egoe-plus
Autobusy

ČSAD Slaný kupuje pro dopravu na Teplicku nové patnáctimetrové autobusy Setra

Autobus Setra S 418 LE business. Foto: Icom
Autobus Setra S 418 LE business. Foto: Icom
ČSAD Slaný na Teplicku začne jezdit od prosince místo Arrivy.

Cestující na Teplicku čeká od prosince letošního roku svezení v úplně nových autobusech značky Setra. Jejich nákup oznámila společnost ČSAD Slaný z koncernu ICOM Transport. Do pořízení dopravce investuje 140 milionů korun.

Půjde o model MultiClass 400. Pro ICOM půjde o první patnáctimetrové nízkopodlažní vozy, které bude mít ve flotile. ČSAD Slaný získal zakázku na desetiletý provoz na Teplicku ve veřejné soutěži Ústeckého kraje.

Pro příměstskou dopravu nasadí ICOM celkem 21 nových autobusů. Budou 14,6 metrů dlouhé s třemi nápravami. Pojmou až 61 sedících cestujících. Základní části karoserie se vyrábí v českém výrobním závodě EvoBusu v Holýšově, dokončení výroby probíhá v německých závodech v Mannheimu a Neu-Ulmu. Autobusy budou podle požadavků Ústeckého kraje v zeleném provedení.

ČSAD Slaný vystřídá na Teplicku společnost Arriva City. Soutěž vyhrál s cenou 39,71 Kč/km v oblasti Teplicko a 40,97 Kč/km v oblasti Příměstská doprava Teplice, kde budou jezdit velkokapacitní vozidla.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Doufám, že to chlapi dostanou v automatu, klacek na bus je dneska vážně pruda.

Jari

Jezdím přesně s tímto typem busu a ten má šestistupňovou automatickou převodovku, je to výrobní standard.

Cestující, teď ale doma

Jezdí ICOM, potažmo ČSAD Slaný, stále v Ústeckého kraje nebo taky z nějakých oblastí vycouval podobně jako Busline?

Honza

Vycouval. Nicméně za nemalý peníz pronajímá Setry DSÚK… předchozí komentář byl překlep, prosím o smazání…

LeKon

Hnusný Setry

Josef Král

Proč autobusáci až ze Slasného. To nemají někoho v místě? Jistě existovalo ČSAD Teplice.

PetrB

ČSAD Slaný jezdí od roku 2014 v oblasti Bílina, Litvínov a částečně Teplice, od roku 2015 v oblasti Dolní Poohří. Od roku 2008 do 2014 zajišťovala tato společnost dopravu na Lounsku a v Dolním Poohří. Dále zajišťuje linku PID 398 Louny – Slaný – PHA, nádr. Veleslavín. V minulosti provozovala i dálkovou linku Most – Slaný – Praha.
Nyní tedy rozšiřuje jen své pole působnosti. Takže co je na tom divného?

Michal

Oblast Bílina Litvinov už ICOM nejezdí 2 roky, je tu DSÚK, Poohří už taky myslím nemá. Arriva jezdí jako subdodavatel pro DSÚK od listopadu tuším, ale protože se na kraji změnilo vedení, krajská společnost se nebude rozrůstat, ale daj to právě ICOMu.

Graylag

Mělo by se podle vás vybírat podle názvu dopravce, respektive podle jeho sídla místo nabídnuté ceny? To nezní úplně ekonomicky.
Nebo jinak, proč nikco místní nenabídl lepší cenu?

Anonym ze severu

Předpokládám, že mezi 1. a 2. Dveřmi bude stejně úzká ulička jako u 12m verze, se kterou tam ČSAD Slaný jezdil. Nebo bude širší? A taková otázka – zvládnou vyjezdit jízdní doby stejně jako Solarisy? Na ústecku se to moc nedařilo, resp. Jízdní doba se lehce prodloužila.

Jari

Širší ulička určitě ne, je to meziměstská verze. Jezdím přesně s tímto typem autobusu a tak můžu chytračit 🙂

Jari

Ulička širší není, je to meziměstská verze.

LiborV

Zdá se, že i přes několik menších dodávek od Iveca je koncern ICOM věrný vozům od EVOBUSu. Je v ČR ještě nějaký podobně velký zákazník EVOBUSu jako je ICOM. Nebo je koncern z Jihlavy s velkým náskokem největší?

ABC

Nevím teda, ale není ICOM věrný spíš Mercedesu? Nebo už to neplatí?

mufiklo

Však ano, EvoBus ze skupiny Daimler-Benz (majitel Mercedesů) je je výrobce a dodavatel autobusů Mercedes a Setra

***** Petr

Přesně. Navíc je ICOM partner včetně servisu , nic jiného by Kratochvíl nedal

LiborV

ICOM co jsem slyšel, je jako dlouholetý partner EVOBUSu, získat nové vozy za pro něj opravdu výhodné ceny. Nižší než mají jiní dopravci.

Bmo

Kde jsou ty doby, kdy jsme si kvalitní, pohodlné a pěkné autobusy vyráběli sami!

***** Petr

V Mýtě dělají k Setře kvalitativně podobný stroj a na Olomoucku s ním jezdí Wojtila a není nepohodlný , exportuje se i na západ

Jiří Kocurek

A teď si představte, že by někdo v cizině uvalil zákaz importu autobusů i trolejbusů z ČR, protože tam u nich taky mají výrobce. To by byl řev.

LeKon

A ktery ty pekny autobusy prosimte myslis? Doufam ze nemyslis ty hnusny Karosy

Gajda

Ona zrovna tadle Setra není oproti tomu Crosswayi žádneh zazrak a pokud bude mít ty basic sedačky, tak je pro lidi snad ještě i malinko horší. Když se v tom vezeš, tak ti nijak nepomůže, že je to autobusovej Maybach.

LiborV

U sedadel záleží co si zadal kraj do podmínek výběrka. Zda si nadefinoval standard sedadel. Pokud ne, tak nakoupí obvykle dopravci bus kde jsou sedadla ta základní tedy nejlevnější.

PvvS

A to bylo kdy ? RTO/ ŠM ?

Jan Sova

Podvozek a pohon bude kvalita, sedačky neznám. Ale Setra předpokládám pro „urban“ udrží vysoké krédo stejně jako má v „coach“.

mufiklo

Gratuluju

Anonym ze severu

K čemu? Já bych raději ty Solarisy. Osobní zkušenost a můžu je jako cestující porovnat. Bude jich škoda, na ústecké už teď chybí.

Trainman

Jak s dovolením vypadá meziměstský LE bus od Solarisu? Ještě jsem ho totiž neviděl…

PvvS

Urbino 12LE nestačí ?