Autobusy Zprávy

ČSAD Vsetín pořídilo pro Opavsko a Vítkovsko autobusy SOR na plyn, počítá i s brigádníky

Autobusy ČSAD Vsetín pro Opavsko jsou od výrobce SOR. Pramen: ČSAD Vsetín
Autobusy ČSAD Vsetín pro Opavsko jsou od výrobce SOR. Pramen: ČSAD Vsetín

Společnost ČSAD Vsetín převezme v sobotu 8. června po půlročním odkladu autobusové linky na Opavsku a Vítkovsku v Moravskoslezském kraji. Firma pro tento účel pořídila 84 nových autobusů na zemní plyn (CNG) za téměř půl miliardy korun. Drtivá většina je od výrobce SOR Libchavy, několik kusů dodá Scania.

Na Opavsku nasadí ČSAD Vsetín do provozu 59 nových vozů, na Vítkovsku pak dalších 25. „Jedná se o v Česku dosud největší jednorázový nákup ekologických autobusů,“ uvedla dnes firma ze skupiny Z-Group Zdeňka Zemka v tiskové zprávě.

Část autobusů už dorazila do Opavy, další se sem postupně přemisťují. Jsou nízkopodlažní, klimatizované a vybavené wifi a zásuvkami. Odbavovací systém umožní platit několika různými způsoby, včetně bezkontaktní platební karty.

ČSAD Vsetín přebírá jako vítěz tendrů oblasti od dopravce TQM. Přechod přitom nebyl hladký, společnost TQM napadla tendr u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Přestože řidiči vesměs od stávajícího dopravce nepřecházejí k novému, ČSAD Vsetín slibuje, že dostatek řidičů zajistí.

„Dokážeme je v rámci skupiny postupně přeskupit podle toho, ve kterých soutěžích jsme uspěli a ve kterých naopak ne. Je to komplikované, ale je to řešitelné. V začátcích nám na přechodnou dobu pomohou i brigádníci,“ sdělil mluvčí ČSAD Vsetín Miroslav Slaný.

V Moravskoslezském kraji zajišťuje ČSAD Vsetín autobusovou dopravu ještě v oblasti Jablunkovska a od loňského roku čerstvě i Novojičínska. Na Opavsko (cena 37,01 Kč/km) a Vítkovsko (36,98 Kč/km) měla firma podle představ kraje nastoupit už loni v prosinci, to se ale nestihlo a kraji vypomohl stávající dopravce TQM.

Stejné zpoždění nastalo i na Frýdecko-Místecku a Bílovecku. V každé oblasti byly důvody trochu jiné, společným jmenovatelem byl odklad či protažení tendru námitkami, doplňujícími dotazy, diskusemi s obcemi nebo podáním k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Roli zřejmě sehrála i neochota některých firem podepsat smlouvu narychlo během několika dní před začátkem loňských letních prázdnin.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
zerro
Host
zerro

Uvidíme jak bude fungovat ČSAD Vsetín. Zlaté časy , kdy jezdily žluté autobusy TQM. Autobusy už stojí zaparkované v Opavě, a opět autobusy SOR.
Kvalitní autobusy TQM budou stát a autobusy SOR jezdit po okolí. Málo místa pro sezení ( hlavně kdo má dlouhé nohy ), málo sedaček v autobuse. Hlavně, že bude levný kilometr na provoz.
Kvalita cestování není důležitá, cena na kilometr je zásadní.
Krajští úředníci se vozí v autech, necestují dopravními prostředky, tak je to nezajímá.

JaJeČ
Host
JaJeČ

Start za pár dní a stále neumí sehnat cca 60 řidičů. No bude ještě sranda. 🙂

Jose
Host
Jose

Já nevím, ale občas stačí číst. Píší, že řidiče mají zajištěny, i přesto, že stávající řidiči přestup k ČSAD Vsetín bojkotují.

JaJeČ
Host
JaJeČ

Papír toho snese. 😉

Pavel
Host
Pavel

když je mají zajištěný, tak jaký bojkot ?

Tomáš
Host
Tomáš

Nevíte prosím jak to vypadá na MHD ve Vsetíně jaké vozy budou jezdjt tam? Děkuji

Tomáš
Host
Tomáš

Ještě jsem se zapoměl zeptat jak to teď vypadá s dopravou ve Zlínském kraji když ÚOHS zrušil trndr na autobusy. Vím jen že se kraj bude domlouvat se stávajícími dopravci a Zetko (integrovaný systém) bude za 1-2 roky.

Jose
Host
Jose

Pokud vím tak dopravce aktuálně připravuje výběrové řízení na nové vozy pro MHD Vsetín.

Tomáš
Host
Tomáš

Jo to vím jen mě zajíma jak to vypadá a jestli se něco posunulo

UBolt958
Host
UBolt958

Doufám, že Vsetín neuspěje a konečně začnou na kraji padat hlavy, protože co tam teď je za „odborníky“, tak to se jen tak nevidí. Ještě čekám, kdy přijdou s nápadem, že splavní Odru, Ostravici, Opavu a Olši a lodní doprava se stane stěžejní dopravou v kraji, která uleví již tak přeplněným silnicím.

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

Přání, aby veřejná doprava nefungovala a lidi zůstali bez spojení , může vyslovit pouze velmi zvláštně uvažující člověk….

Jiří
Host
Jiří

Pane námětsku, tady v diskui jste sliboval, že to nebudou SORky:
https://zdopravy.cz/v-tendrech-moravskoslezskeho-kraje-uspel-transdev-ze-tri-oblasti-vytlacil-arrivu-12201/

Jakub – dle dostupných informací ze včerejška budou noví dopravci nasazovat nové autobusy, určitě ne SOR, určitě ne Čína a pravděpodobně ne IVECO. Takže se třeba dočkáme překvapení. Ono je totiž třeba motivovat i nové řidiče. A nabídnout řidič nový Mercedes je docela velká motivace, ne?

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

@Jiří – za to se musím omluvit, vycházel jsem z rozhovoru s panem Zemkem.

Dyspozytor
Host
Dyspozytor

Jak víte pane Jiří, že bude pouze sor? To přeci nikdo netvrdí 😉

Pavel
Host
Pavel

Jo možná tam dají i nějakou C734, co jezdí jinde.

UBolt958
Host
UBolt958

Tak přidělit oblast autobusové dopravy firmě, která nemá v dané oblasti žádné zázemí, řidiče,
ani autobusy a odstřihnout firmu, která má dlouholetou historii, aby se ušetřilo pár haléřů může taky jenom pouze zvláštně uvažující člověk. Za „ušetřené“ drobné si třeba můžete nechat zaplatit studii lanovky do ZOO, která Vám řekne, že je taky na prd.

Jakub Unucka
Host
Jakub Unucka

@UBolt958 nikdo nic nepřidělil, proběhlo výběrové řízení, které TQM prohrálo. Slyšel jste už někdy o Zákonu o veřejných zakázkách? A že se utrácení veřejných peněz jím musí řídit? Kdyby nebyl, jezdí samozřejmě TQM, protože by to bylo pro všechny nejjednodušší. Ale zákon platí, někdy bohudík, někduy bohužel….

Tourliner
Host
Tourliner

Další věc je skutečnost, že dopravci jednali proti sobě ne fair. Každá z těchto společností jezdí doma mnoho let a dobře fungovala na svém trhu. Proč přišli k někomu jinému a ztratili vlastní dvůr?

PaPa
Host
PaPa

Pane Unucka, napsal a napovídal jste toho už mnoho. Doufám, že si vzpomente na tvrzení, že ,,žluté autobusy“ od prosince 2018 nevyjedou. A ejhle, ony jezdí i v květnu 2019. Jak může vypadat dopravní obslužnost Opavska s brigádníky, když ČSAD Vsetín stále tvrdí, že má řidičů dost. Je třeba sundat růžové brýle a podívat se na Opavsko a Vítkovsko z pohledu zázemí. Myslím si, že brigádníci budou koukat. A nejen oni!

Pavel
Host
Pavel

Kdo zaplatí ty přejezdy na tankování CNG z Opavy do Ostravy a do Krnova ? Nehledě na ekologii, kilometrů navíc. Tomu se říká zajištěná doprava ? Na tom kraji je takový bor..el, že to není možné.

Hynek
Host
Hynek

Pane Unucko, myslím, že UBolt958 slyšel nejen o Vámi zmiňovaném zákonu, ale i o bordelu, který vznikl například v Ústeckém kraji a nejen tam.

K. S.
Host
K. S.

Pane náměstku, Vaše vize, které ničí stávající infrastrukturu a plácají se v utopiích, to je kapitola sama pro sebe.

Pavel
Host
Pavel

Však máme samé vzory, zničíme zemědělství, průmysl, teď i dopravu. Dokud někoho nezavřou tak se jen budou plnit kapsy ….

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll