České dráhy přijdou od prosince o rychlíky Kolín – Ústí nad Labem. RegioJet bude levnější

Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: BombardierLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier

Osmiletá smlouva ušetří státu v porovnání s nynějším stavem 28 milionů korun ročně.

518 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub Šašinka

A co S32?

TPal.

„RegioJet na spoje nasadí moderní velkoprostorové klimatizované vozy pro rychlost 200 km/hod, které budou vybaveny komfortními sedačkami, s nimiž se cestující mohou setkat například v první a druhé třídě německých rychlovlaků ICE,“

– teď mě vážně zajímá, o jaké vagóny se bude jednat.

„Od prosince 2024 budou ve vlacích nově nasazeny vozy s nízkopodlažními vstupy a na ně navazujícím víceúčelovým oddílem vhodným pro přepravu osob s omezením pohybu a orientace,“

– takže úplně nové vagóny od roku 2024? Paráda! Škoda, že tato podmínka není na R8!

Avlaky

To není nikde psané, stačí jen jeden vagón, který toto splňuje

Zbyněk

Sláááva. Sice se mě možná cesta kombinací přepravců možná trošku prodraží, ale rád si odpustím ty hrozné vozy ČD. Bez zásuvek, v zimě bez vody…..

Fandik

Podle mě rychliky budou podle mě zapojeny do intergrovanych systémů, takže bych to neviděl tak zle.

Jan Hájek

Rychlíky jsou snad zejména dálková doprava, normální lidi nejdou zvědaví na studování pravidel několika IDS na trase.

Zapa

Zásuvky byly alespoň v jednom voze. S vodou to bylo přes zimu horší.

Vašek

Úbytkem výkonů se jistě zeštíhlí i management.

BretH

Nedojde, tomu už nevěří nikdo. Zase půjdou lidi z provozu. ČD nikdy nemohou nabídnout levnější cenu, právě pro svůj „výkonný“, početný management.

Tomáš Záruba

Nějak usnulo připojení komerčních vlaků k SJT. Já vím, covid a tak, ale s tou fragmentací sítě to je čím dál podstatnější, protože In-100 už čím dál méně je „jasnou volbou“. Tak doufám, že „se na tom maká“…?

jarda V.

Líbí r mi nářky lidí že si budou muset koupit dvě nebožtík jízdenky na trase „z-do“ a už neberou v potaz že se tím dá ušetřit někdy i polovina ceny. Ano pro ty co to nechtějí řešit je tu one tickets, já osobně hraju obrácenou hru i na jeden vlak dvě tři jízdenky když je to levnější. Jinak se.ma RJ těším i když jsem vlak na této trase nikdy nevyužil, pokud mohu porovnat rozdíl na trase Brno-Bohumin tak jsem jediné pro a těším se že i na „regionálce“ se bude jezdit „západně“ neříkám že jako v jednadvacátém století ale rozhodně… Číst vice »

Green

Já zase hraji jinou hru – kupuji jízdenku a logicky chci tu nejlevnější. Pokud ale: 1) vidím, že budu muset strávit mnoho času hledáním nejlevnější varianty – jedu autem; 2) musím si kupovat jízdenku daleko dopředu – jedu autem; 3) budu finančně potrestán za to, že si dovoluji koupit jednu jízdenku pro více dopravců (např. zmíněný one tickets) – jedu autem; 4) dopravci si hrají svoje hry a jejich spoje na sebe nečekají – jedu autem; 5) další finanční nebo jiné naschvály mezi dopravci – jedu autem. Uvědomme si, že současná liberalizace jde bohužel proti cestujícím, tarify jsou čím dál… Číst vice »

jarda V.

Ano auto m své výhody a znám hodně lidí co kdyby měli v bytě dost široké chodby tak i na záchod by jeli vozem. Já zas až tak často necestuju a auto nemám takže pro mě je vlak/bus či letadlo životní nutnosti.

Liběšičák

1) Pane, to bude asi chyba někde jinde, když Vám to bude trvat 🙂 Ale za volnatem čas určitě neušetříte!
2) U dotovaných spojů to nikdy nemusíte! A to bez ohledu na dopravce.
3) To není trest, to je příplatek za pohodlí, naprosto běžná legitimní věc. Nebo chcete rušit jedničku? 🙂
4) Naprosto nezávislé na dopravcích.
5) Jaké přesně naschvály? To je Váš argument proti liberalizaci dopravy? Že by si mohli dělat naschvály? A proto pojede autem? To myslíte vážně?

Green

ad 1) jezdím především vlakem, nicméně za volantem se dá ušetřit dost (jak čas, tak peníze – stačí se mrknout na síť je tam spousta směrů, kde se dá výrazně ušetřit); ad 2) vypadlo mě tam „musím-li si“; na relaci Praha-Ostrava nejsou dotované spoje, tam však také několikrát ročně jedu; ad 3) vím, že je to legitimní věc, nicméně z pohledu cestujícího se toto jeví jako trest. Proč rušení jedničky?; ad 4) s tím bych si nebyl tak jistý (proč byl například spor o přípoje ve Strakonicích), ale budiž; ad 5) rozhodně nejsem proti liberalizaci, právě naopak. Nicméně nesmí to… Číst vice »

Liběšičák

Jo, to jste zase Vy, pan s IN100 1.třída :-DDD

Jaaa

To je třeba moje přítelkyně. Opravdu nemá chuť studovat něco o rozdílných tarifech. Když nejede nic přímého, nebo jeden rozumně drahý tarif, tak prostě vlakem nejede. Nemuset studovat, špekulovat, dohledávat a strachovat se, je taky značná úspora času a nákladů.

Dvojnásobek za jízdenku OneTicket taky opravdu dávat nechce, není milionář.

Prostě vyrábíte nefunkční systém a ještě si tleskáte.

Liběšičák

Já nic nevyrábím, u dráhy nedělám ani u žádného dopravce ne ani nic v dopravním oboru.

Každopádně pokud si Vaše přítelkyně neumí koupit jízdenky, tak to jistě rád uděláte za ni. Problém lidí v ČR je, že chtějí švýcarskou kvalitu za ukrajinské ceny. To si ale Panstvo musíte vybrat, obojí najednou bohužel nejde.

Axel

Dotaz na redakci: Je správný můj dojem, že došlo k úpravě tohoto článku? Totiž obvykle při úprávě článku doplníte doušku, že došlo k aktualizaci … ovšem v tomto případě douška není.

Green

Hm, další oblast, kam budu jezdit autem.

Tom

Děkujeme. Jsme rádi, že to víme.

Green

Jde jen o to, že si kupuji jen jednu jízdenku ročně (současně je to IN100 s 1.třídou) a ujedu ročně asi 35 tisíc kilometrů vlakem. No a přijde mi teď zbytečné jet do Litoměřic a do Staré Boleslavi a kupovat si další extra jízdenku. V Plzeňském kraji mě to již naučili a také tam už používám zásadně jen auto. Jsem prostě pohodlný cestující, kterého nezajímají konkurenční bojůvky na dráze a přemýšlení nad tarify a jejich změnami. Naštěstí moje kmenová trať touto nemocí zatím netrpí, ale jak začne, moje peníze neuvidí ani jeden dopravce.

NeodrážetNespouštět

Dobrý den,
je dobře, že o tom píšete.
Řešení Vašeho problému je velice snadné:
https://oneticket.cz/#/networkPassSearch
365 dní do první třídy stojí 29796,-
A nemusíte se stresovat přemýšlením nad tarify a dopravci.
Pohodlnosti zdar!

Tom0123

Omyl, jízdenka neplatí na vše, nejsou tam komerční spoje ČD, Leo, RegioJet. Tedy Praha – Ostrava, Praha – Brno některá EC a RegioJet a Leo do Starého Města. Až to bude, otázka je kolik bude povinná místenka navíc z této aplikace. Kolik vlastně dopravci napálí příplatek v pátek, nebo neděli večer, kdy vás na komerční bázi nepotřebují. Ostatní dny možná ok. Tedy pokud se svět vrátí, alespoň v cestování na dálku do původních čísel.

NeodrážetNespouštět

In100 také neplatí všude. Navíc na rozdíl od inkarty se bude platnost dál rozšiřovat. Myslím, že už dnes je to lepší řešení než In100 (pravda pokud využíváte zmíněné spoje tak bude ještě chvilku lepší inkarta). Uvidíme jak dlouho integrace komerčního segmentu potrvá.

Zdeněk

24999 a nebo 29796 není podle vás rozdíl?

NeodrážetNespouštět

Rozdíl to je, ale také platí na více spojích. Pravda některé klíčové chybí.

Green

Pro mě je ten rozdíl trest za to, že chci používat veřejnou dopravu. Vadí mi, když mě někdo trestá, takže budu jezdit autem.

Green

Hm, takže přes 4500 Kč jako trest za to, že bych rád jezdil vlakem a je mi jedno jakým dopravcem. Takže jak jsem psal výše auto je řešení. Tam mě nehrozí zase tak velké šoky, až se nějaký ten úředník odkope a zase začne něco bez rozmyslu předělávat nebo to, že se dopravci mezi sebou neumí dohodnout.

Liběšičák

Plácáte nesmysly. Do auta nepřesednete. Buď šetříte, pak již teď jezdíte za pár korun s DÚK a PID v tomhle vlaku, no a nebo jste pohodlný a pro ty je tu celostátní tarif v režii státu.

Green

Anebo jsem jiný případ, který je mimo rozsah vašich škatulek. 🙂

Jaaa

Nesmysly plácáte vy. Evidentně netušíte nic o životě jiných lidí.

Green

Jo, a ten rozdíl mi můžete poslat na účet. Fakt dobrá rada, možná budete překvapen moc dobře tento tarif znám.

Liběšičák

Hele buď máte peníze na pohodlí a nebo šetříte. V případě prvním máte OneTicket, v případě druhém kombinujete DÚK a PID. Dle Vašich slov máte „kmenovou“ trať jinde, tak asi nejste důležitým (velmi častým) cestujícím R Kolín-Ústí. Pokud řešíte 5000 za rok, tak určitě nemáte na jízdy autem po trase R 23.

Nějak se v tom zamotáváte. Stačí přece napsat, že bezvýhradně podporujete ČD a vše ostatní je zlo a máme jasno, není potřeba se stydět 🙂

Green

Zase, jak jsem psal již výše – máte málo škatulek, nevejdu se ani do jedné.
Proč mi cpete, že bezvýhradně podporuji ČD? Ve skutečnosti je mi putna, čím se dostanu z bodu A do bodu B.
Nevím, co je pro vás „býti důležitým zákazníkem“ – je to podle kilometrů nebo podle zaplacených peněz nebo je to něco, co jste právě vymyslel?

Liběšičák

Vy protlačujete komerční nabídku Českých drah, takže tím navozujetw tento dojem. Nebo viz výše „dopravci a jejich naschvály“. To Vám teoreticky může být jako cestujícímu jedno, spoje jedou, tak to vůbec nemusíte řešit. K soutěži bohužel/bohudík patří i jistá dravost, a tak na dumping konkurence ráda upozorní. To není nic divného, co se jinde na světě neděje a nemá to žádnou souvislost s pro mě pozitivní zprávou, že se zvýší kultura cestování na lince Ústí-Kolín. Snažíte se trochu odbočit od tématu…

Green

Máte poměrně bujnou představivost a stále mě vnucujete něco, co jsem nikdy nenapsal: kde jste přišel na to, že protlačuji nějakou nabídku? Dojem a skutečnost jsou dva odlišné pojmy. A je to právě váš dojem, který máte, když tvrdíte, že odbočuji od tématu. Jen jsem napsal, že ji používám a teď ještě dodám, že mě přijde poměrně rozumná. Soutěž je samosebou dobrá věc, ale nesmí ji jakkoliv odnášet cestující jako ten nejslabší článek. O zvýšení kultury cestování se nemá smysl v současné době bavit, zatím to jsou pusté spekulace – to má smysl hodnotit až zpětně a z dlouhodobého hlediska.

Jiří Kocurek

Ta IN100 vám platí i na MHD?

Green

Kdo říkal, že využívám MHD?

Pája

Jde i o návaznost spojů a cenu pro cestujícího. Onen Ticket je někde nejdražší varianta jizdenky a shánět 2 doklady pro 2 dopravce taky není zrovna ideální ani on line.

Liběšičák

Tady se touto argumentací opravdu nechytáte, když bez ohledu na dopravce je současná cena z Kolína do Štětí 40 Kč. Ale za pokus to stále, že 😉

Unido

A co třeba Přerov- Štětí. Taky to bude na jednu jízdenku stále za stejnou cenu?

Liběšičák

Řešíte kraviny, které nešotouše nezajímají. Pokud chci ušetřit, tak si koupím jízdenky už dvě DNES na TÉTO lince! ČD tarif v tomto úseku se nevyplatí. Kdo dnes šetří, už si dávno kupuje PID. Pro tohoto člověka změna dopravce=absolutní nezájem, resp.event.pozitivní nadšení. Chápeme?

Green

V rámci kraje možná, takže také dobrý pokus.

Liběšičák

Cože? Kolín-Štětí 40 Kč již DNES. Tarif ČD tedy k ničemu, již dnes se nevyplatí, výhoda ČD=0. Chápu, že to bolí.

Tomáš

Jezdím často Milovice – Morava a v době internetu v mobilu a mobilních aplikací už tohle pro většinu lidí není žádný problém. Koupě jízdenky v aplikaci PID je záležitostí asi jedné minuty. Nemusím v Kolíně jít k pokladně a kupovat to tam ani hledat označovač jízdenek. Když má vlak z Moravy zpozdění a není jisté, zda stihnu vlak na Nymburk, jednoduše jízdenku odkliknu až když sednu do Nymburáku. Pokud jedu z Milovic, je to celé ještě jednodušší. Prostě si koupím v ČD aplikaci lístek až z Kolína a v autobuse, co jede v Milovicích na nádraží si koupím místo lístku… Číst vice »

Tomáš

Dá se očekávat, že „ostravské“ Regiojet rychlíky začnou konečně zastavovat v Kolíně?

Liběšičák

Přesně v to doufám též!

Avlaky

Nejspise ne, zastavují tam ty brněnské

Ludva

Další trať, na které jsou pro pár milionů cestující ministerstvem dopravy odsouzeni jezdit dalších x let místo v nových vlacích ve starých šunkách. A argument, že se právě těch pár milionů ušetří, je dle mého také mylný. Českým drahám, které jsou majetkem státu, tato ztráta výkonů zhorší hospodaření a je reálně možné, že i poklesne rating, což zdraží úvěry. Takže stát vlastně prodělá, cestující také a jediný kdo na tom vydělá je pan Jančura. Ostatně to s přihlédnutím ke vztahům pana Jančury s ANO a s panem premiérem byl zřejmě záměr. Jako cestující a daňový poplatník tímto ministerstvu dopravy vřele… Číst vice »

X 1

Celá pravobřežka má jít do generální opravy.
Takže do konce kontraktu si náhradní bus dopravu vyžere Jančura.
Poté může přijít regulérní soutěž. Na (nové) trati už se dá předpokládat podmínka nových vlaků.

LeKon

to je opravdu velká demagogie

Karl vB.

Nebuďte smutný, v případě syndromu touhy po vagónech ČD se jako „náhradní plnění“ nabízí svezení tradičními a mnohaletým provozem prověřenými vozy ČD nasazovanými na lince z Prahy do Českých Budějovic/ Velenic.

Palo

Mě je jedno co na kolejích jezdí,hlavně když se to neruší!!!

Pavel Smutný

Jestli RJ nebude vozit kola, tak jak to nedela ani jinde, je to velke minus.

Juraj

Na R8 kola normálně přepravuje.
V RJ spojích kola přepravuje v low costu.
V osobácích kola přepravuje.
Tak kde je problém?

Viťa

Že tam neplatí režijka 🙂

Vojta

Řekl bych, že pro Pavla není problém v kolech, ale v tom, že to nejsou ČD… 🙁 já mám docela „kacířský“ přístup k otevírání železnice. V podstatě je mi jedno, kdo to provozuje (i když je jasné, že ČD budou vždycky dominovat), důležité je pro mě, aby jezdily alespoň trochu slušné a čisté vlaky v dobrém systému. Což bohužel u ČD byl roky problém a nemusíme se vracet tak hluboko do minulosti, třeba ještě rok 2010… Ale musím uznat, že se aspoň snaží a ty nejhorší pekla postupně vyřazují, spíš si říkám, jestli by ten proces neměl probíhat rychleji. ČR… Číst vice »

X 1

Souhlas. Ještě bych doplnil: aby všechny vlaky jezdily +/- přesně.

Jiří Kocurek

V autorově hlavě. Trpí sebeklamem a tak hledá důkazy, které podpoří jeho víru, iikdyby realita byla opačná.

Dusanh

Tak ČD můžou aspoň ty nové vozy poslat do Budějovic místo Béček…

okk

Těch míst, kam by to šlo poslat místo Béček je vícero.

Zabakovec

Jesli nezmizí do zimy covid tak mám obavy že v Děčíně / Ústí bude nadbytek strojvedoucích, když jsme dali Mostu Pantery tak nezbyde než doufat že nám Praha dá další pantaky mimo Řevnic a Berounů..

Tohle už je celkem drtivej propad..

Jimbo Jones

Regiojet určitě bude nabírat strojvedoucí i v Ústí.

Nikola

Zajímalo by mě, zdali RJ bude zajišťovat, i těch několik málo regionálních spojů, které nyní zajišťují soupravy od zmíněných rychliků. Kraji by se tím objednávka velmi zdražila (držet soupravu navíc pro jeden obrat).

Baraba

Kraj si neobjednával konkrétní soupravu, ale službu u dopravce.

Zvýšení nákladů tedy půjde navrub dopravci – tedy ČD. A pokud to tak je a ČD si neumí spočítat souvislosti a zahrnout je do kalkulace, tak to je jen chyba ČD a ne MD, nebo kraje.

Leinad

Takže ČD kalkulovaly cenu ministerstvu i s tím, že souprava bude využívána jinde, zatímco RJ bude stát naprázdno, přesto RJ vyšla nižší cena?

VS

Vážený pane Barabo, souhlasím s Vámi. z hlediska budoucnosti dodávám, že pokud si to takto zlevňovaly (provozováním shodných souprav v další dopravě, navíc v ZDO a tedy s příspěvkem krajů) a při tom braly o dvacet miliónů více s mizerným vozovým parkem a jen za část jeho využití (současný stav) a současně nabízejí na pět et za o dvacet miliónů nižší cenu nové jednotky, tak zneužívaly monopolního postavení takovým způsobem, že jen špatný hospodář by jim někdy uvěřil jakoukoliv cenu aniž by se předem poradil s trhem minimálně v rozstřelu s dostatečným předstihem před plněním zakázky. To pro budoucnost. A… Číst vice »

Baraba

Kolegové, kteří zde vystupují s názorem „na koleje jen ČD“ si nechtějí uvědomit, že tady nejde o ČD jako takové, ale o neschopnost této společnosti efektivně využít svůj potenciál. A pokud se v ČD nic nezmění, samy ČD se rozloží zavnitř.

Mají obrovskou výhodu v množství vozidel a jednotek, kterou na našem trhu není nikdo schopen překonat (většinu dokonce účetně odepsaných), ale díky obrovským fixním nákladům, neefektivnímu řízení a neschopnosti „nadchnout“ zaměstnance k modernímu systému práce budou ještě dlouho nekonkurenceschopné.

Mates

No chce se mi zvracet. ČD už připravený vozy z Krušnohorů… Jenomže očekávat soutěž bez úplatků na všechny strany, to u nás v ČR nejde. Místo aby stát podpořil vlastního národního dopravce a například formou zákonů mu udržel alespoň základní dopravní obslužnost. Ať si jezdí Jančura do Chorvatska nebo do Polska, ale absolutně nechápu, proč by měl RegioJet nebo Arriva a všechna tahle verbež jezdit vnitrostátní linky a regionální vlaky. Ať si stát nastaví nějakou základní obslužnost u ČD a za to, co tam nasadí, vygeneruje adekvátní cenu za kilometr, všechno by bylo jednodušší. Pak to odnese ten cestující co… Číst vice »

Tom

Pokud víte o úplatcích – tedy trestném činu, tak jste povinen toto oznámit policii, jinak se sám vystavujete možnosti trestního stíhání. Pokud ne, tak Vaše expresivní vyjadřování evidentně kopíruje Váš intelektuální fond a jen tak plácáte.

Ludva

Veřejná podpora ANO a kamarádství s premiérem se ti zdá málo ?

Tom

ANO mám stejně rád, jako zhruba 80% obyvatel tohoto státu. A na nadšení p. Jančury z ANO si také velmi dobře pamatuji. Nicméně Čapí Hnízdo je prošetřené a jasné, přidělené rychlíky takto jasné nejsou. Pokud o tom víte něco více, tak se s námi o ty informace podělte, budeme rádi.

Gwann

kdybych se měl na cajtech zodpovídat za všechny grazly a kreteny, co jsem komu udělil, tak nevyjdu z policejní stanice. proč CD tohle projela by mne zajímalo, máme o tom článek vedle…a upřímně…téhle vládě a Havlickovi zvlášť po pondělní akci odvolávání Milá už nevěřím ani kolikáteho je. výkřik…dokážte to u soudu nebo mlcte…mne vždy naplňuje vztekem. když už nemáte nic jiného, tak tak svihnu…už jsi byl na cajtech. ano, nemá důkazy, plácá, nechápe proč a co. je to pro něj nepochopitelné. a tak si vytvoří teorii. korupce. hitler říkal…Zidi. nyní máme korupci. a upřímně…politici typu Havlíček jsou těžko důvěryhodnější než… Číst vice »

Tom

Dvojministr je důvěryhodný cca stejně jako předpověď počasí na půl roku. Nicméně to s tím nemá co dělat. Dozorčí rady ČD a ČD Cargo zase ovládá Faltýnek (taky velmi důvěryhodný) a dosazuje své lidi, takže rozdíl žádný. A volby dopadly, tak jak dopadly (nadpoloviční většině volících se zdál lepší s. Zeman a ANO se líbilo 30%). Máme, co jsme si zvolili. Nicméně odsuzování na základě pocitů a petic pracujících jsme tu už měli. A to je daleko horší.

Jaaa

„Nicméně odsuzování na základě pocitů a petic pracujících jsme tu už měli.“
Ne, není. To je prostě důsledek. Buď je kulturní politické prostředí, nebo je totalita se vším co k tomu patří.

Leoš Konečný

ČD to hlavně projela protože je to neschopná komančská banda a kasička akorát

LeKon

hele zaměstnanci neschopného státního dopravce a šotouši mě mínusují :)))

Avlaky

Pokud chápu dobře tak klidně můžu platit více daně, protože ČD bude chtít vyšší kompenzace?

Mates

Daně jsou takový, jaký jsou. Jde o to, co stát s penězma z těch daní dělá. Místo, aby je cpal do vlastní firmy a zajistil tak úroveň cestování dle téměr vlastních představ a ty peníze tím zase vrátil do oběhu, defakto se mu velká část peněz vrátí zpět. Tak místo toho ty peníze cpe někomu do kapsy. Nikdy jsem nepochopil tohle, jak můžou rozdávat dopravní výkony soukromníkům. Je to služba pro stát. To je jako kdyby místo policie ČR zajišťovala bezpečnost v jedné oblasti tahle soukroná agentura a jinde jiná soukromá agentura a jinde policie ČR. Bordel

Gwann

jako…nechápu jak soukromník může být levnější. sociální dumping, zlodějna u modrých nebo žlutý nehodlá splácet dluhy. nic jiného mne nenapada

Parabellum

Tak specielně tuhle trat si ČD nezaslouží. X krát jsem vlakovou četu žádal, aby do závad napsali, že do vozů fičí okny, a oni na to srali, až to smrdělo. Tak bude jezdit RJ, a okny tam nepotáhne.

Ludva

Ty vyšší kompenzace nejsou zadarmo, jsou za lepší kvalitu a nové vlaky. To by ti vadilo ? A stejně neušetřila, protože to zaplatíš jako cestující. Podobně jako n R 8. Tam také bylo slibu a jaká je tam cena dnes.

Parabellum

Nové vlaky, jo??? Specielně u těchhle rychlíků táhlo okny do všech vozů, které byly kupéčkové.

gajda

V tomdle je tu naštěstí Unie a ta to nedopustí. A v německu snad mají všechno jen DB? A že by to tam nefungovalo se říct nedá.

Mates

Naopak. Zjistili, po 20 letech, že to je hovadina a je tam snaha vlády vrátit všechnu závazkovou dopravu zpět DB. Ale není to jednoduchý, jelikož dostatečně kvalifikovaných lidí z dopravníma zkouškama, úspěšnýma psychotestama,… je jako šafránu. Soukromník takový lidi nemá, není to prdel se dostat k DB nebo ČD, kde jsou zkoušky těžší než maturita. Tehdy to tam zkurvili soukromníkama jako u nás a teď se jim to horko těžko dává zase dohromady.

Jimbo Jones

Nějaká paralelní realita za zrcadlem? 🙂

X 1

Re. Mates
Máš dost zkreslené představy a o dopravě v Německu víš lautr nic.

Dominik

Toto je vnitrostátní věc, do toho by neměla mít unie právo kecat, jak si zařídíme ZDO.

Jaaa

Ale jo, unie kecá do volnýho trhu. Správě by se měly mít možnost přihlásit i SNCF a Dublinský dopravní podnik.

Franta Vomáčka

Je znát, že z hlediska nasranosti v hlavě se na Vás postupují liberalizace trhu se službami v železniční dopravě již značně podepsala, pokud Vám činí potíže rozlišit na nádraží mezi černým, žlutým a modrobílým vlakem. Nicméně k věci. 1) Že pointu nutnosti veřejné soutěže, nebo alespoň tržního testu spojeného s vydáním státních peněz nechápete bohužel není pádným argumentem. Doporučuji alespoň základní mikroekonomie a teorie veřejných financí, třeba Vám to příště pomůže k vymýšlení fundovanějších námitek. 2) Stát základní úroveň dopravní obslužnosti skutečně stanovuje, vtip je ale v tom, že o adekvátní ceně za tuto obslužnost nemůže rozhodnout lépe, než skrze… Číst vice »

Jaaa

„proč soukromé a případně s dotací i smíšené statky typicky zajišťují soukromníci“

A to je právě lež. Všude, i v mekce volného trhu USA, veřejnou městskou a kolejovou dopravu zajišťují státní nebo municipální subjekty. Není totiž smíšený statek jako smíšený statek, ty kategorie jsou zcela arbitrární. To byste si zase jako „ekonom“ měl uvědomit vy.

Franta Vomáčka

Ujasněme si prosím rozdíl mezi lží a generalizací. V tomto případě nešlo o úmyslné pokroucení skutečnosti, ale pouze o zjednodušení z hlediska ekonomie poměrně komplexní problematiky. Nicméně máte pravdu, MHD je skutečně službou, kterou si stát typicky drží u sebe, oproti dálkové kolejové dopravě tomu tak ale je ze dvou specifikých důvodů: 1) Městský dopravní podnik je typicky vlastníkem nejen vozidel, ale i nezbytné dopravní cesty (tramvajových tratí, tunelů metra), kterou ekonomicky nelze využít jinak, než pro provoz MHD. V ekonomickém speaku tomu říkáme specifická aktiva. Vlastnictví specifických aktiv vede k rostoucím výnosům z rozsahu a k nevyhnutelné monopolizaci trhu… Číst vice »

Jaaa

Rozdělení mezi „lokální“ a „nelokální“ je z tohoto pohledu stejně arbitrární, jako to rozdělení na smíšené a „smíšené“ statky. „…jelikož si jejich využití pouze „pronajímá“ od Správy Železnic.“ Totéž může činit (parciální) trolejbusový, tramvajový nebo metro dopravce na území města. Nebo dokonce bus dopravce. A že se to občas děje. JŘ zajišťují dopravní cestu a volnost/přístupnost zastávek či terminálů. Jak se to liší od kraje nebo státu? Principiálně naprosto nijak. Jako soukromník si mohu v Praze postavit cokoli, pokud mi to územní plán, magistrát a městské části dovolí. A v tom je ten první hlavní problém. MHD byla v 19.… Číst vice »

Franta Vomáčka

Z hlediska stavby soukromé tramvajové trati v hlavním městě jste v podstatě popsal příčinu problému, o kterém jsem mluvil. Závěrem se asi shodneme, že veřejné dopravní podniky jsou, pokud si chceme úroveň MHD udržet alespoň na stejné úrovni, na jaké je, lepší alternativou, než vše nechat na volném trhu. Na zajišťování doprovodných služeb IMO není co řešit, pokud je zadavatel v rámci tendru nepožadoval, tak prostě nejsou součástí služby, možná právě proto byl RJ levnější. Pokud by se Vám chtělo rozvést, co si představujete pod pojmem „Dlouhodobé udržitelnosti a rozvojem za hranici jedné zakázky“, rád si to přečtu. Toto je… Číst vice »

Franta

To je nesmysl. Velké množství červených autobusů v Londýně jako součást MHD provozuje Arrivy.

X 1

MHD v Hamburku je outsoucovánána přes 20% provozu.

Karl vB.

aha, zdá se, že jste si ve svatém nadšení naběhl na vidle. 🙂
Zajisté můžete také odpovědět na jednoduchou otázku: Kdopak zajišťuje autobusovou MHD ve Vídni?

Jaaa

Já o tom vím, pane. Ale taky vím o tom, že tam platí jednotný tarif, víme?

Karl vB.

Vaše citace: „Všude, i v mekce volného trhu USA, veřejnou městskou a kolejovou dopravu zajišťují státní nebo municipální subjekty.“
Tak příště prosím, pokud lze, formulujte vaše myšlenky poněkud přesněji.

Baraba

Doufám, že stejně „nasráno v hlavě“, když si jdete koupit svačinu a máte na výběr z rohlíků od tří pekařů a salámu od pěti výrobců, že máte doma pouze spotřebiče TESLA a nářadí Narex a že se hroutíte vždy, když chcete do svého nepostradatelného auta natankovat benzín a nevíte ke které pumpě dojet.

Jimbo Jones

Stát udržuje základní dopravní obslužnost, jen už prostě nedává předražené zakázky své verbeži.

Rakev

Jaké vozy? ABmz jdou na R16 a zbytek na R17 a R9

Leoš Konečný

vERBEŽ?? Verbež jste akorát tak vy z ČD a podobných státních neschopných molochů. ČD by se měli zprivatizovat a bylo by

Railman

Ale ČD je akciová společnost.

Jaaa

Vy musíte mít smutnej život.

Martin Toman

Přesně takovéto žvásty frčely, když měl Jančura vzít linku Brno-Bohumín. Kecy se kecaly a funguje to. Bez blbých keců by to asi nebylo ono. Asi to chce silnější léky.

LeKon

Prosímtě tak se odstěhuj do nějakého socialistického státu, toto je totální blábol.

Karl vB.

Řekl bych, že v KLDR budou asi mít jednu státní všeobjímající železniční společnost. Tam byste byl možná spokojený, nemusel byste se rozhodovat s kým pojedete a tarif, ten tam asi taky bude jen jeden.

2084

Jsem rád za změnu k lepšímu, ale proč vlastně jiní dopravci než ČD nezachovávají jména rychlíků? Trošku mě štve, že označení je jen nějakými „náhodnými“ čísly a jména jako Jizera, Ještěd, Bezděz a teď i Střekov postupně mizí.

gajda

Na FB RegioJetu a nebo na Radimův email by to mělo asi větší smysl napsat, než sem. A asi v tom snad nebude ani problém, pokud by je používat dál chtěli. Taky ne všude se to drží, my tu máme všechny rychlíky jen se jménem Krušnohor, to už taky není moc poetický.

Josef Trögl

Ale je to zase zcela praktické. Je to vlastně lépe zapamatovatelné číslo linky.

Dominik

Za změnu k lepšímu? Co je lepšího na prečalouněných ojetinách (od roku 2004), jak nových jednotkách?

Jimbo Jones

„Co je lepšího na přečalouněných ojetinách“ oproti B249/AB349? No prakticky všechno.

Dominik

Od roku 2004 by jezdily nové jednotky EMU240, s WiFi, klimatizací, nízkopodlažní, atd… Ano v prvních 2 letech provozu bude lepší RegioJet, protože od začátku nasadí vozy s uzavřeným systémem toalet, či klimatizaci, ale od roku 2004 má nasadit dvoupodlažní prečalouněné ojetiny. Takže po zbytek výkonů rozhodně lepší nebudou, jak nové jednotky.

Jimbo Jones

Jenže Regiojet tím splnil podmínky ministerstva dopravy, ČD záměrně akorát vytvářejí falešné dilema, že tu šlo o nějaké „nové jednotky“. Nikoli, nabízely něco, co nikdo nechtěl.

Dominik

A čím je nesplnily? Tím, že nabídly soupravy o vyšší kapacitě, jak minimální požadované? Takže pokud nabídnu něco, co je lepší, jak minimální požadavky, tak nesplním požadavky?
No šlo o nové, jelikož ty jednotky nejsou ani ještě vyrobené, vyráběly by se na základě rámcové smlouvy a opce, kterou už ČD má uzavřenou.
To vy se tu akorát snažíte obhájit absurditu, že MD sáhlo po ojetinách, protože jsou o 15% levnější, což zas takový rozdíl není, když vezmu fakt, že jeden nabízel nová vozidla a druhý jen ojetiny (od rozhodného data).

Karl vB.

Modelový příklad: Až někam pojedete, a v nabídce bude jen 1. třída, i když vy chcete jet levněji, 2. třídou, co uděláte? Buď:
a) zaplatíte víc za něco, co pro vás možná ani pohodlnější nemusí být, nebo
b) zvolíte jinou nabídku, která více odpovídá vašim požadavkům – má pro vás levnější řešení – 2. třídu
MD zvolilo variantu b) levnější nabídku odpovídající předem avizovanému požadavku, nic víc, nic míň.

Jaaa

Falešné dilema tu vytváříte vy. Jde o skutečné dilema, pane.

Jiří Kocurek

Od roku 2004 by jezdily nové jednotky…

Máme rok 2021, proč tedy nové jednotky nejezdí? A ještě teda aby doopravdy jezdily, jako ty lince Praha – Kladno a také ty slíbené kolem Olomouce.

Dominik

Samozřejmě jde o překlep, mělo tam být 2024.
Vzhledem k tomu, že se jedná o nabídku na základě rámcové smlouvy a opce, kterou už ČD má uzavřeno, tak bych řekl, že ano.
Tak ty Štadlery kolem Olomouce, už ale skutečně i vyjely, byť jen část z nich, jelikož se čeká na modernizaci.

Parabellum

Nefouká do nich. Na rozdíl od toho ČD šrotu.

Tomáš

České dráhy jsou dojná kráva a stále fungují jak za Františka Josefa. To je fakt. Že mám vůči Jančurovi spoustu výhrad, to je fakt taky. Že soukromník funguje vždycky lépe, než státní moloch, to je známá pravda. Jenže mám takový neodbytný pocit, že ona proklamovaná úspora bude toho typu: „Stálo nás to sice litr, ale za tu ušetřenou stovku to přece stojí!“ Ročně stát ušetří 28 mil. To si dopravce i s úroky vybere na studentských a důchodcovských slevách a bude ve vatě. ČD o těch nevydělaných 28+ mil. zvýší svoji ztrátu, a protože jsou 100% vlastněny státem, ztráta se… Číst vice »

Petr Šimral

Studentské i důchodcovské slevy jsou refinancovány všem dopravcům bez rozdílu.

Co tam máte dále?

Karel II

Zkušenost s R8. Stát ušetřil, cestující jezdí dráž.
Pokud tedy nejede úplně brzy ráno nebo hodně pozdě večer.

X 1

Cena je stejná jako za dob ČD. Respektive nepŕekročí Tr10.

Juraj

“ ztráta se jim dorovná ze státního rozpočtu.”
Takto to úplne nefunguje. MD nemôže tie peniaze proste poslať.
Môže sa zaručiť za úver alebo objednať priamym zadaním výkon za vyššiu cenu, ale to je tenký ľad.
V minulosti sa situácia ČD sanovala opakovaným odpredajom majetku k SŽ(DC), ale toho už tiež moc neostáva.

Jaaa

Pozemky pod nádražíma. 🙂

Marian

Podal nabídku obskurní dopravce KPT Rail, jak vyhrožovali? Co jejich tajemní sponzoři a jejich členové v různých představenstev firem? Nebo už je od nich klid a vycukají se na Kozině, kde udělají dráze takovou ostudu, že i nejzarytější příznivci železnice budou litovat, že z toho nevznikla cyklostezka?

xyz

Jakého tématu se ta výzva týkala – ve smyslu „psaní o čem“? O něčem konkrétním, nebo jim vadilo „zmiňování v jakémkoliv kontextu“?

Tom

To je až vtipné 🙂

Pajos

Tak tohle je fakt hustý 😁
Díky za zveřejnění, tohle fakt pobavilo.

Aaabbb

Hodně husté 🙂 Tohle by mě teda ani jako studenta práv nenapadlo někomu ukázat…

Bob

Zábavné čtení. Ten pan Lhotský evidentně moc chytrý není, když vidím, co píše za hovadiny.

Marian

Aha, takže něco jak zachránce železnic, pan Kolovratník 🙂

Gwann

ale tohle je snad ještě větší bizar než kolomazník…

jako…forma ucházející, ale obsah opravdu šílený. a nejhorší je, že to nějaký narcis musel brát vážně.

takže…do týna jen autem či busem či na kánoi. to spíš polibim radimuv prsten než jet s těmito sasky.

xyz

„Nebo už je od nich klid a vycukají se na Kozině“
KPT Rail již jezdí (vašimi slovy „vycukává se“) do Týna nad Vltavou či do Netolic, a to již několikátým rokem.

Marian

A jezdí vlaky nebo velice často a překvapivě BUS NAD, protože tu neseženou fíru, tu se pan strojvedoucí zdrží u slečny, tedy pardon měl nehodu (ano se slečnou nehoda být může, tak vlastně nelžou), někdy si zase objednají vozidlo, které světe div se, nemá na trať přechodnost a odborníci „si nevšimnou“ … Jak si myslím, že zajištění železniční dopravy do Týna je velmi pozitivní, i sem tam nějaký přešlap se může stát, ale jejich časté chyby lze opravdu nazvat pouhým vycukáváním a ne službami kvalitního dopravce. Možná, že kdyby se neprezentovali tak ohromným egem, tak by to bylo spíše omluvitelné,… Číst vice »

dizgrafyq

Chlape, koledujete si o předžalobní výzvu! 🙂

Marian

Tak vznikne dokument Idioti píši, LEVEL 2 😀 😀 😀

Cestovatel z Vysočiny

Dosud tam byl hodně těsný přestup mezi touto linkou a rychlíky Vysočina. Často se čekalo na zpožděný přípoj. Předpokládám, že tomu je nově konec, přestupní vazba se dá považovat za zrušenou (pokud tam nebude dostatečná rezerva kvůli častým zpožděním).

Kubrt

To je věc objednavatele, jak si to s dopravci stanoví.

Ondra L.

Tak ten navazny vlak tam prece taky cekal jen po nejakou maximalni dobu – snad krome posledniho spoje.

Cestovatel z Vysočiny

Nemáte pravdu. Často průvodčí volal, když věděl, že cestující nestíhá přípoj. Když bude každý spoj veden jiným dopravcem, hodně pochybuji, že tohle bude nadále fungovat. Podle mě je to celé ptákovina, argumentovat pár miliony v půl miliardovém rozpočtu. Je to likvidace obecné drážní dopravy ve prospěch vybraných relací, ze kterých je vejvar.

Kubrt

Existují stanovené čekací doby mezi vlaky. Telefonát průvodčího je fajn pro info, že má smysl čekat, ale ve chvíli, kdy by to potřebné čekání překročilo stanovenou dobu, vlak by nečekal.

Libor

Telefonát od průvodčího může pomoci. Pokud přestupuje více lidí, rozhoduje regionální dispečer zda – a o kolik minut – se protáhne čekání přípojného vlaku nad rámec čekací doby.

Se soukromníky tohle padne, s těmi spukromými plačkami si dá každý bacha aby jim nedal příležitost k otvírání si huby. Co u státních fungovalo, to tady může být potenciální podnět ke stížnosti. Biti na tom nakonec budou zas jen cestující.

O.K.

Pane, vy jste případ. Sice Vám tu několik lidí uvedlo, že nemáte pravdu, ale vy jste si něco vysnil a tak to tak bude… Kéž by se tahle energie, kterou šotouši vkládají do hany jiných dopravců dala využívat třeba k ohřevu vody. Teplárny by neměly, co žrát.

Jaaa

Ale má pravdu. ČD často čekalo nad stanovený čas. Vlak to pak často stáhnul.

Lukáš

To soukromí dopravci kolikrát taky. Několikrát se stalo, že se čekalo i nad rámec čekacích dob, ale pak Pardubický kraj řekl ne a CDP Praha taky a čekat už se v Ústí nad Orlicí nemůže, nebo může, ale bude to pokutovat.

Sám osobně jsem několikrát ještě zastavoval vlak dobíhajícím lidem. Dokonce mi jeden fíra od konkurence říkal, proč se na ně nevysereš?! Je to služba pro lidi, tak proč jim o pár sekund ujet…

Parabellum

Já tohle mohu potvrdit, rychlík od ústí přijíždí v sudou :40 a Vysočina jede v sudou 47. Čeká se max 6 minut. V opačném směru ale odjezd rychlíku na ústí v lichou :14, a čekalo se velmi často do půl, a někdy i déle. Rekord jsem zažil odjezd v 19:43.

Tomas

Vzhledem k tomu, že v tom pracuji, tak pan Libor pravdu má. Vlaky můžou čekat i nad stanovený rámec. Pokud to ovšem má smysl.
Jinak v ceně u ČD není jen doprava, ale i obslužnost tratě, jako pokladny, čerpání pohoných hmot, mobilní plošiny atd. Ty musí někdo obsluhovat, spravovat, školit obsluhu.

Jimbo Jones

Jaké proboha čerpání pohonných hmot jako „obslužnost tratě“? 🙂
Plošiny má mít provozovatel nádraží, nikoli vlaků – že je to u nás zparchantělé, je mj. právě práce Českých drah.

Jiří Kocurek

A průvodčí volal(a) strojvedoucímu návazného vlaku nebo dispečerovi?

adamgolias

Pokud ma pruvodci cislo na firu do jineho vlaku na jine lince jineho dopravce , tak to je teda frajer . a i kdyby se mu dovolal , co si tim pomuze? preci nemuze stat ve stanici deset minut kdyz ma na volno a ma cas odjezdu

LeKon

Přeji RJ hodně štěstí a jen tak dál a šotouši zblázněte se :)))

medical_examiner

Šotouši se bojí toho kolapsu, který přijde do 30 let. Jak bude drahý Jančura tam, co teď LE…
Za jízdenku autobusem z Prahy do Brna nikdo nedá 1200,-Kč…

PvvS

Jako až to zbytky ČD definitivně zabalí ?

medical_examiner

Ne – až bude muset zabalit Jančura a jemu podobní z ekonomických důvodů (obrovská zpoždění vlaků, mýto u autobusů)
A všechno opět odjezdí České dráhy, respektive (po radikální restrukturalizaci) Státní dráhy.
Což bude spočívat v tom, že místo AB349 a Bdtee276 bude na nynější R23 jezdit ABmz346 a Bdpee231…stejně jako Apee, Bee, a Bpee na R8.

PvvS

ČD už se tak nikdy nezvednou. Budou za chvíli rády za pár lokálek. A ty historický vagony si můžou nechat akorát do muzea.

LeKon

Už jste si vzal prášek dnes???

Pavel

Aneb Bednárikovy „úspechy“. Nestratíme skoro nič. Babiš hadr.

Martin

Ono to máte těžké. Pokud si RJ vybrečel dopravní cestu za polovinu u tehdejšího ministerstva,tak se podniká lépe ne? A stým souvisí potažmo i celková kalkulace za nabízené služby. Ano ČD mají stále moc darmožroutů,předražené zakázky a smlouvy,které celý podnik táhnou ke dnu. Pokud se té trafiky budou držet pořád jedni a ti samí,tak to lepší nebude…

LeKon

Odkud mate ten zdroj ze RJ jezdi za polovinu nez CD?

Marian

Já bych věděl. JOP – Jeden Odborář Povídal. Jo a taky říkal, že nevydrží do švestek a ukázkově krachne …

medical_examiner

Tak se i stane. Letos to ale asi nebude.
Ale zároveň hned, co dojná kráva přestane dojit, a naopak začne hodně žrát. Akorát že potravou bude astronomické mýto z dálnic…😀👺

LeKon

Vy už jste s tím astronomickým mýtem fakt směšnej. Já jen doufám, že do švestek to bude pro ČD

Jiří Kocurek

Vidíš, tady to je. Vlak čd, teda náš, dvatisíce šestset. A jančura? Čtři stovky. Ale to jsou tuny. No A? Vždyť je to hajzl!

Ondra L.

Ta zminka o patrovych vozech, to je snad vtip, ne? To na tom vlaku bude jezdit souprava sestavajici se ze sestimegawattove lokomotivy a dvou poloprazdnych vagonu, to je teda ekologie… A do te doby klasicka souprava se dvema mistama pro kola zrovna na tehle lince… At se na me nikdo nezlobi, ale takovy vysledek souteze je pro me spis zklamanim, i kdyz je to nepochybne zlepseni oproti dnesku. To ty miliony meli raci dopravci nechat, kdyby si misto toho poridil nejaky vhodnejsi vlak.

Pitrys

Pokud lokomotiva nepotřebuje 6 MW tak je nespotřebovává, ne? Krom toho na ten stejnosměr může strčit Peršingy…

Turnovak

Já bych si na ty peršingy i vsadil 😉

Pezos

Možná zamrznul v době odporovek 😉

Leinad

I Žabotlam se při rozjezdu nakrokuje na hospodárný stupeň a z něj jde do výběhu 😀

Ondra L.

Spis si myslim, ze na tuhle linku ma ta souprava hodne tun navic, jestli to dobre typuju, tak to je tak 200 tun

Petr Šimral

Pokud vypisuji výběrko na pár let, těžko můžu chtít nová vozidla. A tak holt zaplatíme vyšší DC i spotřebu EE.

medical_examiner

On by tam stačil i 640. První třídu má (de iure), nízkopodlažní je, a obvykle i jezdí…

Majkl

Tak musí mít využití pro ty patráky po DB co hnijou v Hostivaři na vlečce aktuálně. Aby mu to tam nestálo. Pan obchodník se otáčí.

Avlaky

Ty tam.jeudit nebudou o těch které se mluví ve článku jsou úplně jiné, ty co stojí na vlečce jsou k prodeji

Majkl

Aha…děkuji za objasnění a přeji hezký den 🙂☀️

Martin K.

Ten LE je ale tragéd.

medical_examiner

Spíš tragikomik. Nabízet balkánskou kvalitu za švýcarské ceny nejde…

Solaris

Abych byl upřímný, tak jsem dost zklamaný. Doufal jsem v nějaké nové jednotky, které by vyřešili úvrať v Ústí – Západ. Zrovna na tyto rychlíky by se jednotky hodily. A dodávám, že je mi úplné jedno, jaký dopravce to bude provozovat.

-TR-

Ona ta úvrať nejspíš zanikne. Současný stav s tak velkým množstvím vlaků mezi západním a hlavním nádražím v Ústí je neudržitelný. Opětovné ukončení vlaků na západním nádraží je logickou volbou, přestupy na Děčín fungují na střekovském nádraží na osobáky po pravobřežce.

Jaaa

To není zrovna prozákaznický přístup.

medical_examiner

To vykládejte někomu jinému…

Parabellum

Navíc, to nyní bude jeden dopravce 🙂

Martin z topírny

Dobrý postřeh, ta vratnost by se hodila hned 2x protože i při přeplněném uzlu Kolín a otáčením lokomotiv je pravděpodobné, že příjezdové zpoždění se částečně přenese i zpět.
Jinak současný vozový park na této lince je fakt ostuda.
Takže se nemůže nikdo moc divit…a neviděl bych v tom snahu ušetřit 12 milionů… to jsou drobné, které dvojnásob rozhází jinde.

Leinad

A RegioJet už řekl, že si nesežene řidičák?

Modus

On Regiojet uz ridici vuz ma od DB, je to Modus Wagen.

Soupravy Modus Wagen by byly idelani pro tuto linku, ale asi do nich investovat nebudou, to by nepsali o vozech pro rychlost 200km/h.

https://zdopravy.cz/regiojet-privezl-dalsi-vlaky-z-nemecka-zamiri-na-rychliky-brno-bohumin-24874/

Avlaky

Ty meli být na R8, vedení je tam.chtelo, ale nakonec Jančura prosadil že tam budou vagóny s kuchyňkou aby nabídnul „něco více“ cestujícím

Gwann

prý ty modusy zjistili, že jsou ojetejsi než čekali. ale jak to je ve skutečnosti, iba srnky vedia…

Avlaky

Není to koncept RJ

Jaaa

Cool buzzword… Ale jinak fuj.

Petr Šimral

Když ty jednotky není ochotno MD zaplatit (tedy je nezadá do podmínek), tak prostě nebudou. Byť zrovna na této lince by třívozová jednotka asi plně stačila…

Leinad

Dá se s jistotou říci, že v tomto případě je pro dopravce výhodnější dát víc za údržbu starého šrotu, platit trakční energii i dopravní cestu za těžší lokomotivu? Není u delšího kontraktu nějaká situace, kdy by se dopravci vyplatilo něco lepšího než požaduje objednavatel?

Martin

Trasa Praha – České Budějovice je také z hlediska cestovatelského komfortu otřesná.

Haha

Toto bude na R17 vyřešeno od 12/2021, od kdy dle smlouvy s ČD už musejí být nasazeny kvalitní klimatizovaná vozidla.

medical_examiner

Výborně! A proč to nešlo i zde?

Pajos

Protože to do teď nebylo ve smlouvě …

Avlaky

Však to tu je , po 4 letech

Aaabbb

Protože nejde vyměnit 1000 vagónů na síti najednou a zadarmo…

medical_examiner

V principu vzato jde, pokud by se přehodnotily priority.

Jiří Kocurek

To se říká již více než 20 roků. Bylo by to asi 50 vagonů ročně…

Rakev

Nechystá se neco i na R9?

Favorit

Teď už na R9 jezdí alespoň jeden lepší vagon (Bee238 tuším), v každé soupravě je obsažen, tak to vypadá, že by to mohlo být lepší 🙂

medical_examiner
Jaaa

Jeee, tam mám taky malůvky. 🙂

Nikdo

Ok, vozy budou asi lepší. Jako na R8. Neotevíratelné/zamčené okna ve voze s klimatizací, která ovšem nefunguje, takže sedíte ve 35 stupních. Na celou soupravu 2 (!) funkční WC, na ostatních cedule že nefungují. Na wifi se sice připojíte, ale je „bez internetu“. Průvodčí, nebo jak se tomu u RJ říká, telefonuje na chodbě půl hodiny a řve u toho přes celý vůz… Ale jo, levnější a „lepší“ to bude no…

Majkl

U Arrivy i u RJ mi přijde chování personálu takové amatérské. Někdy až hilvatské.

Jaaa

Tak jsou to lidi, kteří o dráze neví nic. Rozdíl mezi úrovní školení ČD a soukromníka. 🙂

Tady by měly existovat nějaké předpisy.

Lukáš

No nevím teda. 3 měsíce jsem byl půjčený k Arrivě a až na vyjímky jsem vaše popsané chování nezaznamenal.

ČD jezdím skoro denně a že by to bylo pokaždé dokonalé se rozhodně říct nedá.

Je to o lidech a pokud je ta práce baví a jsou ochotní, tak jim to člověk rád promine, než když přijde „profesionál“ a je protivný jak zadeček, nebo hnidopich, který je ve skoro prázdném vlaku schopný přeměřovat zavazadla.

Jiří Kocurek

Jistě, každý průvodčí by měl na zeptání okamžite vysypat předpis o brždění v režimu G.

adamgolias

neucili se u čd?

Iveta

No jo to je těžké ,jednak ČD má pořád mnoho darmožroutů pro nic ,spoustu komandujících,dozorčích,přednostů a vyšších úředníků.Jednak rozděluje práci neekonomicky ,tak bude vždy dražší a platy např vlakošů šly docela nahoru.Na druhou stranu RJ nemá tolik darmožroutů ,ale bude platit personálu málo ,tím bude fluktuace lidí ,protože kdo má maturu a umí jazyky tam nebude nastálo.Nejlépe na DPČ,DPP tím menší odvody státu a při menším platu menší kupní síla lidí .R vlaky platí MD tak že stát a nakonec se zjistí ,že se ušetřilo hov.. jenom Jančura je vysmátej

Martin Toman

Přesně tak.

Adam K.

Je to tak no. RJ ve velkém využívá brigádníků, je tam velká fluktuace apod. Sice to není zodpovědný přístup zaměstnavatele, jde to proti duchu Zákoníku práce, ale je to legální… a levnější.

medical_examiner

Proti duchu Zákoníku práce…inspirující…😈

Aaabbb

Je to tak. V ZP je paragraf, kde je napsáno, že zaměstnavatel má svojí činnost zajišťovat především pracovníky v pracovním poměru. Ale v praxi vymožitelné to není, takže tu máme lowcost firmy jen s brigádníky nebo švarcsystém.

Lukáš

Nechci rýpat, ale i ti „dohodáři“, též označovaní jako brigádníci, jsou v pracovním poměru. To co myslíte je, aby zaměstnavatel přednostně používal pracovníky na hlavní pracovní poměr.

Demik

Souhlasím s vámi. Personální struktura ČD je strašná a je v ní mnoho pozic vzniklých ještě snad za komančů a neefektivní práce. Jestli mají ČD přežít tržní prostředí, je třeba je celé restruktrualizovat, i když to bude asi hodně lidí bolet.
Jančura zase jako správný podnikatel nedá nikomu nic zadarmo, ale myslím že není tak hloupý, že by důležité lidi nedokazal zaplatit.

Pitrys

Néé, ČD jsou super. Zrovna teď nenastartovali vlak z Opavy takže „spoj zrušen“. Na spoj do Frýdku bych se dostal ze Svinova jiným vlakem přes Ostravu hl.n., na ten by musel přípoj v Kunčicich 3 min. počkat, myslíte že to udělali? Teď mám před sebou hodinu čekání… Takže přeju RJ hodně úspěchů a další tratě.

Dominik

Za řízení provozu neodpovídají ČD, už skoro 20 let jsou tyto 2 segmenty rozděleny, a stejně si to někteří pletou.

Pitrys

Prosil jsem průvodčí, aby ono řízení provozu kontaktovala, ale snaha žádná žádná…

Dominik

A jako myslíte, že s Regiojetem to najednou všechno bude čekat?

Leinad

Minimálně stew bude předstírat, že něco zajišťuje (volání dispečerovi).

medical_examiner
Karl vB.

Máte tam logickou formulační chybu. „…na úkor vlaků ČD „. To by znamenalo preferenci ostatních dopravců v neprospěch vlaků ČD. Asi by tam mělo být něco, jako.: „ve prospěch vlaků ČD“, ale to nemá šmrnc. Však vy si s tím poradíte, kreativní jste dost.

Jiří Kocurek

A už skoro 20 roků se modří zaklínají tím, že u soukromníka nebudou čekat přípoje.

medical_examiner

To budou – ale jedině RJ > RJ…

Tomáš

V Ov-Kun. se čeká oficiálně max 5 min.
V praxi to funguje tak jak popisujete.
Už mně to potkalo vícekrát, a těch hanlivých slov co jsem použil. OMG

Pitrys

Dnes stačilo počkat 3. Stálo mě to hodinu volna…

Leinad

Prosím, přečtěte si něco o typografii.

Jinak já bych daň z příjmů zaměstnanců od ceny neodečítal. Je v tom hodně proměnných (a pochybuju že si zaměstnanci RJ trvale nechají platit méně.)

Marie

Paní Iveto nějak mi to nedá. Jsem zrovna ten vlakoš a je vidět,že o této práci nic nevíte. Nyní dělám práci co dříve dělalo 5 lidí. Každý rok odborné přezkoušení, 3x ročně on line škola plus normální. Na vlaku jsem sama a odpovídám za každou i technickou věc, kromě mašiny. Při zajišťování spojení se musím řídit dispečerem nikoliv výpravčím. Dopravu řídí SŽ nikoliv ČD. A věřte tomu nebo ne, ale žádný komandujicí tam opravdu není navíc.

Jaaa

Máte holt vyšší plat a lepší benefity než vlakušky RJ. To je ten „trh“.

ToBa

Občas jsme jeli s kolem na trase Lichkov – Štětí. Teď to bude znamenat tři různé dopravce a tak tři příplatky za kolo.

medical_examiner

A vyjde vás to více, nebo méně než

medical_examiner

…než 339,-Kč?
Pokud méně, může být hůř…

Liběšičák

Stěžujte si, že neexistuje OneTicket pro kolo.

Martin Toman

A už je to tadý!!! Jupí!!! Kdo to řikal! Já jsem to říkal! Když loni v prosinci čéďáčci lamentovali, že přišli o rychlíky kdesi z Pardubic do Liberce a odboráři tiskli parte.🤣🤣
Co přijde teď? Potoky slz.

Turnovak

Tohle už není Jindrův rajón.

Nikola

Jako, že by se šli se slzou v oku rozloučit se „Béčkem“ v kožence a se stahovacíma okénkama😁

Pajos

Vy děláte jako by řadoví zaměstnanci nějak ovlivňovali vozový park …

Nikola

Myšleno v souvislosti s náhradou „Béček“ něčím „horším“ jak mají někteří diskutující ve zvyku😉

Gwann

na každého dojde, Tomane. karma je swina a je zadarmo.

Martin Toman

Když už nejsi schopný vystupovat pod svým jménem, nekomunikuj se mnou, chudáčku. A karmu do toho netahej, když je ve hře objektivní zlepšení situace. To by se ti ta karma mohla vymstít. Že přeješ lidem horší vlaky. To jako ČD vlaky. Dávej na sebe pozor, troubo.😀

Jedine vlaky

Hezké, myslím si, že ČD by se měly také snažit pro příště na jiných linkách s nižšími cenami a hlavně jít i cestou ojetin. Protože když máte ojetinu, můžete nabídnout opravdu hodně levné ceny za vlakokilometr. Pokud to dělají ostatní dopravci a linky vyhrávají, nevidím důvod, proč by to samé nemohli zkusit i ČD. Pro regionální dopravu sehnali 22x RS1 a 12x Stadler GTW, tak zbývá ještě sehnat něco na dálkovou dopravu.

Kubrt

ČD nabízely ojetiny.

Unido

Opravdu? Co jsem slyšel já, tak nabídka byla na Pantery z té rámcové smlouvy, kde můžou ještě objednávat.

Kubrt

Pak je mi záhadou, kde je dosavadní megazisk z téhle linky, když ČD šly s cenou tak dolu proti dnešnímu parku a ještě by to stačilo na pantery.

Kubrt

Takže korekce na základě nového článku: ČD nabízely nové vlaky, které MD nechtělo platit (stačí mu ojetiny), v druhém kole zřejmě tedy i ČD nabídly ojetiny, ale RJ byl levnější.

Pe.tr

Všichni nabízejí šroty a ČD nové soupravy s ETCS . Z toho se stává modrá mantra

ABC

ČD má málo ojetin? 🙂

Jedine vlaky

Málo jich rozhodně nemá, ale neslyšel jsem o žádných ojetinách pro dálkovou rychlíkovou dopravu, které ČD nakoupily v posledních 2 letech.

Pe.tr

Tak ono toho za posledních třicet let nakoupily pomálu vzhledem k rozsahu . Hlavně že stále opravují šroty včetně honeckerů . Vím , nadčasový podvozek , jsou modré a všichni si je přejí

Gwann

a slavné modusy pana Jancury…jsou radikálně prestavene honeckery, ne?

Avlaky

Proč mají nakupovat, když je vlastní, měli nabídnout to co tam jezdí teď

Turnovak

Nemá

Zdrasa

Naprostý souhlas. ČD by se měly vykašlat na pomalou obměnu úplně novýma vozama a zahájit masivní obměnu ojetinama vozů ze západu. Stačí je levně modernizovat a komfortem se často zcela vyrovnají těm novým. Pro další zlevňování by se měli vybodnout na pokladny v každém menším městě a zavést automaty. Jinak nemají šanci konkurovat.

Kubrt

ČD mají svých ojetin dost a kupují další, to není problém. Jestliže se se svou nabídkou v tomto rozstřelu dostaly ČD výrazně pod dnes provozovaný kovošrot, nelze předpokládat, že by nabízely nové vlaky.

TPal.

To není moc holistické myšlení.

Jan

Otázka je kam ty RS1 nasadí 😀

Martin Toman

ČD mají hodně ojetých vozů např. z Rakouska. Jezdí to třeba na Metropolitanech. Jsou to hezké vozy. Ale imrvére v nich nejde wi-fi nebo USB porty na nabíjení a zásuvky. Jednou tak a jednou onak. Musíte mít štěstí. Zřejmě to dají dohromady v dalším kvartále. A postupně. Kam spěchat??😀 Průvodčí odpovídá v každém druhém kupé na dotazy, že proč to nefunguje. Je mi jich líto. Co dostanou, tak s tím jedou. Žeáno. Tak posílají lidi do prvního nebo posledního vozu. Podle směru jízdy. Tam je velkoprostorový vůz, reko řady Bte, tuším. Ten má internet i zásuvky bezvadné.

Gwann

jenže za tuhle nefunkčnost obvykle může ZPRAS ZNOVA aka clen skupiny škoda transportation aka clen PPF. nebo CETIN aka clen PPF.

jakkoliv údržba vozů v podání CD je taky věc… B249 na vysočině, ram okna prosroubovany vrutem PZ z bauhausu, asi aby okno nevypadlo celé. že okně táhlo i zavrenym tak, že jsem pak málem měl zápal plic…to je asi jen problém mě choulostivosti

Gwann

PS: svého času proto na berlinerech provozovali palubní mechanika… 🙂

Štěpán

Tak tady dneska bude určitě aspoň 500 komentářů 😀

jarda V.

Takže pokud to chápu dobře. 3persani 6doubledeckeru (tuším že jich mají 10) a tři „jedničky“ asi Am možná pokud mají v provozu ASmz ty taky byli tři pokud si dobře pamatuju. A je vystaráno, teda až naučí patra od DB papat naší stejnosměrku.

SaulGoodman

V podcastu pan Jančura říkal, že německá patra prodají, zněl celkem rozhodnutě. Ale je možné, že se je pak rozhodli nabídnout zde.

noerf

Současná patra Regiojetu jsou jen na rychlost 140 km/hod. A maji nasazovat vagóny na vyšší rychlost.

František Plášek

Kde se mezi UL a Kolinem jezdi víc jak 140? Kde se tam jezdi vic než 120?

Avlaky

Podle mě je to chyba ve článku, RJ by rozhodně nekoupili další patra, nehodí se do jejich konceptu

a8n

Jak jinak chcete tu nízkopodlažnost lowcostově zařídit?

Avlaky

Lowcostove nijak, RJ chce pořídit vozy na 200 jednopatrové a nízkopodlažní

a8n

Přijde mi to podobné jako jednotky, které svět neviděl. Jsem zvědavý kdo a za jakou cenu jim to bude coby malosérii vyvíjet. I kdyby něco takového přeci jen vyjelo, cenově se s tím do současné nabídky nemají šanci vlézt.

Unido

A plní ty současná patra tuto podmínku MD?

1. Dopravce se zavazuje nejpozději od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2024/2025 nasadit na dopravní výkony podle této smlouvy vozidla, jenž naplní následující zvýšené kvalitativní požadavky.

a) Alespoň jedny nástupní dveře vlaku na každé straně vlakové soupravy musí mít výšku nástupní hrany 550 až 650 mm nad temenem kolejnice. Prostory pro přepravu cestujících na vozíku, jakož i WC pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace musí být od těchto dveří dostupné bez vnitřních bariér, tj. umístěny v nízkopodlažní části.

a8n

Ne. Bylo to v původní verzi článku, že má jít o jiná patra.

kix

patra mají jezdit nyní, pak to tipuju spíš na jednotky, do toho Ústí jim to zapadá, prozatím tam uklidí peršingy

Avlaky

Ne původní plán byly Po 4 letech upravené patra co se koupi od DB nové RJ chce koupit normální vagóny

On.

Takže nastoupí ř 845 ve žlutém?

medical_examiner

Pro začátek nepochybně. Ale později si bude muset vymyslet alespoň Desira…

Joseph

Mně by zajímalo mj. náklady na strojvedoucího a zaměstnance vlakových čet u RJ a ČD. Jen tak pro komparaci.

Pajos

Neberte to nějak urážlive ale do toho kolik kdo bere peněz vám vůbec nic není.

Pajos

Minusari asi na počkání vykládají kolik berou a jaké další bonusy mají 🙃

P73

Já vám to klidně napíšu, ale nejsem strojvedoucí.

Pajos

Mě to ale nezajímá. To pan Joseph chce vědět kdo kolik bere aby měl přehled.

Joseph

Neberte to nijak osobně nebo urážlivě… Ale jestliže je něco dotovaného ze státu, mělo by se vědět, jaké jsou náklady a personální potřeba na dotovaných linkách. Čili… jaký je „vejvar“.

Pajos

To je úplná blbost. Nikomu není nic do toho jak zaměstnavatel platí své zaměstnance … Obvzlaste když nejde o státní zaměstnance.

Joseph

Tak jak chcete zjistit náklady na té či oné lince? I když nejde o státní zaměstnance, ale dotuje to stát… Herr Pajos

Pajos

A proč já bych to měl zjišťovat? Nebo vy nebo někdo úplně jiný?
Snad každý dopravce si tohle počítá sám za sebe a zohledňuje to v ceně. Viděl jste snad někde že by měli dopravci do nabídky dát i platy svých zaměstnanců?

_Pavel_

Ne, do toho nám nic není. A zisk podle toho, kolik platí nepoznáme.

Martin Toman

Jde o to kolik lidí ten strojvedoucí živí. To se taky počítá. Soukromník si nelajzne živit darmožrouta. To České dráhy, to je jiná. To je náměstků, technologů atd. Jsou v tom celé rodinné klany.

Joseph

Darmožrout je pro někdo, kdo je ve vedoucí pozici a neovládá práci na PC a má problém elementární již s MS Office. Nebo má problém s tím, že si vymýšlí zbytečnou práci… a takové lidi jsem i na ČD viděl. Zasílá něco, co si může dotyčný zaměstnanec stáhnout sám… Jo, šetřit by se dalo… zbytečně moc vedoucích.

Joseph

Levněji s dotací…

Joseph

Mínusáři… co je na tom nepravdivého? Levnější to bude a s dotací také.

Kubrt

S jakou dotací?

Joseph

Vy nevíte, že jakýkoliv dopravce dostává peníze na dopravu od VÚSC (krajů) či od MDČR?

Kubrt

Vím, i o tom je ten článek, takže minimálně tam bych se to dozvěděl. Když to takto bylo extra vypíchnuto vámi, čekal jsem nějakou další konspirační teorii o nějaké dotaci navíc.

Joseph

Konspirační teorii si utvořte sám. Já jen vím, co jsem slyšel od dopravců…

Leinad

Nemusí státu (SŽ) prodávat nádražní budovy, pozemky pod kolejemi a další získaný majetek.

Jan

Tak to že je to ZDO tu snad ví všichni… nebo je tam i nějaká další (speciální) dotace…?

Joseph

Všichni ne, třeba Kubrt… ten se stará spíš o gumičky a o nálev.

MiK

Možná to všichni vědí, ale v tom případě vědí pendrek, neboť žádná ZDO neexistuje 😉 Zákon 194/2010 Sb. takový pojem nezná.

Polobrňák

Nemyslím si, že soukromníci na železnici jsou samospásní, ale žijeme v kapitalismu a ČD potřebují nějaké zrcadlo.

Jan

Výstižně napsáno.

IGCT

ČD pomalinku, pomalinku, salámovou metodou, ztrácí svůj vliv.
Co na to hrdí odboráři?

Lemmy

Z pohledu vlakokilometrů je to pořád kapka v moři…

Pe.tr

To se říkalo už před pěti miliony kilometrů ročně .

Pražák

Kapka po kapce a za pár let bude sklenice skoro prázdná.😉

Gwann

tisíckrát nic umorilo…

výsledky CD za poslední roky

– jediná zachována motorová R linka a to ještě asi 2. nejméně dulezita
– ztráta R8 a této linky v elektrice, přičemž ta ostrava hodně bolí a vadí. moc rychlíku po hodině není…
– ztráta regionální dopravy v motorové trakci ve většině zlínského, ústeckého a prakticky celém libereckém kraji
– ztráta většiny výkonů na sumave
– ztráta linky kolem Letohradu

a to ještě nejspíš přijdou o prakticky všechny výkony v elektrické trakci kolem Brna. protože šance, že vyhrají, moc velké nevidim

spočítejte ty vlakokilometry…

Pajos

To Brno to je taková zajímavá věc. Na to jsem zvědavý jak to dopadne protože sehnat tolik personálu bude problém.

Zdeněk

To říkal každý vždy a nakonec se vše zvládlo. Pokud padne Brno, tak se najde hromada lidí, kteří přejdou a ještě rádi….

Pajos

Nevim proč bych se nemohl nad tím zamyslet.
Jako těch firu bude prostě strašná hromada tak se zamýšlím nad tím jak se něco takového vyřeší. Jak cd tak jiní dopravci. To bude pres sto lidí a nějak bude muset být vyřešeno že vítěz ty lidi skutečně zajistí.
Já netvrdím že to nikdo jiný než cd nemůže vyhrát ale zamýšlím se nad tím jak taková rozsáhlá akce bude vypadat.

Kamui

Zrovna v tom Brně to spíš než dopravce bude jen půjčovna strojvedoucích. Kraj dodá soupravy, servis, revizory.

Pajos

To je asi pravda. Otázka je jestli na toho dopravce nespadne i nějaká funkce organizace nasazování těch jednotek jak do provozu tak k údržbě. Přece jen toto někdo bude muset.mit pod palcem.

Jan

Část personálu vždycky změní dres…

Kubrt

Personál bude pořád stejný, jen možná změní dres, možná ani to ne.

Pajos

No ale jak se zajistí tolik lidí, to se ptám. Jestli je možné že si nějaký dopravce předběžné nasmlouva lidí a ty zaměstna až podle toho jak to dopadne. Nebo jestli někdo vyhraje i bez zajištěných lidí. Zajímá mě jak se tak velká akce provede.

Kubrt

Může to vyhrát někdo bez zajištěných lidí.
Pokud vyhrají ČD, nic se neděje. Pokud nějaký nový dopravce, začne hledat lidi a v tu samou chvíli stávající fírové ČD začnou cítit nejistotu, protože ČD pro ně nebude mít práci ve stávající lokalitě a nabídnou jim ježdění někde jinde, nebo předčasný důchod. Někdo půjde jezdit jinam pod ČD, někdo přejde k novému dopravci. Celková potřeba strojvedoucích bude pořád stejná.

Pajos

Uvidíme jak se na to bude dívat objednatel. Jestli nebude chtít mít nějaké záruky … Ale tam se může cd domluvit na zapůjčení lidí i jinému dopravci. Uvidíme.

Jimbo Jones

Já si hlavně vzpomínám, jak si ČD vybrečely do zákona o dráhách, že nový dopravce MUSÍ převzít (jejich) stávající personál… a teď dělají hérečky, že jim nikoho nedají, radši to zbourají 🙂

Pajos

Od vedení cd jsem žádný takový brekot neslyšel. To že to říkají možná odbory nebo nějací místní diskutující nemá žádnou váhu.

Jaaa

V Brně bude práce vždycky dost.

Nikola

V Ústeckém kraji, převzal krajem řízený autobusový dopravce (DSÚK), převážnou většinu výkonů po soukromých dopravcích. K zajištění potřeboval 407 řidičů. Uznávám, že převody jednotlivých oblastí probíhaly postupně během dvou let, ale personál vždy sehnal. Takže to jít musí.

Pajos

Ale já netvrdim že to nejde … Ptal jsem se jak se to provede.

Gwann

jednoduše. pokud skončí skoro vše v elektrice kolem brna u CD, tak můžete pustit skoro všechny fyry z depa Brno na elektrikach. zůstaly by akorát vysočiny a moravany, zbytek by musel jezdit jinam. nebo se mýlím?

Pajos

To je dost zjednodušena představa. Takže oni vědí že tam budou jezdit krajské vlaky tak těm firum dají výpověď a kdyby náhodou vyhráli vyberko na provoz těch vlaku tak je naberou zpět? Zamyslel jsem se nad tím jak může soutěž na zajištění té dopravy vypadat. Jestli se tam půjde přihlásit bez lidí a ty pak bude muset někdo přetáhnout …

Pavel Q

A představte si, že byste poptával stavební firmu a chtěl po nich, aby měli nasmlouváno dost zedníků.

medical_examiner

Někteří (a klíčoví) pak jen vymění montérky za čisté…

Lukáš

Jestli vyjdou plány Jihomoravského kraje na krajské vlaky bez průvodčích tak by to s tím personálem nemuselo být tak špatné

Pajos

Nechci nijak podcenovat profesí průvodčích/vlakvedoucích ale ten hlavní problém jsou v tomto případě strojvedoucí.

Dominik

Tak linka na Letohrad byl spíš politický úkol pardubického kraje, mít alespoň na jedné trati soukromníků.

Gwann

to klidně může být pravda, jakkoliv netolicky mi přijde ještě celkem při smyslech. ale do úspěchu CD posledních let to bohužel patri

Rakev

Když ČD přijdou o více linek znamená to že budou moct vyradit víc béček na skanzenech R9, R11, R12, R17.

Parabellum

No, já jen, že tady ústeckém kraji už zbyla ČD akorát Děčín Kadaň prunéřov, osobáky na 72, a koridor. Jo, a litoměřice postoloprty. Eto vsjo.

Liběšičák

Bohužel ne. Česká Lípa-Postoloprty. Vlak sebou mlátí, nemá klimatizaci, nemá přípojku na dobití telefonu, nemá wifi, dnes samozřejmosti. Vlakem jedou dva průvodčí a baví se o Regiojetu, že „to nedaj“ .-) Jó, realita ČD – jiný svět…

Sebby P

A dopadne to jako na R8 z Bohumína do Brna.
Potřebuješ nutně jet, o cestě ses dozvěděl hodinu předem? Ano, máme ještě volná místa na spoj – ale dáš za ně 600 korun!
No neber to.
Nebo nejedeš vůbec, pokud volná místa k sezení nejsou.
Páteřní linka, která má sloužit veřejnosti.

Pe.tr

Tam platí tarif . 600 kč je fake

Pajos

Ani jedna z věcí co popisujete není pravda …

ABC

Ale mohla by být!

Pajos

Kdyby to bylo na jiné lince s jinýma podmínkama …

Jan

Proč šíříš tyhle lži…?

Ondra L.

V doprave v zavazku kraju nebo ministerstva nesmi byt povinne mistenkove vlaky.

Leinad

600Kč v kterém IDS, nebo jak vypadá screen z e-shopu? 😀

Tomáš Gottschalk

Takže v Kolíně už se bude zastavovat na věky vším? Dobrej hnus, alternativa bohužel neexistuje, teda kromě auta, busy z D1 vymizely. Kde je ta doba, kdy jezdily co půl hodina.

svojsin

Tak busy se určitě vrátí. Sice už asi nepojede Regiojet ve dvou busech co půlhodinu+ dalśí dopravci, ale nějak rozumně snad ano.
Hlavně bych rád opětovně přivítal patráky Flixu, zejména v době výluky.
Suprová klima, místo na nohy atd…

noerf

Otázka je, kolik dopravců ještě bude ochotno jezdit pro Flixbus a za jakých podmínek.

Michal

D1 nevede mezi Kolínem a Ústím nad Labem

Štěpán

Předpokládám, že jde o narážku na to, že při cestě z Prahy do Brna bude RJ zastavovat v Kolíně i po skončení výluky, když tam bude začínat jeho linka (podobně jako LE začal v 12/2019 zastavovat v Ústí nad Orlicí). A když bude cestou moc zastávek, tak to už nebude nic příjemného. Proto byla zmíněna ta D1, kde už těch autobusů mezi Prahou a Brnem nejezdí příliš mnoho.

medical_examiner

Obojí je řešitelné. A řešení už dokonce funguje v zahraničí…👺

Michal

D1 nevede mezi Kolínem a Ústím nad Labem, přečtěte si článek ještě jednou

Unido

„Již od prosince 2021 budou mít všechny vozy klimatizovaný interiér, uzavřený systém WC“

Stejně jako na R8, kde to kmenové soupravy nesplňují dodnes?

Jimbo Jones

Jakákoli Regiojetí souprava z R8 je výrazné plus proti tomu šrotu, co tam provozovaly ČD předtím (a Kolín – Ústí dodnes).

Unido

Takže to znamená že nemusí plnit to, co bylo ve smlouvě? Vaší logikou si půjdu koupit namísto staré felicie octavii a i když budu mít na faktuře klimatizaci, tak ji dostanu bez, protože i tak to je dle dealera lepší než ta felicia předtím ?

Kubrt

A co na to objednavatel?

Unido

To je to na co narážím. Někdo naslibuje hory doly, podrazí cenu pod ostatní a pak neplní co má. No a MD to je evidentně u pr***e, natož aby provádělo nějaké kontroly a rozdávalo smluvní pokuty.

Radek

Proč tak bránite RJ? je to nějaký divný, ale co se divím

_Pavel_

Za mě pán Sůra odvádí práci dobře 🙂 Když někdo napíše, co RJ neplní, tak tu určitě máme do týdne článek 🙂

a8n

-umožnit rezervaci místa v předmětných vlacích, místenkové vozy a rezervovaná místa před odjezdem vlaku z výchozí stanice viditelně označit

minimálně donedávna -Je požadován uzavřený systém WC

-Každé vozidlo pro plnění Dopravních výkonů podle této Smlouvy (s výjimkou Sezónních posil) musí být vybaveno akustickým a vizuálním informačním systémem,

Unido

Například že všechny vozy kmenových souprav (tedy bez posil, které mají přechodné období) musí mít uzavřené WC a zásuvky…

Leinad

Tak podej trestní oznámení, jestli ministerstvo dopravy platí co nedostává, a nekontroluje to.
(Hlavně pokud nevadí, že by výsledkem byly i kontroly u ČD)

Unido

Proč by měl někdo podávat TO? Nemělo by samotné MD kontrolovat všechny nasmlouvané dopravce? Zajímavé, že zejména některé brutto kraje to bez problémů dělají.

Leinad

TO na ministerstvo dopravy, že se chová nehospodárně, když platí co nedostává.

Jimbo Jones

Od toho je smluvní pokuta, nikoli návrat ČD.

medical_examiner

To ne. Od toho budou Státní dráhy…

Jan

Přesně, ale to si „modrý hlavy“ nikdy nepřipustí…

a8n

Fakt ještě ty vakuáče nemají? Minimálně jeden jezdil už před pár měsíci a teď když mají půlku souprav odstavených by to mohlo jít rychle.

Lukas

hola, hola, kovošrot volá……

Jan

Je myšlena velká část flotily ČD…? 😀

medical_examiner

Takových 170 ks béček by postrádat mohli…

Gwann

jedno chci do sbírky. ale nějaké co není moc jete a ještě v kozence. prosím pribalit ještě vůz A149 a nějaké WR a Ds.

Zdrasa

Gratuluju ČD k další ztrátě. Předpokládám, že ani tentokrát jim nedojde, že dělají něco špatně. Teď už na to nefunguje ani ta konspirace o přenechávání neelektrifikovaných linek, prostě půjde čistě o neschopnost. Mrzí mě to, ČD fandím, ale na Kolíňáky nasazují fakt šunty a zjevně to ani není levně. Na klimatizovaný vozy se zásuvkama se těším a přiznám se, že radši vidím českého soukromníka jak dceru DB.

Gwann

to je jasná neschopnost, obdobně jako ten motorakovy soubor na Šumavě…

a je to opět škoda…CD by mělo být „naše“ . ale ono…to je zlodějů…

Pe.tr

Pravdu díš . Nicméně ČD s tím aparátem okolo nemůže v této cenové hladině nikdy být konkurenceschopnou firmou . Ještě na podzim jsem si naivně myslel , že reálně uhájí 50% linek ale takto nikdy . A hlavně i za ČD nabídnutou cenu bych se jako daňový poplatník obával doplatku na provoz

kosmik68

Kolik lidí na ČD je na tom zainteresováno 2-3? jeden to spočítá , druhý upraví a třetí předloží. Jména si dosaďte.

Nikola

V politice panuje příměr u jisté strany (ČSSD). Ta po každých prohraných volbách mluví o tom, jak je potřeba provést rozbor neúspěchu a ten je udělán tak precizně, že prohrávají další a další volby….

medical_examiner

Je velmi pravděpodobné, že se do sněmovny vůbec nedostanou…

Gwann

ano, a zcela po zásluze. strana co si sama vyhodila ti lepší z „vůdců“ a poslouchá doteď svého hrobare bimba, si nic jiného nezaslouží.

příští volby pak prosím echt bolševiky ven ze sněmovny.

Viťa

Vítej v Kolíně!

Drtivá, LeoExpress, RegioJet, CD – už čtyři dopravci….

Švarc

Ještě Arriva na lince do Rumburku.

havel

To je jaksi jinde ,,,

Jimbo Jones

To měla být ta automatická oprava „Drtivá“, že? :-))))

František Plášek

A?

medical_examiner

A nic. Úplně nakonec bude jediný unitární. I s jednotnými cenami a službami v celé republice…

Kamui

Bohužel soukromník bude téměř vždy levnější a flexibilnější než ČD, protože nepodléhá politickým hrám a nemusí živit spousty zbytečných lidí.

libor

proč bohužel? aspoň důvod k zamyšlení pro toho nesoukromníka 😉

Kamui

Stát by si měl ujasnit co vlastně chce. Buď chce osobní dopravu privatizovat, a ČD nechat postupně zaniknout jako v UK byly rozpuštěny státní British Railways, nebo chce ČD zachovat, ale pak by se mělo něco změnit, třeba předělat právnicky ČD na styl Budvaru. V současnosti stát ČD akorát macešsky dusí.

Pe.tr

ČD se dusí samo byť za vydatného přispění neschopů . Budvar je v silně konkurenčním prostředí a prosperuje . Předělání na s.p. asi už nejde , proto jsou a.s. aby byli konkurenční. Ale ne při (odhaduji ) 30 % přezaměstnanosti lidí

Dominik

A.s. z toho udělali kvůli oddlužení, ale evidentně to moc nepomohlo, když situace je jaká je.

Kamui

ČD jsou také v silně konkurenčním prostředí. Budvar pokud vím nemusí dělat VŘ kvůli každé kravině a třeba ani nemusí zveřejňovat smlouvy, aby nedával výhodu konkurenci. Stejně tak nevím o tom, že s každou novou vládou by v Budvaru bylo vyhozeno celé vedení a dosazeno nové.

Pe.tr

Až bude ČD v opravdovém konkurenčním prostředí bez protekce a dohozených tras a povedou to jako doposud bez nějaké sebereflexe tak na ně budeme už jenom vzpomínat v Lužné a brečet při průjezdu Třebobou . Pro zachování ČD ten spolek rozpustit a nechat jen přímé účastníky provozu s minimem THP a 90% tužek vyházet .

Iva D.

Ty budeš taková ta dobrá provozní guma. Takže vyházej THP a pak si jako provozák zažádej a domluv smlouvy, vyřeš účetnictví, přijď ráno, udělej papírově všechny revize, prohlídky, schvalovačky, jízdní řády, naplánujte si oběhy, kdo to pojede, udělej objednávky a smlouvy na všechny věci k mašinám, naftu, ND, apod, domluv si se SŽ technologii, zpracuj výluky, zadej vše do systému, a pak si tedy ještě projeď všechny smlouvy a papíry o provozu na vlečce a možná pak můžeš vyjet…No a pak budeme pokračovat…

Pe.tr

A na to je v depu 65 lidí ve výkonu a dvěstědvacet po kanclích a skladech . Takto to nikdy nevyjde

Iva.D

Ukaž mi depo, kde je to co píšeš. 65 / 220. Ukaž mi depo, kde je 65/22. Není, protože jsi takový typický člověk z provozu, který umí nadávat na fírcimře a maximálně mačkat páčky na lokomotivě, třeba i samozřejmě dobře, to všechna čest. Ale to bohužel k fungování firmy nestačí. Ale protože meleš nesmysly, tak ti i tykám.
A pro ty jeho nohsledy. Půlku toho papírování, revizí a účtařiny si nevymyslely ČD, ale bohužel zákonodárci, pak je železnice drahá. A to že se na spousty věcí u soukromníků kašle, je věc další.

PetrB

Právní forma Budvaru je Národní podnik a ne akciovka

MartinS.

To není o právní formě. Budvar už by byl dávno a.s., ale nemůže, protože Budvar n.p. vlastní ochranné známky a kdyby se změnila právní forma, mohlo by to vyvolat řadu známkoprávních sporů. Anheuser-Busch InBev by stále chtěl ochranné známky Budweiser pro celý svět.

Dušan

Já bych z ČD nedělal úplné myšlenkové impotenty..pan Bednárik moc dobře ví, o jaké konkrétní linky mají zájem a co je pro totální provar – blbé je to, že to nemohou nikdy říct narozdíl od soukromníka na „plná ústa“ – jedinou jejich strategií jak se „linkově optimalizovat“ je nenápadně „čestně prohrát“ v soutěži – to je celé.
Doporučuju všem sledovat komenty minimálně současného ředitele na twitteru i jinde – nemá problém říct , že vozit jednu babičku 2 km ze zastávky A do zastávky B pro ně není to správné rito a o tom to celé je…

Kubrt

Podle dosavadních plateb musela být R23 zlatý důl. Ale samozřejmě pokud by se ČD dostaly v nové smlouvě pod náklady, je v pořádku že to pustily.

noerf

Pokud kraj platí veškeré náklady, tak dopravce nemusí zajímat jestli jede ve vlaku babička, 50 lidí nebo jede úplně prázdný, protože kraj platí pevnou cenu.

Leinad

Některé kraje mají netto smlouvy. Sranda je to v PIDu, kde většina lidí jede na tramvajenku ze které se vypočítávají provize, narozdíl od JMK odborářům platí režimka.

Leinad

Jestli tu linku nechtějí, proč se tím zdržují a hlásí se do výběrek? Člověkohodiny dělající nabídky něco stojí.

Gwann

musí se tam plýtvat až krást ve velkém. tohle už není o platech lidí v kancelářích. musí mít uzavřené nesmyslné externí smlouvy na dodávky všeho možného.

Kamui

Však ano. Jančura může zvednout telefon a zavolat do fabriky, ať mu pošlou paletu hajzlpapíru. ČD musí udělat výběrové řízení, což stojí lidi i čas. Pak předražené nákupy, já u ČD pracuji a vidím to. ČD tady za absurdní ceny nakupují běžné součástky, které jsme s kolegy přitom našli v on-line železářství za desetinu ceny.

Gwann

no, takže to není o VR. ale o neschopnosti nakoupit. vr by mělo cenu nákupu snižovat, ne zvyšovat.

pokud to cenu zvyšuje, pak to je nejspíš úmysl. jenže bohužel NKU tuším tenhle chliv hlídat nesmí a tak se tam krmí zjevně spousta zlodějů a obr-zlodeju.

přitom na nákup kila šroubů nikdo nemusí žádné VR pořádat. to jen management odůvodňuje…proč musi nakupovat centrálně. a tudíž si zajistí ten někdo příslušnou provizi.

Pe.tr

Mohou udělat generální centrální dodávku na x let za podmínek , co si nadiktují . Jenže to už by neteklo ale jenom kapalo . A nedej bůh to dělat jak se má.

Gwann

centralizace je obvykle centralizaci provizi

Lektor

VR cenu zvyšuje ať chcete nebo ne. Můžete si to klidně vyzkoušet sám pokud oslovíte pouze svého dobrého ověřeného známého nebo oslovíte několik neznámých tak aby mezi sebou o tom věděli. Ten solidní známý bude určitě levnější a když ne tak můžete hledat jiného ale určitě ne VR.
Nebo si myslíte že RJ nakupuje všechno dráž než ČD? Určitě ne. RJ má se svými dodavateli vztah na úrovni spokojený zákazník- spokojený dodavatel. Kdežto ČD jsou pro něho jen náhodný kupující. No a když mu prodám draze nebo nekvalitní… No a příště se přihlásim zase, vyloučit mě prakticky nemůžou.

Gwann

tak když chci mít dobrou cenu…tak oslovim známého i pár vocasu. ale nesmím od známého chtit vše..buď bude slušná cena nebo něco jiného, oboje se optimalizuje těžko.

ano, vyberko je vždy opruz. ale kdyz se chce, jde to.

Kubrt

Tak to asi soutěžej blbě, když jim to ve výsledku vyjde dráž.

Gwann

to už není neschopnost ale úmysl.

a8n

Naopak, pokud se musí tím výběrkem na straně dodavatele někdo netriviální dobu zabývat, logicky to patřičně zohlední v ceně.

Gwann

PS: máte samozřejmě pravdu, že pořádání VR je hrůza. ale náklady na to se v tom kolosu musí nutné rozpustit. gros problémů jsou předražené nákupy…a pokud něco stojí desetinásobek, pak víc člověk nepotřebuje vědět…zloději prisati na státní podnik, kteří se nepustí, dokud ho nevyzdimou

Brumla

No vidíš a všichni to vidí a vědí a nic se neděje, nový generální ředitel už nějak zmizel. A propouštět budou akorát dole.

Lektor

Ztrátou linek se snižuje pouze potřeba strojvedoucích a dalších provozních zaměstnanců ale režie ( účetní, a podobní zůstávají potřeba stejně)

noerf

Jde to, stačí specifikovat podmínky, poslat poptávku několika potencionálním dodavatelům, vytvořit rámcové smlouvy. Proč má Regiojet i ČD Cargo smlouvu na nové traxxy i opci na desítky dalších kusů a proč si ČD lokomotivy dlouhodobě půjčuje?

noerf

Kdo zajišťuje servis ve vlacích, jídelní vozy, úklid vagónů u ČD a u Regiojetu? Kolik zaměstnává ČD odborářů na plný nebo částečný úvazek?

Gwann

na ty odboráře to hazite zcela zbytečné, ti nestojí na jedné lince 20 mio/rok…to sorry jako servis ve vlacích pomocí JLV se rozhodne netýká soutezene linky, a pokud to rozpocitavaji na všechny linky, tak to je na vyhazov toho dobraka, co tohle počítání zavedl. úklid…neumím posoudit. za kolik to dělá RJ už vubec nevim, ano, nemá prisate JLV ani odbory, ale neřekl bych, že by měl šanci nakupovat pod trhem. jiná věc jsou průvodci, tam určitě ušetří. ale do konktraktu CD by se musel podívat nějaký forenzní audit. a kontrolovat největší smlouvy, dělat na ně ověřovací VR u konkurence, kontroloval… Číst vice »

noerf

Tím chci říct, že si ČD musí uvědomit, kde ji tečou náklady. Odboráři kdysi pomohly zvýšit mzdy na železnici, ale dnes jsou pro ČD ekonomickou zátěží. Stejně jako si ČD potřebuje spočítat, zda-li jídelní vozy se servisem nejsou přežitek či koncept těchto vozů uchopit jinak, aby za provoz těchto vozů neplatily desítky milionů ročně JLV.

Jaaa

„Odboráři kdysi pomohly zvýšit mzdy na železnici, ale dnes jsou pro ČD ekonomickou zátěží.“

Není to spíš tak, že spokojený zaměstnanec zvyšuje kvalitu služby? U stewardů RJ jsem nikdy zápal pro věc neviděl.

Gwann

tak traduje se, že jezdit jako steward u SA/RJ je fakt ryto jak swin…(ironie)

Gwann

jenže JLV, coz je dotovaný kšeft, se snad rozpocitavaji na jiné linky. a taky pry hodně slouží pro vyrovnavku výkonu v mezinárodním provozu, pry je za to moc bodů.. 😉

Krusky-Stredohori

Které zbytečné lidi? Co se týče administrativy tak tam to už dost prořídlo.

Marty

A že by se jich ještě našlo

Pe.tr

Asi hodně málo. 50% pryč klidně loterií a neproděláš –

Lada

No jasně, a proto se každý druhý úspěšný startup a malá firma dřív nebo později stane obětí konsolidace a výhody jsou vysvětlovány tím, že každá jednotlivá malá firmička nemusí živit spousty zbytečných lidí, ale udělá se to centrálně :d

SaulGoodman

Ale konsolidace pod velkou společnost s kvalitním managementem, ne pod státní moloch, v kterém sedí lidi, co v soukromém sektoru nikdo nechce (čest výjimkám).

Gwann

zloději, co zatěžují firmy nesmyslnými náklady, najdete zhusta i v soukromém sektoru. je to jeden z častých důvodů krachu.

Lektor

V opravdu tržním hospodářství nemá malá firma proti velké prakticky šanci. Právě proto je většinou trh prošpikován různými pobídkami malých a restrikcemi velkých.

Tom

Tak ono se to nezdá, ale ta linka tolik vozů nesežere. O to víc jsem zvědavý, kolik chce RJ výhledově do souprav řadit patrových vozů, protože jako náhradu současného AB + Bdtee + B + BDs budou bohatě stačit 2 patra + jedna klasika na soupravu a ještě v tom budou místa navíc…

Každopádně pokud by tam RJ nasadil aspoň nějaké ojetiny z 90′, tak je to pro tu linku určitě posun. Na ty AB už se tam nedalo koukat, byl to hnus. A Peršani a Bdtee navíc se jistě u ČD neztratěj…

Avlaky

3vozy 1. Třídy a 6 třídy druhé

Jan

Tuhle linku mám rád, vždy volné kupé v Béčku a zajímavé výhledy. Inu, poslední rok si užít koukání z otevřeného okýnka a dostatek soukromí, pak bye bye oldshool cestování, které šoutouši milují.

Cestujici

Patrovy vuz v soupravě? Kdyby radši pořídili nové jednotky, než takový cirkus.

Kubrt

Takhle to bude levnější.. Souhlas, jednotka by byla lepší i kvůli obratům a zajíždění na hlavní nádraží v Ústí. Ale objednavatel se spokojí s klasikou.

ABC

nebyly k tomuhle i řídící vozy?

a8n

Myslíte DABpbzfa 762.0?

Kubrt

V Mukranu nějaký budou, ale zase si nepokecaj s peršingem (tedy předpokládám, že RJ to kalkuloval na peršany).

watslaw

A nemá tam v době kontraktu proběhnout konverze na střídavinu?

Kubrt

Podle malůvek z odboru strategie SŽ možná ano, ale reálně? Nevím, dějou se k tomu nějaké kroky?

a8n

A bylo snad někde řečeno, že druhý pokus o esizaci nebude?

František Plášek

Na R23 nejezdí řídící vozy z
už od minulého GVD. ČD jich nemá dostatek, v ústeckém kraji se od minulého GVD přesunuly na Sp vlaky směr Litvínov (Chomutov).

Pezos

Stačilo by od DB odkoupit i něco s „f“ v názvu, ale to taky nejspíš objednavatel nechtěl.

T478.5

A to je právě přesně ten problém, opět. Že místo aby objednatel chtěl moderní vratné dynamické nízkopodlažní soupravy, tak se spokojí opět s ojetinami… a teď to říkám zcela bez ohledu na dopravce.

Pražák

Když na něco nemám a v dohledné době ani mít nebudu, tam se musím spokojit s tím co si dovolit mohu.

Jaaa

Nesmysl. Výše se píše o tom, že nové vlaky by stály jen pár šlupek navíc. Tohle je jenom šrot á la Rumunsko. Darebáci.

PvvS

Když objednatel zaplatí, tak bude všechno.. Ale soupravy by byly za zcela jiný peníze..

Jaaa

Nebyly.

Robert Šalda

Tak to bude něco jako ALEXí cirkus z Mnichova do Hofu…

Swariner
Gwann

další skvělý výkon managementu Českých drah…5***

inu, pravý účel existence ČD – krmení kamarádů – se vyjevuje stál více.
škoda.
je mi z toho smutno, hodně.

Hynek

A jéje, jestli půjde o takové „zvýšení“ kvality služeb jako na R8, tak to už by bylo levnější tu linku zrušit úplně.

Juraj

A v čom sa teda R8 zhoršila?
Predtým tam mal klimu a zásuvky maximálne Aee145, k tomu žiadna wi-fi a žiadny občerstvenie. To zlepšenie možno nebolo dramatické, ale stále nejaké je.

Radek

Klimatizaci a zásuvky, v posledním roce i wifi, mělo navíc i Bbdgmee236. Občerstvení službou ČD minibar i dispozici bylo také.

Unido

Občerstvení bylo, wifi i zásuvky byly i ve dvojce, byť ne všude. A taky se daly koupit otevřené jízdenky bez vazby na vlak podstatné levněji než dnes. Dnes pouze v ceně plné SJT. Předtím i bez IN se prodávaly běžně Flexi zvýhodněné. V okolí mám víc lidí co nově jezdí spolu autem. To o něčem taky vypovídá.

vjkm

To by chtělo nějaké porovnání počtu cestujících, jaký je tedy efekt snížení ceny za vlak.

Liběšičák

Tak to nám z Kolína do Ústí hrozit nebude. Tady máme integrované výhodné tarify, takže se nemusíte bát, že by lidé prchali do aut, když nejnižší cena zůstane stejná. A nebo už v těch autech jsou – ale určitě ne kvůli absenci jízdenek od ČD 😀 Ty asi chybí jen Vám 🙂

svojsin

Já použil ČD a pak i Regiojet na Ostrava/Přerov – Brno vícekrát a nevím, proč by byl žlutovlak horší….?

Lemmy

Neplatí tam co, Jasánek? No režijka přece!

medical_examiner

To já takhle 2x zkusil RJ…brrrr!!!

Ic540

Tak mě nejvíc potěší, že pravděpodobně bude zastavovat v Kolíně…
Tedy doufám. A tipuji že obě větve jak na Ostravu tak i na Brno…
No k ucelené sestavě mu chybí už jen linka přes Vysočinu…

Big Fat Fabulous Woman

O tom dost pochybuju, jelikož v rychlících a osobácích ČD platí PID (Kolín-Praha), čemuž se cenově dost těžko konkuruje.

jouda

Zvýšení cen tarifu PID je už ale na cestě.

Ic540

Obávám se že jste mě nepochopil. Mě nejde o to aby někdo jezdil Praha Kolín.
Ale Kolín a možnosti přestupu tam pro zbytek republiky z/do směru Ústí…
Nic a nic míň…

Liběšičák

Ano, to by bylo perfektní a já myslím, že Regiojet není hloupý a že nám v Kolíně přestup na svoje vlaky umožní a služeb konkurence nebude nutné využít.

Petr

Ještě RJ na Hradec a přibrzdit v Havl Brodu

Liběšičák

HB souhlas

Kar

Proč sakra stát zadává práci někomu jinému, když má na to firmu, kterou de facto vlastní, takže peníze, které jí zaplatí, skončí oklikou zase u něj?! Je to furt dokola.

Kubrt

Moment moment, ČD jsou obchodní společnost jako každá jiná, takže jakýpak vlastní nevlastní.
Když mu tu službu někdo dodá levněji, proč by jí kupoval u ČD?

Kar

MD je jejím100% majitelem. Proč by si tedy objednávalo službu u někoho jiného, když na to vlastní firmu, takže se k ní peníze v podstatě vrátí?
Nedávejte mi mínusy, ale napište, v čem se mýlím nebo proč se mnou nesouhlasíte.

Kar

Nebo jinak, představte si, že vydáváte noviny a zároveň jste 100% majitelem tiskárny. Budete hledat, jestli vám ty noviny náhodou jiná tiskárna nevytiskne levněji? Asi ne.

Kubrt

Když budu majitel tiskárny a přitom mi ten tisk někdo udělá levněji, tak tu tiskárnu zavřu, neboť nemá smysl v ní topit prachy pro nic.

666

Asi bych hlavně přemýšlel, co je s mojí tiskárnou špatně, když někdo dodá stejnou službu levněji….

Jinak tohle je uvažování podnikatelských pohrobků 90. let.

Vašek

Samozřejmě, že ano. Udělal by to každý, kdo nemá v hlavě piliny.

watslaw

Budu hledat, protože když moje tiskárna bude dražší, než ta cizí, bude dražší i v zakázkách jiných zadavatelů. A vydávání novin není tak zisková záležitost, abych si z toho mohl platit ztrátovou tiskárnu (když už, tak se to dělá obráceně, že kdo má ziskovou firmu, tak si k tomu platí ztrátové noviny, např. i kvůli propagaci)

Kar

Nojo, ale ta moje tiskárna je dražší ne proto, že primárně větší náklady, ale proto, abych z ní měl větší zisk (takže když jí platím za tisk novin, o ten rozdíl nepřijdu).
No a třeba taky provozuje muzeum tiskařských lisů, jako ČD, to taky něco stojí…

Kubrt

Ve chvíli, kdy své tiskárně budeš platit za tisk víc, aby měla větší zisk, tak se jaksi žádný zisk nekoná – to co vyděláš na tiskárně, proděláš na novinách.
Muzeum tiskařských lisů je tvoje vlastní bohulibá činnost, zákazníky však nezajímá.

666

Nojo, ale ta moje tiskárna je dražší ne proto, že primárně větší náklady, ale proto, abych z ní měl větší zisk – tak to prostě nemůžete porovnávat nebo můžete a vycházejí vám blbosti.

Pokud provozujete muzeum tiskařkých lisů, tak časem zkrachujete.

Jirka

Tím pádem nás vedete za nos a udáváte špatné údaje. My se bavíme o ceně za tisk a nikoho nezajímá váš zisk.
Pokud bude cena za tisk bez zisku levnější než konkurence, tak je fajn si to tisknout u sebe, ale pokud to bude opačně s výrazným rozdílem tak je přeci lepší to klidně točit u někoho jiného, protože potom z toho budete mít ten zisk větší (ušetříte na nákladech).

watslaw

A kde že je tedy ten zisk z ČD? Za to těch větších nákladů by se pár našlo (a nejde ani tak o náklady na personál, mzdy jsou +- podobné). Ale možná je tiskárna dražší i proto, že bývalý ředitel tiskárny koupil předražený poruchový tiskařský stroj od strojírny, jejíž je spolumajitelem, a pak mu ještě poloviny ceny navíc zaplatil v arbitráži. To je situace jistě složitá, ale zde je asi nutné (pokud se nepodaří poruchový stroj trvale opravit) ho vyměnit za spolehlivý (aby provozní náklady do budoucna byly konkurenceschopné), dosavadní náklady na předražený stroj odepsat a vymáhat na tom bývalém… Číst vice »

bkv

Tak tady musel být zisk jako kráva, když byly schopní zlevnit o 18 mil. a pořád jsou ziskoví. Jen ten zisk neskončil u státu, ale rozplynul se v akciové společnosti…

medical_examiner

určitě u nějaké odborářské pijavice…

Gwann

nebudete. jen budete přemýšlet, jak to že tisknete tak draze. a pokud vám to management úspěšně neosvetli, tak poletí jak raketa.

Kubrt

Už jsem to napsal – pokud mi tu službu někdo dodá levněji, nemá smysl jí objednávat u ČD. Žádné peníze se nevrátí – nebo snad ČD a.s. produkují nějaké dividendy?

noerf

Protože je to u jiného dopravce levnější. A MD se musí řídit cenou a od roku 2023 vypisovat výběrové řízení na všechny objednáváné spoje.
To že ČD ve většině výběrových a poptávkových řízení neuspějí, pokud mají konkurenci je otázka na vedení, aby dokázalo snížit náklady, tak aby ČD byli konkurenceschopné.
Mimochodem pokud objednatelé (MD a kraje) objednávají skrz přímé zadání, tak prioritně se jedná o zakázku pro ČD, pokud do toho jiný dopravce nehodí vidle.

Lech Malý

Tak dobře, MD je jako taťka, který sedí na penězích. Je něco špatně na tom, když nechá pro oběd poslat, protože mamka (ČD) moc neumí vařit, a její pokusy o jídlo jsou drahé a nedobré? Maminka pracuje v konzervárně nebo jiném podniku zabývajícím se zpracováním potravin.

Lech Malý

Pššt, obchodní společnost jako každá jiná jsou, když něco prodávají, třeba nádraží. Toto je něco úplně jiného, a je potřeba hájit národní zájmy!

Kamui

Plnohodnotnou obchodní společností budou, až nebudou mít svázané ruce zákonem o veřejných zakázkách, kdy výběrové řízení se musí dělat i na hajzlpapír, a s každou novou vládou nebude dosazeno nové vedení.

Kubrt

Řešení je prosté – privatizace.

Gwann

jenže tady v tomhle bordelu rizenem jedním z největších polistopadových lumpu…je už k privatizaci vhodné úplně vše…protože že státních struktur snad už fungují akorát hasiči a část zdravotnictví.

a to není tudíž použitelné řešení.

bohuzel by bylo třeba prerozdat v tomto selhavajicim state znovu karty…

Pražák

Vše privatizovat nelze, ale doprava není ten případ.

Gwann

u dopravy vzhledem k převažující části výnosů ze státní objednávky není privatizace taky uplne vhodná. proč asi mají velká města své dopravní podniky, že…a to všude v Evropě?protože to celkem dává smysl..

medical_examiner

Nebo taky ne…v tom obvyklém smyslu…

watslaw

Pokládáte tu otázku špatně. Máte se ptát, proč ty vlastní ČD nebyly schopny podat výhodnější nabídku, než ten Regiojet (a samozřejmě tomu přizpůsobit náklady, aby to pro ně nebylo ztrátové). Z hlediska toho zadavatele je to rozhodnutí celkem logické.

dantex

Protože občani si platí MD proto, aby jim obstaralo přepravu co nejvýhodněji a ne proto, aby jejich peníze utrácelo na platy Franty a Lojzy v ČD, když se RJ bez toho Franty a Lojzy obejde. Občanovi tak zbyde více peněz na jiné přepravy.

bkv

Protože se poté zjistí, že ČD nemusí jezdit za 100 mil. Kč, ale že jim stačí 80 aby byly ziskové a hned máš úsporu 20 mil. A třeba by to bylo stejně i u té tvé hypotetické tiskárny…

Pavel Vavříček

A co tam má jezdit za lokomotivy? Budou tam jezdit Peršani, Vectrony nebo Traxxy?

Avlaky

Peršani

Gwann

čili..ty stejne loko co tam jezdí teď…
pár o trochu lepších vagónu by někde dráhy mohly také vyskrabnout.
fakt bych chtěl vidět ty kalkulace proč to RJ vychází a CD ne. na čem RJ ušetří. protože třeba úroky platí daleko větší.

Kubrt

Můžeme tomu říkat třeba režie společnosti.

Gwann

ale i ta by neměla být hausnumero ale z něčeho spočítana…

v rozumné firmě po každém podobně debaklu se snaží najít, proč jsou o tolik dražší. a něco s tím dělat. nebo to můžou zavřít.

Kubrt

Spočítanou režii jistě mají. Přece jen časy, kdy se jezdilo z Plzně do Mostu za 23 Kč/km, jen aby se jezdilo, už jsou pryč.
Druhý odstavec – snad to platí i u ČD a přinese to nějaké úspěchy v budoucnu.

a8n

Očekával bych, že v první fázi nabízeli rekonstrukce a v druhé pantery. S takovou se to prodraží rychle.

55p

bobiny 😀

SaulGoodman

Vectrony postupně nemají jezdit nikde, RJ je chce nahradit Traxxama. Předpokládám, že persingy bude chtít na vnitrostátní linky a Traxxy na mezinárodní, ale nemám vůbec přehled o jejich počtech a potřebě.

Kubrt

Na diskutované rychlíky je turnusová potřeba tři lokomotivy, peršanů má RJ 9.

Marek

Vectrony jdou na státní postrk Kutná Hor/-Brno-Maloměřice

Hodně štěstí

To je úspora.

Jiří 3

Když mluví o Nízkopodlažních vozech, dojde ke snížení těch vozidel ze 780 na 550 mm.

Pezos

Tyhle řady mají „Tiefeinstieg“, to je 550 mm.

Pezos

Informace o nasazených vozidlech zmizela, tak nic.

LiborV

Jaké řady?

a8n

Zmíněné .2 a .4 mají dveře v dolní části, ne nad podvozky.