Čínská jednotka Sirius vyjede vlastní silou na českou železniční síť

Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LEElektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE

Zahájení testů ve veřejné síti je posledním krokem ke schválení jednotek v Česku.

Po české železniční síti se v pondělí poprvé vlastní silou projede elektrická jednotka Sirius (řada 665) od čínského výrobce CRRC. Stane se tak téměř přesně tři roky poté, co dorazila do zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) v Cerhenicích u Velimi.

Jednotku čekají v pondělí testy sběrače na veřejné síti, proběhnou na koridorové trati mezi Vraňany a Dolními Beřkovicemi. Z Velimi má jednotka odjíždět v 9:25 přes Libeň a Holešovice, v 10:50 bude v Dolních Beřkovicích. Zkoušky mají probíhat celý den. Dopravcem jsou České dráhy.

Jednotky Sirius si původně objednal Leo Express. Ke zkouškám dorazily do Česka v noci ze 17. na 18. září v roce 2019. Dopravce ale letos na jaře od kupní smlouvy odstoupil. Zkoušky výrazně zkomplikovala pandemie koronaviru. V Česku má nyní CRRC dvě jednotky. „Na projektu nového vlaku Leo Express se spolupodílela česká designerská studia a další tuzemští dodavatelé,“ uvedl Leo Express poté, co do Česka dorazil první vlak. Z České republiky podle něj pochází každá pátá součástka, která byla na vlaku použita. Český je také zabezpečovací systém vlaku.

Vlak je dlouhý 111,2 metru, jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV). Pojme 300 osob, maximální rychlost je 160 km/h. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním. Vlak je vybaven systémem ETCS. Karoserie je hliníková. Leo Express měl objednány tři jednotky, na dalších 30 jednotek měl opci. Dopravci měly sloužit pro další expanzi.

Tagy crrc Sirius
110 komentářů