Čtvrtmiliardová a rok a půl trvající oprava nadjezdu v Lysé nad Labem skončila

Opravený nadjezd v Lysé nad Labem. Foto: Středočeský krajOpravený nadjezd v Lysé nad Labem. Foto: Středočeský kraj

Středočeský kraj dnes oficiálně otevřel po roce a půl nadjezd v Lysé nad Labem přes železniční trať na silnici II/272. 

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

No konečně! Už to tam bylo o nervy s těmi objížďkami.

VRT

Tak jsem si dohledal, že to nebyla oprava, ale bourání a kompletní nová výstavba. To hlavní: trvalo to 19 (!!!) měsíců. No to snad…

Jiří Kocurek

… ani nelze obhájit. Archeologové? No dobře, ale to taky nestačí.

VRT

Heh, našel jsem kompletní video ze stavby… http://www.lysafree.net/webcam/ Většinu času se tam vůbec nic nedělo.

Jiří Kocurek

Díky za odkazy. Tak jsem si skočil na 1:52:48 alias 18.4. kdy už je mostovka vidět v celé délce, ještě s prkenným zábradlím. Smutné.

Jiří Kocurek

Oprava mostu: „Most má nové podpěry a zejména novou ocelovou konstrukci.“
Náhradní díl tramvaje: Vozová skříň.

Vždyť je to téměř novostavba v obou případech.

Martin V.

Taky je mi záhadou, proč autor článku nenapsal rovnou, že se zdemolovali starý most a na jeho místě postavili nový.

U tramvaje je prý nejhodnotnější díl její technický průkaz, takže se nemusí aplikovat přísnější normy pro nová vozidla. Skříň, podvozky a elektrovýzbroj pak může být nová. 🙂 Že by i u toho mostu Středočeský kraj potřeboval z nějakého důvodu zachovat kontinuitu?

MildaIV

Asi zkušenosti s Libeňským mostem. Preventivně to nazvali rekonstrukcí, aby někdo neprotestoval.

VRT

U mostu z roku 1973? To snad ne.

Martin V.

I tak mi přijde, že životnost velkých mostů pod 50 let s tím, že některé bylo navíc potřeba demolovat narychlo (Černá Hora, Mušov…) je žalostná. O lávkách se raději nebudu ani rozepisovat. Doufám, že ty současné náhrady vydrží déle. A ne že za 30 let někdo přijde se zjištěním, že do mostu léta zatékalo a nikdo si toho nevšiml, a proto ho bude třeba nahradit novým. Přitom Šmejkalka stavěná za války v době všeobecného nedostatku kvalitního materiálu stále stojí a snáší plné zatížení D1.

Jiří Kocurek

Co si pamamtuju, tak na D1 probíhalo v 90. letech zesilování některých mostů a to v podobě přidání dodatečných předpínacích kabelů. Nevím, zda je Šmejkalka tento případ.