České dráhy: Německá vlaková četa nepřevzala soupravy, které byly v pořádku

Vlak EC Berliner. Foto České dráhyVlak EC Berliner. Foto České dráhy

ČD vysílají do Děčína technika, který na místě posoudí případné sporné případy a rozhodne, zda může příslušný vůz pokračovat v cestě.

187 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
omar

Tak jestli byly ty vozy v pořádku, pak ČD musí (jako řádný hospodář) podat žalobu k soudu o náhradu způsobené škody. Jsem zvědavý, zda to ČD udělají a kdy.

Martin

Která souprava CD je v pořádku?? 😂 Vlak, který by byl úplně v pořádku jsem neviděl za celý život…a to jezdím s národním dopravcem každý den….

Martin

Sorry, vlastně viděl, před dvěma měsíci historické TGV a semtam nějaký retro parní vlak…ty bývají v pořádku…

Jarda

banda německejch čuraků, co prostě odmitaji cokoliv českeho, už se nasral i ministr a že to bude řešit co si to skopčaci dovolujou.

Vtvt

Ukažte mi železničního dopravce, který spolupracuje s DB intenzivněji než ČD.

A spolupráce se prohlubuje – naposled letos na jaře:
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-prodlouzi-spoj-z-prahy-do-hamburku-az-na-danske-hranice-110196/

Karl vB.

Teď, když jste si tak „lidově“ ulevil, cítíte se už lépe?

Jaroslav Cempírek

A pak že dárce mozku nemůže přežít.

Vtvt

Co myslíte, že udělá ČD s nevyužitými ComfortJety, pokud ČD přijde o linku do Hamburku/Flensburgu? Na Ex5 hypoteticky končící v Děčíně je potřeba 3 páry vlaků, z nynějších 6 EC přes Děčín by se tedy uvolnily vagony ze tří párů vlaků. Předpokládám, že uvolněné vagony by šly na Metropolitany resp. na linku do Gdyně. O těch 20x 9 ComfortJetů by asi leda měly zájem v ÖBB, k alternaci se současnými 67 Railjety a 8 Railjety nové generace (9-ti vagonové). Uplatnění by ComfortJety asi našly leda na linkách do Itálie a do Polska. Nepředpokládám, že by ÖBB navýšila počet denních spojů… Číst vice »

Jakub Jan

Právě jedu EC 170 a tlakový ráz při průjezdu tunelem za Nelahozevsí vyrazil část okna ve voze 1. třídy (vyklápecí část), která vletěla dovnitř vozu a spadla cestujícímu na hlavu… Nic se mu nestalo, ale uvidíme, zda si vlak DB převezmou….

Zapa

No evidentně to problém nebyl. Další odstavení je

Zapa

… možné v DD.

Pája

Nebylo by Prosím možné foto a odkaz na něj?

vtvt

K úvahám, že linku do Berlína/Hamburgu/Flensburgu by provozovali ČD sami… Je dost výjimečné, že 6x párů vlaků ČD s krátkým úsekem v tuzemsku (Praha-Děčín) zajíždí do Berlína/Hamburgu/Flensburgu. Málokterého dopravce si DB pouští do hloubi Německa. Vlaky polského PKP IC zajíždí pouze do Berlína = 7 párů vlaků. Vlaky maďarského MÁV do Německa nejezdí s výjimkou EC172/173 Hungaria a nočního EN 462/463 Kálmán Imre Vlaky slovenského ŽSSK do Německa nejezdí Z holandského Amsterdamu do Německa jezdí ICE anebo dálkové vlaky složené pouze z vagonů DB. https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=148&nazev=&rok=2021 Opačným příkladem je rakouské ÖBB, které do Německa jezdí s 20x páry Railjetů/Railjet Expresů a… Číst vice »

vbb

Máte v tom chaos. To, že je vlak sestavený z cizích vozů neznamená, že je to vlak jiného dopravce.
Takže Praha – Schöna GR je to vlak ČD, i když veze vagony maďarské, české, německé nebo třeba tatarské. V bodě Schöna GR se ten samý vlak najednou stane vlakem DB a tak pokračuje přes Drážďany do Berlína či Hamburku.
Kdyby to jezdil Jančura, tak by to byl v celé trase vlak RJ nebo by se v Schöně stal vlakem jánevím RJ-Deutschland (stejně jako se letos z nějakého papírového důvodu v bodě Čadca GR stává vlak RJ vlakem CityRail)

vtvt

A jaký jiný dopravce na dálkových linkách v Německu jezdí krom DB, Flixtrainu a Thalys?

Jaké úsilí/investice by ČD musely vynaložit, aby zvládli provozovat dálkovou linku do Hamburgu/Flensburgu ve své režii, svým jménem, na své riziko?

Pinďa

Alex je zpatky, uz nepouzivas zdrobneliny jako vagonky, lokotky apod?

MHD

Jak jsi poznal, že je to Alex? Bez zdrobnělinek s identifikací nechytám…

Apollo17

Protože je dobrý ve vyhledávání různých článků na internetu, ale vůbec nechápe souvislosti.

MHD

Dík. Už si vzpomínám. A taky násilné převádění řeči na témata, které měl právě načtená.
A už ho v tom trochu poznávám. Tentokrát lpí na výrazu Hamburg/Flensburg. Nechybi v žádném příspěvku. Takže sedí i ten Aspergr.

Vtvt

Z 6 EC/RJ jedou do Berlína 3 vlaky (nepočítám EC Hungaria MÁV). Na poměry DB Fernverkehr dojet do Berlína není nic mimořádného.

Ale co je mimořádné je, že další 3 EC vlaky jedou do:
-Hamburgu
-Kielu
-Flensburgu.

Proto zmiňuji Hamburg/Flensburg, což je výjimečná linka na poměry subdodavatelů DB Fernverkehr

Karl vB.

To byl legendární AXEL (nikoliv Alex).

MHD

Pardon. Ale víme o kom je řeč…

Karl vB.

Ja, klar – šiši-hůů…

Pája

Autobusky bylo taky kouzelné slovíčko 😀

MHD

Co teprve kokotky a šulínky.
Ehm pardon, lokotky a šalinky.

A. Mikulka

Zjevně si pletete vlastníka/držitele/zařaditele vozů/jednotek s dopravcem.

Co pak

Stejně tak, jak dávno Německá strana zná české železniční předpisy, normy a interní předpisy dopravců, obráceně ty jejich znají u ČD. Ty problémy nejsou čerstvou záležitostí, není to boj, trvají již pár let, i proto už jezdil technik v těch vlacích loni a snad i předloni.
V těch předpisech jsou značné rozdíly, zrovna i v těch pravomocech, a raději tedy při pochybnostech nepojedu dál, než udělat i jen hypotetickou hromadu.
Možná je to jen pokus, volání po tom, už s tím kruci něco udelejte ….

Co pak

No myslím si, že je to dobře, alespoň i technik uvidí, že závady na klimatizaci v Děčíně jsou a když se elektronika vychladí, pak se znovu podaří spustit. I to je důvod, proč vlastně za nekolikerym odstavení byl v jádru jeden a tentýž vůz. V Děčíně nejde…. souprava stojí, pak přetah do Prahy a ejhle ono to jde…znovu nasadit na vlak, dojede do Děčína a opět nefunguje . K tomu naklonění pokud v Děčíně byl ten divný náklon, díky regulaci tlaku do pneumatického vypružení, klidně se mohl jízdou zpět regulátor srovnat a na technické prohlídce vůz mohl být opět rovně.… Číst vice »

vbb

Odkdy mají vozy Bmz (a odvozené) pneumatické vypružení?

Tuzemák

Souhlas. ČDd asi moc rádi spoléhají na mezní stav, že vyhovuje. Tady se BD není moc co divit, zvlášť když se ty závady na té lince opakují. To si hergot nemůžou po prvních problémech dát pozor a nepřistavovat šrot na hraně? Zrovna pochybuji, že výrobce toleruje takový náklon skříně. Nebo že je ok přistavit vůz s věčně se kazící klimou, nebo s vybržděnou ploškou na soukolích. Jako jo občas se pokazí protismyk, selže měch s regulací. Tady je ale těch náhod už nějak moc. A když si vzpomenu co měli za odvahu pastit třeba na R11 za šrot, řeknu že… Číst vice »

FP1

60% je mezní stav? Kdyby to bylo na 90% maximální dovolené hodnoty, tak neřeknu, ale 60% bych řekl, že je ještě v pohodě.

Tuzemák

Počkat, to sám výrobce toleruje náklon skříně někam k 10-15cm? Huu 😮 OK, neznám dokumentaci vozu, jestli to výrobce toleruje, ale zas je to stav kdy se čeká na průser. Jestli ostani vozy sedí +/- v rovině, jen ten jeden opticky výrazně vybočuje, je to asi už znamení, že se s pružinami/měchy asi už něco děje-únava materiálu. A je minimálně čas začít pomalu řešit vývaz podvozku. To by si ty ojetiny zasloužily asi postupně všechny. Napadá mě nezačne to zbytečně více namáhat jednu stranu soukolí, když se bude přenášet o nějakou tu tunu zátěže na jednu stranu víc. A zase… Číst vice »

Pája

Ono je docela rozdíl, kde to měříte. Proto existuje rozdíl výšek středů nárazníků. Samozřejmě je určena tolerance, především kvůli průjezdnému průřezu. Nerovnoměrné zatížení způsobí cestující u některých vozů třeba tím, že u velkoprostoru svítí sluníčko. Automaticky si většina sedá nejdříve na obrácenou stranu. Ideální to sice není, ale zásadní problém taky ne. Něco jiného jsou bačkůrky. Plochá místa na kolech nedělají dobře trati ani vozům. A klimatizace, tam je to v létě ve vedru jasné – vyřadit vůz v takových případech a pokračovat dál bez něj by ovšem bylo mnohem menší zlo.

Dudr.

U některých diskutujících vidím zajímavé hnutí mysli. Zatímco u ČD/SŽ jim vadí někdy striktní postup podle „foršriftu“ kdy se na cestující nebere ohled, u DB je to v naprostém pořádku a má se to tak dělat.
Vysypat lidi v Děčíně je prasárna. Obzvláště, pokud se to posléze ukáže jako neoprávněné.

Anonym ze severu

A nemohl by 1 pár Berlinerů jezdit Railjet místo klasické soupravy? Od půlky prázdnin jezdí jen párkrát týdně a obsazenost v ČR je mizivá.

vbb

Domluví se Railjet s Vectronem? Mají patřiční němečtí strojvedoucí na Railjet oprávnění?

Pinďa

Uz tam Railtjet zajizdi, tak to ocividne problem neni.

Vtvt

A je dostatečná poptávka cestujících z Grazu/Vídně do Berlína?

Railjet ČD jede v 10:30 z Grazu, ve 13:00 z Vídně, v Berlíně 22:45

Stadler KISS Deutsche Bahn (IC 94) z Vídně v 19:15, v Lipsku 4:50, v Berlíně 6:30

NightJet ÖBB z Grazu 19:30, ve Vídni v 22:00, ve Wroclavi v 5:15, v Berlíně v 10:00 (na přímé lince Krakov-Wroclaw-Berlín se uživí už jen jeden další přímý dálkový vlak EC 56 Wawel).

Anonym

Provozovat celou linku pod ČD a je to. Úvahy tu už byly, DB tu má zase Arrivu.
Jenže to by se muselo chtít.

Daniel Jablonecký

Arriva s tím vůbec nesouvisí. To motáte dohromady jablka a hrušky.

Leinad

Krátce po liberalizaci v Eunii byl zvyk, že si ex-státní firmy nekonkurovaly, skoro jako nepsaný kartel.
Arriva v ČR je jako argument proti tomu, aby se toho ČD držely a nešly proti DB.

A. Mikulka

Ony si taky konkurovat nemohly, protože neměly bezpečnostní osvědčení díl B pro sousední země. S tím začali až oškliví soukromníci.

Vtvt

Podle mého nemá ČD ekonomickou sílu a ani retailový marketing a ani lidi aby dokázal konkurovat DB na lince do Hamburgu.

A s ohledem na EC Hungaria do Hamburgu, tak ČD ani nemá dost vagonů

JirkaJJ

Za méně než měsíc mám jet tímhle vlakem a docela se děsím jestli stihnu připoj na ICE v Drážďanech. Mám tam sice skoro hodinu na přestup, ale i tak… Přijde mi docela prasárna jen tak vyhodit cestující ven bez adekvátní náhrady. I kdyby se závada potvrdila, tak nešlo by třeba dojet až do Drážďan ač třeba menši rychlostí? Navíc jestli si pamatuji tak v předchozích případech byla důvodem odstavení i nefunkční klimatizace – no to je fajn, pařit se pak na nástupišti místo toho abych se pařil ve vlaku ale k tomu dojel včas… A mohli by si DB by… Číst vice »

Augusto Pinochet

…takže by si pokračoval v jízdě v nevětratelném vagonu, kde teplota přesahuje 45 a více stupňů?…kde kdokoli může zkolabovat a vlak stejně zastaví na nebližší zastávce?…a budeš platit místo dopravce soudní výlohy?…

Y.K.

To jsem ovšem zažil i ve voze DB. Otevřená 4 nouzová okénka při 200 km/h bylo zajímavé (ale nebyl to ani takový vichr ani krávál jako v Béčku na koridoru :-).

Rypouš

To aby teď každej, kdo jede do Berlína na letiště, jel místo o 2 hodiny dřív, o 2 vlaky dřív, bo nikdy nevíš, jestli dojedeš

vtvt
M19

Jen 2 páry vlaků za den.

vtvt

Jestli RGJ zprovozní další vagony (z celkových víc než 300 vagonů), tak bych i docela věřil, že RGJ vyjede. Otázkou jak se na to bude tvářit DB, od kterých RGJ kupuje staré vagony.

Protože nynější nespolupráce DB a ČD jim pošramotila pověst.

M19

Komu? RGJ chce jezdit 2 páry vlaků na své riziko. O čem to vůbec píšete?

Daniel Jablonecký

Vždyť to by bylo jedině dobře.

Daniel Jablonecký

To mě baví, jak se tady mínusuje. Šotoušci se můžou z konkurence po… kakat 🙂

Leoš Konečný

Ja bych jel RJ do Berlína

Adam

Já jel radši do Berlína na letiště o den dřív 🙂 Protože jsem potřeboval jet prvním ranním vlakem a měl bych po dojezdu 3 hodiny čas. Riskovat dovolenou za desítky tisíc kvůli vlaku je na mě až moc velký gamble..

Webster

Do Berlína na letiště se přece jezdí autobusem, ne vlakem..

vtvt

Zpráva z roku 2018:
„Národní dopravce plánuje vyměnit vozy na trase z Prahy do Hamburku. Aktuálně.cz to řekl generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. Nasadí na ně 50 zcela nových vozů od konsorcia Siemens-Škoda.

„Ta modernizace se trošku nepovedla. Spolehlivost není zdaleka taková, jakou bychom předpokládali,“ uvedl pro Aktuálně.cz generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.“
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/drahy-plati-obri-pokuty-za-poruchy-svych-vagonu-v-nemecku-vy/r~7834d1c0dde411e8b64eac1f6b220ee8/

Proč poté ČD změnilo názor a Interjety posílá do Chebu? Protože Faltýnek/Havlíček/Schillerová navýšili dotaci na R15 o víc než 40%?

Dušan

Doporučil bych Vám pátrat po tom, jakým konkrétním způsobem byl ten nákup Interjetů ze strany ČD, a.s. vůbec financován, resp. od koho ty finance šly, protože pokud šly od EUROFIMY, jakože oficiálně Vám to nikdo nepotvrdí bo obchodní tajemství, tak tam lze kofinancovat pouze vozidla v ZVZ a nikoliv jezdící na komerční riziko dopravce, resp. tam ve smlouvě zřejmě bude nějaká předem stanovená udržitelnost podle výše úvěru a doby splatnosti nebo tak něco. Takže si udělejte seznam všech provozovaných linek ZVZ v ČR a vyjde Vám, kam kde to může jezdit a řešit nějakou V = 230 km/h versus V… Číst vice »

Ares

Co je prosím ZVZ.

Mystifying oracle

Závazek veřejné služby

Ivan

Vy už sem fakt moc nepiště… Jsou toho celé odstavce a přitom si nezjistíte základní informace.

vtvt

Vážený pane, většina toho na co reaguje je citace z článku Aktualne.cz.

Fakt tehdejší ředitel ČD nepočítal s Interjety do Hamburku?

A pokud nesouhlasíte s informací o prudkém zvýšení dotací na R15, tak si to spočtěte sám:
V 2021 (minulý JŘ) dotace cca 138 Kč
V 2020 (současný JŘ) cca 203 Kč
Mě to vychází na zvýšení o cca 47%.

Boleslavak

Škoda, že autor článku nezminil, kolikrát mohly CD odmítnout vlak z jine strany Německa a neudělaly tak. Sice jiný případ, jiny dopravce, ale svým zpusobem obrácený případ. Ty hnusy Landerbahn na EC z Mnichova se v 80 procentech případů jeden čas neměly pres hranice vůbec dostat…

vtvt

Srovnáváte nesrovnatelné. DB a ČD jsou v pozici nájemníka a pronajímatele. Kdy nájemník až tak moc pronajímatele nepotřebuje, neboť má na výběr z víc možností.

Zatímco ČD a ALEX/Ländernbahn jsou spolupracující „rovný s rovným“. Inteligentní by bylo, nabídnout Interjety s jídelním vagonem/bistrovagonem na celou linku Praha-Mnichov.

Jan Sůra

A vy na to máte nějakou statistiku? Proč to tedy ČD neudělaly?

vtvt

Tak ono není EC jako EC. Do Mnichova a do Berlína vlakem je to zhruba stejně

Západní Expresy do Mnichova jezdí za cca 40 EUR při nákupu u ALEXu.

Zatímco Berlinery do Berlína jezdí za cca 50 EUR při nákupu u DB

stapor72

Prosím berte to jako nadsázku !!!
Kdyby si ŽOS Vrútky neobjednávali brzdové segmenty u výrobce instantních polévek (Knorr ), tak by třeba chodily ty segmenty včas 🙂

Pája

No jo, ale Vitana tam nepasuje 😃😃😃

MHD

Kdyby byly z Vitany, tak je můžou nafasovat po cestě do Děčína;-)

dopravopat

Brzdová sústava: Knorr instantná (môže obsahovať vajcia, zeler, horčicu).

vtvt

Nechápu proč neustále v diskuzi zaznívá něco na adresu Němců. Přece tady nejde o národnost, ale vztah spolupráce gigantické firmy vůči trpaslíkovi (s kvalitním jídelním vagonem JLV).

Dle tržeb je DB cca 30x větší než ČD. Copak myslíte, že SNCF či Trenitalia by se chovali nějak líp k ČD či k Regiojetu než DB?

srovnání ekonomických údajů ČD vůči DB a vůči SNCF viz str. 8 v http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/ratingove-hodnoceni/moody_s-rating-01-june-2021_1.pdf

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Když nevíš co, dej tam nacionalismus. U Němců funguje spolehlivě.

vtvt

Ale tady nejde o nacionalismus. Jde o příklad chování gigantické firmy, která se jinak (přezíravě) k malým firmám a jinak (lépe) se chová k jiným gigantům např. vůči SNCF s 8-mi páry TGV do Frankfurtu/Mnichova/Stuttgartu. Vemte si příklad ÖBB, které čile spolupracuje s DB, ale naprostá většina vlaků ÖBB do Německa končí blízko rakousko-německých hranic v Mnichově. Výjimkou jsou NightJety, kdy DB nemá lůžkové (a víceméně ani lehátkové) vagony, neboť DB v prosinci 2016 cca 60 vagonů prodalo ÖBB. Takže dnes DB potřebuje ÖBB s jejími lůžkovými/lehátkovými vagony. Potřebuje DB vagony ČD, když za rok dorazí pro DB první Talga… Číst vice »

P_U

No vy jste to pěkně domotal. Opravdu expert 👍

navratp

Ta věta znamená že nic nevíte…

navratp

Omlouvámse za příspěvek. Neuvědomil jsem si hned že ten vlak jel do východního Německa. A to je jiné kafe než zbytek Německa. Tam s tím nacionalismem asi máte pravdu.

zdnek

testze

zdnek

němci prostě hledaj mouchy a ve svý povýšenosti si vymýšlejí
blbyny.at si zametou před vlastním prahem v souvislosti s jízdným za 9 euro.Co předvádějí db by se nestalo ani u železnice v ugandě.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Přesně! Kvůli tomuhle děda opevnění nestavěl!

none

No tvl…

Daniel Jablonecký

Vy jste byl v Ugandě? To je skvělé! Nechtěl byste publikovat nějaké železniční zážitky?

vtvt

Nechápu tu touhu po omluvě od DB. Uvědomte si, že ČD vůči DB je v pozici subdodavatele, který má výjimečnou příležitost se ve velkém rozsahu podílet na podnikání DB díky lince do Berlína/Hamburgu/Flensburgu. Na rozdíl od ŽSSK, MÁV, PKP, HŽ. Stačí si uvědomit, kdy dorazí Talga pro DB (ECx, nyní nazvané ICE L). Ve 2024. Pokud by se ČD rozhádalo s DB, tak k čemu by poté bylo 20x 9 Comfortjetů za 13 miliard? Jestli něco dává smysl, tak stáhnout Interjety z Krušnohorů a ze Západních Expresů a nasadit je na linku Dresden-Berlin-Rostock ve spojení s výbornými jídelními vagony JLV.… Číst vice »

P_U

Šorouš forever !!!

ES 499

Proč vždcky smotáte všechno tak že to nedává smysl?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Já se teď cítí ukřivděné vedení ČD? Pořádně to chlapy změní Když opouštěj opevnění Když se slavná vlajka smutně z žerdě spouští Polož zbraň! Odejdi pryč! Hlavu si chraň! Odevzdej klíč! Páteře se bortí – Totiž muž sám sobě neodpouští Zlost a rozkousanej ret Nahmatal krabičku cigaret Poprvé a na vždy už se vzdal Dneska naposledy rovně stál Pořádně to chlapy změní Když opouštěj opevnění Když se slavná vlajka smutně z žerdě spouští Polož zbraň! Odejdi pryč! Hlavu si chraň! Odevzdej klíč! Páteře se bortí – Totiž muž sám sobě neodpouští Vypuštěn, jak fotbalovej míč Odchází tak trapně z hranic… Číst vice »

Jiří Kocurek

A tím chcete říct, že tatínek vyhlásí Němcům válku, když se jim nelíbí naklápěcí béčka?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Copak tatínek!
Tohle je otázka národní cti! Mstí se nám za odsun!
Do pevností!

Augusto Pinochet

…jako že by raději měli za sousedy naše vlastence a bezzubé dezoláty někde v našich Sudetech?…že by chodili k pásu do automotive spolu s talenty, co ukončili devítiletku v krásné 5. třídě?…běhěm pár let po válce na to byli lépe, než my nyní…

Gwann

Tak je tu nacionalisticky nablito. Ale zkuste si jen na chvíli představit, že vám jako dopravci někdo kvůli svému vadnemu a nekvalifikovanemu nazoru odstavi vlak na hranici, vyhodí z něj 300 pasažérů, tím zrusi i obratovy, udělá vám velkou škodu na penězích a hlavně reputaci. Co uděláte? Podekujete? Já bych daného partnera měl chuť přetáhnout latí. A není to o Němčich nebo Rusech, Madarech či Slovacich. Ale jen o arogantnimu postoji…já můžu, ty si polib. PS: samozřejmě vše za předpokladu, že fakt Helmut neměl pravdu, že…a věřím že v tomto jedním konkrétním případě by si Jeseta s Krausem fakt neriskli… Číst vice »

tarten

Událost se stala v Německu. Tedy bych se DB dotázal, jestli daný pracovník byl na příslušné normy prokazatelně(!) vyškolen, jakým měřidlem ten náklon měřil, zda při měření dodržel předepsaný postup a zda měřidlo má platný (nikoli prošlý) certifikát metrologického úřadu.

vtvt

A k čemu by to bylo, když DB nepotřebují cca 80-90 vagonů ČD na lince do Berlína/Hamburgu/Flensburgu?

Uvědomte si, že PKP IC ve velkém modernizuje vagony a už dnes jezdí do Berlína 7 párů vlaků PKP IC. V čem by byl problém protáhnout je do Hamburgu/Flensburgu?

Plus efekt dodávek nových ICE. Každé 3 týdny jeden nový vlak. Do roku 2026 přibyde tolik nových ICE, že celková sedačková kapacita ICE vzroste z 200 na 250 tisíc sedaček
https://zdopravy.cz/kazde-tri-tydny-novy-rychlovlak-deutsche-bahn-prevzaly-jiz-stou-jednotky-ice4-119922/

Gwann

Pacta sunt servanda.

Mají smlouvu na provozování linky, mají.
Takže zda potřebuji či ne, není otazka

Daniel Jablonecký

Děčín už od roku 1945 v Německu není. Ani Podmokly, kde k politováníhodné události došlo, ne.

Gwann

A v Německu obojí, jak Tetschen tak Bodenbach byly jen od 1.10.1938 do 8.5.1945.

Daniel Jablonecký

Přesně tak. A od té doby už není.

Tomáš

Tv Nova 19.50-19.54
Seriózní reportáž s výsledkem jak jsou DB zlí.
Neuvěřitelný

Lkprak

Akorát teda o Berlineru mluvili jako o „rychlovlaku“ 😁

tarten

Tak před půldruhým stoletím byl rychlovlak všechno, co jelo nad 40 km/h, ne? 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Je to pořád stejný…

Tomáš

Do teď jsem si myslel, že Knorr jsou jen polívky. A vida

tarten

To nic není oproti tomu, že JZD Slušovice vyrábělo počítače…

Jiří Kocurek

Solaris je operační systém, Astra jsou satelity na geostacionární dráze a pro mnohé je překvapením, že Yamaha vyrábí hudební nástroje, Kawasaki vlaky, Toyota šicí stroje a Lamborgini může být i traktor.

Ostatně Škoda vs Škoda tu v ČR a vtipy o nefungujícím registru vozidel, podle kterého, pane řidiči, řídíte lokomotivu barvy modré.

Ketchup1970

RAF muže být královské letectvo a taky frakce rudé armády … 🙂 proto je u Knorr napsáno Brehmse

tarten

Ani tak Brehmse jako spíš Bremse. Pan Brehm byl oproti tomu autorem několikasvazkového Života zvířat, díla se zastaralou taxonomií zvířecích druhů a plného neuvěřitelných (doslova) příběhů ze zvířecí říše, nebo spíše z říše fantasie.

Lkprak

Co si matně vybavuji, tak nám o tom říkali už na dopravní průmyslovce v Masné, cca 20 let nazpátek 🙂

Gwann

Aneb jak ze sebe udělat blázna.

A o systému Božíč jste slyšel?

Bobek

Aby se nezjistilo, že jsou v Děčíně křivý koleje…

Karl vB.

Tak hlavně aby uvedený způsob řešení této nemilé situace také akceptovaly DB. ČD uvádějí, že „požádaly DB o spolupráci“, ale nikde prozatím není zveřejněno, jak by ta spolupráce ze strany DB měla konkrétně vypadat. Pokud by došlo k tomu, že vyslaný technik ČD na místě řekne „v pořádku“ a vlakový personál DB bude mít opačný názor a řekne „nepřevezmu, protože…..“, pak by bylo dobré znát dohodnutý mechanismus řešení eskalované situace. Dá se očekávat, že vhledem k momentální popularitě problému teď nebude chtět ani jedna strana udělat přešlap a ostře sledované vlaky do Berlína teď zřejmě budou „preventivně vymazlené“ tak, jak… Číst vice »

tarten

A jaký plat dostane německý průvodčí, když tím vlakem nepojede z důvodu nepřijetí? Stejný jako by tím jel, ale může se hřát na lavičce na sluníčku, nebo snížený ve stylu „nedostatek práce“/“měly se sklízet okurky ale prší“?

Karl vB.

Prosím, příště doplňte takový příspěvek poznámkou „“recese – ironie“.

vtvt

Nejlepší formou řešení omylu DB by bylo, kdyby DB pustilo Interjety plus jídelňák ČD na nějakou svoji linku např. Praha-Dresden-Berlin-Rostock

Gwann

Řešení v podobě soudu?
Ono toho totiž moc jiného už nezbývá…

SYN

Předpokládám že první stupeň bude zaplacení za vlak který z jejich viny nejel…

Honza

Večer jsem tady včerra dostal pěknou držkovou za to že jsem pochyboval o správnosti rozhodnutí „odborníků“ DB. Teď pravděpodobně začne bitva techniků co ještě je možné a co již ne. Ty okamžiky vyhozených cestujících strávené na peroně však již nikdo nevrátí. Jen chci napsat že řada diskutujících by měla vážit svoje slova než něco plácnou do kláves.

Lukáš Chytil

Tak zrovna ČD ti cestující zajímají úplně stejně jako DB. Včera všechny vlaky do Prahy na 21:30 60-90 minut zpoždění a vlaky R/Ex/IC s odjezdem 22:35 – 22:45 papá lála včas. Spolucestujícím na Plzeň to ujelo o 5 minut.

Gwann

A to zpoždění způsobil kdo?

O odjezdem rozhoduje taky kdo?

Obávám se, že v obojím má alespoň trochu prsty dobrá sprava

Leinad

Dobrá Správa na základě toho, jestli jsou mezi vlaky čekačky. Vetšinou mají roztok

Gwann

přesně tohle jsem si taky myslel….

Tom

Odborníků ?!? Proboha jsou to jen hovada, který umí zkontrolovat jízdenky, případně provést JZB (za hranicema Einfach Bremse Probe), bez technického vzdělání a kvalifikace. Jako strojvedoucí se 27ti letou praxí bych si nedovolil někde ječet, že :“ S tímhle nejedu, bo vozy stojí nějak našišo“ od toho jsou opravdu vozmistři, kteří mají „oko“ a zkušenosti.

vbb

27ti je co za slovo?

Jan

Pokud se potvrdí neopodstatnění odmítnutí převzetí od německého personálu, tak čekám stižnosti od poškozených cestujících i od ČD, aby německá strana tyto lidi vyhodila a dala jim k úhradě způsobenou škodu. Není možné nechat stovky cestujících, tedy zákazníků ve stanici bez přistavení náhradní soupravy, bez možnosti pokračovat dále, což znamená ujetí přípojů a ještě zbytečné ztráty času, pouze díky rozhodnutí jednoho člověka, kterému mu se něco nezdá a nenese za to žádnou zodpovědnost. Pokud vlak je schopen pokračovat dál, tak ať jede a nedostatky v řazení nebo technickém vybavení ať si dopravci řeší mezi sebou, nejlépe smluvní pokutou. Ale ne,… Číst vice »

M@trixX

Znamenaju tie mnozne cisla, ze vo viacerych pripadoch dokazali, ze DB si dovod na zrusenie vlaku vymyslelo? T.j. nielen to naklonenie vcera?

tarten

A byl ten náklon větší než norma toleruje?

vtvt

A k čemu je dobré znát odpověď?

Cílem ČD je na 30 let najít obživu pro 20x 9 ComfortJetů za 13 miliard a pro 10x 5 Interjetů za 3 miliardy. Plus najít obživu na 10 až 15 let pro cca 80-90 vagonů, které se živí na lince do Berlína/Hamburgu/Flensburgu.

Maximálku 200 km/h resp. 230 km/h nevyužije nikde na lince v ČR.

Hádej

Bude VRT na Hradec.

(Za 10 let… 😉 )

vtvt

Jan Sůra:
„Hlavní priorita je osa Berlín, Praha, Brno, Vídeň. A samozřejmě Brno, Ostrava a dál do Varšavy. Pak jsou v plánech pro rychlotratě nakreslené cesty na Hradec a do Vratislavi, ale na to podle mě peníze nikdy nebudou.“
https://www.respekt.cz/rozhovor/moc-neverim-ze-tu-za-tricet-let-budeme-jezdit-vysokorychlostnimi-vlaky

Karl vB.

To jedocela reálné hodnocení situace.
Nebo se snad někomu na tom něco nezdá?

Hádej

Jediný co existuje, je projekt VRT do Poříčan s odbočkou na Nymburk město. To je ta VRT na Hradec. 😉

M@trixX

Uplne inac by vyznela situacia, ak CD posielaju vyhovujuce vlaky a DB si vymyslaju, a inac, ak su vlaky CD za hranou bezpecnosti a je dobre, ze ich DB nutia s tym nieco spravit, a len nahodou sa tentokrat trafili do niecoho, co este poziadavky „tesne“ splna a CD sa mozu tvarit ako im DB skodi. Tiez by sa z toho dalo odhadovat, ci sa to bude dalej opakovat a treba jazdit o dva vlaky skorej, alebo spravia vsetko preto, aby tie vlaky jazdili ako maju. Neviem ako presne s tym comfortjety suvisia. Tie vagony budu hotove najskor za dva… Číst vice »

vtvt

Proto píšu, že jako dočasné řešení než přijdou ComfortJety by do Hamburku/Flensburgu měly začít jezdit Interjety. plus jídelní vůz plus 2x až 3 Bmz.

P.S. Na lince po ČR se neuživí zbrusu nové vagony na maximálku 230 km/h za 70 milionů Kč/vagon. A obávám se, že se tak drahé vagony neuživí ani na Metropolitanech/Slovenských Strelách.
Zvláště, když ŽSSK kupovaly nové vagony Ampz Bmpz za 1,9 milionu EUR, tj. cca 45 milionů Kč/vagon
https://zdopravy.cz/prehledne-zssk-investuje-380-milionu-euro-do-novych-vlaku-vola-po-lepsich-tratich-22646/

Daniel Jablonecký

Spíš rovnou dva spřažené Interjety s jídelákem.

Ten z Brna

doufám, že bude následovat tučná pokita pro DB, veškeré odškodnění uhradí a v případě opakovaných vykonstruovaných závad se linka zruší…

Daniel Jablonecký

Vy v Brně si ten svět představujete hodně legračně.

Igor M. taky z Brna

Vsak je z Brna. My tu mame jinci svet.

Daniel Jablonecký

Já vím. Město ukřivděných, co jim každý hází klacky pod nohy. Kdy oni už mohli dneska být!

vtvt

Vzhledem k tomu, že linku do Hamburgu/Flensburgu potřebují ČD (DB se bez ČD obejde), tak by se zrušení linky akorát v DB zasmáli a případně by nabídli PKP IC, aby nahradili ČD do Hamburgu se svými 7 páry vlaků denně do Berlína.

Ketchup1970

Podívejte se jak vystupoval premiér Fiala a kancléř Scholz .. to nevíte kdo předsedá EU , nebo víte ale víte kdo opravdu něco chce ..

Janko

Však nebojte, oni místo omluvy pošlou do Děčína svého technika… Akorát s tím rozdílem že to bude specialista na vymýšlení si závad na vozbě 💩😉

Popravdě být vedení ČD tak se začínám dívat po jiném železničním partnerovi, který by tu část jízdy vlaků na Německém území provozoval, myslím že je z čeho teoreticky vybírat

Samo

Kľudne to môžu ČD voziť sami až do Berlína. Ostatne by vôbec neuškodilo keby sa zrušil tento nezmysel so zmenou dopravcu na hranici.

David

Může to dělat jako ÖBB u vlaku Gondolier do Benátek…vlak po Itálii jede na licenci ÖBB Cargo IT nebo jak se jmenuje….takže ČD by klidně mohla provozovat vlaky do Německa na licenci ČD Cargo

vtvt

Těžko říct. Protože vlaky DB/ÖBB zejména do jiných regionů Itálie např. Bologna, Rimini jezdí s italským dopravcem TRENORD

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=EC&cislo=81&nazev=DB-%C3%96BB%20EuroCity&rok=2021

Gajda

Nemůžou, protože na to nemají. Pokud by to nebylo s DB, tak ti už by zařídili, že by v tom modrým vlaku nikdo nejel. Přes přidělení kapacity a jízdný klidně 5€ v jejich vlacích. A kdo z těch dvou má finance na takovou válku a kdo by jí tedy vyhrál je víc než jasný.

Jeřdno

To by se jim dělalo těžko, něco takového by bylo jednoduše žalovatelné. A Berliner je kvůli jídeláku v Německu známý a oblíbený.

vtvt

Souhlasím s Gajdou.

Jestli je v něčem šance ČD, tak ve spolupráci s DB najít obživu pro své dálkové vlaky na rychlost 200 resp. 230 km/h a jako bonus zajistit každou hodinu vlakové spojení Praha-Berlín.

Pokud nevěříte, že ČD tahají na kratší kus lana, tak proč 7x párů vlaků PKPIC do Berlína to nedělá dle Vaší rady? Proč se nevykašlou na DB?

Samo

Ak majú na prevádzku Ostravy s výrazne nižším cestovným, tak musia mať aj na prevádzku Berlína. Náklady by boli podobné (okrem dopravnej cesty a možno mierne vyšších personálnych nákladov), tržby výrazne vyššie.

Gwann

Tak mohli by to zkusit. Jen by taky mohli skarede narazit. A pokud bundesministerium by podobná ostuda stala za to…tak budiž. Nemci aktuálně nemají úplně silnou pozici…dost se znemožnili v jiných věcech, nepotřebuji spory dále rozšiřovat a eskalovat

Blzx

Když jsem viděl fotku té poslední odstavené soupravy, resp. naklonění těch vagónů, tak jsem myslel, že ČD by si měly spíš nasypat popel na hlavu. Ale tohle je taky cesta, určitě to dobře dopadne

Blzx

Jako asi se to do limitů vlezlo, ale chápu i vlakvedoucího, že se mu to nezdálo.

Lkprak

Na Twitteru psali, že při při přeměření v depu ČD bylo zjištěno naklonění ba úrovni 60% povolené hodnoty.

Poskok

Doplním, že to je na twitteru pana Beránka.

Lkprak

Jj, přesně tak. Což je zároveň ten novinář ČT, na kterého se odvolávám ve svém jiném příspěvku.

Pája

Pokud mají v pořádku oči, tak snad stačí nakloněnému vozu zkontrolovat spodek. Pokud teda mají na místě vozmistra.

Patrik

Ano, takže přesně to, co jsem tu psal včera – že o vyřazení vozu nebo rovnou nepřevzetí celého vlaku rozhoduje nějakej štíplístek, který nemá o technických věcech ani ánung a prostě jen potřebuje ukázat svoji důležitost. A samozřejmě všichni hned mají jasno, že je to důsledek bordelu na ČD, atd…

Jakub

Asi nováček a nedošlo mu, že jeden vagon kupéčkový (váha na jedné straně) a druhý velkoprostor (rovnoměrnější váha cestujících).

Martin H.

Nejsem tak velký odborník, abych poznal, jestli tento komentář je ironie nebo to tak opravdu je

Jakub

Samozřejmě se vagon vyvažuje 🙂 To bych německého kolegu zkoušel, jak je velký odborník (nebo odporník).

Pája

Ironie by byla chtít dofoukat kola na jedné straně…

Ketchup1970

Pravda , nikdy bych si byl předtím nepředstavil jak hodně rozhoupe vagon když lidé vystupují , nebo rytmicky houpou. Stačí par lidi .

Miroslav

Myslim, ze bude zajimave sledovat, jestli bude stale tak vysoke cislo odmitnutych vlaku na teto lince ze strany Sasu ( bude toto tema redakce sledovat, i kdyz najednou nebude tolik odstavenych souprav?).
Myslim, ze se ted ukaze, jak moc zkouseli Sasove vydrbavat s nechtenym dopravcem z vychodu.

Jakub

Asi by s cestujícími měl jezdit advokát, který by hlídal, zda může průvodčí zjistit vadný podvozek pouhým pohledem atd.

Samo

Fascinuje ma do čoho sú niektorí ľudia schopní zatiahnuť nacionalizmus.

Keby DB spolupracovať s ČD nechceli, tak by s nimi proste nespolupracovali.

Miroslav

Sorry, to neni nacionalismus, ale mnohaleta osobni zkusenost ze spolupraci se Sasi. Mnozi opravdu povazuji Cechy za podlidi. Pritom pred triceti lety na tom nebyli o nic lip.

Poudy

Řekl bych že někteří Sasové mají tak nějak problém s každým z východu, není to vyloženě nic proti Čechům. Ale oni mají problém i se svými lidmi, těmi kteří jsou nějak „jiní“, tam je ta mentalita velmi podobná té české, hlavně v malých městech plných důchodců a socdávkařů…

Laborec425

Tak vždycky mají tyhle problémy spíš nevzdělaní lidé a to spolu souvisí (jiní lidé v Sebnitz a úplně jiní v Mnichově).

tarten

Myslel jste spolupráci se Sasy nebo se Stasi? 🙂

Samo

Vaše skúsenosti vám spochybňovať nejdem, ale s touto situáciou to absolútne nič nemá. Keby to DB chceli jazdiť bez ČD, môžu to jazdiť s kýmkoľvek iným (alebo sami) a nepotrebujú si vymýšľať závady.

Petr

Soudruzi z DB se nijak netají odporem vůči jakékoli konkurenci. Proč myslíte, že Jančura dokázal domluvit vlaky do Chorvatska za jedno jaro, ale noční spoje ze Švédska do Belgie vyjedou za „dva“ roky?

Daniel Jablonecký

Co když to bude Branibor? Vztahuje se to i na ně?

tarten

Ať Sas nebo Branibor, stejně to jsou Ossis. 😉

Pája

Hezkyyyy, ale raději bych jim to osobně neříkal 😆😆😆

Jirka

Myslim, ze by bylo ted na miste se draham omluvit, protoze ty vcerejsi zpravy a clanky (i reportaz v Udalostech na CT) byly vylozene proti CD.

Na zeleznici pracuji uz leta a bylo mi to divne uz od zacatku – ta fotka rozhodne poradny dukaz nebyla. Spis ze pochybil nemecky personal.

Prijde ted omluva ze strany novinaru i CT? Bohuzel o tom dost pochybuju…

Erik

Bohuzel take.. take by me zajimalo, jestli je smluvne osetreno, kdy doslo k pochybeni na strane DB, bude CD a klienty nejak financne odskodnovat.

Lkprak

Na Twitteru už to ráno řešil jeden redaktor ČT. Na můj přímý dotaz, zda o tom u nich vyjde článek, mi odpověděl, že má dnes volno, ale snaží se to alespoň na dálku protlačit.

Strojženoucí

Na omluvu se může každý vykašlat. Vlaky jezdí vyprodané. Cestující se nedostali do cíle včas, navíc při značně sníženém komfortu anebo vůbec. Dneska se mluví o kolem dokola o prozákaznickém přístupu, o tom jak je důležité dostat lidi z aut a tady se děje přesný opak. Takže by četa měla tyhle rozmary zaplatit ze svého.

Subrt

Omlouvit , ze informovaly o tom co se vcera objektivne v Decine stalo? zdopravy nepsal, kdo ma pravdu. Stejne jako.my nevime, ze panove Jeseta a Kraus, rikaji pravdu. Zadna omluva netreba

Lkprak

No, nicméně nadpis „další ostuda Berlinerů“, kterým byl uveden ten poslední článek, nemá s pravdivým informováním, pokud by se ukázalo že vozy byly opravdu v pořádku, moc společného a nějakou korekci nebo rovnou omluvu by si zasloužil.

Každopádně rozumím, že z pozice tohoto serveru je to pořád ve fázi „tvrzení proti tvrzení.“

Daniel Jablonecký

Ostuda to je a ten vlak se jmenuje Berliner. Něco je v nepořádku?

Lkprak

Podle ČD byla souprava v pořádku. Pikud je to pravda, tak je to především ostuda DB.

Daniel Jablonecký

Může být. Pak je to stále ostuda Berlinerů. Cestujícího zajímají nějaké provozní problémy nebo tahanice mezi železničními dopravci.

Elb

Vlak nepřevzaly z důvodu, že byly vozy moc nakloněné. To znělo jako hrozná blbost už hned od začátku.

vbb

Hrozná blbost? Prasklá pružnice se projeví jak? Zčervenáním vozu, nebo že se mu otevřou všechna okýnka a dveře, nebo začne zpívat?

noerf

Personál DB nepřevzal vlak ČD. Otázka zní, jak to, že pro posádku ČD je souprava v pořádku a pro personál DB nevhodný stav? Možná by chtělo srovnat podmínky mezi provozovateli. Pak je také varianta, kterou používá například Regiojet v okolních státech, že jezdí na vlastní licenci.

Jan Schmidt

Zdopravy se nemá za co omlouvat.

Jakub

Případ ještě není u konce, musí se to nezávisle posoudit. V Bulharsku technický stav nákladního vagonu Eaos prošel v ČR ne.

Matěj

Zpětně jsem se díval na reportáž v Událostech a nemyslím si, že by se ČT měla omlouvat. Nebyla to ani reportáž, jen krátké zmínění opakovaného problému na této trati. Vyloženě proti ČD to nebylo, nešťastné pouze bylo, že ČT zdánlivě převzala tvrzení DB o závadě na vlaku, aniž by dostatečně zmínila, že se jednalo o tvrzení německé strany. Na druhou stranu, redaktor Jan Beránek, co se přes dopravu specializuje a většinou reportáže tohoto typu připravuje (tohle očividně nebylo jeho), už v první reportáži před nějakou dobou poukazoval na to, že i kdyby byly některé výtky DB oprávněné, mohl německý dopravce… Číst vice »

Jan Sůra

Rád bych připomněl, že EC Berliner je společný produkt ČD a DB a cestující opravdu nemůže za to, že se tyto dvě firmy neumí domluvit.

Honza B.

Dobrý den. Zkuste mi prosím vysvětlit, kvůli čemu bychom se měli omlouvat. Ideálně citace nebo aspoň přesný čas vysílání. Zrovna my ta tvrzení německých vlakových čet bereme od začátku asi nejkritičtěji ze všech českých médií.
Díky,
HB