Čínský vlak pro Leo Express míří do Evropy v kontejnerech, na testy dorazí ještě v září

Nová jednotka od čínského výrobce CRRC pro Leo Express. Foto: LENová jednotka od čínského výrobce CRRC pro Leo Express. Foto: LE

V kontejnerech a lodí už míří z Číny do Evropy nová elektrická jednotka od výrobce CRRC pro českého dopravce Leo

180 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XXXD

Tady je zase expertů. Jediné, co viděli byl obrázek vlaku, ale co z toho vyvodí mouder a jak jsou z toho hned chytří. Takové experty asi člověk nikde jinde nenajde…

Tronda

A hlavně, bude všechno špatně, protože to nemá modrý nátěr…

XXXD

No myslím, že se tady najde i dost těch, kterým se líbí, že to nemá jedinou nesprávnou barvu (modrou).

Zlínka

A chytrolín promluvil. Opět zase o ničem.

Tronda

Ty musíš mít těžkej život, když jenom celý dny čekáš, co Tronda napíše, abys mohl trolit…

Železničář z venkova

Špatně je to, že země, která byla průmyslovou velmocí (než to tady demokrati rozkradli) a má svoje vlastní fabriky na lokomotivy dováží ojetý vlaky z Rakouska a tyhle čínský dreky.
Tohle doufám u ČD nikdy neuvidím. Národní dopravce používající vlaky z Číny….

eLKá

Technická: zemi nerozkradli demokraté, ale komunisté. Sve dílo korunovali 1.6.1953, kdy ukradli veškeré úspory všem občanům bez rozdilu. Jak dál vedli zemi, to popsal dnešní prezident v Magazínu T na podzim 1989.

Dáda

upřesnil bych : Komunisté „ukradli“ vlastníkům, kteří fabriky vybudovali Dále pomocé „měnové reformy“ vyssáli „kapitál“ ze všech lidí. Pak dopšlo na Privatizaci, kdy se „rozprivatizovalo“ to málo, co po komunistech zbylo funkční. Nyní se novodobí majitelé snaží opět budovat své fabriky. Některým se daří lépe jiným hůře, protože podmínky na trhu nyní nejsou úplně stejné pro všechny. Tj de facto se snaží opět nastartovat a vybudovat funkční fabriky, které buou vyrábět. Nicméně není to jednoduché a konkurence právě takových gigantů jako je CRRC je holt těžká. Uvidíme jak souprava projde testy.

Jarek

Asi máte špatně datum sametové revoluce – nebyla v roce 1939, ale o padesát let později.

Jiri

Noooo, klidne me minusujte, ale ja tomuhle fandim. Evropa uz potrebuje nejaky stouchanec, aby mladi nezkuseni projektanti hned po skole nevypousteli silene predrazene a skoro nefunkcni paskvily. Pokud sem prijde byt za stejnou cenu neco zvenci (a je jedno jestli z usa nebo z ciny), tak konecne budou nuceni ti evropsti rozmazlenci i neco delat poradne !

Dalibor

ŠŤOUCHANEC NEPOTŘEBUJE. TO UŽ NEPOMŮŽE. lIDI JSOU TOTÁLNĚ „ROZMAZLENÝ“ JE TU MOC VELKÝ BLAHOBYT A PROSPERITA. LIDI NEVÍ, CO TO JE CHUDOBA, NETUŠÍ CO VLASNĚ MÁME A NEVÁŽÍ SI TOHO., CHTĚJÍ JEN VÍC A VÍC A RYCHLEJI A RYCHLEJI.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Kdyby náš prapraprapra…praprapraprapředek nebyl rozmazlenej a zůstal v jeskyni tam bysme dnes neřešili žádný současný problémy. Řešili bysme ale třeba válku s medvědem, kterýmu se líbí naše jeskyně… no a umlátit medvěda kamenem chvíli trvá…

ale kdyz se umlaceni podarilo byla fajn pecinka v BIO kvalite

Zlínka

Ano a jel jste někdy naším Yutongem? Pak mluvte. Fandit tomu můžete.
Ale Čína zatím kvalitu nezná.

Mindrej Zebis

Karton Belugy, ze jsi nikdy v Cine nebyla.

Dáda

A proč by měla jezdit do číny? Tyhle busy jezdí v ČR.

MartinS.

Myslite ty Yutongy, co byly dodány v dubnu 2013, to už bude 6,5 roku, je září 2019. Nechci Čínu jakkoliv obhajovat, ale za tu dobu se mohlo mnohé změnit… nemluvé o rozvoji vysokorychlostní železnice v Číně. Třeba se vlaky už naučili dělat…

Jiří

Čína kvalitu zná velmi dobře – dodá takovou kvalitu jakou si objednatel zaplatí a problém bude spíš v tom, že objednatel si zadal „co nejlevněji“ …

TPal.

Nezná? Tak se podívejte někdy na čínské vlaky ve vnitrozemí.

IGCT

No, doufejme, že zkouškami tento čínský mor neprojde. Leošku promiň, ale tohle nemá v evropě co dělat. Ve výsledku další čínské výrobky v evropě budou evropanům škodit, neboť je tímto krokem podporován další růst monstra jménem čína.

BoH

Kupujete si české televize? České počítače? České mobily?

K.S.

Ale to je základní problém kdy se to nechalo takto daleko dojít. Jinak by asi nebyly české počítače, ale dost pravděpodobně by byly německé. Ale jinak základní leptací linky by měly být mimo ČLR, jedny by měly být v USA, něco na Taiwanu a snad i jedna v SRN, jednu má Rusko. Takže by se to dalo. Zbytek je jenom o ceně výroby základní desky.

Jiří Kocurek

Žúva jedna linka v USA? Proč jenom jedna? Jen pro Power procesory jsou tam dvě. A to je Power64 dost exotický procesor, podobně jako SPARC. MImochodem na wiki se dočtete, že aktuální verzi SPARC procesoru má na svědomí ESA.

K.S.

Tak máte lepší přehled než já.Díky.

Vlastimil Kocurek

….. a M.I.T. Boston společně s Analog Devices Boston dokončili vývoj procesorů na bází uhlíkových nanotrubiček, vývoj trval 25 let, Čína to okopíruje do týdne.

Jiří Kocurek

Moje Nokia 3310 je vyrobená v Polsku, čili v Evropě. O rýži ve špajzu se to říct nedá.

Jerry

Nová nebo ta původní 3310?

Xaver

Já ne. Vy jo?

Jirka

JJ pračka LG,TV LG J.Korea , mobil Xiaomi čínský HP pc ale vyrobený v Číně tak jako HP tiskárna umlátí nás čepicema

Y.K.

Já bych tedy, čistě z morálních důvodů navrhoval sebereflexi v pdoobě:
– kontroly místa výroby mobilu
– počítače
– TV
– bílého elektra v domácnosti

Protože čínský růst podporuje spíše ta elektronika prodávaná po milionech kusů než tři jednotky LE.
Nic to nemění na tom, že mít je vyrobéné v Evropě by bylo lepší.

Dalibor

pridal bych kontrolu mista vyroby bot, tricek, kalhot, hracek….

Martin V.

My (jako Evropa) se musíme snažit jim konkurovat, ne se od Číny izolovat a snít si svůj sen, že jsme z principu lepší. Nebo chcete skončit jako Severní Korea?

K.S.

To ano, ale na druhou stranu musíme nějak ohodnotit jejich neekologičnost, oproti nám, tedy zavést ekocla, a nepouštět je ke kritickým systémům.

Dalibor

jak jde dohromady demokrcie a liberalizmus s výrazem nepouštět? jak budeme poměřovat ono ekoclo? Kdo rozhodně kdo co dělá jak ekonomicky a jak ekologicky?

K.S.

Liberalismus ale neznamená diktát nejnižší ceny, pokud máme kritické systémy, například komunikační, tak je zcela legitimní vybrat nabídku která sice nebude tak laciná a ani třeba tak dokonalá, ale nebude představovat bezpečnostní problémy.

Když vezmu jednoduchou surovinu – ocel a nejsnáze hodnotitelnou záležitost – CO2, tak víme kolik energie je na výrobu ocele zhruba potřeba a také kolik z toho je z uhlí. Takže jsme schopni stanovit při vstupu výrobku na něj clo. Samozřejmě lze také jít adresně po provozech a stanovit clo pro výrobky z konkrétního dle jeho stupně ekologie.

Dalibor

pokud by byly kriteria shodna pro vsechny vyrobce, pak ano. ale tady se resi cla na made in china….

K.S.

V tento moment neexistuje jiná země, která by se ovšem chovala stejně jako ČLR. ČLR soustavně podniká kroky poškozující lokální a globální ŽP, dále dotuje vývoz, čímž poškozuje světový trh (pokud byste se Vy jako firma pokusil o tuto praktiku ke zničení konkurence, tak si na Vás zgustně ÚOHS) a své společnosti využívá k získání nelegálního přístupu k cizím systémům. To je dost pro provedení patřičných opatření proti.Trh bude fungovat jen pokud není možné využívat nekalých praktik, to ČLR ovšem dělá. Krade technologie, využívá destrukce ŽP, nekale podporuje export. To je za hranou toho co lze v liberalismu tolerovat.

Dalibor

opravdu jste presvedcen o tom, ze vami popisovane prektiky se deji jen v Cine??? vsichni ostatni maji svatozar???

Dalibor

myslím že tyto praktiky jsou běžné, mj. i USA.

noerf

K.S.: To má dva problémy:
1) například 5G sítě má otestované pouze Huawei, Korejci začínají testovat, v USA ani to ne.
2) Pan Strong, významný člen klimatické ho panelu OSN a člověk stojící za emisnimi povolenkami a burzou emisních povolenek je momentálně v v Číně. Mimochodem za vlády posledních Přemyslovců byla průměrná roční teplota o dva až tři stupně větší než dnes.

K.S.

1) Platí to o kritických systémech, bude lepší počkat, než si do něj zatáhnout problémy, mimochodem už tu několik takových případů bylo, například s Africkou Unií.

2) Jenže za posledních přemyslovců také vypadala krajina poněkud jinak a to nejenom lokálně, ale i globálně, jinak se chovala půda atd. Nezapomínejme ale také že se od té doby změnilo hodně věcí, došli jsme o Aralské jezero, kompletně a definitivně se vysušila Sýrie a je nestabilní jetstream, to může mít také nemalé dopady.

noerf

K.S.: 1) máte pravdu, spíš jsem chtěl poukázat na to, že se z Číny misto zloděje patentů stává původce patentů, i když to část lidí nedokáže nebo nechce vnímat.
2) jenže v té době bylo například Grónsko zelená země (odtud název Greenland). Pak je to o zacházení s vodou a výsadbou zeleně. Jestliže vzrostl za posledních sto až dvěstě let počet obyvatel několikanásobně, tak musíme efektivněji zacházet že surovinami, nebo hledat nové zdroje (vývoj v energetice – dřevo, uhlí, jádro).

VRT

Grónsko nebyla zelená země… Byla cca stejně zelená (na pobřeží) jako dnes. Ledovec tam je podstatně déle. Nešiřte tu lži, děkuji.

K.S.

1) Tak ať se vyjedná licence, jsou-li ty patenty tak napřed, ale pouštět jejich výrobky. do komunikační sítě nebude rozumný nápad. 2) Ano, a nám chybí v tento moment asi 4 miliardy kubíků zádržné kapacity proti poválečnému období a bůh ví kolik proti přemyslovskému. S Grónskem se říká že to možná byl marketingový kec jako s Islandem, ten tehdy lesy měl, ale řekněme že by to byla pravda, hladina moře by tehdy musela být výš než dneska, o čemž tedy nevím. ale je možné že tehdy oběh vody fungoval trochu jinak a nemalé množství bylo právě drženo v půdě po… Číst vice »

Dalibor

coz mame jasne dolozeno presnymi statiskikami mereni…. ano vykyvy teplot jsou a byli. zde se jedna o dlouhodoby trend.

eLKá

Technická : KT, LGT i SKT mají 5G celostátně a v komerčním provozu od dubna. ETRI 5G začalo vyvíjet a testovat už před 10 lety.

Vlastimil Kocurek

Ale před chvílí jsem četl článek, ve kterém se všichni světové odborníci shodli, že že země nikdy nezažila rychlejší oteplování než nyní. A jak nám pomůže znalost podnebí za Přemyslovců ??? Vůbec nijak.
Ale vy to jistě víte lépe. Už je to otravné, když se to musí uvést v každé diskusi.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Pomůže nám to stejně jako znalost toho, že vysoký teploty byly i v Křídě. Na zahnání křiklounů s jejich „nikdy“ a „vždy“. Což jsou dost silná slova a pravý odborník by se jich měl vyvarovat… snad z výjimkou čistokrevný matematiky. Problém dnešní senzachtivý populace je, že pokud někdo neřekne ani „nikdy“ ani „vždy“, ale např. „možná“ nebo „to záleží“ tak si hodně lidí myslí z nějakýho důvodu že o tom vlastně nic neví. Prostě hesla vítězí. „Plány revanšistů zhatí naši vepři boubelatí.“

pppqqq

Ad 2) Lžete. Středověká teplá perioda nebyla globálním jevem. V některých částech světa bylo přechodně tepleji, jinde nastalo naopak abnormální ochlazení. Tehdejší oteplení v některých regionech dosahovalo možná až úrovně průměrné teploty nynější poslední dekády, vaše dva tři stupně nad současné klima je ovšem blábol, což sám moc dobře víte. Je to podobný faul, jako když jiní popírači porovnali nějaký horký rok před dvaceti lety s vybraným studeným nedávným, a už z toho hned vyvozovali, že vlastně prožíváme globální ochlazení.

IGCT

Právěže my máme budovat svůj svět. A né soutěžit s národy, jejichž folklór je dřít se od úmoru do úmoru a za pár kaček. Nemíchejmé bílé lidi se žlutými/černými… Nemíchejme ani jejich styly života. Multikulti společnost jakož i nesmyslně otevřený trh(dovážení věcí, které si umíme vyrobit…) je cesta do pekel.

Dalibor

Pak přepišme použky o liberalismu, volném obchodu, volném pohybu. Už to tu venkoncem párktát bylo.

Martin V.

No vidíte, a jaké úsilí vyvíjeli naši evropští předci, aby dokázali vyrobit ten pitomý porcelán, co si šlechta draze dovážela z Činy a z Japonska. No nakonec se to v Sasku podařilo a máme slavný míšeňský porcelán. Národy vzájemně soutěžily odjakživa, v lepším případě ekonomicky, v tom horším vojensky. A Čína byla po tisíce let velmoc. To spíš posledních sto, dvě stě let je v útlumu. Takže to co pozorujeme nyní je návrat Číny na staré pozice. A nemusíme dřít do úmoru, když budeme mít nižší nároky na životní úroveň. To je volba každého jednotlivě kam napře své úsilí a… Číst vice »

Dalibor

Číne dle mne nikdy velmocí nepřestala být. I když Mao jí dal co proto…

K.S.

Podívejte se na nějaké 17.-19. století, to velmoc nebyla.

eLKá

Regionálně ještě ano. Korea byla pod čínským protektorátem v podstatě do konce 19. st., byť už to byl posledních asi 80 let protektorát dost na nic. (Japonsko Koreu obsadilo v podstatě bez boje).

Mindrej Zebis

Cekal jsem, kdo tematu vyuzije, aby ze sveho cinskeho iPhonu, pres Huawei switch poslal na cinsky server proticinskou agitku. Sice to trvalo, ale dockal jsem se.

Dalibor

noo ja pisu na mexickem mobilu…

Binary

Ani netusite o com zvanite – pr. „cinsky iPhone“ ale uz z principu tu tlacharnu si musite otvorit…. prosim nastudujte si nieco o know-how, patentoch ci vyrobnych postupoch a o tom, v koho vlastnictve sa nachadzaju napr. v pripade Apple. A nech vas nerozdrapi od jedu, rudochu!

Mindrej Zebis

Ty me chces poucovat? Tak mi rekni, ve ktere zemi se iPhone vyrabi.

Binary

Cina je len lacna montovna kde robosi pri pasoch mukluju 15 hodin denne rovnako ako slovenski robosi mukluju pri pasoch v Bratislave aby VW mal lacno zmontovane Porsche Cayene ci VW Tourag. O Cine ci Slovensku to vypoveda len jedno – ze su pre zapad LEN LACNOU PRACOVNOU SILOU. Vobec to neznamena, ze su Cinania (ci Slovaci) schopni svojpomocne a vlastnymi vyrobnymi postupmi vyvijat ci vyrabat rovnako kvalitne produkty….. Vsetky technologie, vyrobne postupy, pouzite materialy, patenty a know-how su vo vlastnictve zapadnych firiem. Staci jedine rozhodnutie predstavenstva a firma rozoberie a presunie cely zavod napr. do Indie. Taketo rozhodnutie vsak… Číst vice »

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

To „know-how“ jsou ovšem plánky a procesy, který jsou pro výrobu potřeba předat do Číny. No a nevšiml jsem si že by Čína byla známa svým kladným postojem k duševnímu vlastnictví.

A mimochodem říct někomu abych citoval „zvanite“ a pak požadovat vykání je poněkud… úsměvné.

… z tejto logiky Vam teda vychadza, ze, aby mohol cinan vyrobit kompletny iPhone, potrebuje nevyhnutne poznat komplet cely technologicky postup vyvoja a vyroby cipov, a vsetkych komponentov… Mysliet si ze cinan vyvija a vyraba iphony moze len niekto s hlbokymi neznalostami….. do ciny su dovezene len niektore nekriticke komponenty a davno skompletizovane segmenty ktore foxconn robosi len zlepia/zmontuju dohromady. Jedine planky ktore cinan potrebuje poznat su tie, ako bude mat rozmiestnene pasy ci bednicky s privezenymi komponentami….. a planky na to, aby vedel kedy ma co k comu prilozit a potom zlepit. A tie mu nic nehovoria o vyrobnom… Číst vice »

Dalibor

Bez čínskej ruk by byly Jabka v pííís, stejně jako bambilion dalších výrobců.

Dalibor

Tim cinskym morem telefonujete, jse v nem oblecenej, hrajou si s nim decka, pracujete na nem v praci…. kde bude hranice? kdo to bude kontrolovat? opet uzavreme CR pevnou hranici s ostnatym dratem? nebo jak to mate vymysleny?

IGCT

Klidně, jsem pro. A přispěje to k lepšímu světu. Byl bych pro úplné přerušení obchodu se státy, co na ekologii z vysoka kašlou. Lidi udělali z ekonomiky šílenou soutěž. tento krysí závod je stále rychlejší a bláznivější. No, nemůže naštestí trvat věčně….

Dalibor

a odkud budete brát PM generátory do větrníků? a kde vezmete hekray křemínových panelů na fotovoltaiku? Ekoligie je na tý ekonomii fest závislá…

IGCT

PM generátory nepotřebujeme 😊. Horší to je s potřebou kovů vzácných zemin do počítačů, které se těží pouze v číně.

Dalibor

to jako větrníky pojedou bez generátorů s permanentními magnety? Ano, jde to, ale budou dražší, zvláště ty měně výkonné, kterých se vyrábí paradoxně nejvíc.

Jiří Kocurek

Rusko je ekoelogické. Rusko je ekoelogické. Rusko je ekoelogické. Rusko je ekoelogické. Rusko je ekoelogické. Rusko je ekoelogické.
Musí bejt, jinak bychom v zimě zmrzli. A ještě malý dotaz: Kde otevřeme důl na měď?

Dalibor

jezdili tak akorát potahem, nebo koněspřežkou.. Svítili bychom loučemi a topili uhlím a dřevem. Plyn STOP, ropa STOP, uran STOP!

Dalibor

ok, začněte u sebe. teď hned se zbavte všech výrobků co máte z Indie, Číny, Vietnamu, vpodstatě všech afrických států, většiny amerických států (amerika myslím onen kontinent, niloviv jen USA). Místo trenek doporučuju bederní roušku z ulovenýho českýho králíka. Vypněte 60% svých elektrických spotřebičů (je vyrobena z Ruských surovin) přestaňte jezdit autem, vlakem, autobusem, letadlem.

Jiří Kocurek

Kalkulačku zn. Tesla, žádné Texas Intruments! 😀 😀

Oldřich Sládek

Pozor!!! Já ji měl, Texas Instruments TI-56.Fakt. V roce 1982, z Tuzexu 😂😂😂

Dalibor

ja v ty dpbe mel HP 339 a mam ji porad. sice v supliku ale furt funguje

Dalibor

HP 33C oprava…

Marty

Bože to je v.l

Ludvík

Mnozí se rádi posmívají LEO Expressu a Leoši Novotnemu. LEO Express jezdí s tramvajemi a je hodně zadlužený, Leoš Novotný si vysloužil přezdívku Paštikář, což je narážka na bývalé podnikání, kdy jeho rodina vlastnila firmu Hamé. Takové posměšky ale nejsou moc moudré, LEO Express je ve skutečnosti významný a z určitého hlediska nebezpečný hráč. Leoš Novotný není miliardářský synek, který si namísto modelové železnice pořídil skutečné vláčky. Hodnota LEO Expressu nespočívá v ceně majetku a přepravních výkonech. Hodnota LEO Expressu spočívá v papírech (licencích) a schopnosti je získat. Když proběhla zpráva, že LEO Express je na prodej, „kupodivu“ byl o… Číst vice »

Kazisvět

Zajímal DB a ÖBB kvůli českejm papírům, které dávno mají včetně několika dceřinek? A teď tu o Budulínkovi…

Dalibor

tak tak. pro mnohe kruta, pro mnohe nepochopitelna – lec pravda

KraKen

ono s místními je to těžký. Jak pročítám diskuze, jsou regio pantery naprd, inter pantery naprd, regionovy naprd, Leošovy tramvaje naprd, tyhle nový, co nikdo neviděl jsou už nyní naprd. Rekonstruovaný vozy z Rakouska naprd, renovovaný vozy z Parsu naprd… marně přemejšlím, co se zdejším kritikům vlastně zamlouvá. I regionova byl pokrok oproti tomu z čeho vznikla. Ano, má svý rezervy dnešní optikou viděno…

Ulafme

Tak regionova nebyl pokrok ani omylem.
Motoráky 810 s 010 (resp. M 152.0) jsem jezdil mimo jiné každý den po 4 roky na střední. Na naší trať přišly někdy v roce 1980 a nahradily staré Hurvínky. Celkem to byly tisíce jízd. Znám lidi, co s nimi jezdili každý den 30 let do práce. A oni všich, stejně jako já, když se poprvé svezli regionovou tak prohlásili něco ve smyslu „a tohle má být k..va jako co?“
Ta hlučnost uvnitř je neskutečná. N E S K U T E Č N Á!

Dalibor

ano je. ale na Hurvinka kdyz uz jsme u toho nema. a ma snizenej nastup, da se tam pohodlne vlyzt s kocarkem, ma to vetsi zachod… ano v ty dobe to bylo zlepseni. poplatny dobe, technologii, puvodnim vozum a cene.

Ondřej

Jj, od té doby, co se pohybuju pravidelně s kočárky, tak jsem Regionovy vzal na milost. Kdyby místo nich jezdili věci jako RegioSpider, byl bych asi ještě raději.

Jiří Kocurek

Lezou do toho lidi. Proto je to naprd. Kdyby do toho lidi nelezli, neucpal by se hajzl. O pár článků níže takový argument najdete: „A kdo může za to, že se ten záchod ucpal?“

Jarek

Klíč k řešení toho paradoxu je začít rozlišovat různé diskutující, pak realitu pochopíte trochu líp.
Rekonstruovaný vozy z Rakouska i Leošovy tramvaje jsou OK. Regionova by byla skvělý vynález v roce 1995, ale teď „nemá svý rezervy“, ale je to naprostá mrdka bez ohledu na to, z čeho vznikla.

Oldřich Sládek

Říká Vám něco jako Vossloh? 😉

Dalibor

ano říká.

Jarek

Vidíte to moc optimisticky. Firma pálí cash a pálí ho zatraceně rychle bez receptu na to jak dál.
Za tři roky tady z Lea může taky zbýt jeden minidopravce pro Pardubický kraj a jeden miliardářský synek co prošustroval otcovy prachy s modelovou železnicí v měřítku 1:1….

Dalibor

a nebo treba poroste jako RJ. RJ ma na leo drasticky naskok a take je kapitalove jinde. Uidime.

Leipaer

Mám trochu obavu, že s vlaky to bude jako s ocelí. Cílem technicky vyspělých Číňanů je zničit evropskou konkurenci cenami, za kterými je podpora čínského režimu. Evropským výrobcům ale žádná vláda peníze nenasype, takže je jen otázkou času, kdy liberální Evropa podlehne. Leo je v tomhle případě trojským koněm…

Hrackalw

To není jen ocel a vlaky je to běžný postup Číny a bohužel ji to dost dobře funguje v řadě odvětví. Nechápu proč Evropa nereaguje :-(.

K.S.

Protože EU bez globalizace nebude asi podle nich fungovat, Čína je produktem globalizace. Na hranicích EHP dávno měly být ekologická a antidumpingová cla.

Luke

A proč by nemohlo být levnější lepší? V norsku mají čínské kloubové autobusy, za 1/3 ceny co stojí elektrobus od evropských značek, zatím za půl roku téměř bez potíží, servis v poho, dostupnost dílů téměř hned. Soused dělá u dopravní společnosti, mají autobusy Iveco a Scania, a dostupnost některých dílu je tragická, standart dodací lhůta je měsíc. Pokud je to levnější a neztrácí to na funkcionalitě, tak proč ne. Proč je to levnější, protože čínská vláda má samozřejmě jinou podporu vývozu, ale i proto, že v čínské společnosti má vrcholný management firmy 12 lidí a zbytek jsou dělnící pracující za… Číst vice »

IGCT

Představte si sebe jako toho čínského dělníka dělajícího za hrstku rýže. Tipoval bych, že po téhle představě by vás opustila oslavná nálada čínského způsobu úspěchu, neboť byste jeho důsledky pociťoval. A rozhodně by se vám nelíbil.

Y.K.

To je oblíbený a hloupý mem, v Číně už se dávno za hrstku rýže nepracuje. Koneckonců, kdo by jezdil těmi vysokorychlostními vlaky a bydlel v těch vyblikaných hitech městech, když by se pracovalo za hrstku rejže.

To že jsou tam tvrdší pracovní podnímky není nic specifického pro Čínu, naopak specifická je spíše Evropa, v Asii obecně jsou pracovní podmínky dost tvrdé a to včetně Japonska.

Největší problém Číny je, že s krze tržní sílu financuje svojí komunistickou vizi se všemi praktikami k tomu patřícími, jako omezování svobod, informační izolace obyvatel, „svérázné“ likvidace oponentů atp.

Dalibor

predstavte si sebe jako to maly decko na kavoovych plantazich, kakaovych plantazich…. tech predstav je. proste jinek kraj jiny zpusob vykoristovani. Kdo je bez vinu, necht hodi kamenem!

MildaIV

Jestli máte na mysli to, že v ČR soud nutí rodiče 23letého absolventa vysoké školy, aby ho živil při studiu na učilišti, tak ano je to tu skvělé. Víc jak polovina lidí co znám, ke své práci vúbec nepotřebuje školu, na kterou chodili. Jenže se jim prostě ještě nechtělo do práce. Pak se tu lidi diví, že musí pracovat do 65let. A to že jsou děti aktivně chránění před jakoukoliv prací, vede přesně k tomu co vidíme kolem sebe – mladým se tak nějak nechce pracovat.

Vlastimil Kocurek

Vitp je v tom, jaké lidi znáte, tak třeba já se pohybuji jen v okruhu VŠ vzdělaných lidí, a ti tu školu skutečně potřebují. Ale nemyslím to zle, jde jen o to, neprovádět v těch diskusích žádné generalizace typu, všichni, polovina , třetina, protože to je vždy špatně.

Jiří Kocurek

Navrhuju zřídit další tisícihlavý úřad, který bude dohlížet na každé zrnko kávy, na každý banán a na každou kapku importovaného paliva. Teda ty biopaliva asi neklapnou, ale i tak ukážeme světu s kým mají tu čest. No nějak už ty daně zvýšíme, aby na ten úřad bylo. A že lidi, co opravdu umí utíkají pryč? Jedno dítě musí vždycky zůstat doma!

Dalibor

ja se dobrovolne hlasim na post namestka uradu! slusnej plat zarucen, do penze to tam doklepu…

Vlastimil Kocurek

A máte oblek a slovníček nějakých frází pro pro vrcholové státní managery:
třeba poxrali jsme to —- se řekne: máme ještě nějaké rezervy
ještě se nám nechtělo nic v tom dělat se řekne —– tuto otázku jsme načasovali až na druhého pololetí, etc, takže ta práce není tak lehká ????

Vlastimil Kocurek

Stačí zvýšit dohled nad polským masem. 🙂

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Neni to tak dlouho, co děti i tady pomáhali rodičům na poli. S rozvojem mechanizace v polovině minulého století to samozřejmě padlo, ale nepovažoval bych to za nějakou tragédii.

MildaIV

Platy v pobřežních oblastech Číny se od těch českých zas tak moc neliší. Evropa tvrdě dojíždí na přebyrokratizovanost. Na všechno je potřeba 10 rúzných razítek, platí pár let a pak znova. Všude desetitisíce úředníkú, kteří přerozdělují dotace. A to z daní těch co ještě něco dělají. O poměru manažerú, k těm co něco opravdu dělají se ani nebavím. Stát platí spoustu parazitú, kteří jenom vymýšlejí, jak normálním lidem znepříjemnit život a vysát z nich ještě více peněz. Takový sračky jako genderová vyváženost, kulturní korektnost a lidská práva zoofilú nás fakt dopředu neposouvají. Zatímco nadnárodní korporace u nás mnohdy prakticky neplatí… Číst vice »

Dalibor

Ano máte pravdu,. Tento levicový přístup si pravidelně odsouhalasováváme při volbách. Předpokládám, že ti, co dávají tyto hlasi mají své důvody proč tak činí, a znají následky svého chování, že. Pokud ne, mohu s klidným svědomím prohlásit neco o idiotech zblblých populistickými žásty jak v tupém davu jdou a kartičky do bedýnek hází.

Vlastimil Kocurek

No commnet. Je vidět, že vy se v tom, jak funguje dnešní civilizace, a ta v Česku, neorintujete vůbec.
Nepíšu to proto, abych vás naštval, ale právě naopak, aby jste to pustil z hlavy, a věnoval se přijemnějším a užitečnějším věcem. Tím spíše, že jsme na diskusi zdopravy a je tu jako předmět diskuse čínský vlak.
Pěkný den.

Luke

Já jsem se narodil v ČR,a chci se mít dobře, k tomu mě může zlepšením komfortu cesty přispět tento vlak. Je mě uplně u zadnice nějaký človíček co se narodil v číně. Je mu je uplně u zadele nějaký človíček v ČR. Každej se má starat o sebe.

Dalibor

Já jsem se narodil v československu a nekolid ZMR*Ů kteří mi v tý době byli u zadnice, způsobylo, že už žiju jen v česku. Všichni ti, kteří jsou někomu potenciálně u zadnice mohou zezadu nepozorovaně zaútočit….

Rajče

Číňan za hrst rýže už dávno nedělá. Průměrný roční příjem tam je okolo 13 000 USD, tedy zhruba 24 000 korun měsíčně.

Filemon44

Je tu ještě další věc-v Číně, aspoň v těchto rozvinutých firmách,se sice už asi nedělá za příslovečnou hrst rýže,ale stále za nižší výdělky než v Evropě nebo severní Americe.A asi jen těžko přesvědčíme pracující v Siemensu nebo Škodovce, že případné snížení mezd by bylo pro jejich dobro….

Jiří Kocurek

Pamatujete „dřív−bylo−líp“? Před rokem 89 ČR exportovala kolejnice pod cenou, aby byly dolary a marky.

IGCT

Před rokem 89 žádná ČR neexistovala. To jen tak naokraj…

Dalibor

já bysem řekl že to byla ČSSR a cena byla určena rozhodnutím RVHP. Pro ty co neví byl to společný stát Čechů a Slováků, vládli tu komunisti, nebyl volný pohyb osob ani zboží, barevná televize byla luxusní zboží, na automobil se muselo čekat v pořadníku několik let. Výjezd za hranice musel být podložen Pasem, Výjezdní doložkou a Devizovým příslibem. Jen pro oživení paměti.

Vlastimil Kocurek

já bych řekl, ne bysem. Prosím vás, nechte tu historii na pokoji. Byl to společný stát Čechů, Slováků, Maďarů – půl milionu, Poláků – 60 tis a neodsunutých Němců, a Romů, Rusínů, …. nevím, kdo potřebuje oživit paměť

Dáda

Ta věta je citace „společný stát Čechů a Slováků“ z dobového dokumentu….Ano byli a jsou tu různé měnšiny, přibývají další. Toto nejde zastavit. Rusíny jsem ve velkým „ztratili“ díky „převodu“ Zakarpatské Rusi do SSSR. Ceny exportních komodit určovalo RVHP.

Jarda V.

Když se posuneme o několik měsíců/let dopředu, jednotka bu schválena a vyrazí do provozu, odhaduji že 80% času bude odstavená a čekat na ND. Zajímalo by mě jak je „ošéfovaný“ servis, protože i relativně malá rána u Stadleru znamenalo odstavení jednotky na skoro rok. Ale třeba se Číňani předvedou a ukážou Evropě co znamená „full servis“ protože nepředpokládám že by byl prodej realitzován bez podpory, to by byla čistá sebevražda.

SaulGoodman

Vzhledem k tomu, že tahle zakázka je pro CRRC v podstatě referenční zakázkou, nepředpokládal bych větší komplikace. Jestli chtějí proniknout na evropský trh, tak musí kromě zajímavých cen právě minimálně zpočátku nabídnout i „full servis“, aby přesvědčili zákazníky.

Martin V.

Lokomotiva řady 380 u ČD byla pro Škodu taky v podstatě referenční zakázkou. A teď už víme jak to dopadlo…

Dalibor

no jasne jsou to skvělé stroje, neboť se o nich stále mluví.

Jerry

Když přijde něco nového taky se to musí vychytat.ja sledoval vývoj a testy Mašín řady 380 od začátku.. a nebyly s tím problémy.ale poslední dobu mají poruchy otázka jestli to není údržbou.ja sem rád že škodovka vyrábí mašinky tramvaje atd.. pokračuje v tradici.
Mně se ten čínský vlak nelíbí vzhledově ,jinak bude třeba dobrý ,což ukáže provoz..

Vlastimil Kocurek

Jenomže to byly ty české hrátky

Y.K.

Na druhou stranu CRRC chrlí metro, vlaky a vysokorychlostní jednotky po tisících, je to s velkou převahou nejvěší výrobce kolejových vozidel na světě, tak by mě zajímalo, jak moc „melouchový přístup“ měli k objednávce na tři kusy. Vzhledem k na čínu poměrně době vývoje a výroby (i když si asi museli nastudovat nějaké evropské normy) mi i tak přijde, že prioritou byla dost nízko.

Luke

Doteď chrlily jen pro Asii, pokud se jim toto povede, tak cenou převálcují všechny ostatní výrobce.

Y.K.

Cenu zatím nevíme. Docela by mě zajímala včetně dopravy atp.

Martin

Pro Cinu, ani ne pro Asii jako spise pro Cinu…
Ono byt nejvetsim vyrobcem podle cisel a hospodarskeho vysledku je v Cine pomerne jednodussi nez jinde, ale i tak nemusite mit temer zadny vyvoz…

SaulGoodman

Právě z toho, že takový gigant přijal zakázku na tři kusy, mám pocit, že jim jde o něco víc než prodat tyhle tři vláčky. Osobně bych si tipnul, že to pojali jako vyvinutí „evropské platformy“ a jednotky na téhle bázi pak budou chtít po schválení v ČR nabízet ve výběrových řízeních po celé Evropě.

eLKá

Ne, že by to nebyla pravda, ale CRRC je třeba vnímat spíš jako umělý brand, než jako v zásadě jednolitou firmu typu Bombardier či Siemens. Nemám pocit, že by jednotlivé tamní továrny spolu spolupracovaly alespoň na úrovni ŠTRN – Vagonka 😉 Druhý problém může být v předpisech. Nemyslím si, že by vlaky v Číně nebyly bezpečné, ale tamní (a teď mluvím o celém Dálném východě) vnímání důležitosti individuálního života prostě jsou historicky někde jinde, takže právě provozní bezpečnost mohou Číňané vnímat méně dramaticky, než jsme zvyklí v Evropě. Nicméně, vlak bude za měsíc na okruhu a uvidíme, jak si povede… Číst vice »

Jiří Kocurek

Kéž bychom měli takové zabezpečení tratí jak mají v Japonsku.

eLKá

Já ale nepsal o konkrétním zabezpečení tratí, ale o zcela odlišném přístupu k životu jednotlivce, a ani jsem nepsal o katastrofě, kdy může zemřít třeba 400 lidí ve vlaku (a kterou řeší japonské zabezpečení trati jistě velmi důkladně). Čínské předpisy mohou vycházet z japonských (přece jen, minimálně část země pod nadvládou Japonců byla), ze sovětských (díky spolupráci ČLR a SSSR), ale velmi pochybuji, že by vycházely z TSI. Jinými slovy – objektivně bezpečné řešení, které se léta používá na Dálném východě může být v rozporu v TSI a CRRC může mít problém něco takového pobrat. A jestli zadání od LE… Číst vice »

Franz

V kontejneru… Buď vyvinuli číňané superkontejner nebo posílají model.

K.S.

V TéTéčku 😀
Možná to je jenom v rámu který zabírá prostor 4 kontejnerů.Co jsem kdy viděl fotky, tak se to z lodě tahá bez obalu a staví přímo na koleje v přístavu.

Martin V.

Jedna možnost je vertikální překládka na dno kontejnerové lodě. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o Brémy, tak je dost pravděpodobné, že ta elektrická jednotka připluje po dílech na podvalnících v Ro-Ro lodi. V tomto článku https://zdopravy.cz/zlute-lokomotivy-ze-stavby-vysokorychlostni-trate-v-pousti-jsou-zpet-v-cesku-29313/ o návratu lokomotiv ze Saudské Arábie je vidět, že lokomotivu vytáhli z lodě na tmavěmodrém nízkém podvalníku a teprve z něj ji překládají jeřábem do říčního člunu.

jiný Petr

Podle již vydaného povolení pro přepravu mimořádné zásilky, to nepojede z Brém, ale z Bremerhavenu.

Jiří Kocurek

A co je asi Bremenhaven? V překladu to znamená Brémský přístav. A jinak ano, samozřejmě. Je součástí svobodného města Brény.

jiný Petr

Že je Bremerhaven ve spolkové zemi Brémy, ještě neznamená, že je to totéž. Města Bremen a Bremerhaven jsou od sebe vzdálena cca 60 km.

Martin V.

No dobře, použil jsem shodně s článkem zkratku, kdy nerozlišuju historické město a jeho předpřístav. Ostatně v Rotterdamu se za ta staletí taky posunuli mnohem víc do moře. Snad jen Hamburg se moc neposunul, zato bagruje, bagruje a bagruje Labe.

Takže abych to shrnul, můj tip je, že to připluje do Bremerhavenu Ro-Ro lodí. Za týden, či dva tu určitě bude nějaká reportáž, tak uvidíme, jestli jsem se trefil.

Vlastimil Kocurek

Wiki: Severomořský přístav Bremerhaven tvoří spolu s Brémami, které leží asi o 60 km jižněji, německou spolkovou zemi Svobodné hanzovní město Brémy.

Osasco

Jak v kontejneru? To k nám přijede v rozebraném (rozřezaném) stavu? Spíš bych si tipnul, že to jede na kontejnerové lodi na několika spojených plošinových kontejnerech.

Eskimo Joe

V kontejneru jejich životní cyklus začal i skončí 🙂

Komarek

Proč to nejede po kolejích celou dobu?

Mindrej Zebis

Protoze po mori je to levnejsi.

Tomariero

A hlavně by to stejně nedojel vlastní silou díky rozdílné šíří rozchodu a hlavně napájení

Y.K.

1520 mm?

Martin V.

Je to komplikace, ale z Mytišči takhle jely všechny pražské soupravy metra. http://www.dpp.cz/historie-souprav-metra-typu-81-71/

Y.K.

To vím moc dobře, ale podvozky 1520 mm pro metro se v Rusku vyrábí dodnes, takže prostě použili nějaké „své“ k vozům pařící, ale rozhodu 1520 mm a pak je v Čopu převázali za 1435 mm.

Pochybuji, že k této jednotce existuje provedení 1520 mm, odkud by se půjčili podvozky. 🙂

Y.K.

patřící… ehm

Kubrt

Pokud by nebylo zbytí, dala by se celá jednotka posadit na 1520 mm podvalníky, jako se používají na převoz Vectronů do Finska (tedy v opačném gardu, pochopitelně) https://www.railcolor.net/index.php?nav=1412225&lang=1&file=siem_21966_63&action=image&position= ale znamenalo by to je navrhnout, vyrobit a pak vracet z Čierné či kudy by to jelo do Číny, což kvůli třem vlakům vůbec nemá smysl a pochybuju, že by se to vyplatilo, i kdyby těch vlaků bylo do budoucna více. Po moři je to jednodušší a levnější.

Y.K.

To určitě dalo, ale celá transibiřská magistrála není zrovna málo vytížená, je tam spousta strmějších úseků (brždění), odborný doprovod na dva týdny nebo kolik, takže by tahle sranda na několik tisíc kilometrů mohla přijít opravdu dosti draho. To je fakt asi bezpečnější a po všech stránkách jednodušší to hodit na loď (pokud to nemůže být v uceleném vlaku).

Vlastimil Kocurek

Ale to není metro :):):)

Dalibor

kudy? ono jde do ciny doojet po normalnich kolejich?

Dalibor

Nejde!!! Tak proč mínusy?

Dushan

Věřím, že bude lepší nežli prasečina regio/interpanter od škoda transportation.

Mindrej Zebis

V tom zrovna sedim a musim rict, ze na masaz prostaty je to lepsi, nez thajskej salon.

archerr

porovnáváte starší příměstskou jednotku s novou soupravou určenou primárně pro dálkové spoje? a co rozdíl v ceně ? kolik by dráhy zaplatily za obdobu pro příměstkou dopravu? Je to jako by jste porovnával fabii 2 s motorem 1,2 htp a pak to srovnával s škodou kodiaq…..

Dushan

Ne, InterPanter je určen nebo je v provozu právě na rychlících, regiopanter je konstrukčně totéž.

Y.K.

Akorát že Interpanter není regionální jednotka, ani není (o moc) starší.

Mindrej Zebis

Cinskej vlacek neni cinskej Igracek. Cina je jak ve vyrobe kolejovych vozidel tak v provozovani zeleznice svetova spicka a neni duvod myslet si, ze do Evropy dodaj nakwj druhojakostni brak, spis naopak. Urcite to bude lepsi nez pantak, kterym jezdi Leo ted.

Honza D.

A proto koupili od ŠT licenci na 15T?

Mindrej Zebis

Tak tramvaje jsou pro Cinany okrajova historicka technologie,tam dava recyklat smysl. Ruchadlo by taky nevyvijeli novy, ale koupili licenci od bratri Veverku.

X 1

Vaverkové byli bratranci.

Maršál

Čína vyrábí všechno akorát rychle, aby mohli ukázat úspěchy pětiletky a překotný vývoj, který jim ostatní závidí. Dost možná je to ale na úkor dlouhodobé výdrže a norem, které u nich nikdo neřeší, protože by je jenom zdržovaly. Však ono to „nějak funguje“, a když se vozidlo za pár let rozsype? Tak se alespoň vyrobí nové, a hned můžeme poukazovat na rostoucí procenta výroby. S takovým přístupem ale u nás můžou pěkně narazit a jak zvědavý na výsledek z VÚZ. I kdyby ale prošli, nic to nemění na tom, že toho Leo za pár let možná začne dost litovat, když… Číst vice »

Mindrej Zebis

To je samozrejme nesmysl. Treba Huawei ma kompletne implementovany ISO normy jak v samotny vyrobe, tak podpurnejch procesech.

Maršál

No, Huawei jo, protože ten už dlouho vyváží všude. Čínské vlaky zato jezdily víceméně jenom v doma a nebyl důvod se nějakými normami zdržovat.

Mindrej Zebis

CRRC ma namatkou ISO 9001, ISO 14001 nebo treba EN 15085.

Eskimo Joe

Kdybyste tak tušil, kdo všechno se dnes ohání plněním ISO. Tyto normy už dávno nemají vypovídající hodnotu. Důležité je, jaké normy splňuje konkrétní výrobek. Třeba u srbských lokomotiv Číňani slibovali TSI, jen zapomněli dodat které.

Jen tak

my máme ve firmě taky pár iso.

šaškárna. nic to nedokazuje. jenom formální proces.

K.S.

Tak zrovna ISO 9001 je, pokud se pamatuji, o řízení, s výrobou to má málo společného.

Dushan

Když testy VÚŽ prošel i největší a nejdražší zmetek všech dob – lokomotiva Vana 380 od škoda transportation, nemám obavu, že by nesplnila tato jednotka od výrobce s rozsahem zkušeností ve výrobě vysokorychlostních souprav.

Jerry

To jste zjistil jak ze 380 ks je zmetek

Dushan

… jde o nejdražší lokomotivy na světě, které jsou ale značně poruchové. My nechceme výrobek, který se prototypově nepovedl a který bude stát někde v depu a nebude fungovat,“ uvedl Ťok
https://zdopravy.cz/tok-chce-aby-ceske-drahy-vratily-lokomotivy-skode-transportation-17247/

Vbb

Nejdražší nejsou, stály srovnatelně jako třeba Vectron v podobné sériovosti. Jen holt ČD byly chytřejší než Šalamoun, když podepsaly rozhodčí doložku a pak svévolně zadržovaly platby, za což jim bylo naúčtováno penále, které s CENOU lokomotivy nemá nic společného.

Vlastimil Kocurek

To je podnikání

Ic540

No tak to držím palce ať to klapne. 👍

Lze tedy očekávat, že v JŘ budou poznámky.
Jede ode dne vyhlášení…

Nejsem vůbec zastánce Čínských výrobců.
Ale tak nějak opravdu držím palce…. 👍

Zond

No to jsem zvědav. Proslýchá se , že tahle je věc je prý v Evropě z politických důvodů neschavlitelná.

noerf

Zond: Na konci září uvidíme, jak jednotka prošla na okruhu.

Mandy

Kterého roku ??

Eskimo Joe

To se možná říkalo do té doby, než si Číňani koupili jistou fabriku v Kielu.

eLKá

Záleží na tom, jestli tam ti lidé zůstanou, nebo se rozutečou po ostatních evropských firmách…

K.S.

Doufejme. Nebo spíš že je neschválitelná celoevropsky, ale tady to nějak projde.

Jiří Kocurek

Jakože na to VÚŽ vydá „razítko“ RIC, ale bude to jen české RIC, nikoliv celoevropské RIC a tím pádem bude VÚŽ riskovat ztrátu certifikační autority? Ještě tu o Zababovi, prosím.