Co s chybující strojvedoucími? Stát zvažuje bodový systém i kamery v mašině

Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na ministerstvu dopravy se dnes v reakci na sérii mimořádných událostí na železnici sešli s ministrem Danem Ťokem manažeři Správy

Na ministerstvu dopravy se dnes v reakci na sérii mimořádných událostí na železnici sešli s ministrem Danem Ťokem manažeři Správy železniční dopravní cesty, Českých drah, Drážního úřadu a Drážní inspekce. Od ministra dostali hned několik úkolů.

Ťok chce například doplnit zákon o drahách, jehož novela aktuálně leží v parlamentu, o jakýsi bodový systém pro strojvedoucí. Ten by zajistil, že v případě přechodu strojvedoucího k jiné firmě by se nastávající zaměstnavatel z nového registru dozvěděl o účastech strojvedoucího na mimořádných událostech. „Není možné aby obden bouraly vlaky. Do zákona zavedeme monitoring a rating strojvůdce,“ sdělil Ťok.

Novinka má doplnit chystaný systém MLS (monitoring licence strojvedoucích), který už je v pozměňovacím návrhu k zákonu a má hlídat u strojvedoucích dodržování doby práce a odpočinku.

Na ministerstvu se mluvilo i o možném zavedení kamer na stanoviště strojvedoucích. Stále častěji se totiž hovoří o nepozornosti, kterou způsobují především chytré mobilní telefony. Nic takového při šetření mimořádných událostí nelze dokázat, veřejně o tomto podezření už vedle Drážní inspekce a Drážního úřadu hovoří i vedení Českých drah.

Ťok nicméně příznivcem kamer není. „Je to krajní řešení, nejsem si jistý, že je tento velký bratr na stanovištích třeba,“ řekl deníku Zdopravy.cz ministr. Zvážení ponechává na Drážním úřadu. Po něm rovněž chce větší přísnost při ukládání pokut. „Oni mnohdy ani nezahájí šetření,“ uvedl Ťok. Stejně tak by měly podle něj přísnější metr na své zaměstnance nasadit České dráhy.

Tagy Dan Ťok Ministerstvo dopravy strojvedoucí Top
192 komentářů