Co s chybující strojvedoucími? Stát zvažuje bodový systém i kamery v mašině

Stříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStříbrný šíp, stanoviště strojvedoucího. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na ministerstvu dopravy se dnes v reakci na sérii mimořádných událostí na železnici sešli s ministrem Danem Ťokem manažeři Správy

192 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kokrhel

Minuly rok byl v Rakousku taky dosti bohaty na projeta navestidla a v nekterych pripadech s naslednou srazkou s dalsim vlakem. Na zaklade techto skutecnosti vymeslel management OBB opatreni proti porusovani predpisu provoznim personalem. Byla vydana tzv. Prevence proti projeti navestidel. Podle neho si strojvedouci pred odjezdem vlaku ze stanice musi NAHLAS zopakovat nazev omezujici navesti, kterou prave vidi, totez plati i pro spuhlas k odjezdu, povolenou rychlost jizdy a pro osobni vlaky i pro nazev nasledujici zastavky. A abych to zkratil, tak je to u OBB soucast Bezpecnosti na kolejich v ramci boje proti „LAJDACTVI A CHYBEJICIMU POVEDOMI O… Číst vice »

asdfrb

Takze máme ďalšie nedobrzdenie na červenú.

https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlak-nehoda-rychlik-chotoviny.A190307_185516_budejovice-zpravy_kuce

Rýchlik z Českých Budejovíc do Tábora

Rail2005

Nebudeme si nalhávat, že chyby jak strojvedoucích, tak i profesionálních řidičů jsou především z přepracování. Jezdí se na doraz a to ne nárazově, ale systematicky několik týdnů (měsíců) po sobě. To je prvopočáteční příčina všeho. Není omluva pro to, že strojvedoucí uvede, udělal jsem chybu, protože jsem byl přepracovaný. Strojvedoucí je zodpovědný za to, že tu směnu navíc vzal. No, neměl ji prostě brát… Tady ovšem nepomůže ani bodový systém, ani pokuty ani kamera na stanovišti. Za tyto přečiny by se měly zavést fyzické tresty lynčováním bičem na veřejných prostranstvích. Pouze toto by bylo dostatečně bolestivé a zároveň odstrašující, aby… Číst vice »

Bárt

Joo, na fyzické tresty byl středověk, ne dnešní doba. A i kdyby, fírum by to nepomohlo

Martin

Myslím, že by se především mělo vedení zamyslet nad skladbou směn, které svým zaměstnancům nabízí. Pak by také možná přišlo na to, proč se lidé do této práce nehrnou, případně proč ji někteří po čase opouštějí, i když by ji třeba dělali rádi… Mít během směn přerušení tak, aby něco vycházelo dle norem na papíře je sice pěkné, ale lidé nejsou stroje. Pak neustálé lákání do práce během vašeho volna, kdy si chcete odpočinout, případně se věnovat svým zálibám a osobnímu životu, ale zároveň víte, že lidé na náhradu něčí směny nejsou, motivujícím prvkem určitě není… Proto se nemůžeme divit,… Číst vice »

Jirka

moje řeč. turnusy jsou rok od roku horší a horší. kde jsou časy, kdy jsme měli dva dny v práci, dva dny volna,takhle 18 denní turnus. člověk byl v pohodě, do práce se prakticky těšil. Dnes? tři dny v práci, den volna, čtyři dny v práci dva dny volna… a to by chtěli přesčasy? Ani Bohovi… kupodivu dřív to byl i s tím volnem turnus nadvýkonový, dnes dá stěží měsíční normu… Jak nalákat lidi na dráhu? plakátky jsou krásný, 35 dní dovolené, režijka… jezdit vlakem v civilu nemám ani čas ani náladu. 35 dovolené, když si na jednu šichtu musím… Číst vice »

AAA

Plakáty nás informují přijď pracovat k dráze, pakliže ti vyhovují rychlost, šmír a saze

Sandy

Máte 100% pravdu. Můžete jezdit celý život bez problémů a jedno projeté návěstidlo byť jen o metr z vás udělá vyvrhele společnosti rovnajícímu se vrahovi.

Jirka

Je krásné vše svádět na civění do mobilu a ježdění u více dopravců. Zásadní pro vedení Českých drah je nepřiznat vlastní chybu, to by totiž hoši asi měli pjoblém… Snaha soudruha ministra kterého řpekvapí sníh v listopadu ať raději nic už nevymíšlí a najde si jinou trafiku, jestli ho ten jeho prolhaný velitel pustí… Kde jsou chyby na straně ČD? Kdo dělá na dráze, zvládne to vyjmenovat snadno: – Turnusy – stojí za čím dál větší Ho.píííp. Pokud má někdo pocit, že když jdu z domu na víc než 24h, v noci skončím, do nástupu na další směnu mi chybí… Číst vice »

fíra

Vstoupit do diskuze…to se dá jedině podepsat.Samozřejmě je lepší svalovat vše na mobily,jsem pro ať se na mašin zakážou-pak ať si mně strojmistr,dispečer,četa a všichni ostatní shánějí jak chtějí.Hlavně nepřiznat,že jde o systémovou chybu.Lidí je přeci dost stačí se podívat frontu před každým depem.

Sandy

Já se tomu nesměju. Je to holá realita ze které jsem akorát nasr.ný. Ať vedení drah předloží důkazy kolik strojvedoucích si hraje s mobily nebo ať mlčí. Ať předloží kolik strojvedoucích, kteří zavinili podle nich MU, před směnou jezdili u jiného dopravce, nebo ať mlčí.
Manželka jako bývalá výpravčí se dostala na týdenní sjetinu stažených stránek z internetu nadřízených složek, ze kterých bylo zřejmé, podle internetových odkazů, že někteří úředníci místo práce pro společnost sledovali v pracovní době porno. Viděl jsem na vlastní oči. Takže: „Podle sebe soudím Tebe“.

Neználek

Dovolím si malou úvahu ohledně přesčasových hodin. Jako strojvedoucí jezdím pro několik dopravců naprosto legálně a mnohdy mi běží pracovní doba u dvou, neboť nákladní vlak jednoho dopravce jede občas mimo svůj jízdní řád, nebo nepřijede vůbec, a s požehnáním zaměstnavatele nastoupím na náhradní výkon. V měsíčním přehledu uvádím všechny komandované výkony a zaměstnavatel to dopravcům vyfakturuje a dopravci všechny výkony, i ty neodjeté, uhradí. Reálně jsem tak schopen odpracovat tužkou hodně přes 200 hodin měsíčně a přitom mít čtyřdenní až šestidenní volna. Je jasné, že má práce se ve výsledku dopravcům prodražuje, ale to je jejich problém, pokud u… Číst vice »

V.N.

Mám jiný návrh než soudruh Ťok. Projetí červené trest smrti. Srážka ? Trest smrti i pro celou rodinu.
Šílenost. Ti idioti neumí nic než vymýšlet sankce. Dobře to je i vidět u silniční dopravy. Máme obrovské tresty za alkohol za volantem (až 50.000 pokuta , trestný čin , zákaz řízení). Jak tyto tresty vymýtily alkohol na silnici ? Nijak.

AAA

Jojo, ten alkohol na silnici, to je každou chvíli něco! Už by s tím měl někdo něco udělat!

goo.gl/yUjrXE

AAA
jan

No, to není šťastný příklad. Pro Vás. Počet úmrtí na českých silnicích od zavedení bodového systému klesl na polovinu z 1100 na 550. Těměř okamžitě, cca do 2 let od zavedení. Všichni si byli rovni bez ohledu na peníze.. A to na některé pitomce v Audi zabralo.

AAA

No, větší blbost jsem už dlouho nečetl.

Bodový systém byl zaveden 2006. Počet obětí: 2005 – 1127, 2006 – 965, 2007 – 1123 (!!!), 2008 – 992.
Počet obětí stále klesá od roku 1994 a tempo změn se bodovým systémem nijak nezměnilo.
Viz třeba
https://www.novinky.cz/krimi/459614-na-ceskych-silnicich-loni-zemrelo-502-lidi-nejmene-od-roku-1961.html
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2352886-na-ceskych-silnicich-loni-zemrelo-502-lidi-nejmene-od-roku-1961

Nebo můžete předložit jiný zdroj?

Aktivní železničář

Vážení kolegové z jižní Moravy a jižních Čech,
vyprdněte se tam na to a pojďte jezdit do Rakouska.
Dostanete kolektivní smlouvu, 13. a 14. plat, vstřícné zaměstnavatele, práci na moderních neseroucích se strojích a budete jezdit zabezpečeně s PZB, LZB a ETCS. Dokonce zjistíte, že se u toho dá i žít normální život.

Aktivní železničář

Každopádně nás českých fírů v Rakousku přibývá.

Do&Co

Karle, už se na tu agitku vys.r.

X 1

Proč? Jsou to plusové body. 😉

Ne, vážně. Když vidíš České fíry jak únavou málem padají na hubu a víš, že existuje něco mnohem lepšího, tak ze základního principu kolegiality, jim to prostě musíš nabídnout.

Do&Co

Kdo chtěl a uměl, šel. Ale někdo tady přece zůstat musí, abych klukovi ukázal, jak kdysi fungovala dráha. 🙂

X 1

To máš recht. Vytváření muzealní železnice v Česku, to je dlouhodobá strategie nejmenovaných úředníků a zejména náměstků Min. Dopravy ČR.
Neboj se. Synkovi ukážeš železnici jak fungovala za C&k Rakouska-Uherska. Nejlepší na tom bude fakt, že všechno z toho zafinancovala EU a domácí daňoví poplatníci. Přes miliardové investice, však drážní infrastruktura stále kráčí zpátky do minulosti.

Pako

Pošlete mi pls pokud je to možné na mail. pajakout@seznam.cz jak vypadaji třeba vaše směny v Rakousku. Dekuji

Jiří Kokrhel

Skoda, ze sem nejde vlozit fotka. Minuly rok byl v Rakousku taky dosti bohaty na projeta navestidla a v nekterych pripadech s neslednou srazkou s dalsim vlakem. Na zaklade techto skutecnosti vymeslel management OBB opatreni proti porusovani predpisu provoznim personalem. Byla vydana tzv. Prevence proti projeti navestidel. Podle neho si strojvedouci pred odjezdem vlaku ze stanice musi NAHLAS zopakovat nazev omezujici navesti, kterou prave vidi, totez plati i pro spuhlas k odjezdu, povolenou rychlost jizdy a pro osobni vlaky i pro nazev nasledujici zastavky. A abych to zkratil, tak je to u OBB soucast Bezpecnosti na kolejich v ramci boje… Číst vice »

T.H.

Koukám, že už tady taky mizí „nepohodlné“ příspěvky o (ne)dostatečnosti nominanta ANO v ministerské pozici… OK, nejvyšší čas vyfičet i odsud a „nerušit kruhy“.

Kylchap

Protože nominant je mopslík jistého dopravce. Hlavně nejmenovat!

P.S. Kontrolní otázka: Za jak dlouho bude tento příspěvek smazán?

MiNo

Ať si vedení ČD sáhne do svědomí jak se chová ke svým zaměstnancům, jak je prozaměstnanecký jejich přístup, jak je zase nyní vidět- opět nějaké pofidérní řešení MU, ale původ příčin je nezajímá. Jen lidi buzerovat, takový nas….. zaměstnanec se asi přetrhne horlivostí. Ať jde Kupec do provozu a zjistí jak to opravdu je. 2/3 lokomotiv a souprav by podle V2 nesmělo opustit depo, ale stroje nejsou, tak to jezdí, ale pokud se něco stane hned se ví kdo za to může – z 90% strojvedoucí, neboť se v předpisech vždy najde co porušil a pokud to není podle jednoho… Číst vice »

V.N.

Je zajímavé , jak drtivá většina fírů na této diskusi minulý týden plísnila Arrivu s tím , že za to co nabízí k nim nikdo nepůjde. A dnes se zde objevují příspěvky , jaké jsou ČD šílený podnik. Vážení fírové , udělejte si jasno v tom , co chcete. Máte obrovskou výhodu. Když se vám to u jedné firmy nelíbí , můžete jít pracovat zítra k jiné firmě. Tuto výhodu velká část lidí v této zemi nemá…

Medvěd

Který pán vedl v roce 2018 depa na ČD, udělal jejich reorganizaci a nyní vede ČD? Kdo ho tam dosadil a nechce mít zopovědnost??? Každý strojvedoucí musí mít poznání trati, ale jak to má vnímat, když se každou hodinu mění situace na trati? Proč nikoho 10 let nezajímalo, že je málo strojvedoucích ? Kdyby ten zbytek šel do penze co bude dál? Za co tedy berou jejich šéfové peníze, když na to kálí…………. Sebelepší strojvedoucí nemůže za to, že lokomotiva je zmetek, trať je rozkopaná, není signál GSM (TRS), na přejezdu zastavil kamion, je špatně hoze Víte , kolik by… Číst vice »

jan

Mě by zajímalo, ten důvod, proč drážní úřad zakázal systém na kontrolu strojvedoucích. Já nechápu jak je to možné a myslím rok to leží u ledu.

Kylchap

Drážní úřad to nezakázal, ten to prosazoval. Zakázal to někdo jiný. Pssst. Hlavně nejmenovat!

jan

A kdo teda?

Martin

soukromníci v čele s Mužíkem

jan

A co do toho mají co kecat státu.. Je možné, že to může být podobně jako u lékařů. Kde se zcela nedodržoval zákoník práce, co se týká směn. Bylo to takové věřejné, přehlížené tajemství oboru. A možná z toho důvodu si sektor tento nástroj nepřeje..

libor

To je jasné, levná a dostupná data. čumí do telefonů a diskutují na fórech a nemají čas sledovat okolí vlaku. Problém moc chytrých telefonů je na různých místech…

Martin

kde jste k těm blábolům přišel? Aha, od kancelářských chytrolínů!

V.N.

Tady někdo nepoznal ironii.

Pako

To zase začali potit pí…ny. Jeden jak druhej, měl sem o Kupcovi vyšší mínění, ale bude to asi pěknej hňup. Takhle to dopadá když viníci hledají viníky. Kdyžt omýlaj statistiky jak těch projetých návěstidel přibývá, co takhle to srovnat se statistikou před zrušením výpravy vypravčími a teď, navíc když je dnes kvůli ekonomice všechno na krev. Ty blabloli že někdo jezdí pro více dopravců (to budou desetiny procent), nebo že někdo ve volném čase staví barák ať si strčej… Pokud mám jít odpočatej do práce, ale z některých směn jdu vyřízenej, tak to znamená že už v polovině směny tam… Číst vice »

Martin

Castecne souhlasim, ale take castecne ne…. Kamery bych preferoval, muze to pomoci pri vysetrovani nehod apod. Vracet se k vypravcim je dnes nesmysl, krok zpatky,… Ale co se tyce navestidel, tak nekterym nehodam by dokazala zabranit informace o navestidlu zobrazena strojvudci ve voze s alarmem a da se dnes i spojit s automatickym zastavenim vlaku… podobny system existuje u LGV, kdy rychlost vlaku neumoznuje navestidla sledovat. ETCS – zalezi na urovni, ale umoznuje i prakticky automaticky provoz a vlaky mezi sebou „komunikuji“, to umoznuje napriklat velmi kratke intervaly…. Bojovat jen zprisnenim pravidel, kdyz existuji technologie, ktere mohou strojvudcum usnadnit zivot… Číst vice »

Pako

Chápu Tě, ale technologie, které nám usnadňují život, mají často obrácený efekt. Nejvíc nepozorný strojvedoucí je ten co jede pod AVV, páč to jede samo. Když musíš neustále něco ovládat, jsi více ve střehu… Kameru dopředu na trať, proč ne, ale na šmírování, jak se kdo zároveň dloube v nose nebo si drbe koule ☺

Michal

Kameru do kokpitu bych odsouhlasil jedině v režimu „černé skříňky“ v letadlech – zaznamenávat po omezenou dobu a nahrávka přístupná pouze při vyšetřování. Rozhodně záznam nedávat nějakým interním fízlům.

Strojvůdce

Na nových a modernizovaných lokomotivách PKP carga jsou instalovány kamery s HD rozlišením. Snímají trať s délkou záznamu 72 hodin a dále nahrávají zvuky na stanovišti, jelikož jsou instalovány za předním oknem. Pracují v režimu “černé skříňky” a záznam je možné stáhnout jen při MU. Lokomotivy tohoto dopravce s kamerami jezdí i v ČR.

Sandy

Jediné, co mi na Vašem příspěvku vadí záznam zvuku na stanovišti. Mnohdy jsou to svuky nepublikovatelné.

Petr Šimral

U dopravce MTR jsou kamery na stanovišti, ale zaznamenávají pohled před lokomotivu a dále jsou kamery sledující sběrače. Žádná nemá záznam zvuku. Záznam z kamer se ukládá na datové úložiště na lokomotivě, pravidelně se nestahuje. Dopravce může stáhnout libovolný záznam potřebné kamery a to kdekoliv, kde je apspoň nějaký mobilní signál a to po celou dobu až do přepsání souboru z důvodu plného úložiště. Kapacita úložiště jeden měsíc je stanovena dopravcem na základě kdysi dávné MU, o které se dočetl v novinách 23 dní od jejího vzniku! V současné době bylo objednáno zobrazení kamer na místní síti na tabletech strojvedoucích.… Číst vice »

Martin

To jsem mel na mysli…

Martin

ano, to je pravda, ovsem ja mel na mysli technologie, ktere rovnou v takovem pripade zastavi vlak a zabrani skodam a technologie, ktere nedovoli jizdu do obsazeneho useku…
Hodne takovych technologii funguje prave na VRT, tak aby to fira nemusel resit vubec…

Reknu to velmi primitivne, ale napr. tak, ze firovi nedovoli vjet do obsazeneho „useku“ proti jedoucimu vlaku, at dela cokoliv, a pokud se bude vlak blizit navestidlu stuj, omezi postupne rychlost vlaku tak, aby zastavil pred navestidlem, … stejne tak dodrzeni bezpecne vzdalenosti mezi vlaky pokud predchozi vlak zacne neplanovane brzdit…
Ja myslim, ze etcs to umi,…

X 1

Martin.
Ano. Je to ETCS. A starší systém který to také umí je LZB. U nás se s tím však díky „prozíravosti“ státních specialistů nesetkáte.

Martin

Pravda… Ovsem nevim ani moc tlak zespodu, od dopravcu, szdc, zamestnancu, atp… nebo neni slyset…

Pako

To chápu, ale kamery tak maximálně na sledování tratě, nikoli strojvedoucích, určitě nechci být součástí ,,velkého bratra,, nehodovost to nesníží, jen se snáž bude hledat viník. Jinak stejně mám pocit že zůstane vše při starém a možná že zatím i dobře (ono reálně dovést i to co funguje jinde u nás k dokonalosti je nemožné i do deseti let, když nebudem řešit byrokracii tak finance určitě a honím honem to bude nějaký levný paskvil) , jen by mě sralo pokud by teď dejme tomu klesla nehodovost na polovinu, že Ti nahoře se budou chvástat jak přijali účinná opatření a při… Číst vice »

Vendulka 75

To je prostě pochybení každého strojvedoucího zvlášť. A není jim co zavidět.To nevyřeší ani dostatek lidí,ani žádná opatření. „PROSTĚ KDYŽ NA VOLA NALOŽÍ,TAK VŮL TÁHNE“.Výluka Brno žst.Maloměřice(TOČENÍ SOUPRAV) strojvedoucí zastaví,nahlasí se,zajistí soupravu ruční brzdou,podloží zarážkami na konci vlaku,rozpojí topný kabel a vyvěsí se,PRÁCE ZA POSUNOVAČE.Zhasne světla,zhasne a rozsvítí označení konce vlaku PRÁCE ZA VLAKVEDOUCÍHO.Pak nastartuje a (sjedná si posun jako vedoucí posunu)soupravu objede.Svěsí se opět PRÁCE ZA POSUNOVAČE.Oživí si loko,rychloměr,vysílačka,vz nebo mirell a v neposlední řadě, že je tam sám, tak si udělá sám sobě brzdu PRÁCE ZA VOZMISTRA!!!!!! A to se ušetřil jeden člověk na pozici posunovač-vozmistr, který by… Číst vice »

Jan

Čo z toho robili na tých pantografoch, ktoré sa účastnili nehody?

jan

A to je ten tlak na cenu.. Lepší to nebude.. Každý kapitalista bude chtít naložit maximum. Protože zaměstnanec stojí statisíce..

AAA

To je divné, já myslel že zaměstnanec to dělá z lásky k dráze 🙂

Zapa

Že ty dráhy na tom západě vypadají lépe než tady….

Mrc

Tam nemají problémy zaplatit. Jen tady každý hledá, jak ušetřit pár korun, ale že pak někdo vytuneluje miliardy nevadí…

Valmar

A to jsi, Vendulko, možná v tom výčtu ještě něco nevypsala, protože nejde si honem vzpomenout na všechno, co má strojvedoucí za povinnosti.

Jiří

A na posun do depa a z depa chcete-li také posunovače (tzv. průvodce lokomotiv), nebo to už si domluvíte sám?

Oldřich Sládek

Vstoupím do diskuze pouze s prohlášením, že ŽESNAD.CZ raději méně mluví a více koná a to už dávno a na všech bojištích . A pro nevěřící Tomáše, jsme třeba, co se týče zavedení ETCS ve shodě, státní i soukromí nákladní dopravci. 😉 Proto třeba na blízké zasedání ministerské pracovní skupiny pro zvýšení bezpečnosti železniční dopravy jdu za ŽESNAD.CZ se zástupcem ČD Cargo a Lokotrainu.

T.H.

Na ministerstvu potřebují odkejvat monitoring licence, rejting strojvedoucích a kamery na stanovišti? Nekecáme, makáme!

Radek Stromajer

No tak zrovna Lokotrain je co se týče bezp.dopravy na vrcholu …. Snad je to už o něco lepší ale za mě se tam běžne dělaly i 24 hod.smeny ….. Tam může vykládat o bezpečnosti kdokoli cokoli .

Xxx

Někdy si říkám, že i v té fabrice bude líp.. já nevim, co je víkend a volno mám jen výjimečně 🙂 o spaní někde, kde se nevyspim nemluvím 🙂 a o platu na úkor kilometrů na strekach nemluvě.. kontroly, kamery, body.. to ať mi skočí na hrb … Mají se řešit jiné věci .. třeba platy, motivace a hlavně pořádně aby chlap vyspal.. manažeři tam jich je moc.. o dráze ví jen to, že vlak jede po koleji..

noerf

Zajímavé by bylo zjistit, jakou měli strojvedoucí pracovní náplň několik dní před nehodou, at to byli ČD, ČD Cargo, Regiojet či jiní dopravci.

Ať žije modernizace

Když nám tady pan ministr tak hezky píše o bezpečnosti, tak já si taky přisadím k bezpečnosti. Zrovna jsem si zažil jak funguje CDP. Na trase vlaku výluka, kde se trolejáři a bagříci lopotili. Čas odjezdu a pořád stůj, minuty běží, na pragotronu nic nevyskočilo, průvodčímu v mobilu taky nic, tak zvedám vysílačku (GSM-R), mačkám zkrácenou volbu „2“ a ozve se „volané číslo, není registrováno“. Co to ? Mačkám „1“ a opět to samé. Tak vytáčím telefonní číslo výpravčího /dispečera CDP a …. „volané číslo je dočasně nedostupné“. Zkouším druhé, třetí a pořád to samé. Mezitím na odjezdu po několiká… Číst vice »

T.H.

A tím, že jste místo odjezdu zůstal stát, vznikl nějaký prohřešek proti BEZPEČNOSTI, že si taky „přisadíte“?

Pavel

T.H. blbá otázka….pokud vám nefunguje spojení které je na dráze velmi důležité, tak je to mimořádnost která jak se pěkně řetězí dalšími mimořádnostmi ,tak vás většinou k Mu dostrká…

Ať žije modernizace

Předpokládám, že nevíte jak se zabezpečuje jízda drážních vozidel, jinak by jste takovou koninu nemohl napsat.

Jiří 2

No, kdybyste viděl, jak ne/funguje „protikus“ vaší GSM-R vysílačky (TouchCall na stole u výpravčího), tak byste se možná nedivil. V pondělí do něj nasypu čísla (na jednotlivé stanice na úseku, který zpravujeme), v sobotu přijdu do práce a… zmizely. Byl výpadek a obnovilo se to z poslední zálohy staré čert ví jak dlouho. Při výpadku celý terminál zhasne. Ale to zhasne i pokud jej delší dobu nepoužíváte (úspora monitoru), čili na to většinou přijdete až když chcete volat nebo vám volají na druhou pevnou. Tlačítko na restart? Ze spodní strany, jenže tam je ještě držák, čili naklopit na sebe, rukou… Číst vice »

Jiří 2

Krom toho zlaté klasické telefony. Zmáčknu tlačítko „traťový Horní Dolní“ a volám. Tady musím najet na kartu MB a v příslušné záložce vybrat „traťový Horní Dolní“ a následně ještě Potvrdit. Pak až volám. Na YT visí video od TTC Marconi kde to na nějaké konferenci představovali. Měli tam variantu pro ČEZ a pro SŽDC. Tyhle všechny nesmysly si prý údajně vymyslelo nějakou směrnicí SŽDC. Že se všechno musí potvrzovat. A samozřejmě zákazník platí, zákazník poroučí. Tak jim to tam dali. Někde do toho mají zapojenou TRSku. Ale ne že vyťukáte číslo vlaku a volat, hezky pěkně jako je to na… Číst vice »

Jiří 2

Zapomněl jsem dodat, jeden čas ty výpadky byly cca každý týden.

Jiří 2

Tím nechci s vámi jakkoliv polemizovat, samozřejmě v plném souhlasím, ale jen na ukázku pohled z druhé strany.

Ale v 21. století by bylo myslím jednodušším řešením při výpadku přepojit telefonní a GSM-R linku na záložní pracoviště než dávat strojvedoucímu náhradní kontakt. No, neděje se tak… Mocipánům je to (víte kde).

K.S.

Bodový systém je pitomost a stejně tak nějaká registrace licencí, to neřeší primární problém, kterým je nedostatek a tedy následné přetěžování lidí, tam je třeba hledat příčinu. Je prostě třeba k dráze dostat více lidí, pak bude možné snížit zátěž jednotlivých strojvedoucích. Také, co jsem slyšel, je problém v rozházenosti hodin, krátkých přerušeních atd. Podle mne pokud přestávka nedává dostatek času k tomu aby si byl člověk schopný na pár hodin zdřímnout, osobně považuji za minimum pro spánek 4 hodiny (ale to prosím dělám klidnou kancelářskou práci), měla by se počítat do pracovní doby, nebo minimálně do doby kterou může… Číst vice »

mlha

U kamionů jsou přestávky na odpočinek bez přerušení 9 a 11 hodin, proč to nejde i tady? Nejsou lidi není argument

K.S.

To je myšleno tak, že pokud je strojvůdce jezdí a má tam různé přetržky, tak se tyto mají počítat do pemza hodin co jezdí. Nejde, podle mne to poskládat tak aby se jízda vlezla do těch až 12, ale byla tam třeba 12x 20 minut pauza co se počítat nebude.

libertarianball

Pitomost a touha po restrikcích Dana Ťoka a hnutí ANO je skutečně velká…

Jíří Tulipán

Černou skříňku do každé lokomotivy a japonský způsob práce – nahlas si odříkávat návěsti – červená, čtyřicet, stáhnout sběrač,…. Strojvedoucích je tu dost, nechce se někdo obětovat a vyzkoušet to a zítra k večeru podat hlášení?

T.H.

Japonský systém „šisa kanko“ je funkční záležitost, i když vypadá na pohled směšně, ale u nás je jednoduše nezaveditelný.

AAA

A když přijede o minutu pozdě tak spáchat harakiri

Jíří Tulipán

Asi není potřeba ho nějak zvlášť zavádět plošně, ale občas si člověk musí přiznat, že jsou situace, kdy je toho na něj moc. Nikdy jsem si nedělal poznámky a najednou mám v kanceláři na stole dvě A4 s poznámkama. Prostě se práce kupí, lítáte z jedné na druhou a najednou zapomenete na jeden email – naštěstí je to jen email a ne červená na návěstidle, zkomplikuji práci ostatním kolegům, trochu to slíznu a život jde bohužel dál. V letectví používají checklisty a nikoho to nepohoršuje. Mojí myšlenkou je prosté – odbaveno, volno, čtyřicet, bude šedesát, plný kotel,… jednoduché komentování svojí… Číst vice »

K.S.

To znám, zvlášť když děláte šest věcí naráz a padají na Vás kostlivci ze skříně po vašem předchůdci. Poznámky se kupí (byť tedy u nás elektronické), ale nemyslím si že by bylo vhodné zavádět strojvedoucím žvanící povinnost. Těch návěstí je celkem dost kolem tratě.

hank

Když bývali na mašině dva, tak měli povinnost návěsti si hlásit a opakovat… Taky jim (s prominutím) huby neupadly.

hank

Koukám, že někdo byl rychlejší… Ale asi to teda tak úplně blbej nápad nebude, když se k němu hlásí i aktivní strojvedoucí.

Martin

Je velmi uciny, mj. podobne to funguje i v leteckem provozu – kdy piloti nahlas odrikavaji to co delaji – i kdyz i kvuli zaznamu…
Zaveditelne to je, je to pouze o zvyku,…

Jiří 2

Jen kvůli záznamu to nebude, černá skříňka zaznamenává i polohu jednotlivých prvků v kabině. Ale ano, jistí se navzájem. Ale tady by to strojvedoucí říkal do prázdné kabiny.

Strojvůdce Příhoda

Zavedení takového systému brání evidentně akorát nadutost mnoha jedinců. Zažil jsem několik strojvedoucích (dnes to jsou již důchodci), co si obdobný systém udrželi z éry parních lokomotiv, kdy si strojvedoucí s topičem museli hlásit návěsti navzájem, protože z parních strojů je vidět z každé strany jen něco málo přes polovinu toho, co potřeba vidět je. Prostě si to, co viděli na návěstidle, předříkali i sami pro sebe. Jojo, byli mnoha mladším kolegům samozřejmě za naprosté pitomce, protože dle nich to na elektrice a motorech nutné přeci není… Já sám pro sebe si to většinou odbručím také. Co je špatného na… Číst vice »

Valmar

Na kolejích jsem od roku 1980, blahé paměti ČSD. Prošla jsem nepočítaně profesí a technických vylepšování. Taky vím, jaké to je, když nejsou lidi. Takže ten japonský systém předříkávání si provozuju sama od sebe už nějakých 15 let, hlavně při směnách, kdy člověk z různých příčin padá na hubu. Ono vidět, slyšet a reagovat líp udržuje mozek v kondici, podobně to dělám i za volantem po obzvlášť „hutné“ noční. A jako velmi důležité považuju fakt chodit do zaměstnání s radostí. Na to bohužel velká část lidí na vyšších pozicích zapomíná, že VŠE SOUVISÍ SE VŠÍM.

Valmar

To je jen otázka náhledu. Svého času bylo v předpise, že strojvedoucí s vlakvedoucím nahlas „četli“ návěsti. Po modernizacích toto není třeba, ale staří fírové před důchodem se toho drží pořád? Proč asi?

Jirka

nefungovalo to takhle náhodou vpodobném stylu v dobách, kdy býval na stanovišti vlakvedoucí? Vlakvedoucí zahlásil návěst, strojvedoucí ji potvrdil…

Jiří 2

Nejprve topič, pak vlakvedoucí… Ať je tam klidně uklízečka, která to bude znát. Ale zabrání odjezdu proti stůj a v případě zdravotního kolapsu poskytne první pomoc a hlavně zavolá první pomoc.

Petr

Také jsem zvědavý, jaké řešení přijme vedení jednotlivých dopravců, nejde přeci jen o ČD. Možná korekce chyb druhou osobou na stanovišti, díky nedostatku strojvedoucích, není možná. Vlakvedoucí se také na spoustě vlaků nevyskytuje, takže ani ten nejde použít. Plošné snížení rychlosti, by znamenalo rozvrat GVD a nic by neřešilo. Myslím, že určitě proběhne vlna mimořádných školení. Ale rychle to asi vyřešit nepůjde.

Petr Pospíšil

Asi takto:
– není dobré dělat unáhlené závěry bezprostředně po událostech,
– nutno posoudit, zda dlouhodobé statistiky odpovídají skutečnosti,
– nutno vést statistiky s větší vypovídací schopností.

AAA

tak. dokud nevyjdou jak je potřeba.

Martin

souhlas, ale ta cetnost nyni je velka a muze jit o zivoty, takze jista opatreni musite zavest hned a pak vami zminene kroky… a treba zvazit i nejake technicke reseni…

T.H.

Ono je to tak, že ministr MUSÍ něco udělat, protože špatný mediální obraz a Andrej je nas…ý, protože tweetama to nedožene. Tak metodou „padajícího ho*na“ MUSÍ něco udělat Drážní úřad, Matka Dráha i Národní Infrastrukturník, i když pořádně nevědí co. Tak vezmou kýbl šutrů, zatřesou s ním a přesypou ho do jiného kýble. Je to rychlé a okamžité řešení, spousta rámusu kolem, novináři jsou spokojení (mají témata o „šichtě jinde“, „hraní si s telefony“ nebo na týden dopředu) a akorát pár kverulantů tvrdí, že to jsou opatření nesmyslná a nic neřešící, protože bezpečnou oklikou míjejí skutečnou podstatu problému a šutry… Číst vice »

Apollo17

Přesně tak.

Martin

pokud jde o AB, docela chapu, pac se to opet haze stiny na Toka… 😀

Petr Pospíšil

Ono to je hlavně tak, že po nehodové události by měla být jakákoliv firma či úřad schopná podat informaci, zda se nehodové události něčemu vymykají nebo ne. To by ovšem znamenalo, že by musel někdo něco skutečně sledovat a vyhodnocovat. Pak by bylo možné bez odkladu odpovědět a nikdo by nemusel vymýšlet ničím nepodložené úkoly, které vyšumí do prázdna:-)

Petr Pospíšil

Vysvětlím na příkladu: počet nehod navázaný na prostý čas sám o sobě neodpoví na otázku, zda se situace zhoršuje či zlepšuje či je shodná, když počet nehod navážete na spotřebu pohonných hmot, přepravené množství nákladu, ujeté kilometry, hustotu provozu, … získáte validnější informaci. Zrovna tak můžete dělat vazby na nehody při výlukové činnosti, nominálním provozu, při špatném počasí, v nočních směnách, na době odpočinku před příslušnou „nehodovou směnou“, na časovém odstupu od posledního telefonního či radiového hovoru, atd.

Valmar

Na to by pravil můj bývalý nadřízený „dej blbci moc a vymyslí lejstro“. Ony ty statistiky udělají to, že lidi budou chodit na směnu s větším nadšením? Nebo je zbaví strachu o zaměstnání, když se na kolejích tak úžasně privatizuje? Nebo udělají strojvedoucímu čas na to dojít si na záchod nebo se v klidu jako člověk najíst?

T.H.

No takhle… Ťok je nominant ANO a idiot (což není pro Andreje vada, ale přednost), takže z něj podobné kraviny prostě padat musí. Je spíš dobré zaměřit se na to, kdo mu ty „úkoly“ do hlavy nasypal, protože ze sebe to nemá, ale musí vykázat akčnost. Na ministerstvu a Drážním úřadu je svět v naprostém pořádku a tamní úředníci jsou nadále úžasní mimoni odtržení od reality stejně jako kdykoli v minulosti – neomylně vždy vytvoří jednoduché, snadno pochopitelné, zcela nesprávné a naprosto nefunkční „řešení“ problému, na jehož vzniku nebo udržování se sami podíleli… O zapisování čísel licencí kamkoli byla řeč… Číst vice »

Martin

Ačkoliv s tebou často nesouhlasím, tak tady jsem dal palec nahoru. Je to k smíchu a zároveň k pláči co ti zabedněnci nahoře vymysleli. On si myslí, že buzerací už tak znechucených a unavených lidí něčeho dosáhnou. Ten populismus před veřejností a to pokrytectví je už do nebe bijící. To snad ani není možný, to se může stát snad jen v ČR. Kocourkov hadra. Pokud ani tady nezasáhnou odbory, tak je to ale vážně k pláči, vždyť to už je skoro poslední možnost. Tou úplně poslední je dát výpověď a jít dělat nějaké klidnější zaměstnání, na železnici se z vysoka… Číst vice »

petr.r

jestli začnou čdáci stávkovat, podpořím Vás.

X 1

Hurá…………. . Amen.

J.H.

Na českém trhu chybí asi 300 strojvůdců,ze šetření Drážní inspekce ale nevyplývá, že by byli strojvůdci přetěžováni.Ti si někdy hrají si s mobilními telefony. Na nádražích chybí výpravčí, který dá plácačkou povel,říká Jan Kučera, generální inspektor Drážní inspekce.
https://video.aktualne.cz/dvtv/drazni-inspektor-strojvedouci-si-nekdy-hraji-s-mobily-za-neh/r~abe84e8a3f4f11e9b9980cc47ab5f122/

K.S.

Telefon je dost možná příznak přetíženosti, mozek hledá nějaké vypnutí.

Tanya

A co takhle,kdyby strojvůdci vykonávali jen práci strojvůdce,nedělali posunovače,kasičkáře,nesepisovali opravy po šichtě do služebního počítače v depu a šli se radši vyspat,novinkou je hodnocení školitele pod pohrůžkou sankce nevyplnění dotazníku,opět v depu,strojvůdce řídí mašinu a není učitel,aby hodnotil školitele z DVI. A jiné a jiné kraviny,se kterými přichází představenstvo ČD.
Pan Kupec se bije v prsa,že má v záloze 150 nových rychlokvašek,nábory dělají na úřadech práce,ale starší strojvůdci si prošli jak školou zaměřenou tímto směrem,tak i praxí dvouletou.

Tomáš Záruba

To jsou tak hrozný píčoviny, že je mohl vyslovit snad jen ministr…

Hergot, vyřiďte mu někdo, rozdělení nehod v čase je holt náhodný jev a tedy se zákonitě stane, že občas je „období průšvihů“ a ještě to neznamená, že se najednou něco zhoršilo.

A taky si dovolím opakovat myšlenku, že čím víc se to bude tzv. „řešit“, tím to bude horší.

Alexandr Mikulka

Podpis.

Jarda

Největší problém je to, že České dráhy dlouhodobě dávají strojvedoucím vložáky navíc, zbytečně zaměstnance ještě buzerují za každou kravinu a to že ve vedení ČD jaksi vymizeli odborníci, kteří toto viděli a jsou tam jen nafoukaní panáci co provozní profese berou jako póvl, to nikdo nevidí. Dneska o provozu rozhoduje na ČD každý kdo má do zad*ku díru.

DOMČA

Strojvedouci je jen a pouze ridic – je tam od toho aby vlak odridil z bodu A do bodu B pofle toho jak mu to nadrizeni napisou do tabulky smen. Neni nic vic. A je tam jen proto, ze dosud vlaky mejezdi na automat.. Ale uz se konecne blyska na lepsi casy – vlakove soupravy v metru uz leckde jezdi bez ridice na automat a je to v pohode.. Milano, Pariz, Budapest a za par let i Praha.. Ve Svycarsku a Nemecku uz testujou vlaky bez ridice v beznym venkovnim provozu.. jsem optimista – do par let to mame vyreseno… Číst vice »

X 1

Domča
Nevím jestli mi stojíš za odpověď.
Patrně vůbec nemáš páru o směnách strojvedoucích a o právě testované technice se radši ani nezmiňuj. Jsi totálně mimo mísu.

Lokálkovej

Náhodou, já se na to těším. Takhle když mi zazvoní budík v 1:30 ráno, tak by se mi tak líbilo, kdyby přišel nějakej robot a řekl, spi dál, beru to za tebe. Má to ale jeden háček. To co musí vydržet český fíra, to žádný stroj nevydrží..

Mandy

DOMČA
Nevím kolik je Ti let ale jedno vím jistě, v Česku se toho dnešní generace na železnici nedožije.

Dominik

Potupně nás degradovat na řidiče? Já nejsem jen řidič, ten stroj znám, učím se ho znát, učím se předpisy a žádný počítač ze mně neudělá řidiče. Ani by se mi nelíbilo, kdyby nějaký robot přišel a řekl spi dál. Ne skutečný strojvedoucí není jen řidič, i když ano, dnes není žádoucí si na trati stroj opravit, raději se nahlaš, že jsi neschopný.

DOMČA

Dominik
Jses jenom ridic – nic vic nic min.. Jses tady od toho abys plnil zadani svych nadrzenych a nijak do toho nekafral. Je jedno jestli ridis vlak metro bus auto kolo nebo letadlo – porad jsi jenom ridic – nic vic!!! Pokud mas s tim rozpisem problem – tak proste odejdi… nikdo te yam nenmize drzet. Ale nekafrej. Je to jednoduchy – budto tu praci chces delat – tak ji delej a nekomentuj to – anebo to nezvladas/nevyhovuje to to – tak proste vypadni a nepomlouvej to. JAK PROSTE…

X 1

Domča Víš Domčo, jsi jako ti nadřízení. Debil. Ty, ani oni nemají vůbec potuchy o čem mluví a kde je chyba. Strojvedoucí je i 36 hodin v práci. Má v tom sice pausu. Ale k čemu. Ta se ostatním bastlem tak dokáže zkrátit, že je kolikrát rád, že si v té plesnivé sprše dá hygienu a zalehne na nocležně (pokoj pro pět lidí) a nechá po sobě skákat myši. To v tom lepšim připadě. Jinak si taky fíra může vykonat potřebu venku a kabině rozdělat spacák. No a za 3-4 hodiny, po zákonném odpočinku hurá na trať. Potom si člověk… Číst vice »

Petr Šimral

Podpis…

DOMČA

Jak jsem psal vyse – kdyz to nedavas tak odejdi. Kdyz je neco jinak nez podle predpisu tak to nahlas/ dodej podklady kontrole (osobni svedectvi, vypis rozpisu sluzeb apod.) Protoze pokud je neco spatne a stane se nehoda – neses sboji vedomou necinnosti spoluvinu. Ono kafrat a nic pro to neudelat problem nevyresi. Za mimoradny udalosti na trati muze vzdycky ridic – vyjma debilu na prejezdech. Patrne jezdis za modry – mas spoustu moznosti jezdit za zluty, cerny, oranzovy i tyrkysovy anebo za nakladku.. Muzes to vzdat a jit do nemecka a rakouska jako ostatni jak pises – to bys… Číst vice »

X 1

Domča
Ne. U modrého nejezdím ale ctím ducha kolegiality.

Jestliže je něco špatně, co vyvolává a způsobuje celou řadu MU (Mimořádných Událostí), tak jsou to zejména PŘEDPISY a ZÁKON O DRAHÁCH.

Za další: tímto končím s tebou konverzaci, bo Mluv s volem o sobotě, když ide v pátek na porážku.

Takže nekafrat.
Musím se připravit na nástup do služby. Po 18-ti hodinách odpočinku mám výkon do Hamburku.

Y.K.

Ono tedy, na mírnou obranu DI, často jsou v závěrečných zprávách zmiňovány všechny příčiny (kromě primární, že to fíra posr.l), a to včetně dlouhodobé aplelace na nutnost zavedení vlakového zabezpečovače, nicméně odpovědní čtou „byl jen to fíra, to nám stačí“ OK, potrestat přeskoušet a frčí se dál se všemi spolupůsobícími příčinami.

Dominik

DOMČO, nevíš co to je být strojvedoucí, jinak bys tu neříkala blbosti.
Ano ti kteří by nejraději zrušili techniku u zkoušek na licenci jsou možná jen řidiči, ale takový člověk není dobrý strojvedoucí, strojvedoucí svůj stroj zná.
Já nekafrám mě se ta práce líbí. Ale degradovat strojvedoucího na řidiče může jen člověk, který neví jaké je to být strojvedoucí.

DOMČA

Dominik:
Na tecnicke zavady je tam tym mechaniku/diagnostiku. Ty jsi tam na soferovani z bodu A do bodu B.

Dominik

DOMČA: jak říkám nevíš o té profesi vůbec nic. Já jako fíra musím do knihy závad napsat co mám se strojem a pokud je to porucha, která lze odstranit za 10 minut, tak je to lepší, nez zablokovat trať na 40 minut než přijede něco, co mě odtahne.
Já tam nejsem jen od řízení, stroj musím oživit, odstavit, zkontrolovat jestli nám vše v pořádku.
Nevím, co chceš tímto dokázat, ale strojvedoucího jentak nedegraduješ na řidiče. Řekni nějakýmu strojvedoucímu do očí, že je jen řidič a nebudeš stíhat utíkat.

Valmar

Vaše názory jsou tak jasné a ostré, chudáci lidi, co jsou pracovně pod Vámi. Nejsou to náhodou roboti? Protože nikdo jiný pod Vámi s Vaším přístupem k člověku jako takovému nemůže vydržet

DOMČA

Valmar:
Takova je realita – jsi ridic ne pan tvorstva, ne team leader, ne manager apod..Jak jsem psal vyse aniz bych se chtel kohokoliv dotknout: je jedno jestli ridis vlak metro auto kolo nebo letadlo – ve vsech pripadech jsi proste jenom ridic – nic vic… nikdo te nenuti tu praci delat..

DJ08

Jen ať Ťok a ministerští experti vymýšlí další směrnice, rozkazy, příkazy, kamery a další speciality a nefungující opatření. Už dnes je podstav, mladí nepřichází a když přijdou, tak jak můžou utečou – viz nedávný rozhovor s fírou co odešel…Dále podstav bude větší, kdo může odejde do penze a pak si v ČD možná uvědomí, že nemá kdo HV obsluhovat a dojde k omezení vypravovaných vlaků jako v Německu. Snad už se nestanou další chyby….

Stanislav Fanta

Není den, aby nebyl průser… Stále se hraje ruská ruleta a on jednou náboj v té komoře bude a poteče krev a nebude to jen pár modřin. Jsem toho názoru, že dlouhodobá situace v oblasti nedostatečné odborné přípravy strojvedoucích (kvantita na úkor kvality) a jejich frustrace (či únava) z mzdového ohodnocení, skladby směn, přístupu nadřízených, technického stavu strojů a technický stav strojů samotných (platí napříč většinou dopravců) si prostě už bohužel začala vybírat svoji daň…:-(

JarynJarin

Nějaký příklad kdy MÚ zavinil nezkušený fíra už konečně bude?

Petr Šimral

Já vím o jednom. V únoru 2017 vezl mladý strojvedoucí ČD osobní vlak Brno – Hustopeče. Protože při stavbě koridoru se šetřilo, nejde v Šakvicích přejet plynule z první koleje na čtvrtou, která umožňuje odjezd do Hustopečí. Vjel tedy na první, spletl si návěst Posun povolen za návěst Opatrně na přivolávací návěst a spokojeně vyrazil na druhou traťovou kolej (levou). Zde se rozjel až na rychlost 98 km/h. Tři minuty po jeho vjetí do traťového úseku Šakvice – Zaječí na koleji druhé dispečer staví návěstidlo v žst. Zaječí do polohy povolující jízdu taktéž na druhou traťovou kolej. Proti jede kontejnerový… Číst vice »

xyz

Velmi zajímavé na tom mj. je, že si onen strojvedoucí ČD nevšiml, že tedy nejede do (jednokolejce) do Hustopečí, nýbrž nadále po dvoukolejce (navíc proti správnému směru) směr Zaječí.

(Mimochodem, od 12/2017 byl onen noční víkendový vlak přesměrován z Hustopečí do Hodonína, tzn. nyní by se taková věc již nestala. Definitivním řešením zprasené „jednospojkové“ žst. Šakvice bude přestavba související s plnou peronizací stanice a elektrizací tratě do Hustopečí.)

host

Kdyby jste měl trochu ponětí o fungování autobloku a zabezpečovacího zažírení na konkrétní trati, nemohl byste napsat takovou blbost, že dispečer staví návěstidlo v žst Zaječi do polohy povolující jízdu na kolej na, kterou proti udělenému souhlasu odjel vlak. 🙂

K.S.

Jak jsem to pochopil, jel tam tak nějak bez něho. A splést si tam koridor a lokálku nemusí být problém, jestli to bylo v noci a za mlhy, která bývá, tak se to klidně stát mohlo.

Petr Šimral

Bylo to v noci, nebylo to za mlhy a nepoznat neelektrifikovanou jednokolejku od elektrifikované dvojkolejky a projet 4 zhaslá návěstidla autobloku dovede jen? K*****??????

Jiří 2

Lokálka
– neelektrifikovaná trať
– jednokolejná trať
– návěstidla vpravo

Koridor
– elektrifikovaná trať
– dvoukolejná trať
– návěstidla vlevo (jel proti správnému směru)
– a ještě ke všemu zhaslá (jel proti souhlasu)

To je trochu víc přehlédnutí, ne? Nebo neznalost tratě, po které má jet.

Spíše mě zaráží, že ho nikdo nesháněl. Že nikdo neřešil, kam jim zmizel…

Stanislav Fanta

Já myslím, že to jde. Hromada oddílů je volných, posun byl sice jen k označníku a že se obsadila kolej před vjezdem do Šakvic od Zaječí, neznamená, že tam nutně jede vlak, mohlo dojít jen k poruše/obsazení KO z libovolného důvodu.

Petr Šimral

ad host: seznamte se prosím s normami a nepište zde blbosti. I pro mě bylo překvapením, že „ujetý“ vlak byl v traťovém oddílu ve směru neuděleného souhlasu a přesto šlo do tohoto úseku postavit bez „Přivolávačky“ normálně na „Zelenou“… ale podle norem to je správná funkce zařízení…. K tomu dodávám, že dispečer si nevšiml, že je traťová kolej neoprávněně obsazena a zcela klidně postavila vlakovou cestu, byť NEx musel v Zaječí brzdit a toto opomenutí možná i rozhodlo….

Jiří 2

No tak zařízení neví, že ze stanice přejel na trať. Myslelo si, že je v tom (pro NEx posledním) traťovém oddílu vlak (který někdo neočísloval, ale to je jen nadstavba) a dovolil jízdu dalšího. Dva vlaky v různých prostorových oddílech za sebou – na autobloku běžná věc. Jen se jaksi nepočítá, že ten jeden projede nedovoleně označník (kontrola projetí návěstidla se dělá u hlavních návěstidel, ne u označníků) a pojede proti tomu co jede správně. Čili spíš bych se přikláněl k tomu, že paní dispečerka jednala ve spěchu, protože viděla, že NEx chytil výstrahu. To pak jenom rychle mrkne, neuvědomí… Číst vice »

Jiří 2

No pro posun nepotřebuje traťový souhlas. Čili strojvedoucí ČD nepovoleně odjel ze stanice (nezastavil před označníkem) proti traťovému souhlasu. Cestou potkával zhaslá návěstidla. Na dvoukolejce se ten souhlas zas tak často netočí, čili dispečer postavil na trať. Souhlas měl.

Spíš mi přišlo divné, že jemu nepřišlo divné, kam mu zmizel ten posun. Za dvě minuty musel být ze stanice venku. A s ním uvolněný úsek. A co dělá něco (zřejmě myslel poruchu kolejového obvodu) bez čísla (při posunu se nepřenáší číslo vlaku) na trati, kam staví z druhé strany.

K.S.

Který bůvol to projektoval?

X 1

Sudop. ( A to protože jsou Monopol a hlavně jsou členy Komory autorizovaných architektů. Protože to je důležitější, jak něco umět).

Jiří 2

Tak samozřejmě jistě proběhly nějaké konzultace před finálním odsouhlasením. Když budete chtít ve stanici 10 kolejí a mezi nimi v půlce spojky, tak vám je tam projektant nakreslí. Když to budete chtít mít úplně bez výhybek, tak vám tam projektant nakreslí dvoukolejnou zastávku. Věřím, že v první variantě tam ta spojka nakreslená byla. Pak se začalo hledat, kde ušetřit. No a vzniklo z toho toto…

Jiří 2

Co si investor (SŽDC) objednal, to dostal. A jestli v tu chvíli bylo v módě šetřit, tak vypuštěním jedné spojky ušetříme hned několikrát:
– při výstavbě (pokládka výhybek a kolejové spojky)
– při údržbě (měření výhybky, údržba a kontrola přestavníků, mazání výhybek, …)
– při opravách (nic nevydrží věčně, tu je potřeba vyměnit jazyk, tu srdcovku, tu část kolejnice)

Proto se třeba hojně přechází z kolejových obvodů na počítače náprav. Jsou levnější na údržbu. A hlavně není při údržbě tolik položek a tak často (vše přepočteno na peníze).

Petr Šimral

Tak to je tedy GÓL!!! Nějak mě k reakci nenapadají slušná slova 🙁 Takže strojvedoucích je málo. Zvýšime jejich sledování, aby jich bylo ještě míň, začneme je na stanovištích nahrávat, zavedeme černé skříňky s hlasovým záznamem (druhou část skříněk se záznamem dat z pohybu lokomotivy měla železnice již v době, kdy ještě pan Kašpar vůbec netušil, že poletí z Pardubic do Prahy). Přitom systém kontroly funguje u všech dopravců, pokud strojvedoucí mění zaměstnavatele, je běžné, že si dopravci mezi sebou sdělí informace o problémech daného člověka.Za svou praxi (33 let) znám jen jednoho člověka, kterého by takový systém zachytil. Mimořádných… Číst vice »

Jan

Ja neviem presne v akom stave je diskusia okolo zavedenia niečoho ako Indusi, ale už som písal, že ja by som bol strašne za, pretože tým že Indusi nerobí nič za fíru, by vlastne vôbec nemuselo byť vyhlásené za ZZ. Mohlo by sa to dať do rovnakej škatuľky ako VNPN. Na strane traťoviny by sa síce kľudne mohlo dať zopnutie magnetu ako bezpečnostná funkcia so SIL4, to ide ošetriť pomerne bez problémov (tak ako je dnes pri VNPN všetko až po ten vstup do TRSky riešené so SIL4) a ďalej sa to riešiť nemusí. Dopravca si v rámci svojho dobrého… Číst vice »

Artur

Pane Šimrale, prosím neberte mou laickou otázku nijak osobně, opravdu mě Váš názor starého praktika zajímá. Co byste navrhoval pro zvýšení bezpečnosti udělat, aby to bylo uskutečnitelné, reálné a rychlé? Děkuji.

Petr Šimral

Ad Artur: tak to je otázka, na kterou by opravdu nyní všichni chtěli slyšet odpověď. Já odpověď taky úplně neznám, ale zkusím naznačit tok mých myšlenek. 1) okamžité možné řešení a) zrušení vlaků tak málo obsazených, že cestující pobere autobus (nejsem ale schopen nyní říci, o kolik strojvedoucích by šlo, jestli desítky, stovky, tisíce a samozřejmě kolik by jich u železnice zůstalo, kdyby měli jít jezdit na hlavní trať). Zde je ale prostor pro diskuzi, zda přetížení a špatně zaplacení řidiči nezpůsobí více mimořádných událostí, což si myslím, že způsobí a celková bezpečnost se ještě zhorší… b) nic dalšího mě… Číst vice »

fensterglaser

Pane Šimrale, nezklamal jste mě. Okamžité řešení je tedy zrušit část osobních vlaků, abyste mohli jezdit o to více s nákladními. Z demagogie dávám za jedna.

petr.r

nesklamal ani mně, fíra nebude u nás jezdit 810 a pojede 4 hodiny na směnu do čech.

Petr Šimral

Nepochopil jste mě. To vůbec nebylo o nákladních vlacích. To bylo o snížení časové náročnosti funkce strojvedoucí. Osobní železniční doprava roste podstatně více než doprava nákladní…

T.H.

No jo, je potřeba zrušit vlaky, protože co nejede, to se nesrazí! Po požadavku na „ředění“ počtu vlaků na koridoru další skvělá myšlenka.

MaTr

Pane Šimrale, co přesně myslíte tvrzením „ve vyžadovaných testech kompatibility je chyba, pokud bude nalezena vždy na straně vozidlové části“? Mohl byste to vysvětlit blíže?

Petr Šimral

Na to zde není prostor a z mé strany ani čas.

MaTr

To je škoda. Nicméně pokud jste tím chtěl napsat, že výsledkem provedených testů kompatibility může být buď její prokázání nebo odhalení chyby na vozidlové části ETCS, nemáte pravdu. Prostudujte si je prosím pořádně, než o nich začnete něco tvrdit do diskuze. Pokud jste tím myslel něco jiného, tak chybná gramatika ztížila pochopení textu.

plp

„Zrušení vlaků tak málo obsazených… “ Sehnat řidiče autobusu se zdá být lehčí než sehnat strojvedoucího, přesto se leckde rozpadá systém veřejné dopravy kvůli nedostatku řidičů. Takže jinými slovy – další krok ke zrušení veřejné dopravy.

V.N.

Souhlas. Na jednu stranu se kvičí ohledně nedostatku strojvedoucích… na druhou stranu se s jejich prací ohromně plýtvá. V našem regionu pokud fíra má za sebou 30 cestujících už aby oslavoval…

DOMČA

Pokud ridic dela to co ma/nedela nic co nema – nemuze mit problem s kamerou a nahravanim v kabine lokomotivy… To je stejna pisnicka jako kdyz se zavadelo EET – ten kdo danil vsechno tak jak se melo – tak ten nikdy nemoh mit elektronickou evidenci problem – nakup zarizeni si odecetl z dani a naklady na provoz si odecita taky. Kriceli a nasledne ze strachu zavirali jen ti, kdo meli maslo na hlave (kratili dane=kradli) Takze tohle uplne stejna pisnicka u ridicu vlaku – vzdy prihlasovat vsude jen pres svoje identifikacni udaje (aby v dobe na odpocinek neridili vlaky… Číst vice »

Adam Goliáš

Byl jsem zivnostnik na vpp , skoncil jsem, protoze EET pro ucel, ktery ja potreboval (nejednalo se o pouhou prodejnu) by mne vyslo pro tri provozovny na vice nez 50000kc. Ty jsem proste nebyl ochoten nekomu nacpat. Me nikdy nikdo zadny lukrativni statem nameldovany byznys neprihral. Dane jsem nesulil, protoze proste nevim jak na to. Pokladna ukazala v19:00trzbu 5000kc a ustrizek z kasy byl vlepen do pokladni knihy. Jak fu tvrdit ze jsem utrzil 3000 a ne 5000 opravdu nevim. Naucit s pocitacem duchodce, ktery mi sedel v provozovne 4 hod denne je neresitelny problem. No tak jsem pouhy zamestnanec,… Číst vice »

Petr Šimral

A teď si představte, že Vy řešíte tisíce korun a my jsme nuceni řešit miliardy. Ale řešíme a riskujeme stejné problémy jako Vy. Jednou jsme se do toho rybníku vrhli a nyní nám všichni říkají, kdy a jak máme měnit způsoby plavání, ale světový rekord z nejrychlejšího způsobu zůstal v platnosti a pro všechny bez rozdílu….

DOMČA

Veskere naklady na EET jak jednorazove na porizeni „tecniky“ tak prubezne na provoz jsou ze zakona odevitatelne ze zakladu dane – jinymi slovy podnikatel nic neplati. Noa ze zamestnanec neni schopen (SPISE OCHOTEN) TUKNOUT NA DISPLAY??

T.H.

Mám asi zcela zbytečnou otázku – jak ta kamera s nahráváním zabrání MU?

Petr Šimral

No přece tím, že každý bude vědět, že na něj Ťok kouká a tak nebude koukat do mobilu a z nudy bude koukat na trať 🙁

Jaroslav

A vy, Dominiko, byste neměla problém s tím, že vás celou dobu u práce zvukově i obrazově nahrává kamera?

Pavel

jenže to by Domče museli dát kameru i na Wc 🙂 ( fíra na stanovišti páchá občas i potřebu ,wc lokomotivy nemají)

DOMČA

Ja bych s tim urcite problem nemel – je to bezna soucast jako vsude jinde – pokud delam to co mam tak nemuzu mit problem. Pokud delam neco proyi predpisum – slozi to jak dukazni material.

Josef22

Bodový systém může být sebelepší, ale jak to zabraní vzniku MÚ?
Zdá se mi, že naopak stát podkopává nohy všem dopravcům, ať už u osobní či nákladní dopravy. Již nyní je u této profese poměrně velký nedostatek. Jenže při zavedení bodového systému jich bude ještě méně, takže naopak MÚ bude ještě více přibývat.
A díky ještě většímu nedostatku personálu budou současní strojvedoucí přetěžováni ještě více, než jsou teď…
Tenhle systém potřebuje asi mnohem větší a důležitější změny, než zavádění dalších „trestů“ v podobě bodového systému.

Petr Šimral

Nijak, ale rok po vyšetření MU budete řádně potrestán 🙁 Jako by nestačilo, že pokud nastane ohrožení větší skupiny lidí, je to bohužel klasický trestní čin Veřejné ohrožení a to fakt není žádná legrace.

Jan Sova

Ministr Ťok je vždy za represi. Na nábř. Ludvíka Svobody je pojem „prevence“ sprosté slovo. Ale to bylo i před ním. On prostě není symbol změn v dopravě, voliči si to evidentně nepřáli.

Jakub

A co zbavit strojvedoucí několika povinností které v nedávné minulosti přebrali od ostatních zaměstnanců. ( výprava vlaku, kontrola a prodej jízdenek atd…) to vše za jeden plat nebo si někdo myslí že s rostoucími povinnostmi rostl úměrně i plat?

Iva D.

V něčem máte pravdu, ovšem z posledních MU nebyla ani jedna se strojvedoucím na komerci.

Petr Šimral

A výrazně rostoucí počet projetých vjezdových návěstidel vyřešíte jak? Počty projetých návěstidel uvnitř stanice loni klesly.

Tomáš Záruba

No tak to je jasný, nutno omezit vjezdová návěstidla. 🙂

Jiří 2

Zvyšující se počet vlaků a s ním narůstající množství posunu bohužel znamená, že se pro vlaky staví na poslední chvíli. Když bude postaveno 5 minut před plánovaným příjezdem vlaku, nemůžete ho projet. Ale nic neodposunujete.

Jan

Trúfam si povedať, že pokiaľ neporuší svoje povinnosti vlaková čata (tzn. procedúru súhlasu s odjazdom začína vždy fíra), tak sa oproti stavu keď vypravoval výpravca nič moc nezlepší. Akurát sa nám časť prejdení stoj prekotúľa do škatuľky odjazd bez výpravy.

Jiří

Záleží jak moc aktivní je ten vlakvedoucí. Onehdá jeden nechtěl dát souhlas k odjezdu, protože na návěstidle svítí stůj, i když mu strojvedoucí mával před nosem rozkazem, který jízdu kolem neobsluhovaného návěstidla s červenou dovoloval.

DPDP

Kde strojvedoucí prodává a kontroluje jízdenky, to jsem ještě nezažil a doufám že nikdy nezažuju 🙂

Jiří 2

V jízdním řádu symbol oka. V každém kraji nějaký takový je. Hlavně na lokálkách. Většinou to jsou všechny vlaky na té trati + ty vlaky občas přejíždí na hlavní trať. – Křižanov – Velké Meziříčí (tam zrovna došlo k ujetí toho motoráku) – Praha hl.n. – Hostivice – Rudná u Prahy – Rudoltice v Čechách – Lanškroun – Zdice – Písek (některé vlaky) – Březnice – Rožmitál p. Třemšínem – Nepomuk – Blatná – Plzeň hl.n. – Pňovany – Bezdružice (z důvodu výluky místo do Bezdružic jezdí do Stříbra) – Plzeň hl.n. – Ejpovice – Chrást – Radnice – Nýřany… Číst vice »

Roman Svačina

A bodový systém pro SŽDC za neustálé přešlapy (náveštení, rozkazy atd.) by k mání nebyl? Dělené směny, rozvrh směn (směnář strojvedoucích) bude stále ve stylu, pane strojvedoucí máte 3:00 přerušení, lehněte si do spacáku na lavičku ( v lepším případě). Takže vše je ok jen u strojvedoucích je problém?

ttabako

Na nábřeží vůbec neví která bije,měli by se zaměřit na turnusy a sestavy směn,to je kámen úrazu.Fíra jezdí 12 hod pak 6hod papírový odpočinek,nikdo nepočítá s tím že se chci také umít,najíst a než usnu ta ve skutečnosti spím 4 hod a a pak mám zase druhou část směny která je zas 12 hod.Přerušení ve směnách v denní době ,tak že směna nemá 12 hod ale třeba 15.Zázemí pro odpočinek není ,jsme jak bezdomovci s batohem na zádech.Nocležny na úrovni hnusu,pan Ťok by tam určitě nespal,špína,myši,smrad.Tohle mají řešit a né to že fíra jezdí jinde,ani to nejde,když mě vyjde volno… Číst vice »

Honza - bývalý fíra

Naprosto s Vámi pane kolego souhlasím. Sám jako fíra jsem tohle a i daleko horší věci zažíval a pak ač nerad a s těžkým srdcem profesi strojvedoucího po několika letech na všech trakcích, řadách vozidel a všech druhů vlaků, opustil. Pan Ťok a celá smetánka nahoře nemá ani ponětí jaká je realita v provoze. Nepřipustí, že chyba je hlavně v systému a jen kopou kolem sebe a hází vinu na provozní pracovníky. Je mne z toho na zvracení.

ttabako

Naprosto s vámi souhlasím kolego,jsem na dráze 22 let a ty časy kdy byla dráha dráhou jsou neodkladně pryč,tohle je cílený ROZKLAD

T.H.

22 let… rok 1999? Bavorov, Čerčany, Moravany, Vodňany… dřív bylo líp, to až teď to

T.H.

22 let? Od roku 1999? Bavorov, Čerčany, Moravany, Moravičany, Vodňany, Vaňov… Dřív bylo líp, to až dneska je to „cílený rozklad“ (samozřejmě, děje se to všechno kvůli soukromníkům).

hank

Na co že to máte u dráhy ty odbory? Není tohle náhodou vedle jednání o platech jedna ze dvou jejich hlavních úloh? A kdo že vám to tam ty odborové funkcionáře navolil? Kdo a jak je kontroluje a volá ke zodpovědnosti, když nic nedělají? Nejsou náhodou třeba také podepsaní pod turnusovým řádem?

A to jsem si vždycky myslel, že Federace strojvedoucích je jedna z mála akceschopných odborových organizací v Čechistánu…

ttabako

není to o odborech ale o všech strojvedoucích,že se nedokáží semknout a říct STOP,takhle teda ne

hank

Ach jo…Samozřejmě že to JE o odborech a vždycky bude, a to dokonce i podle zákona, pokud má někdo pocit, že tu vedu nějaké anarchistické řeči. Co to znamená „semknout se“? Jak jinak byste se chtěli „semknout“, než v rámci organizační struktury, kterou už dávno máte a kterou vám (zatím?) nikdo nezakazuje? Copak u vás nikdo nechápe, že jednoho osamělého zoufalce papaláši utlučou a zadupou do země, kdykoli se jim zlíbí? Strojvedoucí přece nejsou smečka ajťáků, kteří dělají sami pro sebe a sami na sebe… Nebo jestli jo, tak to tahle profese za posledních 20 let hodně upadla. Copak u… Číst vice »

Zdenda

Tak to sis myslel blbě. Vsechny výše popisované situace o odpočinku, prescasech turnusech pod lidskou úroveň, vznikly za tichého souhlasu neschopných odboru, kteří za své výhody udělají zaměstnavateli cokoliv. Výhodami myslím uvolnění že zaměstnání , tito odboráři dělají třeba jen dvě až tři směny za měsíc a platí je zaměstnavatel a vůbec nezkoumá jestli se věnují odborové práci. Jak jsem již napsal kdysi prestižní zaměstnání strojvůdce jde za přihlížení odborů do prdele

hank

„…vznikly za tichého souhlasu neschopných odboru, kteří za své výhody udělají zaměstnavateli cokoliv…“

Aha, a kdo ty lidi do odborářských funkcí zvolil a proč?

Jíří Tulipán

Tak hlavně, že máte odbory. Ty jsou ale bohužel činné pouze při zvyšování platu. Ťok je ministr, ne zaměstnanec z provozu, pokud má někdo nějaké provozní problémy, měly by zaznít od spoda nahoru, aby se mohly řešit na patřičných místech.

ros

analýza příčin ODJETÍ NA ČAS DLE SJŘ ALE PROTI STUJ MOŽNOSTI 1. VRATIT VYPRAVU VÝPRAVČÍMU 2.VÝPRAVČÍ INFORMUJE STROJVEDOUCÍHO O SPOŽDĚNÍ 3.ZAPOJIT VLAKOVOU ČETU DO KONTROLY ODJEZD.NAV .UNAVA STROJVED.1. ZRUŠIT NASTUPY 22 00 AŘ 5 00 2.ZKRATIT PRAC.DOBU 3.PORTEBUJI SI PRIVYDELAT DĚLOM VLOŽO ALE HLAVNĚ V NOCI TAK JE TAKY ŘADNĚ ZAPLATIT A PŘIJMOUT NOVÉ LIDI KTERÍ BY TY PŘESČASY ODDĚLALI V DEPU ZAJISTIT SERVIS ABY VŠE FUNGOVALO A NE VYMÝŠLET REPRESE ALE TO JE PRO MANEŽERY JEDNODUŠŠÍ HLAVNÍ JE PŘECI VINÍK KTERÝM JE HLAVNĚ NĚKDO JINÝ NEŽ ONI.KDOSY TU PÍŠE TAK ODEJDI ALE KDO BY TO PAK DĚLAL 200POSLANCU 80SENATORU… Číst vice »

Vbb

Interpunkci na klávesnici nemáte? Zrušit CapsLock vám nejde?

DOMČA

7naprosty souhlas – to je ti co tu vsude pisu..