýšení bezpečnosti mostu, neboť pilíře byly zesíleny a případné vykolejení vlaku by nyní nemělo konstrukci mostu výrazně ohrozit.

Most na důležitou železniční tratí sloužil od roku 1973, spojuje dvě části Lysé nad Labem. Technický stav mostu se před rekonstrukcí rychle zhoršoval. Most má nové podpěry a zejména novou ocelovou konstrukci. Většinu zaplatila Evropská unie.

11
Diskuze

avatar
3 Komentáře
8 Reakce na komentáře
4 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
Jiří KocurekMartin V.VRTMildaIVZdeněk Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zdeněk
Host
Zdeněk

No konečně! Už to tam bylo o nervy s těmi objížďkami.

VRT
Host
VRT

Tak jsem si dohledal, že to nebyla oprava, ale bourání a kompletní nová výstavba. To hlavní: trvalo to 19 (!!!) měsíců. No to snad…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

… ani nelze obhájit. Archeologové? No dobře, ale to taky nestačí.

VRT
Host
VRT

Heh, našel jsem kompletní video ze stavby… http://www.lysafree.net/webcam/ Většinu času se tam vůbec nic nedělo.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Díky za odkazy. Tak jsem si skočil na 1:52:48 alias 18.4. kdy už je mostovka vidět v celé délce, ještě s prkenným zábradlím. Smutné.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Oprava mostu: „Most má nové podpěry a zejména novou ocelovou konstrukci.“
Náhradní díl tramvaje: Vozová skříň.

Vždyť je to téměř novostavba v obou případech.

Martin V.
Host
Martin V.

Taky je mi záhadou, proč autor článku nenapsal rovnou, že se zdemolovali starý most a na jeho místě postavili nový.

U tramvaje je prý nejhodnotnější díl její technický průkaz, takže se nemusí aplikovat přísnější normy pro nová vozidla. Skříň, podvozky a elektrovýzbroj pak může být nová. 🙂 Že by i u toho mostu Středočeský kraj potřeboval z nějakého důvodu zachovat kontinuitu?

MildaIV
Host
MildaIV

Asi zkušenosti s Libeňským mostem. Preventivně to nazvali rekonstrukcí, aby někdo neprotestoval.

VRT
Host
VRT

U mostu z roku 1973? To snad ne.

Martin V.
Host
Martin V.

I tak mi přijde, že životnost velkých mostů pod 50 let s tím, že některé bylo navíc potřeba demolovat narychlo (Černá Hora, Mušov…) je žalostná. O lávkách se raději nebudu ani rozepisovat. Doufám, že ty současné náhrady vydrží déle. A ne že za 30 let někdo přijde se zjištěním, že do mostu léta zatékalo a nikdo si toho nevšiml, a proto ho bude třeba nahradit novým. Přitom Šmejkalka stavěná za války v době všeobecného nedostatku kvalitního materiálu stále stojí a snáší plné zatížení D1.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Co si pamamtuju, tak na D1 probíhalo v 90. letech zesilování některých mostů a to v podobě přidání dodatečných předpínacích kabelů. Nevím, zda je Šmejkalka tento případ.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll