ČSAD Havířov nakoupilo pro Havířovsko 23 autobusů Iveco na plyn
Autobus Iveco Crossway Low Entry na zemní plyn. Pramen: Iveco
Havířov a okolí budou obsluhovat nové autobusy na plyn od Iveca.
Havířov a okolí budou obsluhovat nové autobusy na plyn od Iveca.
Chápe někdo, co zrovna v tomhle kraji pořád blbnou s busy na alternativní pohon? V porovnání s tím, co vypouští nejstarší vozový park IAD v zemi v tomto kraji je to plivnuti do moře. Kdyby se místo toho snažili dostat lidi z aut do veřejné dopravy, udělají toho pro ekologii daleko víc. Ale s tím, jaký železniční odpad jezdí např na trati z Ostravy do Frýdku-Místku toho fakt nedocili Pohod, na který autobus jezdí, je každému u zadku s prominutím
Na CNG jsou dotace, na naftu ne, to je vše, jiné opodstatnění to dnes nemá.
Když už se dočkáme autobusů, tak se snad i dočkáme přímého spojení centra Ostravy s okolními městy, která 3ČSAD obsluhuje. Nebo se bude stále klást lidem do cesty nesmyslný přestup, který cestujícím hromadnou dopravu znevýhodňuje?
Přestup, o kterém píšete, je kde?
WTF??? Kde žijete? To je snad jasný otravný terminál Hranečník, jehož zavedením cestujícím prodloužilo dobu cestování o 30 – 60%. Zaváděl se tzv. kvůli ekologii, přestože ČSAD (Havířov i Karviná) měli (a mají) nejekologičtější autobusy široko daleko, tak Ostrava (DPO) si řekla že pro centrum ostravy nejsou dostatečně ekologické a tak je donutila jezdit jen na okraj ostravy na Hranečník, tam všichni musí (bohužel dodnes) přestupovat a pak dojet tramvají/trolejbusem do centra. Srandovní je že s polu se zavedením „dočasně“ zavedli pro převoz přestupujících cestujících krom trolejbusů a tramvají i neeokoligickou (osluhovanou obvykle o 3 eko třídy horšími autobusy) autobusou… Číst vice »
Já jsem přespolní, tak by mě zajímalo, jak moc je ÚAN v Ostravě skutečně v docházkové vzdálenosti cílů většiny dojíždějících tak, že po příjezdu tam už většina nemusela využít linek DPO?
Ostrava je poměrně velké a rozlehlé město, takže bych čekal, že ať už autobus přijede kamkoliv, nezbývá většinou než přestoupit na tramvaj a dojet kam třeba.
Navíc podle mapy nedokážu odhadnout, kudy to ten bus na ÚAN bral. Není to nakonec s tím přestupem na tramvaj na Hranečníku rychlejší?
Nerad bych svými dotazy někoho popudil, rád bych se prostě něco dozvěděl.
Toto je dlouhodobá diskuse, která je podobná diskusi o režijkách =)
Ono toiž ti, co stejně museli přestupovat nekřičí. Pokud vím, tak nikdy nebyly žádné skutečné čísla o tom, kolik bylo lidí, kteří končili v centru a kolik jich pokračovalo MHD
A na lince 38 jezdí CNG busy stejně jako z Havířova…
Moje zkušenost z doby, kdy jsem hromadnou dopravu do Ostravy používal byla 2/3 jedou dál, 1/3 přestupuje na Hranečníku. V minulosti byly dokonce doby, kdy se dalo nastupovat v Husově sadu. Současný stav stěžuje dostupnost institucí a firem v centru města. Likvidovat si spádovost centra zhoršenou dopravní dostupností díky preference vlastního dopravního podniku je v dnešní době unikát. Obdobně jako dlouholetá absence snahy vytvořit centrální krajský a městský přestupní bod.
A kde by tento ústřední přestupní bod měl – při uvážení geografického rozložení a velikosti Ostravy a celé aglomerace – měl být?
Ten Husův Sad pro autobusy ČSAD nepamatuji, ale z Gagarinova náměstí se na Havířov a snad i na Karvinou přes den v pracovní dny jezdilo.
UAN je jen jedna destinace příměstské dopravy. Z tama většina lidí asi někam jezdí, maximálně lidí směrem do Nove Karoliny asi ne. Nicméně do Ostravy ještě jezdili příměstské autobusy na nám. J Gagarina a z tama spousta lidí chodila pěšky. Poměr přestupujících na trolejbus byl tak okolo 20 – 40%, zbytek šel někam pěšky. Cílové destinace byli většinou obchody na náměsti TGM, krajský soud, několik středních škol a gymnázií v okolí a v podstatě i okolí radnice. Z havířova tam jezdili docela obsazené autobusy v 20min intervalech a ti všichni museli začít přestupovat.
Když uz prestupovat, tak nejlepší je Hranecnik kde je hrana /hrana. Spoj na Gagarinku byl o ničem kdyz chcete jet za Novou radnici pres UAN se nachodite