Autobusy

ICOM porazil v Ústeckém kraji Arrivu. Na Teplicku začne jezdit ČSAD Slaný

Autobus ČSAD Slaný. Foto: PID
Autobus ČSAD Slaný. Foto: PID
Soutěž zlevnila cenu proti současné úrovni.

Autobusovou linkovou dopravu na Teplicku bude od prosince příštího roku provozovat společnost ČSAD Slaný patřící do skupiny ICOM Transport. Desetiletou smlouvu s dopravcem podepsal Ústecký kraj. Informovala o tom Markéta Voleníková z krajského odboru dopravy. Dopravce se změní i v dalších částech kraje.

„Dopravce bude dopravu zajišťovat na základě podání nejvýhodnějších cenových nabídek ve dvou výběrových řízeních,“ uvedla Voleníková. „Nové smlouvy mají nižší cenu než současný provoz. Autobusovou dopravu na Teplicku momentálně obstarává společnost Arriva City. Ta tak bude zajišťovat dopravní obslužnost ve zmíněném regionu až do konce listopadu 2021,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Jindřich Franěk.

Roční úsporu podle aktuálních cen obou dopravců kraj odhaduje zhruba na dvacet milionů korun. Nový dopravce ČSAD Slaný vyhrál výběrová řízení s cenou 39,71 Kč/km v oblasti Teplicko a 40,97 Kč/km v oblasti Příměstská doprava Teplice, kde budou jezdit velkokapacitní vozidla. Nový dopravce má rok na přípravu vozového parku a zajištění personálu.

DSÚK převezme další oblasti

V Ústeckém kraji zastupitelé v květnu 2017 schválili zřízení krajského autobusového dopravce. Založením vlastního dopravního podniku samospráva reagovala na potíže v autobusové dopravě v souvislosti s tehdejším vládním nařízením o zvýšení platů řidičů. Dopravce DSÚK (Dopravní společnost Ústeckého kraje) nyní zajišťuje dopravu v sedmi oblastech, Autobusy Karlovy Vary v pěti oblastech. Za jeden kilometr bude kraj ČSAD Slaný platit výrazně méně, než dosud dostává DSÚK. Podle analýzy společnosti Nexia AP pro Liberecký kraj platí Ústecký kraj DSÚK za kilometr přes 48 korun.

Dopravu v oblasti Lounsko-západ zajišťuje společnost Arriva City a na Podbořansku společnost Autobusová doprava Podbořany. V části okresu Louny končí 30. ledna 2021 smlouvy s dopravci Arriva a Autobusová doprava Podbořany. „I tyto dvě oblasti od 1. února 2021 převezeme DSÚK na základě platné desetileté smlouvy,“ uvedla Voleníková.

Dopravci Autobusy Karlovy Vary končí smlouvy na provozování dopravy v oblastech Šluknovsko, Mostecká pánev, Chomutovsko a Kadaň a Žatec k 30. červnu 2022. „U linek oblasti Vejprtska je předpoklad provozu stávajícího dopravce Autobusy Karlovy Vary do nástupu nového dopravce, který vzejde z veřejné soutěže vypsané v letošním prosinci nebo lednu příštího roku,“ řekla Voleníková.

ČTK + Zdopravy.cz

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

To je dobře

Miloň

V čem? V PID jeden z nejhorších dopravců, minimálně polovina autobusů nesplňuje ani už relativně základní vlastnosti jako ukazatel času a pásma, boční transparent, platba bankovní kartou nebo načtení QR z aplikace lítačka. Hodně štěstí.

Vlk

No, 39 korun ?
To jsou normálně ceny, za které snad může jezdit nějaký blázen !
To jsem zvědavý jakou politiku bude Icom uplatňovat třeba na řidičích, aby ušetřil.
Taková cena je v současné době opravdu hraniční !
To se někde musí projevit !

Josef Lutišan

Kolik zaplatili výpalné,snad budou služby na 100% úrovni když zaplatili

Žabák

Odkdy má Vejprtsko jezdit nový dopravce?

Jindra

Horší vedení kraje než bylo 2016 – 2020, to snad již ani nejde.

Žabák

DSÚK jezdí a busy jsou pěkné, jak si to vůbec mohli dovolit…

Vlk

Podívejte se na Jablonec nad Nisou……….to je katastrofa !!!
Všude to stojí za velké kulové………..

-TR-

Já chápu, že vám vadí strana, jejímž členem byl bývalý hejtman a náměstek pro dopravu. Ale zkuste na to koukat trochu objektivně.

Žabák

Jelikož nejde o ODS ani TOP 09, nevidím na straně nic špatného 😉

-TR-

Reaguji na vašeho předřečníka.

Majk

ČSAD Autobusy KV mají smlouvu jen do 30.6.2022? Chápal bych to v té oblasti Vejprtsko, kde v únoru 2019 tento dopravce podepsal smlouvu po odchodu TD Busu, ale v té době se psalo i zde, že v ostatních oblastech, kde ČSAD Autobusy KV jezdí, což jsou oblasti Šluknovsko, Mostecká pánev, Chomutovsko a Kadaň a Žatec, že zůstávají až do roku 2024. Víte někdo, kdy nastal ten zlom, že i oni řekli kraji, „Budeme jezdit jen do června 2022?“? Díky 😉

Zbyněk

Podle smluv a dodatků jsem nenašel žádné zkrácení platných termínů smluv, jedná asi zřemě asi o platnost smluv, kdy jsou ochotni jezdit za nasmlouvanou nižší cenu. Půjde zřejmě o nepřímé nepísemné ujednání z loňského roku.

Žabák

Vejprty/Podbořany/Žatec byly po krachu BL zasmluvněny do 31.1.2021

Zbyněk

Ano, to je fakt.

Zbyněk

Konečně je doprava plně stabilizovaná a do soutěží už se nehlásí firmy, které pak budou kraj vydírat protože za tu cenu 48Kč/km je schopna DSÚK zajistit dopravu ze dne na den, zároveň je fér, že soukromé firmy nebyly postaveny mimo, ale že mají možnost dopravu zajišťovat i dál, ovšem práci u DSÚK si řidiči a ostatní personál hlídají, vědí, že u krajského dopravce jsou jednoznačně nejlepší podmínky a to i z pohledu cestujícího.

leviathan

Potvrzuji ze svých zdrojů. DSÚK si vede dobře. Bylo ostatně v tomto regionu na čase…

-TR-

Otázka je, jak to bude poté, co se změnilo vedení kraje po volbách…

mufiklo

Doufám, že nové vedení bude mít rozum a DSÚK zruší.

Zbyněk

A destabilizuje dopravu ve většině kraje, jste blázen, když si to myslíte.

M.k

No pokud budou resit zamestnance čím problemovejsi tim nej zamestnanec tak je jedno kdo to ma kdyz vedeni bude stejne

Žabák

DSÚK je to nejlepší co se mohlo stát 🙂 (y)