Autobusy Zprávy

ČSAD Havířov nakoupilo pro Havířovsko 23 autobusů Iveco na plyn

Autobus Iveco Crossway Low Entry na zemní plyn. Pramen: Iveco
Autobus Iveco Crossway Low Entry na zemní plyn. Pramen: Iveco
Havířov a okolí budou obsluhovat nové autobusy na plyn od Iveca.

Společnost ČSAD Havířov úspěšně uzavřela velký tendr na nákup autobusů na CNG pro oblast Havířovska. Vítězem soutěže se stala ostravská společnost KAR group, která je distributorem autobusů značky Iveco. Informace se objevila ve věstníku veřejných zakázek.

ČSAD Havířov poptávalo 23 autobusů. KAR group mu dodá dvanáctimetrové stroje Iveco Crossway LE za cenu 127,638 milionu korun. Předpoklad při vypisování tendru činil 127,65 milionu. Dopravce na vozidla dostane dotaci z fondu určeného uhelným regionům. Datum dodání je nejpozději do 10. prosince.

Moravskoslezský kraj zadal autobusovou obsluhu Havířovska společnosti ČSAD Havířov letos v dubnu na dalších deset let. Kraj rozdělil Havířovsko na dvě části, ČSAD Havířov bude obsluhovat obě. Desetiletá smlouva se týká větší oblasti, kterou kraj nazval Havířovsko 1.

Druhou oblastí je Havířovsko 2, což je fakticky jen spojení z Ostravy do Havířova. Zde obě strany uzavřely smlouvu pouze na dva roky, neboť kraj chce zavést od prosince 2023 na tuto linku pouze vodíkové autobusy.

ČSAD Havířov patří do uskupení 3ČSAD, které zahrnuje ještě ČSAD Frýdek-Místek a ČSAD Karviná. Celou skupinu před rokem ovládla firma Transdev. Nadnárodní obr vstoupil na český trh teprve v roce 2018 a severní Moravu a Slezsko si zvolil za odrazový můstek. V soutěžích získal hned pět oblastí (Rýmařovsko, Novojičínsko západ, Krnovsko, Bruntálsko, Bílovecko). Další oblasti pak ovládl díky akvizici 3ČSAD. Uskupení 3ČSAD vládne v oblastech Českotěšínsko, Karvinsko, Orlovsko, Frýdlantsko, Hlučínsko, Frýdecko-Místecko a Havířovsko.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrN

Chápe někdo, co zrovna v tomhle kraji pořád blbnou s busy na alternativní pohon? V porovnání s tím, co vypouští nejstarší vozový park IAD v zemi v tomto kraji je to plivnuti do moře. Kdyby se místo toho snažili dostat lidi z aut do veřejné dopravy, udělají toho pro ekologii daleko víc. Ale s tím, jaký železniční odpad jezdí např na trati z Ostravy do Frýdku-Místku toho fakt nedocili Pohod, na který autobus jezdí, je každému u zadku s prominutím

Kubrt

Na CNG jsou dotace, na naftu ne, to je vše, jiné opodstatnění to dnes nemá.

Radovan Komínek

Když už se dočkáme autobusů, tak se snad i dočkáme přímého spojení centra Ostravy s okolními městy, která 3ČSAD obsluhuje. Nebo se bude stále klást lidem do cesty nesmyslný přestup, který cestujícím hromadnou dopravu znevýhodňuje?

ČD4ever

Přestup, o kterém píšete, je kde?

asddfsadfsa adsfasdf

WTF??? Kde žijete? To je snad jasný otravný terminál Hranečník, jehož zavedením cestujícím prodloužilo dobu cestování o 30 – 60%. Zaváděl se tzv. kvůli ekologii, přestože ČSAD (Havířov i Karviná) měli (a mají) nejekologičtější autobusy široko daleko, tak Ostrava (DPO) si řekla že pro centrum ostravy nejsou dostatečně ekologické a tak je donutila jezdit jen na okraj ostravy na Hranečník, tam všichni musí (bohužel dodnes) přestupovat a pak dojet tramvají/trolejbusem do centra. Srandovní je že s polu se zavedením „dočasně“ zavedli pro převoz přestupujících cestujících krom trolejbusů a tramvají i neeokoligickou (osluhovanou obvykle o 3 eko třídy horšími autobusy) autobusou… Číst vice »

libcha

Já jsem přespolní, tak by mě zajímalo, jak moc je ÚAN v Ostravě skutečně v docházkové vzdálenosti cílů většiny dojíždějících tak, že po příjezdu tam už většina nemusela využít linek DPO?

Ostrava je poměrně velké a rozlehlé město, takže bych čekal, že ať už autobus přijede kamkoliv, nezbývá většinou než přestoupit na tramvaj a dojet kam třeba.

Navíc podle mapy nedokážu odhadnout, kudy to ten bus na ÚAN bral. Není to nakonec s tím přestupem na tramvaj na Hranečníku rychlejší?

Nerad bych svými dotazy někoho popudil, rád bych se prostě něco dozvěděl.

Cyklista

Toto je dlouhodobá diskuse, která je podobná diskusi o režijkách =)

Ono toiž ti, co stejně museli přestupovat nekřičí. Pokud vím, tak nikdy nebyly žádné skutečné čísla o tom, kolik bylo lidí, kteří končili v centru a kolik jich pokračovalo MHD

A na lince 38 jezdí CNG busy stejně jako z Havířova…

Radovan Komínek

Moje zkušenost z doby, kdy jsem hromadnou dopravu do Ostravy používal byla 2/3 jedou dál, 1/3 přestupuje na Hranečníku. V minulosti byly dokonce doby, kdy se dalo nastupovat v Husově sadu. Současný stav stěžuje dostupnost institucí a firem v centru města. Likvidovat si spádovost centra zhoršenou dopravní dostupností díky preference vlastního dopravního podniku je v dnešní době unikát. Obdobně jako dlouholetá absence snahy vytvořit centrální krajský a městský přestupní bod.

Kubrt

A kde by tento ústřední přestupní bod měl – při uvážení geografického rozložení a velikosti Ostravy a celé aglomerace – měl být?

Halamus

Ten Husův Sad pro autobusy ČSAD nepamatuji, ale z Gagarinova náměstí se na Havířov a snad i na Karvinou přes den v pracovní dny jezdilo.

asdefasdf

UAN je jen jedna destinace příměstské dopravy. Z tama většina lidí asi někam jezdí, maximálně lidí směrem do Nove Karoliny asi ne. Nicméně do Ostravy ještě jezdili příměstské autobusy na nám. J Gagarina a z tama spousta lidí chodila pěšky. Poměr přestupujících na trolejbus byl tak okolo 20 – 40%, zbytek šel někam pěšky. Cílové destinace byli většinou obchody na náměsti TGM, krajský soud, několik středních škol a gymnázií v okolí a v podstatě i okolí radnice. Z havířova tam jezdili docela obsazené autobusy v 20min intervalech a ti všichni museli začít přestupovat.

PetrD

Když uz prestupovat, tak nejlepší je Hranecnik kde je hrana /hrana. Spoj na Gagarinku byl o ničem kdyz chcete jet za Novou radnici pres UAN se nachodite