České dráhy zrušily miliardovou soutěž na pronájem 15 lokomotiv
Nové lokomotivy, které hledají k pronájmu České dráhy, by měly nahradit například řadu 362. Foto: Škoda Transportation
České dráhy ustoupily od plánů půjčit si na pět let 15 lokomotiv s konstrukční rychlostí 160 km/h, které měly nahradit
Pronajatých lokomotiv mělo být 15, takže to nebude jen o 371 na lince slováckých expresů
Jan Sura: Děkuji za informaci.
Z pohledu cestujícího je dobře pokud se ušetří nějaké peníze na lokomotivách, aspoň zbyde více peněz na lepší vagóny. Dosavadní lokomotivy ještě zdaleka nemají svoje odježděno, když donenávna jezdily ještě Bobiny v pravidelném provozu.
Škoda Transportation pravděpodobně uplatila relavantního úředníka, neboť právě nákupem nových lokomotiv bude nejlépe možné tunelovat stát.
Na ČD a.s. asi neví levá ruka, co dělá pravá ruka, protože důvodem zrušení výběrka je posunutí změny styku trakčních soustav z Nedakonic do Říkovic z roku 2019 na 2022, takže na lince R18 nebudou ještě minimálně 3 roky dvojsystémové lokomotivy potřeba a vyjezdí to stávající řada 371 – se divím, že pan Joklík neví, co ČD uvádějí jako důvod zrušení ve vlastní písemné zprávě zadavatele ? To je celkem tristní…
Zdroj: https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/detailVerzeDokumentu.jsf?id=182860&idDokumentu=1123737&idVerze=1352955
Pan Joklík pravděpodobně ví co říká. Spíše jde o situaci, kdy toto rozhodnutí musí nějak oficiálně zdůvodnit, ale pravé důvody není vhodné ventilovat. Však i tvořit záměrně informační chaos je umění! 😉
Díky za doplnění. Podle profilu je zřejmé, že asi ani nesouvisí rušení s linkou R8.
Jan Sůra: A nevíte, v jakém časovém horizontu se mají podepisovat smlouvy s novými dopravci na R8 a R2x.
Běží notifikace, tam je myslím 15 dní. teoreticky by to mělo být do konce roku. Nicméně jak tak koukám, třeba smlouva na Pardubice – Liberec z rozstřelů stále není ani v registru. Zjistím.
Tak ideální stav v únoru.
Tak jestli přijdou o linku Brno – Bohumín. Nejezdily tam náhodou Esa taky?? Pak by měli lokomotiv zase nadbytek.
No nadbytek zase ne, když teď je to s Esy na krev a co chvíli jezdí někde Brejlovec.
Nerozumím, co dle Vás říká pan Joklík v rozporu s odůvodněním zrušení zakázky v tendrareně. Je logické, že když se posune změna trakčního systému, tak není nutné pronajímat lokomotivy navíc vystačí-li na stejnou práci původní lokomotivy. To je to čím myslí, že by pronájem nebyl ekonomicky výhodný.
Že by veřejné přiznání dobrovolném ústupu z trhu…
A nebo taky přišli na to, na co přišel Jančura už dávno. Že je lepší si je koupit než pronajmout. Protože po splacení Vám ty lokotky zůstanou.
Však také zadlužený Jančura místo zítřka horko těžko financuje dnešek a neschopnost servisovat své 362ky, či co mu to vlastně kleká.
Žltý pán bůh má 162ky…..
Ano, ano, Jančura nemůže díky dluhům servisovat své 362, které ani nikdy nevlastnil, ale hlavně, že jsme si ulevili, když nám za chvíli nebudou platit režijky z Brna do Ostravy…
Souhlasím. Jen tohle mělo být překlenutí než budou v pořadí na výrobu vlastních. A z provozu vím, jak jsou sakra potřeba. Jen ten důvod… posunutí termínu se střídavinou… je dost malicherný. Jinak jsem též zastánce vlastních strojů než nějakých půjčoven.
Vsak taky pronajmy jsou cesta do pekel. Ma to smysl jen v pripade, ze je dana vec potreba jednou za cas a tak se nakup nevyplati, ale ne pri pravidelnem vyuziti, kde se pronajmem nakupni cena o polovinu preplati…
Jako že ČD mají stovky vlastních lokomotiv a deset půjčenejch, ale přišel na to Jančura 😀
U šrotu určitě, ale zdá se mi, že z novějších mají i nějaké ve zpětném leasingu – možná kundály a 362 ČDC.
ČDC má 363.5. 😉
Navíc to není tak dávno, co měla matka pronajaté 3 nebo 4 Esa od Carga.