Mimořádné události Železnice

Co s chybující strojvedoucími? Stát zvažuje bodový systém i kamery v mašině

Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na ministerstvu dopravy se dnes v reakci na sérii mimořádných událostí na železnici sešli s ministrem Danem Ťokem manažeři Správy železniční dopravní cesty, Českých drah, Drážního úřadu a Drážní inspekce. Od ministra dostali hned několik úkolů.

Ťok chce například doplnit zákon o drahách, jehož novela aktuálně leží v parlamentu, o jakýsi bodový systém pro strojvedoucí. Ten by zajistil, že v případě přechodu strojvedoucího k jiné firmě by se nastávající zaměstnavatel z nového registru dozvěděl o účastech strojvedoucího na mimořádných událostech. „Není možné aby obden bouraly vlaky. Do zákona zavedeme monitoring a rating strojvůdce,“ sdělil Ťok.

Novinka má doplnit chystaný systém MLS (monitoring licence strojvedoucích), který už je v pozměňovacím návrhu k zákonu a má hlídat u strojvedoucích dodržování doby práce a odpočinku.

Na ministerstvu se mluvilo i o možném zavedení kamer na stanoviště strojvedoucích. Stále častěji se totiž hovoří o nepozornosti, kterou způsobují především chytré mobilní telefony. Nic takového při šetření mimořádných událostí nelze dokázat, veřejně o tomto podezření už vedle Drážní inspekce a Drážního úřadu hovoří i vedení Českých drah.

Ťok nicméně příznivcem kamer není. „Je to krajní řešení, nejsem si jistý, že je tento velký bratr na stanovištích třeba,“ řekl deníku Zdopravy.cz ministr. Zvážení ponechává na Drážním úřadu. Po něm rovněž chce větší přísnost při ukládání pokut. „Oni mnohdy ani nezahájí šetření,“ uvedl Ťok. Stejně tak by měly podle něj přísnější metr na své zaměstnance nasadit České dráhy.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Kokrhel
Host
Jiří Kokrhel

Minuly rok byl v Rakousku taky dosti bohaty na projeta navestidla a v nekterych pripadech s naslednou srazkou s dalsim vlakem. Na zaklade techto skutecnosti vymeslel management OBB opatreni proti porusovani predpisu provoznim personalem. Byla vydana tzv. Prevence proti projeti navestidel. Podle neho si strojvedouci pred odjezdem vlaku ze stanice musi NAHLAS zopakovat nazev omezujici navesti, kterou prave vidi, totez plati i pro spuhlas k odjezdu, povolenou rychlost jizdy a pro osobni vlaky i pro nazev nasledujici zastavky. A abych to zkratil, tak je to u OBB soucast Bezpecnosti na kolejich v ramci boje proti „LAJDACTVI A CHYBEJICIMU POVEDOMI O… Číst vice »

asdfrb
Host
asdfrb

Takze máme ďalšie nedobrzdenie na červenú.

https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlak-nehoda-rychlik-chotoviny.A190307_185516_budejovice-zpravy_kuce

Rýchlik z Českých Budejovíc do Tábora

Rail2005
Host
Rail2005

Nebudeme si nalhávat, že chyby jak strojvedoucích, tak i profesionálních řidičů jsou především z přepracování. Jezdí se na doraz a to ne nárazově, ale systematicky několik týdnů (měsíců) po sobě. To je prvopočáteční příčina všeho. Není omluva pro to, že strojvedoucí uvede, udělal jsem chybu, protože jsem byl přepracovaný. Strojvedoucí je zodpovědný za to, že tu směnu navíc vzal. No, neměl ji prostě brát… Tady ovšem nepomůže ani bodový systém, ani pokuty ani kamera na stanovišti. Za tyto přečiny by se měly zavést fyzické tresty lynčováním bičem na veřejných prostranstvích. Pouze toto by bylo dostatečně bolestivé a zároveň odstrašující, aby… Číst vice »

Bárt
Host
Bárt

Joo, na fyzické tresty byl středověk, ne dnešní doba. A i kdyby, fírum by to nepomohlo

Martin
Host
Martin

Myslím, že by se především mělo vedení zamyslet nad skladbou směn, které svým zaměstnancům nabízí. Pak by také možná přišlo na to, proč se lidé do této práce nehrnou, případně proč ji někteří po čase opouštějí, i když by ji třeba dělali rádi… Mít během směn přerušení tak, aby něco vycházelo dle norem na papíře je sice pěkné, ale lidé nejsou stroje. Pak neustálé lákání do práce během vašeho volna, kdy si chcete odpočinout, případně se věnovat svým zálibám a osobnímu životu, ale zároveň víte, že lidé na náhradu něčí směny nejsou, motivujícím prvkem určitě není… Proto se nemůžeme divit,… Číst vice »

Jirka
Host
Jirka

moje řeč. turnusy jsou rok od roku horší a horší. kde jsou časy, kdy jsme měli dva dny v práci, dva dny volna,takhle 18 denní turnus. člověk byl v pohodě, do práce se prakticky těšil. Dnes? tři dny v práci, den volna, čtyři dny v práci dva dny volna… a to by chtěli přesčasy? Ani Bohovi… kupodivu dřív to byl i s tím volnem turnus nadvýkonový, dnes dá stěží měsíční normu… Jak nalákat lidi na dráhu? plakátky jsou krásný, 35 dní dovolené, režijka… jezdit vlakem v civilu nemám ani čas ani náladu. 35 dovolené, když si na jednu šichtu musím… Číst vice »

AAA
Host
AAA

Plakáty nás informují přijď pracovat k dráze, pakliže ti vyhovují rychlost, šmír a saze

Sandy
Host
Sandy

Máte 100% pravdu. Můžete jezdit celý život bez problémů a jedno projeté návěstidlo byť jen o metr z vás udělá vyvrhele společnosti rovnajícímu se vrahovi.

Jirka
Host
Jirka

Je krásné vše svádět na civění do mobilu a ježdění u více dopravců. Zásadní pro vedení Českých drah je nepřiznat vlastní chybu, to by totiž hoši asi měli pjoblém… Snaha soudruha ministra kterého řpekvapí sníh v listopadu ať raději nic už nevymíšlí a najde si jinou trafiku, jestli ho ten jeho prolhaný velitel pustí… Kde jsou chyby na straně ČD? Kdo dělá na dráze, zvládne to vyjmenovat snadno: – Turnusy – stojí za čím dál větší Ho.píííp. Pokud má někdo pocit, že když jdu z domu na víc než 24h, v noci skončím, do nástupu na další směnu mi chybí… Číst vice »

fíra
Host
fíra

Vstoupit do diskuze…to se dá jedině podepsat.Samozřejmě je lepší svalovat vše na mobily,jsem pro ať se na mašin zakážou-pak ať si mně strojmistr,dispečer,četa a všichni ostatní shánějí jak chtějí.Hlavně nepřiznat,že jde o systémovou chybu.Lidí je přeci dost stačí se podívat frontu před každým depem.

Sandy
Host
Sandy

Já se tomu nesměju. Je to holá realita ze které jsem akorát nasr.ný. Ať vedení drah předloží důkazy kolik strojvedoucích si hraje s mobily nebo ať mlčí. Ať předloží kolik strojvedoucích, kteří zavinili podle nich MU, před směnou jezdili u jiného dopravce, nebo ať mlčí.
Manželka jako bývalá výpravčí se dostala na týdenní sjetinu stažených stránek z internetu nadřízených složek, ze kterých bylo zřejmé, podle internetových odkazů, že někteří úředníci místo práce pro společnost sledovali v pracovní době porno. Viděl jsem na vlastní oči. Takže: „Podle sebe soudím Tebe“.

Neználek
Host
Neználek

Dovolím si malou úvahu ohledně přesčasových hodin. Jako strojvedoucí jezdím pro několik dopravců naprosto legálně a mnohdy mi běží pracovní doba u dvou, neboť nákladní vlak jednoho dopravce jede občas mimo svůj jízdní řád, nebo nepřijede vůbec, a s požehnáním zaměstnavatele nastoupím na náhradní výkon. V měsíčním přehledu uvádím všechny komandované výkony a zaměstnavatel to dopravcům vyfakturuje a dopravci všechny výkony, i ty neodjeté, uhradí. Reálně jsem tak schopen odpracovat tužkou hodně přes 200 hodin měsíčně a přitom mít čtyřdenní až šestidenní volna. Je jasné, že má práce se ve výsledku dopravcům prodražuje, ale to je jejich problém, pokud u… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Mám jiný návrh než soudruh Ťok. Projetí červené trest smrti. Srážka ? Trest smrti i pro celou rodinu.
Šílenost. Ti idioti neumí nic než vymýšlet sankce. Dobře to je i vidět u silniční dopravy. Máme obrovské tresty za alkohol za volantem (až 50.000 pokuta , trestný čin , zákaz řízení). Jak tyto tresty vymýtily alkohol na silnici ? Nijak.

AAA
Host
AAA

Jojo, ten alkohol na silnici, to je každou chvíli něco! Už by s tím měl někdo něco udělat!

goo.gl/yUjrXE

AAA
Host
AAA
jan
Host
jan

No, to není šťastný příklad. Pro Vás. Počet úmrtí na českých silnicích od zavedení bodového systému klesl na polovinu z 1100 na 550. Těměř okamžitě, cca do 2 let od zavedení. Všichni si byli rovni bez ohledu na peníze.. A to na některé pitomce v Audi zabralo.

AAA
Host
AAA

No, větší blbost jsem už dlouho nečetl.

Bodový systém byl zaveden 2006. Počet obětí: 2005 – 1127, 2006 – 965, 2007 – 1123 (!!!), 2008 – 992.
Počet obětí stále klesá od roku 1994 a tempo změn se bodovým systémem nijak nezměnilo.
Viz třeba
https://www.novinky.cz/krimi/459614-na-ceskych-silnicich-loni-zemrelo-502-lidi-nejmene-od-roku-1961.html
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2352886-na-ceskych-silnicich-loni-zemrelo-502-lidi-nejmene-od-roku-1961

Nebo můžete předložit jiný zdroj?

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Vážení kolegové z jižní Moravy a jižních Čech,
vyprdněte se tam na to a pojďte jezdit do Rakouska.
Dostanete kolektivní smlouvu, 13. a 14. plat, vstřícné zaměstnavatele, práci na moderních neseroucích se strojích a budete jezdit zabezpečeně s PZB, LZB a ETCS. Dokonce zjistíte, že se u toho dá i žít normální život.

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Každopádně nás českých fírů v Rakousku přibývá.

Do&Co
Host
Do&Co

Karle, už se na tu agitku vys.r.

X 1
Host
X 1

Proč? Jsou to plusové body. 😉

Ne, vážně. Když vidíš České fíry jak únavou málem padají na hubu a víš, že existuje něco mnohem lepšího, tak ze základního principu kolegiality, jim to prostě musíš nabídnout.

Do&Co
Host
Do&Co

Kdo chtěl a uměl, šel. Ale někdo tady přece zůstat musí, abych klukovi ukázal, jak kdysi fungovala dráha. 🙂

X 1
Host
X 1

To máš recht. Vytváření muzealní železnice v Česku, to je dlouhodobá strategie nejmenovaných úředníků a zejména náměstků Min. Dopravy ČR.
Neboj se. Synkovi ukážeš železnici jak fungovala za C&k Rakouska-Uherska. Nejlepší na tom bude fakt, že všechno z toho zafinancovala EU a domácí daňoví poplatníci. Přes miliardové investice, však drážní infrastruktura stále kráčí zpátky do minulosti.

Pako
Host
Pako

Pošlete mi pls pokud je to možné na mail. pajakout@seznam.cz jak vypadaji třeba vaše směny v Rakousku. Dekuji

Jiří Kokrhel
Host
Jiří Kokrhel

Skoda, ze sem nejde vlozit fotka. Minuly rok byl v Rakousku taky dosti bohaty na projeta navestidla a v nekterych pripadech s neslednou srazkou s dalsim vlakem. Na zaklade techto skutecnosti vymeslel management OBB opatreni proti porusovani predpisu provoznim personalem. Byla vydana tzv. Prevence proti projeti navestidel. Podle neho si strojvedouci pred odjezdem vlaku ze stanice musi NAHLAS zopakovat nazev omezujici navesti, kterou prave vidi, totez plati i pro spuhlas k odjezdu, povolenou rychlost jizdy a pro osobni vlaky i pro nazev nasledujici zastavky. A abych to zkratil, tak je to u OBB soucast Bezpecnosti na kolejich v ramci boje… Číst vice »

hank
Host
hank
T.H.
Host
T.H.

Koukám, že už tady taky mizí „nepohodlné“ příspěvky o (ne)dostatečnosti nominanta ANO v ministerské pozici… OK, nejvyšší čas vyfičet i odsud a „nerušit kruhy“.

Kylchap
Host
Kylchap

Protože nominant je mopslík jistého dopravce. Hlavně nejmenovat!

P.S. Kontrolní otázka: Za jak dlouho bude tento příspěvek smazán?

MiNo
Host
MiNo

Ať si vedení ČD sáhne do svědomí jak se chová ke svým zaměstnancům, jak je prozaměstnanecký jejich přístup, jak je zase nyní vidět- opět nějaké pofidérní řešení MU, ale původ příčin je nezajímá. Jen lidi buzerovat, takový nas….. zaměstnanec se asi přetrhne horlivostí. Ať jde Kupec do provozu a zjistí jak to opravdu je. 2/3 lokomotiv a souprav by podle V2 nesmělo opustit depo, ale stroje nejsou, tak to jezdí, ale pokud se něco stane hned se ví kdo za to může – z 90% strojvedoucí, neboť se v předpisech vždy najde co porušil a pokud to není podle jednoho… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Je zajímavé , jak drtivá většina fírů na této diskusi minulý týden plísnila Arrivu s tím , že za to co nabízí k nim nikdo nepůjde. A dnes se zde objevují příspěvky , jaké jsou ČD šílený podnik. Vážení fírové , udělejte si jasno v tom , co chcete. Máte obrovskou výhodu. Když se vám to u jedné firmy nelíbí , můžete jít pracovat zítra k jiné firmě. Tuto výhodu velká část lidí v této zemi nemá…

Medvěd
Host
Medvěd

Který pán vedl v roce 2018 depa na ČD, udělal jejich reorganizaci a nyní vede ČD? Kdo ho tam dosadil a nechce mít zopovědnost??? Každý strojvedoucí musí mít poznání trati, ale jak to má vnímat, když se každou hodinu mění situace na trati? Proč nikoho 10 let nezajímalo, že je málo strojvedoucích ? Kdyby ten zbytek šel do penze co bude dál? Za co tedy berou jejich šéfové peníze, když na to kálí…………. Sebelepší strojvedoucí nemůže za to, že lokomotiva je zmetek, trať je rozkopaná, není signál GSM (TRS), na přejezdu zastavil kamion, je špatně hoze Víte , kolik by… Číst vice »

jan
Host
jan

Mě by zajímalo, ten důvod, proč drážní úřad zakázal systém na kontrolu strojvedoucích. Já nechápu jak je to možné a myslím rok to leží u ledu.

Kylchap
Host
Kylchap

Drážní úřad to nezakázal, ten to prosazoval. Zakázal to někdo jiný. Pssst. Hlavně nejmenovat!

jan
Host
jan

A kdo teda?

Martin
Host
Martin

soukromníci v čele s Mužíkem

jan
Host
jan

A co do toho mají co kecat státu.. Je možné, že to může být podobně jako u lékařů. Kde se zcela nedodržoval zákoník práce, co se týká směn. Bylo to takové věřejné, přehlížené tajemství oboru. A možná z toho důvodu si sektor tento nástroj nepřeje..

libor
Host
libor

To je jasné, levná a dostupná data. čumí do telefonů a diskutují na fórech a nemají čas sledovat okolí vlaku. Problém moc chytrých telefonů je na různých místech…

Martin
Host
Martin

kde jste k těm blábolům přišel? Aha, od kancelářských chytrolínů!

V.N.
Host
V.N.

Tady někdo nepoznal ironii.

Pako
Host
Pako

To zase začali potit pí…ny. Jeden jak druhej, měl sem o Kupcovi vyšší mínění, ale bude to asi pěknej hňup. Takhle to dopadá když viníci hledají viníky. Kdyžt omýlaj statistiky jak těch projetých návěstidel přibývá, co takhle to srovnat se statistikou před zrušením výpravy vypravčími a teď, navíc když je dnes kvůli ekonomice všechno na krev. Ty blabloli že někdo jezdí pro více dopravců (to budou desetiny procent), nebo že někdo ve volném čase staví barák ať si strčej… Pokud mám jít odpočatej do práce, ale z některých směn jdu vyřízenej, tak to znamená že už v polovině směny tam… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Castecne souhlasim, ale take castecne ne…. Kamery bych preferoval, muze to pomoci pri vysetrovani nehod apod. Vracet se k vypravcim je dnes nesmysl, krok zpatky,… Ale co se tyce navestidel, tak nekterym nehodam by dokazala zabranit informace o navestidlu zobrazena strojvudci ve voze s alarmem a da se dnes i spojit s automatickym zastavenim vlaku… podobny system existuje u LGV, kdy rychlost vlaku neumoznuje navestidla sledovat. ETCS – zalezi na urovni, ale umoznuje i prakticky automaticky provoz a vlaky mezi sebou „komunikuji“, to umoznuje napriklat velmi kratke intervaly…. Bojovat jen zprisnenim pravidel, kdyz existuji technologie, ktere mohou strojvudcum usnadnit zivot… Číst vice »

Pako
Host
Pako

Chápu Tě, ale technologie, které nám usnadňují život, mají často obrácený efekt. Nejvíc nepozorný strojvedoucí je ten co jede pod AVV, páč to jede samo. Když musíš neustále něco ovládat, jsi více ve střehu… Kameru dopředu na trať, proč ne, ale na šmírování, jak se kdo zároveň dloube v nose nebo si drbe koule ☺

Michal
Host
Michal

Kameru do kokpitu bych odsouhlasil jedině v režimu „černé skříňky“ v letadlech – zaznamenávat po omezenou dobu a nahrávka přístupná pouze při vyšetřování. Rozhodně záznam nedávat nějakým interním fízlům.

Strojvůdce
Host
Strojvůdce

Na nových a modernizovaných lokomotivách PKP carga jsou instalovány kamery s HD rozlišením. Snímají trať s délkou záznamu 72 hodin a dále nahrávají zvuky na stanovišti, jelikož jsou instalovány za předním oknem. Pracují v režimu “černé skříňky” a záznam je možné stáhnout jen při MU. Lokomotivy tohoto dopravce s kamerami jezdí i v ČR.

Sandy
Host
Sandy

Jediné, co mi na Vašem příspěvku vadí záznam zvuku na stanovišti. Mnohdy jsou to svuky nepublikovatelné.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

U dopravce MTR jsou kamery na stanovišti, ale zaznamenávají pohled před lokomotivu a dále jsou kamery sledující sběrače. Žádná nemá záznam zvuku. Záznam z kamer se ukládá na datové úložiště na lokomotivě, pravidelně se nestahuje. Dopravce může stáhnout libovolný záznam potřebné kamery a to kdekoliv, kde je apspoň nějaký mobilní signál a to po celou dobu až do přepsání souboru z důvodu plného úložiště. Kapacita úložiště jeden měsíc je stanovena dopravcem na základě kdysi dávné MU, o které se dočetl v novinách 23 dní od jejího vzniku! V současné době bylo objednáno zobrazení kamer na místní síti na tabletech strojvedoucích.… Číst vice »

Martin
Host
Martin

To jsem mel na mysli…

Martin
Host
Martin

ano, to je pravda, ovsem ja mel na mysli technologie, ktere rovnou v takovem pripade zastavi vlak a zabrani skodam a technologie, ktere nedovoli jizdu do obsazeneho useku…
Hodne takovych technologii funguje prave na VRT, tak aby to fira nemusel resit vubec…

Reknu to velmi primitivne, ale napr. tak, ze firovi nedovoli vjet do obsazeneho „useku“ proti jedoucimu vlaku, at dela cokoliv, a pokud se bude vlak blizit navestidlu stuj, omezi postupne rychlost vlaku tak, aby zastavil pred navestidlem, … stejne tak dodrzeni bezpecne vzdalenosti mezi vlaky pokud predchozi vlak zacne neplanovane brzdit…
Ja myslim, ze etcs to umi,…

X 1
Host
X 1

Martin.
Ano. Je to ETCS. A starší systém který to také umí je LZB. U nás se s tím však díky „prozíravosti“ státních specialistů nesetkáte.

Martin
Host
Martin

Pravda… Ovsem nevim ani moc tlak zespodu, od dopravcu, szdc, zamestnancu, atp… nebo neni slyset…

Pako
Host
Pako

To chápu, ale kamery tak maximálně na sledování tratě, nikoli strojvedoucích, určitě nechci být součástí ,,velkého bratra,, nehodovost to nesníží, jen se snáž bude hledat viník. Jinak stejně mám pocit že zůstane vše při starém a možná že zatím i dobře (ono reálně dovést i to co funguje jinde u nás k dokonalosti je nemožné i do deseti let, když nebudem řešit byrokracii tak finance určitě a honím honem to bude nějaký levný paskvil) , jen by mě sralo pokud by teď dejme tomu klesla nehodovost na polovinu, že Ti nahoře se budou chvástat jak přijali účinná opatření a při… Číst vice »

Vendulka 75
Host
Vendulka 75

To je prostě pochybení každého strojvedoucího zvlášť. A není jim co zavidět.To nevyřeší ani dostatek lidí,ani žádná opatření. „PROSTĚ KDYŽ NA VOLA NALOŽÍ,TAK VŮL TÁHNE“.Výluka Brno žst.Maloměřice(TOČENÍ SOUPRAV) strojvedoucí zastaví,nahlasí se,zajistí soupravu ruční brzdou,podloží zarážkami na konci vlaku,rozpojí topný kabel a vyvěsí se,PRÁCE ZA POSUNOVAČE.Zhasne světla,zhasne a rozsvítí označení konce vlaku PRÁCE ZA VLAKVEDOUCÍHO.Pak nastartuje a (sjedná si posun jako vedoucí posunu)soupravu objede.Svěsí se opět PRÁCE ZA POSUNOVAČE.Oživí si loko,rychloměr,vysílačka,vz nebo mirell a v neposlední řadě, že je tam sám, tak si udělá sám sobě brzdu PRÁCE ZA VOZMISTRA!!!!!! A to se ušetřil jeden člověk na pozici posunovač-vozmistr, který by… Číst vice »

Jan
Host
Jan

Čo z toho robili na tých pantografoch, ktoré sa účastnili nehody?

jan
Host
jan

A to je ten tlak na cenu.. Lepší to nebude.. Každý kapitalista bude chtít naložit maximum. Protože zaměstnanec stojí statisíce..

AAA
Host
AAA

To je divné, já myslel že zaměstnanec to dělá z lásky k dráze 🙂

Zapa
Host
Zapa

Že ty dráhy na tom západě vypadají lépe než tady….

Mrc
Host
Mrc

Tam nemají problémy zaplatit. Jen tady každý hledá, jak ušetřit pár korun, ale že pak někdo vytuneluje miliardy nevadí…

Valmar
Host
Valmar

A to jsi, Vendulko, možná v tom výčtu ještě něco nevypsala, protože nejde si honem vzpomenout na všechno, co má strojvedoucí za povinnosti.

Jiří
Host
Jiří

A na posun do depa a z depa chcete-li také posunovače (tzv. průvodce lokomotiv), nebo to už si domluvíte sám?

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Vstoupím do diskuze pouze s prohlášením, že ŽESNAD.CZ raději méně mluví a více koná a to už dávno a na všech bojištích . A pro nevěřící Tomáše, jsme třeba, co se týče zavedení ETCS ve shodě, státní i soukromí nákladní dopravci. 😉 Proto třeba na blízké zasedání ministerské pracovní skupiny pro zvýšení bezpečnosti železniční dopravy jdu za ŽESNAD.CZ se zástupcem ČD Cargo a Lokotrainu.

T.H.
Host
T.H.

Na ministerstvu potřebují odkejvat monitoring licence, rejting strojvedoucích a kamery na stanovišti? Nekecáme, makáme!

Radek Stromajer
Host
Radek Stromajer

No tak zrovna Lokotrain je co se týče bezp.dopravy na vrcholu …. Snad je to už o něco lepší ale za mě se tam běžne dělaly i 24 hod.smeny ….. Tam může vykládat o bezpečnosti kdokoli cokoli .

Xxx
Host
Xxx

Někdy si říkám, že i v té fabrice bude líp.. já nevim, co je víkend a volno mám jen výjimečně 🙂 o spaní někde, kde se nevyspim nemluvím 🙂 a o platu na úkor kilometrů na strekach nemluvě.. kontroly, kamery, body.. to ať mi skočí na hrb … Mají se řešit jiné věci .. třeba platy, motivace a hlavně pořádně aby chlap vyspal.. manažeři tam jich je moc.. o dráze ví jen to, že vlak jede po koleji..

noerf
Host
noerf

Zajímavé by bylo zjistit, jakou měli strojvedoucí pracovní náplň několik dní před nehodou, at to byli ČD, ČD Cargo, Regiojet či jiní dopravci.

Ať žije modernizace
Host
Ať žije modernizace

Když nám tady pan ministr tak hezky píše o bezpečnosti, tak já si taky přisadím k bezpečnosti. Zrovna jsem si zažil jak funguje CDP. Na trase vlaku výluka, kde se trolejáři a bagříci lopotili. Čas odjezdu a pořád stůj, minuty běží, na pragotronu nic nevyskočilo, průvodčímu v mobilu taky nic, tak zvedám vysílačku (GSM-R), mačkám zkrácenou volbu „2“ a ozve se „volané číslo, není registrováno“. Co to ? Mačkám „1“ a opět to samé. Tak vytáčím telefonní číslo výpravčího /dispečera CDP a …. „volané číslo je dočasně nedostupné“. Zkouším druhé, třetí a pořád to samé. Mezitím na odjezdu po několiká… Číst vice »

T.H.
Host
T.H.

A tím, že jste místo odjezdu zůstal stát, vznikl nějaký prohřešek proti BEZPEČNOSTI, že si taky „přisadíte“?

Pavel
Host
Pavel

T.H. blbá otázka….pokud vám nefunguje spojení které je na dráze velmi důležité, tak je to mimořádnost která jak se pěkně řetězí dalšími mimořádnostmi ,tak vás většinou k Mu dostrká…

Ať žije modernizace
Host
Ať žije modernizace

Předpokládám, že nevíte jak se zabezpečuje jízda drážních vozidel, jinak by jste takovou koninu nemohl napsat.

Jiří 2
Host
Jiří 2

No, kdybyste viděl, jak ne/funguje „protikus“ vaší GSM-R vysílačky (TouchCall na stole u výpravčího), tak byste se možná nedivil. V pondělí do něj nasypu čísla (na jednotlivé stanice na úseku, který zpravujeme), v sobotu přijdu do práce a… zmizely. Byl výpadek a obnovilo se to z poslední zálohy staré čert ví jak dlouho. Při výpadku celý terminál zhasne. Ale to zhasne i pokud jej delší dobu nepoužíváte (úspora monitoru), čili na to většinou přijdete až když chcete volat nebo vám volají na druhou pevnou. Tlačítko na restart? Ze spodní strany, jenže tam je ještě držák, čili naklopit na sebe, rukou… Číst vice »

Jiří 2
Host
Jiří 2

Krom toho zlaté klasické telefony. Zmáčknu tlačítko „traťový Horní Dolní“ a volám. Tady musím najet na kartu MB a v příslušné záložce vybrat „traťový Horní Dolní“ a následně ještě Potvrdit. Pak až volám. Na YT visí video od TTC Marconi kde to na nějaké konferenci představovali. Měli tam variantu pro ČEZ a pro SŽDC. Tyhle všechny nesmysly si prý údajně vymyslelo nějakou směrnicí SŽDC. Že se všechno musí potvrzovat. A samozřejmě zákazník platí, zákazník poroučí. Tak jim to tam dali. Někde do toho mají zapojenou TRSku. Ale ne že vyťukáte číslo vlaku a volat, hezky pěkně jako je to na… Číst vice »

Jiří 2
Host
Jiří 2

Zapomněl jsem dodat, jeden čas ty výpadky byly cca každý týden.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Tím nechci s vámi jakkoliv polemizovat, samozřejmě v plném souhlasím, ale jen na ukázku pohled z druhé strany.

Ale v 21. století by bylo myslím jednodušším řešením při výpadku přepojit telefonní a GSM-R linku na záložní pracoviště než dávat strojvedoucímu náhradní kontakt. No, neděje se tak… Mocipánům je to (víte kde).

K.S.
Host
K.S.

Bodový systém je pitomost a stejně tak nějaká registrace licencí, to neřeší primární problém, kterým je nedostatek a tedy následné přetěžování lidí, tam je třeba hledat příčinu. Je prostě třeba k dráze dostat více lidí, pak bude možné snížit zátěž jednotlivých strojvedoucích. Také, co jsem slyšel, je problém v rozházenosti hodin, krátkých přerušeních atd. Podle mne pokud přestávka nedává dostatek času k tomu aby si byl člověk schopný na pár hodin zdřímnout, osobně považuji za minimum pro spánek 4 hodiny (ale to prosím dělám klidnou kancelářskou práci), měla by se počítat do pracovní doby, nebo minimálně do doby kterou může… Číst vice »

mlha
Host
mlha

U kamionů jsou přestávky na odpočinek bez přerušení 9 a 11 hodin, proč to nejde i tady? Nejsou lidi není argument

K.S.
Host
K.S.

To je myšleno tak, že pokud je strojvůdce jezdí a má tam různé přetržky, tak se tyto mají počítat do pemza hodin co jezdí. Nejde, podle mne to poskládat tak aby se jízda vlezla do těch až 12, ale byla tam třeba 12x 20 minut pauza co se počítat nebude.

libertarianball
Host
libertarianball

Pitomost a touha po restrikcích Dana Ťoka a hnutí ANO je skutečně velká…

Partneři



CSCARGO