České dráhy rozšíří internet do dalších vozů, soutěží dodávku i do „rakví“
Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
Počet vozů s internetem trvale roste, je už standardem u nově objednaných vlaků.
Počet vozů s internetem trvale roste, je už standardem u nově objednaných vlaků.
A pak že je mulo peněz. Sedačky natěsnané, málo místa, pohodlí, ale důležitý je internet!!!!
Tak zase ČD vymýšlejí blbosti? Kdyby raději místo toho napsali zprávu, „všechna pidisedadla ve chcipakach a Honeckera budou vyměněna za stejná, jaká jsou ve vozech 843 Apollo a okna nahrazena polospoustecmi.! TO NE, ŽE? To nám vudou pořád vynucovat ty dvoje šmejdy!!! Naposledy jsem si to ověřil minulý týden. Co na tom že se ve vagóně cestující pokopou navzájem a uvaří zaživa ve skleníku 810, 010 nebo Honeckeru!!! Bude mít takový cestující spíše zájem o WiFi? Asi spíše už nebude chtít jet vlakem!
Tak jezdi autem s klimoškou….
vsak ona i ta 843 má pidisedadla, o hluku v interiéru nemluvě, i to horko je tam od motoru řádné. Z hlediska komfortu je to dost pekelnej motorak, což možná pochopili v LK kraji a ty vergly už tu naštěstí v prosinci téměř skončí, ale takový hejtman Červíček v KH kraji to bude prezentovat jako pokrok… nj, jiný kraj, jiný mrav.
Zajímalo by mě jak jste přišel na minisedadla u 843…
Co se týká hluku a vedra – co takhle sedávat v přívěšáku?
ano, to také dělám. Pokud ovšem nějakej přívěsak jede. Na lince L4 bohužel stále většina vlaků ve verzi sólo 843.
Jinak tenhle povedený stroj má na kontě další nedobrzdeni. Zas a znova. https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/benesov-trat-cervena-vlak-20210806.html?fbclid=IwAR0267g6voMvBxhCFtpwVIvrot656jL6OSH6RulYzz1zYq4Z5yaD6sc5KJc (843 na 6612).
To už tu dlouho nebylo. Po sérii průšvihů s nebrzděním na trati 036, projetí až na perón v Liberci, atd. je to tu zas.
Ale samozřejmě se to zas svede na firu, že nebrzdil včas/pouzil špatnou technologii brzdění a tyhle bídně brzdící vozy budou jezdit dál jakoby se nechumelilo.
Doporučuji si přečíst závěr Drážní inspekce k nehodě v Liberci. Tam strojvedoucí nepoužil špatnou technologii brzdění, ani nebyla chyba na vozidla, ale strojvedoucí nerespektoval návěsti.
Stále dokola. Co si objednavatel. Objedná a zaplatí, to jezdí.
Zvláštní, podle toho, že už pár vozů odstavili, jsem si myslel, že Bee272/273 už nepokládají za o moc perspektivnější řadu než Béčka.
Bee272 jsou opravdu na draka.
Ale Bee273 jsou ještě využitelné. Např. na R12.
Těch několik vozů bylo odstaveno po nehodách, případně na jiné závažné závady. Odstavování pro nadbytečnost neprobíhá, naopak je spousta vozů uvedených řad nově po dílnách. Do řady 273 se dokonce do několika vozů dosadila nová okna (v původním rozmístění stahovacích a plných).
IMHO se zde míchají 2 otázky: a) dostupnost internetového signálu (T-Mobile a O2 sdílí svoji síť, zatímco síť Vodafone funguje odděleně). Řešením je na tu či onu konkrétní linku používat buď síť TMO/O2 nebo síť Vodafone. Podle toho, která síť na konkrétní lince má lepší pokrytí… b) prostupnost internetového signálu (z mobilního internetu) konstrukcí vagonu – prý starší vagony s kupé mívají v konstrukci příček kovové prvky (?plechy?) které tlumí signál. Řešením je prý tzv. opakovač (?zesilovač) internetového signálu. https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/technologie/ceske-drahy-signal-ve-vlaku-na-trati-zeleznicni-koridor-internet_2107161115_ban NIcméně všechno je to o penězích. Pokud nechceme, my jako cestující se „drbat“ se samostatným přikupováním internetu od dopravce, tak… Číst vice »
To jakože internet ve vlaku pojede jen ve stanicích a to ještě v každé stanici s jiným kódem? Tak to nemusíte dělat vůbec. Na to se vám každý vykvávne.
Že to tak mají v KFC? A kdo projde přes 3 KFC během hodiny, aby se podíval na zpoždění přípoje, protože na nádru není pragotron?
Co takhle udělat pragotron na mince? Cestující si zaplatí 1 kč za zjištění zpoždění, komu je to jedno, ušetří.
Tak ono je řeč o venkovských tratích. Zvláště v kopcovitém terénu.
A ono někdo musí zaplatit investice i provoz. Čím je menší zájem cestujících, tím víc se investice do wifi ve vlaku (popř. do opakovače) promítne do jízdného.
Jsem skeptický k nesmyslným vlakoým linkám jako Hodonín-Mutěnice, které IMHO jezdí téměř úplně bez PLATÍCÍCH cestujících. Bus je mnohem lepším řešením.
Ovšem v kopcovitém terénu (např. Jesenicko, severně od Olomouce, Bruntálsko) leckdy není alternativa za vlak… A řada lidí v tamních regionech opravdu počítá každou korunu…
V pokročilé budoucnosti budou v dotyčné lokalitě akorát autobusy z Třemešné přes Vrbno, Malou Morávku a Rýmařov do Šternberku.
A pak:
– z Vrbna do Jeseníku
– z Malé Morávky do Sobotína
– z Rýmařova do Šumperka
Jakože severně od Olomouc se radikálně zruší většina regionálních železničních linek? Výměnou za busy? Nebo za automobilovou spolujízdu?
Aby Vám přesně rozumět: Konrétně které železniční tratě zaniknou severně od Olomouc? (Šternbersko, Mohelnicko, Šumpersko, Jesenicko, Bruntálsko, Opavsko)… viz čísla konkrétní železniční linek na ofiko mapě: https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=259645
Mluvím o horizontu cca 10 let, kdy skončí životnost starých vagonů typu 810, 854. A začnou končit nejstarší vagony typu RegioNova.
Železniční tratě neskončí žádné. Skončí autobusy.
Vlaky budou naopak zrychlovány a elektrifikovány.
Na trati 292 akorát zanikne lokálka do Zlatých Hor tím, jak bude tamtudy směřována přeložka peážního úseku (ten ale bude zachován pro nákladní vlaky)
Jo to je pravda, tam hodně jezdím. A zajímavé je, že rychlíky Olomouc – Bruntál – Ostrava bývají plně a zastávkové vlaky vedene odpornými chcipaken 810 jsou skoro prázdné, v těch se jezdí jen do nejbližší stanice, kde lže přestoupit na rychlík vedený Apollem.Ale na to má vedení ČD moc dlouhé vedení.
Převážně mám info z druhé ruky (od vzdálených příbuzných kteří žijí v tom regionu).
Takže celoročně jezdí prázdné/poloprázdné vlaky do Rýmařova/Vrbna p.P./Malá Morávka?
A co vlaky z Krnova přes Polsko do Jeseníku? Ten bývá také poloprázdný? Tímto jsem jel v životě asi tak 5x a obsazenost odhaduji zhruba 15 až 20% – ale myslím, že většina mých cest byla o víkendu či dopoledne… Já si neumím představit jak v zimě (za sněhu) bych měl jezdit +- na čas autem….
Že ty „rychlíky“ zastavují i tam kde to nemá logiku, např. v Lomnici u Rýmařova? (kde nelze křižovat…).
Pane Suro, mohl byste, prosim, radeji napsat titulek s „i do jednotek 854“ ci podobne?:) Za sebe rikam, ze mezi nami zamestnanci na draze jen malokdo tomu rika „rakev“, to spis oznacujeme tu rasu cislem. A navic ten titulek vypada hrozne, je to jak z Blesku… 🙂
ŘADU, ne rasu, překlep. 🙂
Prý si to takhle přečte víc lidí, můj příspěvek o nevhodnosti tohoto nadpisu byl smazán.
Já taky trvám na tom, že pojem rakve v titulku je krajně nevhodný a pokud se tu nepohodlné názory mazou, pak jde o klasickou cenzuru….V dnešní době se nelze divit ničemu, ani ciremu amaterismu
Jednotkám řady 854 „rakev“ opravdu asi nikdo neříká, článek se ovšem řady 854 také vůbec netýká 😉 Jestli si takhle pletete čísla na dráze všichni, ledacos by to vysvětlovalo…
Ano…“rakev“ a „apollo“ jsou přezdívky pro řadu 843 na obrázku.
Takové to vozidlo které je výrazně rychlejší a výhodnější než 845 už tím, že má elektrickou plošinu.
To máte z těch vašich přezdívek a názvů.
Neremcejte, při stavu zabzař. na železnici dojde brzo i na soutěž o dodávku rakví.
Radši nesýčkovat při tom co se na dráze nyní děje:-)
843, pardon. 🙂
Tak ci tak si za tim stojim. 🙂
Mě právě připadá, že to používá dost zaměstnanců, včetně mě tedy… Ale tak záleží v jaké skupině se člověk pohybuje.
místo wifi ať dávají zesilovače signálu… kdo chce wifi at si to zplatí ze svého zbytečné vyhazování peněz…
Ty zesilovače stojí násobně více než LTE wifina.
Dráhy s výjimkou zaručující neomezená data dosud platili za wifi 15 milionů ročně.
Dobrý no, ale já se bavím o hardwaru.
no ale pak musí platit operátorům měsíc co měsíc tudíž ten zesilovač signálu by pak v celku vyšel levněji…
Na dráze se vyhazuje zbytečně tolik peněz, že WiFi patří mezi ty smysluplnejsi investice, které mohou hodně lidí do vlaku nalákat místo toho, aby jeli autem 🙂 A čím víc takových bude, tím líp 🙂
Dejte si vyhledat „mobile prices per 1gb“ a přestaňte se divit. V rámci Evropy jsme opět mezi nejdražšími.
Hmm…kolik by musely ty „data“ stát, kdyby se nesměly prodávat dráž než za 130% výrobních nákladů?
Ještě před několika lety jsem nevěděl, že vlak s internetem vůbec existuje a stále hromada tratí o něm nikdy neslyšela. Osobně to nepovažuji za prioritu, klimatizace je mnohem důležitější, zvláště v těchto dnech. Ale, lepší než nic. Zvláště ve vlaku, který z počáteční do koncové stanice nedojede ani za dvě hodiny.
Přesně.
Napřed klimatizace a vakuový záchod. Wi-fi počká.
Wi-fi je důležitá spíš na příměstských spojích, aby stihli ti manažeři část práce udělat cestou.
manažeři ať si platí svoje data…
I když zaplatí miliony, data přes skla neprojdou.
však už začínají dělat lepší skla aby prošla…
Lepší skla na rakve, šukafony? apod. šrot? No, to se určitě vyplatí!
tak zrovna v těch šrotech mají skla kde to projde…
a dávat tam pokovená snad nikdo neplánuje
„už začínají dával lepší skla“
Takže si cestující počkají kolik roků na signál, až se vymění všechna okna za lepší?
Mohu se zeptat, které skla? V 854 i ve starých Béčkách data fungují.
Bohužel na mnohých tratích není a dlouho nebude ani jedno 🙂 S Bdt na věčné časy…
To je na tom nejhorší. Člověk si řekne, že nějaká trať je mimo koridor a není nějak extra frekventovaná, takže nemůže počítat s brzkým zlepšením. Ale když to 20 let stojí za houby a nevypadá to, že by se v blízké mělo něco změnit, tak to člověka začne pořádně štvát. Zvláště, když mají ČD jenom dvě třídy.
Jestli existuje poptávka po veřejné hromadné dopravě, tak internet určitě je plus při rozhodování cestujících, mají-li přesednout z aut do busů/vlaků.
Ale samotný internet pro cestující nevyvolá poptávku viz např. řídce zalidněné Pelhřimovsko
Tak autobus s Wi-fi jsem ještě neviděl…
No vidíte, tak třeba v Kolíně úplně všechny. Protože snem cestujícího v MHD je si v tlačenici surfovat přes wifi po netu a 5 minut dobíjet telefon v USB nabíječce.
Jak dlouho sedí lidé na vakuovém WC v porovnání s sezením v sedadle s vifinou v mobilu? : – )
Dost dlouho na to, aby musel pak čekat, než se vlak rozjede („ve stanici nelze“).
Máte recht. Ty poslední dny kdy je 17 – 25 stupňů jsem bez klimatizace fakt nesvůj.
Jsem člověk, kterému vedro extrémně nevadí a když už, tak nemá cenu si stěžovat. Ale minulý pátek jsem jel vlakem hodinu a půl a bylo to utrpení. Jet ve vlaku bez klimatizace, buď brzo ráno nebo hodně pozdě večer.
Je pokekud úsměvné, že se chlubi něčím, co má být samozřejmost… Osobně nechápu, jak může na vlaku ic na páteřní lince Praha-Ostrava WiFi vybavena mnohdy jen čtvrtina vozu v daném vlaku. Ostuda národního dopravce
Ostuda je to, že na páteřní lince si s mobilem často ani neskrtnete. Ostuda našeho státu, že se nechá operátory jen ždímat.
Osobně mi nevadilo si platit za internet ve vlaku na dálkové lince. Tj. např. na 250 km trase (OLO-PRG) klidně např. bych připlatil extra 25 Kč za místenku do konkrétního vagonu, kde by byl instalován modem s internetovým připojením (kód pro připojení by se měnil každodenně a byl by vyvěšen ve vagonu).
Ve zbytku vlaku ať klidně jsou vagony bez internetu. Holt za všechno se platí.
Zatímco na regionální lince na pár kilometrů nejsem ochotný platit dopravci za internet. Neboť během krátké jízdy internet využiju leda tak k informací o své cestě (či o zpáteční cestě). Např. při zpoždění.
Ostatně tak nějak to ČD kdysi plánovaly …. že wifi bude jen v první třídě a v druhé bude placené. No a pak přišel Jančura….
RGJ jezdí dálkové linky…. Po venkově (např. Krnov) nejezdí. Prostě nesouhlasím s názorem, že v každém vlaku má být zdarma internet v každém vagonu.
Holt internetové připojení je služba, a na dálkové trase je využití internetu trochu jiné než internet na cestě pár kilometrů z jedné dědiny do druhé.
Proto jsem psal, že na venkově může být udržitelné, aby internetové připojení bylo instalováno na nádraží (a kód k připojení ve vagonu)… Protože tamní lokální wifináři jsou leckdy násobně levnější/flexibilnější než O2/TMO.
„nesouhlasím s názorem, že v každém vlaku má být zdarma internet v každém vagonu.“
V době, kdy je to v každé hospodě, mnoha veřejných jak vnitřních, tak venkovních prostorech, MHD, atd., by bylo poněkud kontraproduktivní to zrovna ve vlaku odmítat.
Kdo chce platit i v uvedených prostorech, nikdo mu nezakazuje se připojit svá placená data.
Ale to si nerozumíme. IMHO zřídit wifi (od místních wifinářů) a provozovat wifi na nádraží je řádově levnější/jednodušší než o to samé se snažit ve vlaku.
Zvláště když leckteré vagony ve venkovských oblastech jsou staré desítky let… Takže jejich perspektiva je výhledově aby sloužily jako záloha. Viz např. vagony typu 810, který prý firma ČD provozuje přes 400 (počítám vagony s motorem i bez motoru). https://www.atlasvozu.cz/drzitel/cd.html
Podobně i stařičké vagony typu 560, které patrně zanedlouho budou sloužit jako záložní (poté co dorazí na jižní Moravu RegioPantery)…. taky nedává smysl investovat do hardware pro internet.
Krnov není venkov 😀
V 80.letech 18.století to bylo dokonce hlavní město rakouského Slezska…
Bruntál ano. To je opravdu zadnice světa.
To se pozná mj. i na tom, jaké služby se „uživí“… V chudších regionech (např. Hodonínsko) se uživí i dražší služby, neboť je to hustě zalidněný region, takže fixní náklady se rozpočítají mezi větší počet solventních zákazníků…
Zatímco např. v Bílých Karpatech (podél hranice ČR-SR) zas až tolik lidí nežije. Takže pro tamní vykrystalizovala dvojí kategorie služeb – velmi levné a velmi drahé … neboť např. v Kopanicích (viz film Želary) si pořizuje venkovské bydlení spousta (velmi) bohatých lidí.
Boha jeho, ten tisk a distribuce cedulí s kódem vyjde na kolik tisíc denně? Znamenalo by to oběhat asi 500 vozů v 10 různých depech. Tedy 400.000 Kč měsíčně jen na mzdových nákladech za vylepovače.
Fascinující tenhlete mikromanagement, hlavně to natřít těm kancelářským, dělnická pěst internet nepotřebuje.
Proč by kód na internet měl být vylepován? Myslíte, že tabule s fixkou stojí spoustu peněz? A neprochází odborník dopravce vagonem než vlak vyjede?
Ono hlavně jde o to, že náklady na internet do venkovských vlaků prodražují jízdné… A už nyní na venkově je auto leckdy výhodnější než vlak (mluvím o cestách, kde není problém s parkováním v cíli).
Takže pokud např. zastaralé vagony 854 budou použity jako záložní, tak nedává smysl do nich instalovat hardware pro internet.
https://zdopravy.cz/rozhovor-ztrata-linky-r14-zrejme-posle-do-duchodu-motoraky-rady-854-rika-jeseta-64210/
Podobně pokud jde o staré vagony 810, mají-li sloužit jako záložní.
Jízdné hlavně prodražuje přítomnost průvodčího.
Mluvilo se v jiném článku, že je to až 17 Kč/vlkm.
A jsem si jistý že klimatizace, Wi-fi, vakuové záchody i zásuvky by se vyplatila poměrně rychle.
Pokud to přiláká dost SOLVENTNÍCH cestujících kteří zvýší využití odpoledních vlaků někam přes 90 či 95% sedačkové kapacity, proč ne? Tj. typově mluvím o cestujících kteří přesednou do vlaku z auta (kterým jezdí sólo).
V několika trutnovských 854 už WiFi je…asi to budou ty, se kterými se v provozu ještě pár let počítá (v Trutnově, Hradci či Brně).
Pražské 854 mají wifi snad skoro všechny.
Od 1.1.2042 by jste si mohl takto připlatit max. doma na pohovce.
V Zákoně o drahách, platného právě od zmíněného dne, by totiž stálo:
„Zabrání místa k sezení formou místenky je bez výjimky nepřijatelné a neplatné.“
Víte kolik se tím ušetří agendy?
Národní dopravce má z ostudy kabát….
Mě to moc jako ostuda nepřijde.. v zahraničí ta wifi taky moc casto není a nebo není ,,zdarma,, Byť bych taky osobně uvítal, kdyby se ta wifi více rozšířila.
Pravda, viz. Německo
Vozy řady B ani Wi-Fi nepotřebují, protože elektroniky, která by rušila mobilní sítě, tam je naprosté minimum a pokovená okna v nich také nejsou. Útlum signálu zde není problém, takže lze využít vlastní data.
Lze, ale proč čerpat datový limit, když je u nás cena dát pro běžné uživatele ve srovnání se západem stále zlodejska? WiFi ve veřejné dopravě má být standard, ne něco, čím nahradit špatnou konstrukcí vozu. A o vozech B se raději nebudu vyjadřovat, to, že jsou pořád na kolejích asi mluví za vše…
To jako že WiFi ze vzduchu je zadarmo?
Já mám jiný žebříček požadavků:
– dojet. Po těch letech už mi je i celkem jedno, kdy to bude..
– nemít létě ve vlaku 15° a průvan od klimatizace, v zimě 40°
– … možná jsem i ochotný ty dva body oželet a stačí mi, že vagon má střechu a neprší do něj.
Jo, bohužel, při současném stavu českých železnic a vozového parku CD je skutečně to přání dojet něco, co musíme klást na první místo toho, co požadujeme a nebrat to jako samozrejmost..
Souhlas. Nicméně ať internetové připojení na dálkové lince je v nabídce dopravce, akorát ať není zdarma. Holt za všechno se platí.
A pokud jde o obecné priority mého cestování:
Ať je možnost si dokoupit vodu (např. z nějakého automatu). Samozřejmě s příchodem mrazů, není třeba komplikovat situaci, takže v zimě budu počítat s tím, že přes noc ve vagonu v automatu nemůže být voda… Ale nic nebrání prodávat vodu v létě.
Také ať chování dopravce vůči cestujícím je o poskytování služby, nikoliv, že dopravce milostivě veze cestující. „Prosím“, „děkuji“ „rád to vysvětlím znovu“ by měl být standart. A nepoužívat „ptydepe“
tak na nádražích se běžně platí i za záchody, proč by měly být ve vlaku zdarma? Holt za všechno se platí.
Proč ne? Za 20 Kč, klidně.
Akorát aby instalace a údržba na mince ve vagonovém WC, nebyla dražší než kolik se vybere za použití záchodu ve vagonu -:)
To bude asi v budoucnu moje volební heslo.
Drazí voliči, budete mít nejnižší daně v Evropě, ale budete za hodně věcí platit….
Hlavně sport a volnočasové aktivity.
A co myslíte, že nastane? Podívejte se na výsledky např. ve středních Čechách (8 let tamní krajskou koalici vedla Akce Nespokojených Občanů 2011): Středočeský kraj před pár roky uzavřel nové dlouholeté smlouvy (např. 20 let) na veřejnou dopravu… V roce 2021 stoupl ve Středních Čechá putoval z disponobilních krajských peněz na dotování cca 40%, zatímco ještě před pár roky to bylo jen cca 25%. Holt roky nepovedené vlády ANO 2011 bude nutné napravovat spoustu let vlády odborníků. A samozřejmě, že vymírání našeho národa se projeví i do poklesu vybraných daní, neboť platí, že starobní penze našim rodičům platíme my, kteří… Číst vice »
Nejsou zdarma, jsou v ceně jízdenky. Stejně jako osvětlení, topení, klimatizace a brzdy.
Tohle srovnávat moc nejde..
Ale nemusely by být, pokud by nejezdily žádné EC a IC.
Tím by se kvalitní vagony uvolnily na R.
Ano, zvláště v republice, kde jsou data dost předražená.
To není úplně pravda, jen musíte být na operátory značně ofenzivní.
Dejte si vyhledat „mobile prices per 1gb“ a přestaňte se divit. V rámci Evropy jsme opět mezi nejdražšími.
za 300Kč neomezená data… to již není tolik
Můžete mi prosím dát odkaz na nabídku neomezených dát za 300 korun? Hned si je objednám, díky moc
Mohu se zeptat od koho? Nemyslím to jízlivě, jen mě to celkem zaujalo.
třeba vloni v létě, spešl karta od O2, 100GB/měsíc za 300 Kč. už není, byl omezený počet. a karta se teď na sekundáru přeprodává za tisíce.
takže normální cena to furt není
Kromě toho 100gb je 100gb a 100gb NENI neomezené… Vzpomeňte na reklamu s Čtvrtničkem :).. A pan Kocourek samozřejmě záhadné zmizel, než aby dám zde dal odkaz, tzn je to tak akorát lhář a typicky přispěvatelů že strany zaměstnanců CD zde…
letos se prodává znova
Teď ta karta pořád je. Ještě pár dní
To byl skok, kdyby se nesmělo prodávat dráž než za 130% nákladů…
A hlavně – od dodávky vozů Siemens&Scheißewerke jsou B a A matematicky už zcela zbytečné a mohou se odebrat do věčných šrotišť.
Tyhle popelnice nepotřebují WiFi, ale brzkou cestu do kovošrotu.
hm, Internet bude na kdejaké lokálce, ale na elitním mezinárodním výkonu Metropolitan jim WiFi funguje akorát do Lanžhota 🙁
slovensky objednatel zrejme nepozaduje…
Podobně to bývalo (nebo ještě je?) ve vlacích mezi Prahou a Varšavou, kde ČD Wifi fungovala (resp. měla internet) jen na českém území. Což bylo zvlášť výhodné u toho ranního vlaku, co jel jen z Ostravy do Varšavy.
Protože z Ostravy do Bohumína toho moc neodpracujete…
A řídící vozy? Například ex 954?
Bftn se asi budou řešit společně s 843, a Bf… společně s 854.
Já myslel, že 854 mají spíš jít do kopřiv? 🙂
Já bych při jejich věku (r.v. 1968-1970) taky čekal náhradu dalšími vozidly řady 844.
Tak cca polovina 854 už wifi dávno má. 🙂
854 snad. Ale co 954?
To se mě neptejte. „Koncepčnost“ dráhy v tomhle sám nechápu.
Přitom je jasné, že ty ridicaky budou potřeba i po konci hyder, zejména k řadě 842.
Do Bee272/273 se ještě investuje? Myslel jsem, že už budou pomalu mít objednanou audienci v Třebové…
Zrova WiFi modem se dá před šrotací odmontovat a použít jinde.
WiFi router/LTE modem driv moralne zastara … .
Vivat EDGE!
Bee273 půjdou, ale nepochybně až po BDs.
Ale místo BDs by to něco chtělo. Optimálně koupit od ÖBB ADbmpsz.
Na linky jako R11 podle mě ideálka. Má to jedničku, úschovu, přepravu vozíčkářů…
vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_ADbmpsz-8191-0.php
Místo 7 pendolin se mělo od ÖBB koupit minimálně 100 nebo 200 ojetin, podobně místo „výhodné“ nabídky na odkup OPCE na 7 RailJetů koupit od ÖBB dalších 200 – 300 „ojetin“ ….
Nabídka ojetin ÖBB ovšem není bezedná a že si některé dosud nechali má určitě nějaký důvod.
Na R11 už máme Bbdgmee, tam je potřeba spíš nahradit ty AB, B a Bd.
No tak to pak bude ADbmpsz + Bmz + Bdpee + Bdpee…
Ty ADbmpsz by byly opravdu dokonalé…
A současným prodejem Bee272, A149, AB349 a těch BDs do šrotu by to mohlo být i celkem levné.
Zásadní problém je, že ADbmpsz mají v Rakousku stále dost využití, takže nejsou (a asi hned tak nebudou) na prodej.