Čínská jednotka Sirius vyjede vlastní silou na českou železniční síť
Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE
Zahájení testů ve veřejné síti je posledním krokem ke schválení jednotek v Česku.
Zahájení testů ve veřejné síti je posledním krokem ke schválení jednotek v Česku.
Fotky na živo
https://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/zkusebni-jizdy-siriusu-na-verejne-siti
Není tam náhodou Mirel? A pokud ano, je Mirel český zabezpečovač?:-)
Číňanovi stačí zrnko rýže na den. A jedna kachna, velká. Platí to dnes ještě?
Platy v Číně jsou víceméně srovnatelné s těmi u nás. V Pekingu, Šanghaji a dalších velkých městech mnohem vyšší, než u nás.
Posledních cca 20 let už to neplatí. Do Covidu jim rostla ekonomika trvale výrazně, a vždy rychleji než nám.
Na druhou stranu s Covidem se zbláznili a stále zamykají mnohamilionová města, takže to jim trochu potápí ekonomiku, ale to je až záležitost posledních dvou let…
Čína je už dávno před náma. Už je skoro čas se tam jezdit učit 😀
Myslíte učit se jak stabilizovat režim? Jak kdysi vyjevil svoji pochvalu čínskému prezidentovi ten náš?
Co se týká platu tak ne. Na východě číny berou lepší peníze než u nás. Výroba je v číně ale pořád o trochu levnější než u nás, protože ušetří na bezpečnosti práce, pracovně právní ochraně zaměstnanců, na sociálním systému, ekologii atp.
…a nepochybně i na Green Dealu.
Jak kdo. Třídiči petek a zametači ulic tam moc neberou. A v těch velkých průmyslových městech zdaleka nežijou všichni. Ale horních 10 milionů se tam asi líp má 🙂
ne, minimální mají stejnou jako v Polsku.
160 km/h, tedy pokud to nemá sloužit jen jako příměstský panťák, je dneska už docela málo, ne?
Na české podmínky zcela vyhovující. Než se u nás dostaneme na běžné používání vyšší rychlosti na větším počtu tratí uplyne cca 20 – 30 let.
Opravdu zastávky na naší příměstské síti jsou tak daleko od sebe, že panťák využije rychlost 160 km/h v rozumné časové délce?
„Vsadil jsem se nedávno s čínských velvyslancem, že do pěti let tu bude jezdit 300 čínských vlaků,“ podotkl Novotný
zdroj: https://zdopravy.cz/leo-express-jedna-o-vstupu-strategickeho-investora-rodina-novotnych-ma-zpet-pres-90-38807/
Tak kdo vyhraje za 2 roky sázku? 😀
To jako že Leo tomu číslu věřil a čínský velvyslanec tomu číslu nevěřil? Nebo jak rozumět sázce? A žije ještě pan velvyslanec, nebo zmizel podobně jako poradce Miloše Zemana Jie Ťien-ming?
Liberalizace a jednostranné hraní na trh a zákaz podpory průmyslu je super ne..
Vyplatí se někomu provozovat 3 soupravy s atypickými náhradními díly ?
V DB se vyplatilo provozovat typ ICE Metropolitan a to ve dvou kusech.
Na druhé straně – ke konci 7 vlaků Talgo NachtZug DB již po 15 letech došlo mj. kvůli potřebě velké revize/opravy.
Metropolitany se vyplatily ? Po 5 letech konec a vyřazení po 20 letech ? To moc o výhodnosti nesvědčí.
To je nějaký omyl. Oba vlaky Metropolitan jezdily od 1999 do 12/2021 a to jako IC či jako ICE.
Protože DB dostává spoustu nových ICE (a kupuje IC2/Stadler Kiss), tak už nechtěli platit generálku Metropolitanů, zvláště když původní výrobce FTD Dessau prošel několika insolvencemi a kdo ví jak funguje podpora výrobce pro generálky
Nj, kór když k tomu měly jen 4 mašiny, který si s tím uměly pokecat. A ještě s omezením možných tras kvůli váze a rozměrům.
Jasně. Popsal jsem že i minimální množství použitých kusů nebrání v úspěšném používání..
Podobným příkladem je další vlak z Dessau vyrobený/používaný v 5 sériových kusech
https://nl.wikipedia.org/wiki/Protos_(treinstel)
A jak by si potom popísal úspešnosť ICE-TD?
Můžete se podělit o názor. Nechám Vám prostor.
Ja som sa pýtal Teba.
Váš dotaz nesouvisí s původním dotaz na provozo 2 či 3 kusové série Sirius.
Podle mého názoru u ICE-TD nebyl primární problém s malosériovostí (bylo vyrobeno 20 vlaků plus částečná podobnost se 70 kusovými ICE-3, ICE-T). Spíše šlo o nedostatky v konstrukci.
Prostě podobné problémy jako u jednopodlažních vagonů od Bombardieru pro Connex ve Šlešvicku-Holštýnsku
https://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Married_Pair
Zajímavé, neboť o deset let dřív se belgické I11 povedly
Dlouhodobě to může být problém, ale zase je to moderní vlak a bude rychle k dispozici, možná i za přívětivou cenu.
Proč jen 3 soupravy? Číňan se jich jistě bude snažit do Evropy dodat stovky.
Vyplatí se ČD provozovat 6 -7 souprav 680 s atypickými náhradními díly?
Jednotek Sirius může na být, v případě zájmu dopravců na základě případných positivních zkušeností z provozu, mnohem víc. Zato Pendolin bude už jen ubývat.
Nemyslím, že u Pendolina 680 je primární problém dostupnost náhradních dílů. Neboť výrobce furt existuje a podporuje jednotlivé uživatele starších Pendolin, kterých jezdí v různých verzích nemálo. Spíše problémem je malosériovost Pendolin, což prodražuje servis a taky cenu dílů. Starší Pendolina slouží v: – ETR470/ČD680 (v Řecku 5x/v ČR 6x+1x na díly) – ETR460 a odvozené (Renfe 10x/finská VR 17x/slovinská SŽ 3x/Portugalská 10x) – ETR 485 (Itálie 9x) Celkem zhruba něco mezi 50 až 100 kusy v různých variantách. Vhodnějším příkladem diskutabilní investice by byla rekonstrukce vyhořelé jednokusové dieslové lokomotivy T759 (Kyklop) nebo rekonstrukce prototypové nekompletní Škoda S699. V obou… Číst vice »
Pane Axel, mícháte hrušky s jabkama dohromady. V případě Pendolina u ČD se jedná o provozní atyp, na který ND sice jsou, ale nejsou ani levné ani rychle dostupné. Lze tedy předpokládat, že poslední havarovaná souprava může být určena k postupné kanibalizaci, s cílem udržet zbývající soupravy v provozu, bez vysokých nákladů na nové ND. Kyklop, nebo Laminátka jsou raritní kousky, které prvoplánově neslouží/ nemohou sloužit v provozu, nýbrž se jedná o uchování technické památky z dob minulých. Pozn.: Kyklop má označení buď 759, neboo po staru jako T499.0, to, co jste uvedl vy, je kočkopes. O osudech těchto dvou,… Číst vice »
Vždyť jsem napsal, že na Pendolin jsou díly drahé, ale jsou.
Oproti tomu na Kyklopa nic není neboť výrobce už není, takže i motor radši vyměnili za rozsirenejsi
že by vlak na Praha-HB-Brno. Čínani by je do 2025 určite stihli vyrobit v požadovanem počtu.
200 km/h je minimum pro R9 Praha-HavlBrod-Brno.
Sirius má maximálku 200 km/h
160 km/h
ajta krajta. Myslel jsem 160 km/h. Díky.
Oběť českého školství?
Pojede vlastní silou nebo bude jako elf RJ tažen loko a vagony s automatickým spřáhlem?
Jen se tak zeptám, absolvoval jste povinnou školní docházku při které je jedna ze základních dovedností k osvojení čtení?
OK, přehlédl jsem. Se stane.
První řádek v prvním odstavci.
A kdy vyjede pesa elf pro RegioJet ÚK
Jezdí měsíc. https://zdopravy.cz/jednotka-pesa-elf-eu-pro-regiojet-vyjela-poprve-v-ramci-testu-na-otevrenou-trat-122982/
A ČD mají jednotky na provoz rychlíků z Prahy přes HB do Brna.
MD ČR požaduje u vozidel na této lince V max 200 km/hod…
Vždyť ta trať tu rychlost zatím neumožňuje… to by dávalo smysl za 10 let…
A ty vozidla by se za 10 let vyhodily ?
Proč by se vyhazovaly? Se přesunou jinam kde budou vyhovovat, Nebo se prodají dál, jak jednoduché…
Presne tak. Vzdyt ta 200 je u nas jen z rise pohadek a snu…
Ta vozidlA a vyhodilA, imho
Že prý dostanou výjimku a touto rychlostí budou moci jezdit v úseku Golčův Jeníkov-Havlíčkův Brod.
Stejně to nakonec pojede do Tlumačova…
Takže myslíte že začnou jezdit dle plánu Praha – Olomouc – Bratislava, tj. přes Tlumačov?
😀😆👍👏👏👏
Jasně 🤣👍
Díky za podporu, náčelníku. Já tušil, že ten pokus o vtip někdo ocení. -:)
Já myslím, že pointa Tlumačova je jinde….
jj. Ale proč kazit šotoušům zážitek z focení během zkoušek.
Kovošrot ;-)))
Do Kolína je to z okruhu blíž 😉
u KOlína by překážel milý Sirius.. tady jsou rádi když vyjezdí výlukové omezení jakš takž s 20min sekyry-
Pro jakého dopravce bude tedy nakonec jezdit? Děkuji
Když bude dobrá cena tak hádám že pro ŽSSK. Kterým nebude vadit jezdit s dvoukusovou (či třikusovou) sérii, podobně jako v Německu jezdily dva vlaky typu ICE Metropolitan
No tak to ťažko, jedine že by tie súpravy za dobrú cenu kúpila nejaká na lúke založená firmička/žoska so správnymi kontaktmi a potom ich prenajala štátnej ZSSK za nedobrú cenu. Predsa len na slovensku to inak nepôjde.
Tak víme, že ŽSSK provozuje např.:
6x dieslových 840 (na bázi Stadler GTW 2/6)
2x loko Škoda 381.
Čili s malokusovými sériemi se umí odborníci v ŽSSK vypořádat.
Ono o něčem svědčí počet uchazečů v soutěžích ŽSSK, což prý souvisí s malým množstvím poptávané techniky
viz z blogu ředitele ŽSSK na DenníkuN
https://a-static.projektn.sk/2021/09/Snimka-obrazovky-2021-09-24-o-17.04.42.png
no to vyporadani v praxi vypada jako stavba plotu…
No jo, ale ty 381 dostali Slováci v podstatě darem, aby se pak mohla jako odvozenina řady schválit 380.
Taky se to spíš ukázalo jako Trojský kůň, protože to víc stojí, než jezdí.
ty 381 by se hodilo Arabeliným prstenem zmenšit na H0 nebo TT a prodat sběrateli.
myslíte že jim nevadí dva kusy Škody 109E?
Kdyby to ZSSK vadilo, tak další lokomotivy by ŽSSK sháněli dřív než za 6 let od dodávky 381
https://zdopravy.cz/slovenske-zssk-si-pronajmou-lokomotivy-uspela-dosud-neznama-spolecnost-z-erste-group-2578/
A zasa omyl milý Axel. Rušne 381 sú viazané na prevádzku v prímestskej doprave kvôli EU fondom, Vectrony boli obstarávané na úplne inú dopravu.
Zkuste si přečíst, na co jsem reagoval. Celé si to přečíst.
Tj. když dorazily lokomotivy 381, tak nebyl problém je provozovat přestože jsou jen ve dvou kusech.
P.S: Pokud jde o lokomotivy u ŽSSK, tak dodávka 381 uvolnila např. loko 363, které předtím dopravovaly osobní vlaky. Čili ŽSSK delší dobu neměli potřebu (či dostatek financí) kupovat další nové loko
Naopak vždy bol a stále je. Tie geple stoja viac v depe odstavené ako jazdia už od svojho dodania. Stále ale platí čo som napísal.
Máte-li pravdu, tak souvisí to s množstvím provozovaných kusů?
Já bych se nedivil ani ČD.
Taková nevěsta si ženicha vždycky najde. 😉
No, aby to nakonec nedopadlo jako neodebrané Talenty pro ÖBB, které jsou odstavené v Mukranu…
https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~dieselloks–92-80-~br-1-232-private/1305378/etwas-versperrter-aber-anders-auf-kostenlos.html
Škoda, už byl vyšňořený polepama od Leo expressu
To se da sundat či přilepit.
kdy to poveze cestující?
Až přestaneš psát nesmysly o Arriva vlaky d Německa.
Sirius vs. Stadler Flirt. Škoda že nebyla zveřejněna cena za Sirius.
Náznakem by mohlo být vyjádření člověka z WestBahnu, že za skoro to samé byl CRRC o třetinu levnější než rychlikovy Kiss vyrobeny ve Svycarsku
Já bych je sem raději nepouštěl, víte kam jsme se dostali když jsme se rozhodovali podle ceny.
Jakože myslíte že Sirius je tak nekvalitní, že by byl neustále porouchany? A tím by brzdil provoz na kolejích SŽDC?
Ne, jakože nechávat diktaturu vliv na ekonomiku u nás se už vymstilo. Navíc se situace změnila a ten stát se začal chovat jinak.
A jak to chcete udělat?
CRRC
– koupil Vossloh včetně průmyslových práv
– pro maďarský MÁV vyvíjí nástupce 810/Bzmot, nebot to nikdo jiný nechce udělat
– modernizuje makedonskou železniční flotilu
– dodává nové tramvaje pro Porto dotované z EU
– v konsorciu s rumunskou Astra Vagoane Calatori nabízí rumunským dopravcům tramvaje, regionální i dálkové vlaky
https://www.eurailpress.de/nachrichten/betrieb-services/detail/news/rumaenien-crrcastra-bestbieter-bei-cfr-vergabe.html
P.S. Astra Calatori – to je ta vagonka, co dělala Astry pro RGJ a předělává vagony od ArenaWays pro RGJ.
To jsou vskutku úctihodný reference. Na Balkáně jsou rádi, že jim vůbec někdo něco na dluh prodá, ale my na tom snad tak špatně nejsme.
Jako zrovna u vlaku bych se toho nebál… Myslíte, že by z Pekingu na dálky vypli vlaky, kdybychom utužovali vztahy s Taiwanem ??? To je směšné.
Tak si představte, že na ten Taiwan Čína opravdu nakonec vojensky zaůtočí. Eu zareaguje podobně jako u Ruska a bum náhradní díly i servis atd. v čudu
naštěstí se dá kanibalizovat a vlak/jednotka nestojí tolik co letadlo.
No to je sice pěkná úvaha, ale když se zastaví dovoz z Číny, tak budou podstatně větší problémy než nedostatek ND na skoro nové vlaky.
My máme v armádě modernizované tanky, které ale bohužel stojí kvůli nedostatku ND a výrobci řady z nich už zanikly. Není to o Rusku, Číně, to jsou věci co se prostě můžou stát.
A srovnávat to s energetickou závislostí na Rusku je myslím dost nepřesný příměr.
Jako nic proti, ale z číny je v podstatě všechno. Nějaké 3 železniční soupravy navíc jsou proti stávající závislosti na Číně už naprosto bezvýznamné.
3 v roce 2022, dalších 5 v roce 2023 atd. atd. Na konci desetiletí tady může být 100 vlaků a budem v …
A budem tam kde budeme když zkrachuje Škoda Transportation. Ešusy a Pantery bez ND, servisu atd.
V tržním hospodářství máte prostě volatility.
Tak ona ta patrová jednotka od CRRC je vyloženě do šroubku okopírovaný kiss. Ten sirius je přecejen trochu jejich konstrukce, hlavně s úplně žalostným podílem np části v krajních vozech.
Čína nestanoví cenu podle reálných nákladů, ale ve jménu konečného vítězství socializmu a porážky zlého západu. Zatímco evropským výrobcům žádný stát prachy nenasype. Pokud se budeme teď dívat jen na cenu, budeme mít v budoucnu velký problém.
Pokud to projde testy VÚZ a schválí drážní úřad, tak nevidím problém. To, že lze u jednotky vyměnit podvozek za tři dny nikoliv týden (viz. vyjádření pana Bělčíka) vidím jako jistou výhodu. Otázka je kvality zpracování a výdrže materiálů? Na druhou stranu, vzhledem k tomu, že chtějí prorazit v Evropě, tak bych čekal slušnou kvalitu, nikoliv úplný low cost.
Podobným způsobem nastavuje cenu Pesa, protože je státní.
Evropa doslova vymýšlí nesmysly jako DAC a podobně, jen aby se její výrobci co nejvíc nažrali. Proto taky všichni menší výrobci už dávno zkrachovali nebo byli pohlceni :).
Nemyslím si že by snaha o zavedení DAC, respektive jednotného spřáhla byla od věci a nesmysl. Vemte si jak těžké vlaky se tahají v USA, Kanadě a ex-SSSR a co se tahá v Evropě. Něco pevnější a potenciálně rychlejšího než šroubovka je třeba.
Evropská železniční síť není stavěna na dlouhé a těžké vlaky. A tam, kde DAC smysl mají (například přepravy železné rudy z Rotterdamu do Německa), tak tam už automatická spřáhla mají desítky let.
To máte pravdu, až na to, že šroubovka, hadice (+ topná spojka) a nárazníky jsou již morálně zastaralé a zvýšení komfortu práce a bezpečnosti u posunu také není zanedbatelnou věcí.
Dokud to trapné pomalé posunování, závislé na jednotlivých lidech mezi vagony neskončí, tak se nákladní doprava na železnici nikam neposune. Aut.spřáhla (chytrá) jsou naprostá nezbytnost.
Pořád jde o obrovské investice, přitom je pro dopravce přínos diskutabilní. Navíc je to další zdroj drahých poruch. Nevím, jestli je to obhájitelné.
A to sunutí a dávání návěstí/pokynů udělá spřáhlo taky samo?
Ano. Není to jen spřáhlo. Samozřejmě to někdo odněkud řídí a má přehled. Proto nepotřebuje pokyny z místa a vlaječky.
V CRRC má opravdu majoritní podíl čínský stát, ale zbylých 40 % akcií se normálně obchoduje na burze. Reálně tam čínský stát žádné peníze nesype, od svého vzniku v roce 2015 CRRC nikdy nebylo ve ztrátě, trvale si drží roční čistý zisk nad 10 mld. CNY (asi 35 mld. CZK).
Ona podpora může být třeba v dotované ceně energií nebo v nízkých daních. Mít elektřinu za 1 Kč/kWh, to by se to spoustě fabrik konkurovalo…
Toto stalo Leoše krk… popr si kompletně cely business. Mít Kiss, tak jezdil na třetině rychlikovych linek v ČR a válcovat RJ. Takto jen paberkuje a zahraniční partner je jen slabá náplast a nutný exit