ČSA zůstalo v provozu jediné letadlo, A319 stojí přes dva týdny kvůli závadě
Airbus A319 OK-REQ Českých aerolinií. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Letadlo stojí od 9. srpna, záchranný plán dopravce s ním nepočítá.
Letadlo stojí od 9. srpna, záchranný plán dopravce s ním nepočítá.
Pokud Smart wings létá a cce do budoucna létat hlavně 737čky tak nemá zájem na tom aby ČSÁ létalo jaķýkoli Airbus
Smutné. I John Travolta má víc letadel než téměř stoleté aerolinky.
Severokorejské aerolinie mají 29 letadel….
R.I.P.
Faktem je, že oni drtivou většinu letů zvládnou i s tím jedním letadlem. Smartwings jim létají akorát Paříž.
Palubní magazín – Naše flotila. To musí být zajímavé čtení
V článku je nepřesnost. Letadlo REQ nedolítalo podvozek na cykly (tedy počet přistání), ale na limit 10let (od výroby). Tento limit byl již o 3 měsíce prodloužený Úřadem, další až 3 měsíce mohl povolit navíc Airbus. Výrobce předepsal v rámci standardního procesu mimořádného prodloužení limitů kontrolu podvozku. Ta proběhla u ČSAT. Protože tam byly ale nálezy, podvozek nejde administrativně výrobcem prodloužit, musí se tedy poslat do revize (komplet tzv. overhaul nebo aspoň odstranit nálezy) nebo instalovat nový resp. takový, který je po revizi nebo v live-limitu. To je investice, proto pořízení musí schválit velitelský výbor. Jestli tedy letadlo bude odstaveno… Číst vice »
Díky za upřesnění, věděl jsem stoprocentně to, že jde o podvozky, ale ne přesně, jaký problém.
V tom případě je ale informace v titulku nepřesná. Toto není závada.
Slušný oddíl, jedno letadlo dvoje mobilní schůdky.
50% flotily ČSA je neprovozuschopných
Je hodně smutné jak to Tvrdík rozkradl.
Taková vehlasná společnost se má rozvíjet. Je mně z toho 🤮
Jak je možné že to jinejm jde a tady do kopru. Proházet tam kancelářský.
Záleží jak kterým společnostem, soukromé tvoří zisky, státní ztráty (Italové, Norové) i bez Covidu.
Státní aerolinky jsou vždy zárukou nekoncepční práce. Když se nedaří, vezmou se peníze z rozpočtu. Hnus.
Tam se na tom nejvíce podepsali úplně jiné osoby!
tvrdikuv bordel tam za cca 4mld že státního uklizeli už celkem dávno. tohle je následek toho uklízení (zrusili chartery aby prošla státní pomoc a Simane nerval…tak si hoooodne pomohl) a pak řízení dle vzorů smartwings spolu s covidem
Myslíte v Bohnicích, nebo ve SW?
SW musejí skákat radostí, ale on se Ryanair o to postará
Radostí z toho, že jedna dcera vlastního holdingu je v bankrotu?
Tady je stále zažitá představa, že SW chce aby ČSA zanikly. Ale už nikdo nevysvětlí proč by to měli dělat takhle komplikovaně, když stačilo po majetkovém vstupu prostě převzít aktiva a zavřít krám.
Také stále čekám na důvody..ty se asi nikdy nedozvíme 😀
Tak třeba proto, že SW nemůžou prodělat ani na poloprázdnem letadle, které si pronajala ČSA. Třeba proto, že se snažili vydírat skrze “národní společnost”, která bez pomoci státu/bank zanikne. Třeba proto, že si na upadající ČSA ještě mohou přihlásit pohledávky…
a) to je snad princip ACMI pronájmu a je jedno jestli pronajímají ČSA, do Kanady nebo Indie.
b) a měli pravdu, bez pomoci se firma dostala na hranu existence.
c) přihlásit pohledávky je základ v insolvenčním řízení, co vám na tom přijde zvláštního?
Hypotéza: Je možné, že top management SW asi nechce, aby ČSA zanikly, ale je to práce „sabotéra“, který dělal rozhodnutí, která mají perfektní smysl pro charterovou společnost (jako např. nezájem o cestující), ale jsou devastující pro aerolinky s pravidelnými lety? Kéž by to ČSA nějak přežily.
Covid. Aerolinka s malou sítí a jako firma bez jakékoliv finanční pomoci se prostě finančně potopila.
A jak to tam chodi? Muzete prozradit vic kdyz uz tam ted nedelate?
Jak to tam chodí? Nedelejte tady ze sebe houpou, to není žádné veřejné tajmeství
No evidentně nevzal, soudě dle příspěvku.
ČSA vůbec nevydělává peníze. Každý měsíc ztráta větší a větší. Cestující a další věřitelé už nikdy peníze neuvidí, bohužel. Z čeho by je totiž dostali?
Letadlo už letos nevyletí. Ono celé ČSA už dost možná bude jen v rejstříku a bude fungovat jako marketingový prodejce pro celou Smartwlings skupinu.
Ještě nedávno se o ČSA pejorativně psalo jako o aeroklubu. S tímto počtem letadel je však i aeroklub příliš ctnostné označení, bohužel.
Chtěl jsem něco napsat, ale… Teď vlastně přemýšlím, proč ještě médiím stojí za to psát články o letecké společnosti s jedním letadlem…
Nostalgie? Rád si přečtu o ČSA, byť mají jen jediné letadlo. Škoda akorát, že ty zprávy jsou neveselé…
Clickbait? Pak se ale nabízí otázka, proč ještě čtenářům stojí za to klikat na články o letecké společnosti s jedním letadlem 🙂
Clickbait? Znáte jeho definici nebo jste to někde zaslechl a rád používáte cizí termíny, jejichž význam ve skutečnosti neznáte?
Znám jeho definici. Ale občas používám slova i v jejich přenesených významech. Což si myslím, je i tento případ, v reakci na příspěvek J.Mahdala.
Není.
Jak je to vyřešeno personálně? Piloti Airbusu mají nařízenou neplacenou dovolenou a místo nich fungují piloti 737 SW?
Jaký záchranný plán? Kde je nějaký smysluplný plán reorganizace slíbený při rozhodování o konkursu? Pokud letecká firma nebude mít letadla, nemusí mít ani většinu zaměstnanců.
Tomu říkají plán?
Zaměstnanci ČSA makají pro Smartwlings a naopak. Smartwlings určitě létá ČSA destinace, to už se v médiích objevilo x krát.
Ty dvě firmy mají každá svoje účetnictví. Pokud SW provede let s kódem ČSA, zcela jistě to nedělá proto, aby na tom prodělala a zisk šel ČSA.
Zisk nezisk, ČSA s jedním letadlem zcela jistě neodleta všechny svoje destinace a závazky.
postupujte s logikou smelinare…
jediné, co na CSA má hodnotu…jsou povolenky. ale ty se nedají cashovat, pokud by se neletalo. proto se musí létat, klidne se ztrátou. prodej povolenek to převáží na druhou stranu. a pak už je jen třeba zajistit, aby ty prachy šly do správné kapsy…a pokud možno co nejméně věřitelům
No nevím jestli peníze povolenek jdou do něčí kapsy, když tím prostě sanují provozní ztráty. Pokud by věřitelé chtěli tyhle prachy, tak vyhlásí konkurz, ale vzhledem kolik je tam dluhů by to pro ně bylo „nic“.
Popravdě mi ale není jasné, jak chtějí to kolo „bez peněz a bez příjmů“ přetnout a stabilizovat. Čím déle to trvá, tím menší důvěra cestujících, tedy potenciálních příjmů.
S logikou by opravdu nebylo špatné postupovat. Pak byste se mohl zamyslet nad tím, kdo o tomhle průběhu rozhodl – že by věřitelé (a následně soud)? A kdo všechny větší operace, jako třeba prodeje povolenek schvaluje? Že by věřitelé?
Uniká mi, kde je podle vás ten temný loutkovodič v pozadí, co může řídit ČSA a brát si z nich peníze, ale zároveň není věřitel.
Soud 9. 6. povolil reorganizaci poté, co to schválili věřitelé. Od té doby běží 120denní doba (tj. říjen) na předložení konkrétního reorganizačního plánu. Co zahrnuje se tu už v hrubých obrysech psalo, ve zkratce prostě návrat ke stavu před pandemií v horizontu několika let, s využitím „synergií“ se Smartwings. Já nějak nechápu tyhle věčné nářky. Všechna tato rozhodnutí se dějí z vůle věřitelů, tj. těch, komu ČSA dluží. Oni si prostě z nějakého důvodu (zřejmě toho, že rozprodejem majetku by téměř nic nezískali) vyhodnotili, že chtějí jít cestou reorganizace. Nikdo z věřitelů nehlasoval proti. Jim to tedy asi jako dobrý… Číst vice »
Díky za super komentář! souhlasím s Vámi ve všem
Jj, takový je plán, ale je jasný, že ČSA už nikdy nebude nabírat lidí a mít jich třeba 1 tisíc aspoň jako dřív. ČSA záchrana spočívá v pouze uchování značky a jeji marketingove využití. ČSA dost možná nebudou mít ani jedno letadlo (pokud to pravidla umožňuji), jejich lety budou operovat Smartwlings. ČSA jen splní povinnost na zachování určitých pracovních pozic a ostatní bude ovládat Smartwlings. Jak prosté. Ale bohužel stovky milionů co dluží věřitelům a dalším cestujicim už nikdy nikdy nikdy nevrátí. 🙁
To je věštění z kávové sedliny, teď není jasné nic, ani jestli to dají (tedy dokáží vylézt z dluhové spirály).
Počkal bych na restrukturalizační lán a uvidíme, kam to věřitelský výbor dovolí nasměrovat. Teď řeší přežití a ne ideály.
No ještě bych rád připomněl říjnové volby. Po nich se asi rozhodně, jak dál s ČSA. Ty budou hodně důležitý.
Jak prosim ovlivni volby insolvenci CSA? Ja bych si s dovolenim rovnou odpovedel – nijak 🙂 Predevsim proto, ze se nebude volit ani soudce, ani veritelsky vybor 😉
Tak Šimáně furt doufá, že to zacvaká stát. A volby rozhodnou, kdo bude u moci. Nedivil bych se, kdyby u moci zůstalo ANO, že nakonec Šimáně peníze dostane…
Prosím Vás, ANO je u moci a co zatím stát zacvakal? Rád bych podotkl, že například autobusoví zájezdoví dopravci dostali již přes miliardu.
Pane Suro, to ze tady uzivatel Anonymus siri jen bludy a naproste vymysly preci sam dobre vite. Uz jednou jste ho pro ty jeho nesmysly blokoval. Skoda ze jste mu udelil po nejake dobe amnestii.
Jano, snažím se nikoho neurazet. Moje názory jsou jen moje myšlenky, často dost kritický vůči Smartwlings ČSA, ale to se nemůžete divit. Zákazník tam je totiž úplný nic
a nevrací peníze nenesou zodpovědnost na nic a jen by chtěli prachy od státu, s čímž nikdo rozumný nemůže souhlasit. ČSA si za vše může samo. Ale jestli mě chcete znovu zablokovat, tak to udělejte.
Tady vubec nejde o to ze byste nekoho urazel, ale ze sem v 90% pisete naprosto nesmyslne konstrukce a lzi, ktere vydavate za pravdu. Zrejme to prameni z Vasi neznalosti prostredi a chybejici soudnosti
Expert nejsem, ale jedno je jistý. Dluhy se nikdy nesplatí a rodiny, kteří mají v letenkach desetitisíce i mnohdy víc, tak to je majitelům Smartwlings lhostejno. Dokonce se porušuje zákon, protože už žádné moratorium není. Tak kdo lže? A proč nabízí letenky, když pak stejně lety zrusi a ví moc dobře, že tak udělají.
Rodiny ktery maji u CSA desetitisice si muzou tento dluh vymenit za letenku u Smartwings.
Sam jsem vymenil 2 letenky z lonskeho roku za jednu jinou ( ne u Smartwings,ale jinou linku u CSA ) a CSA me ted nic nedluzi.
Lepsi letet na jinou dovolenou,nez si stezovat v diskuzich,jak me CSA okradly.
Takze nejakej ten dluh tam mozna zustane u firemnich letenek na sluzebky,ktery si asi uzebni cestu za Kanarsky ostrovy nevymeni.Bezna rodina mela reseni,jak o penize neprijit
Nemyslím si. Už jen proto, že Smartwlings ČSA dluží i cizincům, kteří už nepoletí roky… Prostě moratorium není a stejně nevrací… Jak se bránit?
Jestli myslite dluhy CSA, tak sice moratorium neni, ale je insolvence 🙂 Branit se moc nelze, to je princip insolvence, jiz z dob rimskeho prava 🙂 Prihlasite si svou pohledavku a cekate. A co se tyka Simaneho – SW je jedna z mala evropskych (nejen) aerolinek, ktera krome zaruky za uver, nic od statu nedostala. Tomu se pak tezko konkuruje, kdyz vsichni kolem dostavaji statni pomoc a osobne nevidim nic spatneho na tom, kdyz take chteji, jako ostatni.
Není pravda, že všechny aerolinky v době covidu dostaly státní peníze. Ani náhodou.ptic tedy krachly černohorské aerolinky? Spousta aerolinek nedostala peníze.
Co to píšete za pitomost. Vy jste právník ? A co dotace na pokrytí personálních nákladů, to nebyla pomoc ?
To jo, ale Simaneho marketingový tým ví, že teď před volbami se nehodí podporovat Simaneho. Po volbách to může být jinak. Kromě toho stát se nakonec zaručil úvěrem do 2 miliard z 80% nebo tak nějak, jak to proběhlo letos na jaře. Takže peníze touhle formou dostali.
Moje hypotéza, třeba se pletu.
No vsak Filip nerika, ze si veritele nemaji delat co chteji. On si jen mysli, ze ten zachrannej plan nikam nepovede.
Bohužel ano. Jestli si někdo z těch věřitelů myslí, že bez nalití dalšího kapitálu se ta firma s jedním letadlem rozvine do předkovidové podoby, tak si takový plán mohou nechat pozlatit.
Revize nabíhají i firmám se stovkami letadel. Snad se z toho poučí a ostatní nutné revize budou schvalovat s předstihem a ne ex post, až to přijde.