ČSA zůstalo v provozu jediné letadlo, A319 stojí přes dva týdny kvůli závadě
Letadlo stojí od 9. srpna, záchranný plán dopravce s ním nepočítá.
Českým aeroliniím zůstalo k dispozici jediné letadlo: Airbus A320 registrace OK-HEU. Druhý letoun, Airbus A319 registrace OK-REQ je mimo provoz. Zatím neznámo na jak dlouho.
„Letadlo není nasazováno z technických důvodů,“ uvedla bez dalších detailů mluvčí skupiny Smartwings Group Vladimíra Dufková. ČSA jsou aktuálně v insolvenčním řízení, mají povolenou reorganizaci.
Podle informací deníku Zdopravy.cz souvisí odstavení s naplněním maximálního počtu vzletů a přistání u podvozků, u kterých musí dojít k předepsané výměně. Vzhledem k nákladům má být ale potřeba souhlas věřitelského výboru.
Podle služby Flightradar24.com letěl A319 naposledy 9. srpna, od té doby je na zemi. Chybějící letadlo pokrývá firma půjčenými letouny Boeing 737 od Smartwings, jako včera například na lince do Paříže.
Už na jaře firma ve svém záchranném plánu představila svoji vizi, že letadlo OK-REQ, jehož jsou ČSA stoprocentním majitelem, přestane létat. V plánu bylo odstavení již v květnu. „Management ČSA předpokládá, že případné dodatečné nároky na letové kapacity (např. z důvodu opravy nebo povinné revize na OK-HEU) budou v roce 2021 vykryty prostřednictvím ACMI (pronájem letadla včetně posádky) pronájmu, například ze strany Smartwings,“ uvádí se v dokumentu.
České aerolinie prodělaly za prvních šest měsíců letošního roku celkem 103 milionů korun. Firmu, nad kterou soud vyhlásil na žádost Smartwings úpadek a reorganizaci, drží nad vodou aktuálně především prodej emisních povolenek, kterých má firma díky svému omezenému provozu nadbytek.